برای داشتن پوست تمیز، این ماسک صورت خانگی میوه ای معجزه می کند+طرز تهیه و مصرف

ماسک صورت با توت فرنگی: خواص توت فرنگی به قدری زیاد است که شاید هرگز تصورش را هم نمی‌کردید این میوه کوچک و ظریف بتواند این حجم از اعجاز را به همراه داشته باشد. اگر بخواهیم اشاره مختصری به خواص توت فرنگی داشته‌باشیم، باید بگوییم که توت فرنگی به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنرها و ویتامین‌ K، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین‌ C و فیبر، خاصیت دارویی دارد. از این رو باعث سلامت پوست و مو شده و می‌تواند به کاهش وزن و بهبود هضم غذا کمک کند. این میوه باعث تنظیم میزان قند خون، افزایش سیستم ایمنی و کاهش کلسترول می‌گردد.

توت فرنگی از آن میوه های خوشمزه ای است که خاصیت زیادی دارد. یکی از بهترین ویژگی های توت فرنگی استفاده از آن برای پوست صورت است. ماسک توت فرنگی برای پوست تان معجزه زیبایی به همراه می آورد و شما را شبیه ماه شب چهارده زیبا می کند! ماسک صورت با توت فرنگی برای پوست مثل یک معجزه است. مطمئن باشید اگر با خواص شگفت‌انگیز این میوه خوشمزه آگاه باشید، یک‌ لحظه نیز از آن غافل نمی‌شوید؛ زیرا شاید بتوان گفت توت فرنگی یکی از بهترین مواد برای پوست است. با بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک همراه باشید.

فواید توت فرنگی برای پوست

توت فرنگی فواید بسیاری برای پوست دارد و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ث، ویتامین آ و فولیک اسید است که سلامت پوست را افزایش داده و آن را درخشان و زیبا نشان می دهد. فواید توت فرنگی برای پوست عبارتند از:

ماسک صورت با توت فرنگی

جلوگیری از علائم پیری

توت فرنگی حاوی الاجیک اسید (Ellagic acid) و آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب پوست به هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری می کند. همچنین، از بروز نشانه های پیری مانند چین و چروک پوست پیشگیری کرده و میزان کلاژن در پوست را افزایش می دهد.

درمان انواع جوش و آکنه

مواد اسیدی موجود در توت فرنگی، به کنترل چربی بیش از حد پوست کمک کرده، در نتیجه از ظهور آکنه و جوش پیشگیری می کند. همچنین، استفاده از انواع ماسک های توت فرنگی سبب کاهش انواع جوش های صورت و آکنه می شود. این میوه حاوی اسید سالیسیلیک (Salicylic acid) است که به پاکسازی جوش های سرسیاه، سر سفید و سلول های مرده پوست، کمک می کند.

سفید کننده و درخشان کننده پوست

توت فرنگی سرشار از ویتامین ث استکه به طور قابل توجهی بر روی سفیدی و درخشندگی پوست تاثیر می گذارد. توت فرنگی به عنوان یک تونر برای پوست استفاده می شود و به درمان مشکلات پوستی و افزایش درخشندگی و طراوت پوست کمک می کند. علاوه بر این، اسید مالیک یا جوهر سیب (Malic acid) موجود در آن، باعث مرطوب و سفید شدن لب ها می شود، به طوری که اسکراب لب توت فرنگی یکی از موثرترین راه ها برای رفع تیرگی و سلول های مرده لب است.

ماسک صورت با توت فرنگی

حذف پف و سیاهی های زیر چشم

توت فرنگی به عنوان یک درمان مفید برای از بین بردن تورم (پف زیر چشم) و سیاهی های دور چشم استفاده می شود. توت فرنگی با حذف تیرگی و سلول های مرده و همچنین، با تولید سلول های جدید پوستی به طراوت و شادابی آن کمک می کند.

ماسک صورت با توت فرنگی

ماسک صورت توت فرنگی، از امروز دیگر توت‌فرنگی‌های رسیده و له شده را دور نیندازید چون می‌توانید از آن‌ها برای پوست خود استفاده کنید. توت فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی اسید است و یک ماده مهم برای حذف سلول های مرده پوست و پاکسازی پوست می باشد.

میوه توت فرنگی همچنین حاوی اسید سالیسیلیک و اسیدالگیگ است، که برای کاهش لکه های تیره مفید می باشند. اسید سالیسیلیک برای از بین بردن سلولهای مرده پوست و سفت کردن حفره های پوستی و جلوگیری از آکنه شناخته شده است. همچنین یک منبع عالی از ویتامین C است که می تواند پوست را پاک و سالم نگه دارد. پوست را تمیز می کند و از آن در برابر اشعه uv محافظت می کند. در ادامه این مطلب طرز تهیه ماسک صورت با توت فرنگی و نحوه استفاده از آن را آموزش خواهیم داد!

درمان جوش

اگر از داشتن جوش و آکنه رنج می‌برید، از این ترکیب خانگی توت‌فرنگی استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید. برای این ماسک ۷ الی ۸ توت‌فرنگی را کاملا له کنید و یک قاشق غذاخوری خامه ترش اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند، سپس پوست خود را به خوبی با آب ولرم بشویید. اگر می‌خواهید تأثیر این ماسک را ببینید، هفته‌ای دوبار از آن استفاده کنید.

نکته: توت‌‌فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص کند.

ماسک صورت توت فرنگی

طرز تهیه ماسک صورت با توت فرنگی

ماسک صورت توت فرنگی، اگر به دنبال یک ماسک صورت ارزان و به‌صرفه هستید، این دو ماسک را حتماً امتحان کنید.

قسمت گوشت‌دار توت‌فرنگی برای پوست‌های چرب عالی است. برای تهیه این ماسک بسیار عالی، ابتدا مقداری توت‌فرنگی تازه را له کنید و با نصف پیمانه ماست و  یک قاشق سوپ‌خوری بادام‌زمینی مخلوط کنید. حالا مثل یک کرم آن را روی صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس پوست خود را بشویید.

ماسک صورت توت فرنگی، برای تهیه ماسک دوم، ابتدا ۴ تا ۵ توت‌فرنگی کاملاً رسیده را له کنید، سپس ۲ قاشق‌چای‌خوری خامه نسبتاً سفت و یک قاشق‌چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید، خوب مخلوط کنید؛ بلافاصله این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید، بعد از آن با مقدار زیادی آب گرم صورتتان را بشویید.

نکته مهم: هر کدام از این ماسک‌ها را ابتدا در قسمتی از بدن یا پوست خود امتحان کرده تا حساسیت نداشته باشید.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=برای-داشتن-پوست-تمیز،-این-ماسک-صورت-خانگی-میوه-ای-معجزه-می-کند+طرز-تهیه-و-مصرف