ترفندهای سفید کردن وسایل برقی که زرد شده اند+دستورالعمل ها

سفید کردن وسایل برقی: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به رنگ های روشن و سفید علاقه دارید حتما به این نکته دقت کرده اید که وسیله های برقی سفید پس از مدتی تغییر رنگ داده و زرد می شوند. با تغییر رنگ این وسیله ها زیبایی و درخشندگی آن‌‌ها از بین رفته و این مساله قطعا برای هیچ کدام از ما خوشایند نخواهد بود بنابراین یادگیری روش هایی برای سفید کردن وسایل برقی زرد شده برای شما که وسایل آشپزخانه تان را سفید انتخاب کرده اید حتما لازم خواهد بود.

سفید کردن وسایل برقی

ما در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر علت زرد شدن وسایل برقی سفید روش های کم خرج و کم دردسری را به شما برای تمیز کردن آموزش دهیم که توصیه می کنیم قبل از اینکه به فکر تغییر و خرید وسایل جدید بیفتید این روش ها برای سفید کردن وسایل برقی را امتحان کنید، پس تا پایان این مطلب بخش تازه ها در مجموعه ترفندهای زندگی مجله خبری چشمک با ما همراه باشید.

ترکیب جوش شیرین، سرکه، سفید کننده و خمیردندان!

چگونه وسایل برقی که زرد شده را سفید کنیم؟ این ۴ ماده ی در دسترس به شما کمک خواهند کرد تا زردی وسایل برقیتان را از بین ببرید. برای تمیز کردن وسایل برقی سفید کافیست به وسیله ی ترکیب جوش شیرین و سرکه یک خمیر درست کرده و آن را بر روی قسمت هایی که زرد شده اند بکشید و صبر کنید تا خشک شود. پس از آن مقدار کمی از ماده ی سفید کننده را بر روی پارچه ریخته و بر سطوح مورد نظر بکشید.

سفید کردن وسایل برقی زرد شده

فراموش نکنید که پس از انجام این کار بلافاصله اقدام به تمیز کردن یخچال نکنید بلکه اجازه دهید این مواد حدود سه یا چهار ساعت بر روی سطح باقی بمانند تا اثربخشی بهتری داشته باشند، پس از آن دستمال خود را کمی نمدار کرده و به آرامی مواد را پاک کنید. در مرحله آخر با استفاده از خمیردندان سطح مورد نظر را پوشش داده و پس از چند ساعت آن را پاک کنید.

کمک گرفتن از دستمال های بدون بافت

دستمال جادویی به دلیل بافت ظریفی که دارند می توانند در براق شدن و تمیز شدن سریع وسایل شما به شکلی موثر عمل کنند.

علاوه بر این در هنگام تمیز کردن یخچال و لوازم برقی حتما توجه داشته باشید که باید از دستمال های بسیار نرم استفاده کنید تا از ایجاد خط و خش روی این لوازم جلوگیری کنید  همانطور که می دانید سطح این لوازم بسیار حساس است و ممکن است پس از مدتی حتی دستمال هم باعث ایجاد خش و خش بر روی آن شود بنابراین منسوجات بدون بافت بهترین گزینه برای تمیز کردن هستند.

پیشنهاد ما دستمال های جادویی و دستمال تنظیف میکروفایبر است

استفاده از اکسیدان یا کرم پروکسید

ابتدا تمامی قسمت هایی از وسیله برقی تان را که دارای نوشته است به وسیله ی چسب بپوشانید تا از بین نرود پس از آن به وسیله ی یک قلموی نرم که بر روی وسیله ی شما خط و خش ایجاد نکند کرم پروکسید را بر روی بدنه و قسمت های زرد شده بکشید،توجه داشته باشید که این مواد نباید خشک شود بنابراین آن را درون کیسه ای که هیچ منفذی برای رد و بدل شدن جریان هوا ندارد قرار دهید.

قسمت مهم قرار دادن چند ساعته ی آن در برابر نور خورشید است، شما می بایست هر چند ساعت یکبار آن را بچرخانید تا همه ی قسمت های آن در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

پس از سه یا چهار ساعت وسیله را از داخل کیسه خارج کرده و آن را تمیز کنید.

