این خوراکی‌ها را به هیچ عنوان در یخچال نگهداری نکنید!

خوراکی هایی که نباید داخل یخچال گذاشت: ممکن است به نظر برسد که بهترین راه برای ماندگاری بیشتر غذا این است که در اولین فرصت پس از خرید، آن را در یخچال بگذاریم. اما برخی از غذاها هستند که در یخچال با سرعت بیشتری خراب شده، طعم و بافت خود را از دست می‌دهند، یا به سادگی سیاه می‌شوند. در ادامه این مطلب بخش تازه های مجله خبر چشمک در زیر مجموعه ترفندهای زندگی با مطلب خوراکی هایی که نباید داخل یخچال گذاشت همراه باشید.

خوراکی هایی که نباید داخل یخچال گذاشت

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد تصور می‌کنید که یخچال‌ها، بهترین مکان برای نگهداری از مواد غذایی هستند. اما باید اشاره کرد که این دیدگاه تا حدودی اشتباه است. برخی از مواد غذایی، میوه و سبزیجات را نباید در یخچال نگهداری کنید. این کار علاوه بر اینکه می‌تواند باعث تغییر مزه آن‌ها شود، می‌تواند تمامی ویتامین‌ها و مواد مغذی آن‌ها را از بین ببرد.

برخی از خوراکی هایی که بیشترین استفاده را در زندگی روزانه خانواده ها دارند در این مطلب لیست شده اند. به هیچ عنوان نباید این خوراکی ها را در یخچال نگهداری کرد. چرا که دمای پایین یخچال در حفظ و نگهداری آن ها نتیجه معکوس دارد.

گوجه فرنگی

قرار دادن گوجه فرنگی در یخچال از رسیدن آن جلوگیری می‌کند و عطر و طعم آن را از بین می‌برد. به گفته تارنمای مرکولا، قرار دادن گوجه فرنگی در یخچال ساختار شیمیایی آن را تغییر می‌دهد و میزان ترکیبات فرّار موجود در آن را کاهش می‌دهد و این روند بر طعم گوجه فرنگی تأثیر می‌گذارد. بافت و رنگ یک گوجه فرنگی بر اثر سرما صدمه ‌میبیند. در دمای زیر ۵ درجه سانتیگراد، بافت گوجه فرنگی از هم می‌پاشد و سطح آن دچار فرورفتگی می‌شود.

خوراکی هایی که نباید داخل یخچال گذاشت
خوراکی‌هایی که نباید در یخچال نگه داشت

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی را باید در جای خشک و خنک یا درون پاکت کاغذی یا کیسه سوراخ‌دار نگهداری کرد، و نباید آن را در یخچال گذاشت. نگهداری آن در یخچال می‌تواند نشاسته سیب زمینی را به شکر تبدیل کند. این بر روی بافت آن تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود پس از پختن، تغییر رنگ بدهد و طعم شیرین پیدا کند.

پیاز

اگر پوست پیاز جدا نشده باشد، باید آن را در یک جای خشک و خنک با تهویه هوا نگهداری کرد، نه در یخچال. به گفته انجمن ملی پیاز، تنها زمانی باید پیاز را داخل یخچال قرار داد که پوست آن کنده شده باشد یا خرد شده باشد، یا پیاز از نوع «پیازهای شیرین و پرآب» باشد. پیاز را باید در محیط با رطوبت کم نگاه داشت تا خشک بماند. پیازهای پوست‌کنده‌شده را می‌توان برای هفت روز در ظرف در بسته در یخچال نگه داشت.

نان

با توجه به مقالات وب سایت seriouseats، گذاشتن نان در یخچال کار اشتباهی است. منجمد کردن نان در فریزر می‌تواند روند بیات شدن آن را متوقف کند، اما قرار دادن نان در یخچال سرعت بیات شدن آن را افزایش می‌دهد. اساساً، دمای خنک داخل یخچال در مقایسه با دمای اتاق باعث تسریع کریستالیزه شده نشاسته می‌شود. و این فرآیند، نان را سفت و بیات می‌کند.

موز

موز رسیده را می‌توان چند روز در یخچال نگه داشت، اما اگر موز هنوز نرسیده باشد و آن را در یخچال بگذارید، همین‌طور سبز و سفت خواهد ماند و دیگر نخواهد رسید. حتی وقتی آن را از یخچال بیرون بیاورید، پوست موز سیاه می‌شود، ولی دیگر نمی‌رسد.

موز یک میوه گرمسیری است و هیچ دفاع طبیعی در برابر سرما در دیواره سلول‌های خود ندارد. به گفته تارنمای A Moment of Science، این سلول‌ها در اثر سرما پاره می‌شوند و باعث می‌شود آنزیم‌های هضم میوه از بین برود و پوست موز نیز کاملا سیاه شود.

