برای داشتن پوست زیبا و شفاف آن را طی یک هفته سم‌زدایی کنید+نحوه انجام

سم زدایی از پوست: مراقبت از پوست و پاک‌سازی آن از آلودگی‌های محیطی، سلول‌های مرده، سبوم اضافی و… سبب می‌شود بتوانید با پیری زودرس پوست مقابله کرده و از مبتلا شدن به مشکلات پوستی مانند آکنه، حساسیت‌های پوستی و… جلوگیری کنید. همان‌طور که با سم‌زدایی از بدن و دفع سموم از آن بدن سالم‌تری خواهید داشت با سم‌زدایی از پوست هم می‌توانید پوست سالم‌تر، شفاف‌تر و جوان‌تری داشته باشید.

در این مطلب از سری مطالب سلامت و آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک، سم زدایی پوست را شرح داده‌ایم. سم زدایی از پوست پس از یک هفته تأثیر خود را نشان می دهد و شما می‌توانید هر سه ماه یک‌بار این سم زدایی را انجام دهید تا با بسیاری از مشکلات پوستی مقابله کنید.

سم زدایی از پوست چیست؟

پوست شما روزانه در معرض آلودگی‌های محیطی بی‌شمار است و منافذ باز پوست ممکن است در اثر عواملی مانند محصولات آرایشی، آلاینده‌ها و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود شوند. مسدود شدن منافذ باز پوست سبب بروز آکنه و جوش صورت، کدر شدن پوست و ایجاد حساسیت‌های پوستی خواهد شد. در فرایند سم‌زدایی از پوست با پاک‌سازی پوست از سموم، ناخالصی‌ها، سلول‌های مرده پوست و آلاینده‌ها پوست شما به‌خوبی آبرسانی، درمان و پاک‌سازی خواهد شد و بسیاری از مشکلات پوستی تسکین می‌یابند.

راهنمای ده‌مرحله‌ای سم‌زدایی پوست خانگی که در این مطلب برایتان ارائه کرده‎ایم به شما کمک می‌کند پوستی سالم‌تر، روشن‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. اما پیش از شروع لازم است به نکات ریز و ساده‌ای بپردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید فرایند سم‌زدایی از پوست صورت و بدن را بهتر انجام دهید و زودتر به نتایج دلخواهتان برسید. در روتین روزانه‌تان نکات ذیل را در نظر بگیرید.

  • قبل از این که از حمام خارج شوید حتی شده برای چند لحظه کوتاه دوش آب سرد بگیرید. این عمل به خروج مواد سمی از منافذ پوست کمک می‌کند.
  • همیشه بعد از ورزش صورت و بدنتان را بشویید. عرق نباید مدت زیادی روی پوست شما باقی بماند.
  • صفحه گوشی‌تان را همیشه تمیز نگه دارید. باکتری‌هایی که روی صفحه گوشی قرار می‌گیرند می‌توانند به‌سرعت به پوست صورت شما منتقل شوند.
  • سعی کنید زیاد به صورتتان دست نزنید. چربی و باکتری روی انگشتان دست ممکن است سبب بسته‌شدن منافذ باز صورت شوند.

برای سم‌زدایی از پوست لازم نیست حتماً مراحل سم‌زدایی بخشی از روتین روزانه‌تان باشد؛ تنها کافی است این مراحل را در طی یک چالش یک‌هفته‌ای هر سه ماه یکبار انجام دهید. اگر قرار است به مراسم خاصی بروید و یا به‌ عنوان‌ مثال برای جشن تحویل سال آماده شوید می‌توانید این چالش یک‌هفته‌ای را پیش از موقعیت موردنظرتان انجام دهید تا پوستی بسیار شفاف‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. مراحل سوم تا هشتم را در طی چالش یک‌هفته‌ای سم‌زدایی می‌توانید پشت‌سرهم شب‌ها انجام دهید و بخوابید.

نوشیدن آب زیاد

در سم زدایی از پوست لازم است حتماً به مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن آب زیاد سبب می‌شود سموم از بدنتان خارج شود و پوست شفاف‌تری داشته باشید. بنا بر پژوهش‌های صورت‌گرفته برای خروج سموم از بدن لازم است حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشید. در طی چالش یک‌هفته‌ای سم‌زدایی از پوست سعی کنید روزانه ده لیوان آب بنوشید و از نوشیدنی‌های الکلی و آبمیوه‌های صنعتی حاوی شکر دوری کنید.

