از تجلیل خادمان قرآنی تا تشکر رئیس جمهور از صداوسیما برای «محفل»

در یازدهمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پانزده خادم قرآنی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور تجلیل شدند، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استقبال سه میلیون مردم از نمایشگاه قرآن خبر داد و رئیس جمهور بابت ساخت برنامه «محفل» از صداوسیما تشکر کرد.

همانطور اسماعیلی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام کرد، راس ساعت ۱۵:۰۰ مراسم تجلیل از خادمان قرآنی در مصلی امام خمینی (ره) با حضور مسئولان برگزارکنندگان نمایشگاه، اصحاب رسانه و تعدادی از غرفه‌داران برگزار شد. 

رئیس جمهور در «بیست و نهمین آیین تکریم از خادمان قرآن کریم» با اشاره به تلاش‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌هایی که در برگزاری نمایشگاه امسال قرآن کریم در راستای ارائه جلوه‌ای از کارهای نو در ترویج معارف قرآنی به کار گرفته شده، از همه خادمان قرآن کریم که عمر خود را صرف ترویج قرائت، فهم و معارف قرآن کرده‌اند، قدردانی کرد. 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه همه شئون زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و شخصی انسان در پرتو قرآن به بهترین شکل قابل اداره است، گفت: قرآن کریم برای همه سوال‌ها و مسائل زندگی انسان معاصر پاسخ مناسب دارد. با حرکت اجتهادی تمدن‌ساز می‌توان به همه مسائل و سوالات پیش‌روی انسان معاصر با ابتنای بر قرآن پاسخ مناسب داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ نمایشگاه بین‌المللی قرآن در اولین روز فروردین آغاز به کار کرد، گفت: نمایشگاه قرآن همزمان در ۳۰ استان دیگر هم برگزار شد. در آخرین آمار از حضور قرآن پژوهان مطرح شد که نزدیک به سه میلیون نفر در نمایشگاه حاضر شدند.

اسماعیلی ادامه داد: در بیش از ۸۰ هزار مترمربع موضوع نشر و پوشش اسلامی در نمایشگاه قرآن مطرح شد. علاقه‌مندی مردم به حفظ هنجار‌ها خود منجر به استقبال بی‌نظیر از این نمایشگاه شد و با حجم انبوه متقاضیان مواجه شد. در این نمایشگاه بخش غزه شکوه بسیار داشت. همچنین در بخش بین‌الملل از ۲۸ کشور حاضر بودند.

شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه چون رئیس جمهور گفت در راستای اجرای شعار عدالت باید نمایشگاه قرآن به استان‌های مختلف برود، نمایشگاه قرآن را در ۳۰ استان کشور گسترش دادیم، گفت: معاونت قرآنی یکی از راهبردی‌ترین معاونت‌هاست. پسوند اسلامی در تنها وزارتخانه‌ای که این صفت را دارد بیان کننده این است که همه بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر پایه اصول قرآنی فعالیت کند.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=از-تجلیل-خادمان-قرآنی-تا-تشکر-رئیس-جمهور-از-صداوسیما-برای-«محفل»