آووکادو

آووکادوهای رسیده را می‌توان درون یخچال قرار داد. اما اگر احساس می‌کنید که آووکادو شما نرسیده است، به‌ هیچ عنوان آن را درون یخچال قرار ندهید. سرد شدن می‌تواند باعث کاهش سرعت رسیدن این میوه شده و اگر طولانی مدت در یخچال حضور داشته باشند، کم‌کم ارزش غذایی خودشان را از دست می‌دهند. با این حال اگر آووکادو خود را بریده‌اید، می‌توانید مابقی آن را درون کیسه و یا ظروف مخصوص قرار داده و آن‌ها را به یخچال منتقل کنید.

فلفل دلمه‌ای

از دیگر مواد غذایی ممنوع در یخچال می‌توان به فلفل دلمه‌ای اشاره کرد. در صورتی که فلفل‌دلمه‌ای را درون یخچال قرار دهید، روند رسیدن آن به سرعت متوقف خواهد شد. بهتر است تا جای ممکن، این ماده غذایی را به یخچال منتقل نکنید. پیشخوان آشپزخانه می‌تواند بهترین گزینه برای نگهداری این ماده غذایی باشد.

فلفل دلمه ای

عسل

عسل جزو مواد غذایی است که طول عمر بسیار مناسبی داشته و می‌توانید آن‌ها را به مدت بسیار زیادی نگهداری کنید. البته اگر می‌خواهید تا عسل به‌خوبی ارزش غذایی و بافت خودش را حفظ کند، آن را درون یخچال قرار ندهید. دمای سرد یخچال می‌تواند باعث متبلور و جامد شدن عسل شود. حتماً شما هم عسل‌های سفیدک زده بعد از قرارگیری در یخچال را دیده‌اید. این امر نشان می‌دهد که یخچال‌ها، اصلاً مکان مناسبی برای قراردادن عسل نیستند. بهتر است تا عسل را در یک اتاق خنک و دمای ایده‌آل قرار دهید.

روغن

روغن را هم باید به لیست مواد غذایی ممنوع در یخچال اضافه کرد. هر گونه روغن، مانند روغن زیتون، روغن نباتی، روغن نارگیل و … را دور محیط درون یخچال نگهدارید؛ چرا که قراردادن آن در یخچال می‌تواند باعث کدرشدن رنگ آن شود. بدین صورت دیگر نمی‌توان از آن‌ها برای پخت‌وپز استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم که روغن‌های خود را حتماً در دمای اتاق نگهدارید تا دوام و طول عمر آن‌ها افزایش پیدا کند.

هندوانه و طالبی

هندوانه و طالبی نیز جزو موادی هستند که نباید در یخچال نگهداری شوند. برای نگهداری هرچه بهتر از هندوانه و یا طالبی باید آن‌ها را در پیشخوان قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که نگهداری این مواد غذایی در دمای محیط باعث افزایش ارزش غذایی آن‌ها خواهد شد. اما در صورتی‌ که این مواد را برش زده‌اید، می‌توانید ظرف ۳ الی ۴ روز آن‌ها را در یخچال بگذارید.

ریحان، رزماری و آویشن

اگر نگاهی به سبزیجات داشته باشیم، متوجه می‌شویم که در این خانواده نیز، مواد غذایی ممنوع در یخچال وجود دارد. به‌صورت کلی گیاهان سبزرنگ مانند ریحان، رزماری و یا آویشن را نباید در یخچال نگهداری کرد. اگر آن‌ها را درون یخچال قرار دهید، به سرعت خشک شده و طعم و مزه خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید چنین سبزیجاتی را نگهداری کنید، آن‌ها را درون یک لیوان پرازآب قرار داده و دور از نور خورشید بگذارید.

سیر

قرار دادن سیر در یخچال یا کیسه‌های پلاستیکی باعث کپک زدن آن می‌شود. بر اساس تارنمای How Stuff Works، بهترین روش برای نگهداری سیر، نگه داشتن آن «در دمای اتاق در یک مکان خشک و تاریک با گردش هوای کافی» با نور کم برای جلوگیری از جوانه زدن آن است.

خوراکی هایی که نباید داخل یخچال گذاشت

قهوه

شاید شما هم دیده باشید که در برخی از مکان‌ها، قهوه‌ها را در یخچال نگهداری می‌کنند. اما یخچال اصلاً گزینه مناسبی برای نگهداری قهوه به شمار نمی‌رود. باید بدانید که قهوه می‌تواند به سرعت بو موجود در محیط را به خود جذب کند. از این رو اگر قهوه خود را در یخچال نگهداری کنید، عطر و طعم آن به سرعت تغییر خواهد کرد.

همچنین رطوبت یخچال، قادر است تا باعث متراکم شدن دانه‌های قهوه شود. بهترین مکان برای نگهداری از قهوه، ظروف دربسته است. قهوه‌های خود را در چنین ظروفی قرار داده و آن‌ها را در کمد و یا انباری به دور از نور خورشید بگذارید تا تازگی و طعم خودشان را به خوبی حفظ کنند.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=این-خوراکی‌ها-را-به-هیچ-عنوان-در-یخچال-نگهداری-نکنید!