سم‌زدایی صبحگاهی از بدن با سرکه‌ سیب

استفاده از سرکه‌ی سیب برای سم‌زدایی از بدن قدمتی چندهزارساله دارد. سرکه‌ی سیب با متعادل‌کردن سطح ph بدن شما را در ناحیه قلیایی نگه می‌دارد که این امر باعث می‌شود سیستم گوارش بدنتان تنظیم شود، انرژی بیشتری از منابع طبیعی دریافت کنید و به طور طبیعی سم‌زدایی از کبد سریع‌تر انجام پذیرد. در طول مدت چالش سم‌زدایی از پوست هر روز صبح ناشتا یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و آن را بنوشید. اگر طعم ترش سرکه اذیتتان می‌کند می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید.

پاکسازی دو مرحله‌ای برای سم زدایی از پوست

در طی مدت چالش سم‌زدایی از پوست باید فرایند پاک‌سازی پوستتان را در طی دو مرحله انجام دهید. ممکن است این فرایند روتین پوستی شما را تغییر دهد اما رعایت آن برای پاک‌سازی از پوست صورت بسیار مهم است. در مرحله‌ اول باید از یک ماده پاک‌کننده با بیس روغن برای تمیز کردن پوستتان استفاده کنید و در مرحله‌ی دوم باید با یک کرم تمیزکننده و پاک‌کننده‌ی قوی پوستتان را تمیز کنید. ماده‌ی پاک‌کننده بر پایه‌ی روغن می‌تواند آلودگی، غبار، مواد آرایشی و سبوم اضافی پوست را برطرف کند و کرم تمیزکننده پوست می‌تواند تمامی ناخالصی‌های باقی‌مانده بر روی پوست صورت را بزداید.

شما می‌توانید برای مرحله‌ اول انواع صابون‌های طبیعی ژل‌های شست‌وشوی صورت که بر پایه‌ی روغن‌زیتون، بادام، روغن درخت چای و غیره ساخته می‌شوند و همچنین شیرپاک‌کن‌های آرایشی را به برای تمیز کردن پوستتان به کار ببرید و برای مرحله‌ی دوم به سراغ یک پاک‌کننده‌ی صورت با بافت کرمی بروید.

لایه‌برداری ملایم پوست

لایه‌برداری ملایم پوست می‌تواند در رفع آلودگی‌ها، مواد آرایشی، سبوم اضافی، باکتری‌ها، سلول‌های مرده‌ی پوست و سمومی که می‌خواهید از روی پوستتان بزدایید بسیار مؤثر باشد. فقط باید به این نکته دقت کنید که در طی مدت سم‌زدایی نباید از یک لایه‌بردار خشن برای لایه‌برداری پوستتان استفاده کنید؛ بلکه باید به سراغ لایه‌بردارهایی با فرمول‌های ملایم بروید. کرم‌های لایه‌بردار و اسکرابرهای ملایم در این مرحله برای پوست عالی‌اند.

لایه برداری ملایم پوست

سم‌زدایی روی پوست صورت با بخور گرم

پس از این که پاک‌سازی دومرحله‌ای و لایه‌برداری را انجام دادید نوبت به بخور صورت می‌رسد. بخور سبب می‌شود محصولات مراقبت از پوست در منافذ باز پوست نفوذ کرده و آنها را به‌خوبی تمیز کنند. برای بخور صورت می‌توانید از دستگاه‌های بخور گرم استفاده کنید یا با استفاده از یک حوله و یک‌کاسه‌ی آب داغ صورتتان را بخور دهید. در این مرحله از سم‌زدایی باید پوست صورتتان را حدود ده دقیقه بخور دهید.

استفاده از محصولات تقویت‌کننده‌ پوست

حالا که منافذ صورتتان باز و تمیز شده‌اند آماده خواهند بود تا ترکیبات فعال موجود در محصولات مراقبت از پوست را به‌خوبی جذب کنند. در این مرحله می‌توانید به صورت لایه‌لایه از محصولاتی استفاده کنید که پوستتان را به‌خوبی تغذیه و تقویت می‌کنند. پیشنهاد ما استفاده از سرم ویتامین سی، سرم رتینول و سرم صورت چای سبز است. سرم ویتامین سی به طور خاص یکی از عوامل بسیار مؤثر در سم‌زدایی از پوست صورت است.

