این مواد غذایی درد معده را درمان می کند!

درد معده: یک لطیفه معروف هست که می‌گوید: «آدم‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند آن هایی که معده درد دارند و آن‌هایی هایی که سرددرد دارند». شما جزو کدام دسته هستید؟ معده دردی ها یا سردردی‌ها ؟ اگر جز دسته اول هستید این مطلب سلامت مناسب شما است. ما قرار است در ادامه مطلب توضیح دهیم غذاهای مفید برای معده درد چه چیزهایی هستند و چه بخوریم که دردمان فروکش کند یا حداقل تشدید نشود. همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید: درمان اسید معده با ۱۰ خوراکی خوشمزه!

۱. مایعات

یکی از عوارض مشکل معده، دچار شدن به اسهال‌های مکرر است. اسهال باعث می‌شود بدن آب زیادی از دست بدهد، در نتیجه اگر به واسطه معده درد اسهال می‌شوید، بهتر است نوشیدن مایعات را فرموش نکنید.

اگر هم به واسطه معده درد نمی‌توانید غذاهای جامد را تحمل کنید، با نوشیدن مایعات یا غذاهایی که شکل مایع دارند، به کاهش  علائم درد خود کمک می‌کنید.

نوشیدنی‌هایی که به معده درد کمک می‌کنند

در ادامه چند نوشیدنی برای معده درد را معرفی می‌کنیم که حال شما را بهتر خواهند کرد:

آب‌گوشت شفاف، ساده و رقیق (مثل آب‌گوشت استخوان)

آب‌میوه رقیق

چای کمرنگ

آب نارگیل

دمنوش گیاهی

درد معده، این مواد، به شما کمک می‌کنند که مواد معدنی مورد نیازتان مثل پتاسیم، کلسیم و سدیم را دریافت کنید.

۲.  موز

در لیست غذاهای مفید برای معده درد موز نقش مهمی ایفا می‌کند. موز می‌تواند به جبران پتاسیم و سایر الکترولیت‌هایی که ممکن است فرد به خاطر معده درد و در نتیجه استفراغ یا اسهال از دست بدهد، کمک کند. همچنین این میوه باعث هضم راحت‌تر می‌شود و جلوی بیشتر شدن درد معده را هم می‌گیرد.

درد معده

۳. زنجبیل

بدون شک زنجبیل یا زنجبیل یکی از پیشنهادهای دست اول ما در رابطه با غذاهای مفید برای معده درد است. زنجبیل می‌تواند به مقابله با احساس تهوع کمک کند. می‌توانید با برش‌دادن یا رنده‌کردن زنجفیل آن را به آب داغ اضافه کنید و بنوشید یا اینکه چای زنجفیل دم کنید و به این شکل آن را میل کنید.

درد معده، می‌دانیم که مزه زنجفیل ممکن است برای همه خوش‌آیند نباشد، اما اگر مثل آب روی آتش معده درد شما عمل کند چه؟ باز هم حاضر نیستید آن را امتحان کنید؟

۴. برنج

ماده نشاسته‌ای و کم‌فیبری مانند برنج سفید ساده، می‌تواند به علائم ناشی از معده درد مثل اسهال، کمک کند و آن را کاهش دهد. اگر در رژیم غذاییتان برنج قهوه‌ای استفاده می‌کنید بهتر است مصرف آن را کم کنید چون هضم آن برای معده سخت‌تر است.

درد معده

۵. پوره سیب

سیب حاوی آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است. پلی فنول‌ها به کاهش التهابات مرتبط با دستگاه گوارش از جمله معده کمک و از آسیب به پوشش معده جلوگیری می‌کنند. همچنین هضم پوره سیب راحت‌تر از سیب خام است.

درد معده، برای درست کردن پوره سیب به مقدار دل‌خواه سیب را خرد کنید، با کمی آب، شکر، دارچین و لیمو به قابلمه اضافه کنید، کمی تفت دهید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا به یک پوره  غلیظ تبدیل شود.

۶. نان تست سفید

درد معده، در هنگام معده درد، نان تست ساده یا نان سفید بهتر از نان‌های سبوس‌دار عمل می‌کنند نان‌های سبوس‌دار نوعی فیبر دارند که بهتر است زمانی که مشکل گوارش ندارید از آن‌ها استفاده بکنید، چون علائم اسهال و استفراغ را تشدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: رفلاکس معده: اگر سوزش سردل دارید به این ۷ مواد غذایی لب نزنید

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=این-مواد-غذایی-درد-معده-را-درمان-می-کند!