ویتامین سی که غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. رادیکال‌های آزاد عوامل محیطی مزاحمی هستند که می‌توانند سبب بروز خطوط ریز، چین‌وچروک، تیرگی پوست و سایر علائم پیری زودرس روی پوست شوند. بنابراین سم‌زدایی و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد می‌تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

آبرسانی به پوست

سم‌زدایی از پوست بدون آبرسانی به پوست صورت تکمیل نمی‌شود. رطوبت پوست باید در طی چالش سم‌زدایی از پوست به‌خوبی متعادل شود. از سرم اسید هیالورونیک برای آبرسانی و نگه‌داشتن رطوبت پوست در سطح هیدراتاسیون بهینه استفاده کنید. پس از استفاده از سرم اسید هیالورونیک می‌توانید از یک کرم مرطوب‌کننده و روشن‌کننده برای شارژ رطوبت پوست استفاده کنید. استفاده از محصولات تهیه شده از عصاره جلبک در این مرحله از سم‌زدایی فوق‌العاده است. جلبک با بهبود غشای سلولی و دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های متعدد اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب امگا سه برای سم‌زدایی پوست را تأمین می‌کند.

استفاده از ماسک سم‌زدایی از پوست

استفاده از یک ماسک شب سم‌زدا می‌تواند پوستتان را زمانی که در خواب شبانه هستید به‌خوبی احیا کند. ماسک‌های شب به نسبت سایر ماسک‌ها غلظت کمتری داشته و بافتی بالم مانند دارند. ماسک‌های شب را به‌آرامی روی صورتتان ماساژ دهید تا جذب شود و بخوابید. به خاطر داشته باشید که ماسک شب را دور چشم نزنید و برای دور چشمتان از کرم‌های چشم استفاده کنید.

روتین پوستی منظم در صبح

روتین پوستی صبحگاهی در چالش سم‌زدایی پوست خانگی اهمیت بسیاری دارد. روتین صبحگاهی چالش سم‌زدایی شامل پاک‌سازی، مرطوب کردن پوست با یک کرم پپتاید و استفاده از یک کرم ضدآفتاب ضد چروک است. کرم مرطوب‌کننده و ضد آفتابی که در این مرحله استفاده می‌کنید نه‌تنها از پوستتان در برابر صدمات نور خورشید محافظت می‌کنند، بلکه لایه‌ای محافظ در برابر عوامل مهاجم محیطی مانند آلودگی هوا فراهم می‌آورند.

سم زدایی از پوست

رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل

آنچه که می‌خورید می‌تواند تأثیر مستقیمی روی وضعیت پوست شما داشته باشد. بنابراین برای سم‌زدایی از پوست رعایت رژیم غذایی متعادل و سالم یکی از مواردی است که باید انجام دهید. البته اگر می‌خواهید پوستی بسیار درخشان و زیبا داشته باشید بهتر است رژیم غذایی متعادل و سالم را همواره رعایت کنید و به طور کلی سبک زندگی سالمی داشته باشید. اما اگر تغییر رژیم غذایی برایتان سخت است حداقل در طول چالش یک‌هفته‌ای سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید. در طول هفته‌ی سم‌زدایی پوست از محصولات لبنی، غذاهای سرخ‌کرده و مواد غذایی حاوی قند مصنوعی خودداری کنید و به جای آن سبزیجات و میوه‌هایی مانند هلو، بروکلی، سبزیجات برگی، هندوانه، طالبی و موز را زیاد مصرف کنید. این سبزیجات و میوه‌ها می‌توانند سطح PH بدن را به وضعیت قلیایی نزدیک کنند.

مینرال‌های قلیایی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هم پوست را مستحکم‌تر می‌کنند و چربی مفید حاصل از غذاهایی مانند آووکادو و دانه‌های روغنی می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی درخشان داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب چالش سم زدایی از پوست را شرح دادیم. به خاطر داشته باشید که مراحل سوم تا نهم سم‌زدایی تنها در طی دوره یک‌هفته‌ای انجام می‌شوند و پس از انجام این دوره می‌توانید روتین پوستی معمولتان را انجام دهید. مراحل اول، دوم و دهم سم‌زدایی که مربوط به نوشیدن آب زیاد، سم‌زدایی صبحگاهی با سرکه سیب و اصلاح رژیم غذایی می‌شود را می‌توانید پس از اتمام دوره‌ی سم‌زدایی هم به طور روتین رعایت کنید تا پوست شاداب‌تری داشته باشید.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=برای-داشتن-پوست-زیبا-و-شفاف-آن-را-طی-یک-هفته-سم‌زدایی-کنید+نحوه-انجام