برای اثر بخشی بهتر در صورت امکان می توانید آن را در برابر چراغ یو وی قرار دهید.

چرا لوازم برقی سفید زرد می شوند؟

حتما شما هم لوازم برقی قدیمی مثل ماشین لباسشویی و یخچال فریزرهای قدیمی را در خانه ی مادر یا مادربزرگتان دیده اید که به شدت زرده شده اند. متاسفانه این بخشی از ماهیت لوازم برقی سفید رنگ است و چه بخواهید چه نخواهید پس از مدتی زرد می شوند البته نگران نباشید! اینطور نیست که پس از ۵ سال یا ۱۰ سال وسایل شما به سرعت تغییر رنگ دهند بلکه این مساله فرآیندی است که در طول زمان اتفاق می افتد. همانطور که گفتیم احتمالا ماشین لباسشویی مادر شما ممکن است بعد از ۲۰ سال استفاده ی مداوم به قدری زرد شده باشد که کاملا مشخص باشد.

اما شما می توانید با رعایت مواردی این فرآیند را کندتر کنید. حال به نظر شما علت زرد شما وسایل برقی چیست؟

تمیز نکردن وسیله ها خصوصا کناره ها و دیواره ها

شاید تصور کنید تنها زمانی که وسایل شما پر از گرد و خاک می شوند باید آن هارا تمیز کنید اما این تصور اشتباه است. وسایل برقی باید به طور مستمر و با استفاده از دستمال های بی بافت (فراموش نکنید بهترین دستمال برای تمیز کردن وسایل برقی دستمال بی بافت است) تمیز شوند در صورتی که تمیز کردن این وسایل را به طور مستمر انجام دهید می توانید روند زرد شدن آن ها را کند تر کنید.

برای این کار تمیز کردن با آب بهترین گزینه است و نهایتا می توانید از یک قطره ریکا استفاده کنید و بعد مجدد آن را پاک کرده و خشک کنید.

توجه داشته باشید که کناره های برخی وسایل مثل ماشین لباسشویی و ظرفشویی که دیده نمی شود و به سمت کابینت قرار دارد را فراموش نکنید، این قسمت ها به دلیل اینکه در معرض دید نیستند ممکن است فراموش شوند اما دقیقا به همین علت احتمال کثیف شدن آن ها زیاد است پس هر چند وقت یکبار خصوصا در خانه تکانی ماشین ظرفشویی و لباسشویی را بیرون بکشید و کناره های آن را تمیز کنید.

سفید کردن وسایل برقی

استفاده مداوم از سفیدکننده و وایتکس

علی رغم آن چه ممکن است عده ی بسیاری تصور کنند تمیز کردن مداوم وسایل برقی با وایتکس از زرد شدن آن ها جلوگیری نمی کند بلکه به مرور و در طول زمان باعث تسریع در تغییر رنگ این لوازم می شود. البته استفاده از این شوینده به دفعات محدود مشکلی ایجاد نمی کند اما زیاده روی در استفاده از آن وسایل شما را زردتر خواهد کرد.

همانطور که گفتیم بهترین گزینه این است که شما وسایلتان را در بازه های زمانی کوتاه به طور مثال هفتگی با استفاده از منسوج بی بافت و آب تمیز کنید و نهایتا در تمیزکاری های اساسی تر و با فاصله زمانی بیشتر از یک شوینده هم کمک بگیرید.

امیدواریم پس از خواندن این مطلب روش سفید کردن وسایل برقی زرد شده و علت های زرد شدن این لوازم برقی را آموخته باشید و بتوانید بهتر از قبل از این لوازم گران قیمت مراقبت کنید.

دانلود فیلم

ترفندهای سفید کردن وسایل برقی که زرد شده اند+دستورالعمل ها

سفید کردن وسایل برقی: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به رنگ های روشن و سفید علاقه دارید حتما به این نکته دقت کرده اید که وسیله های برقی سفید پس از مدتی تغییر رنگ داده و زرد می شوند. با تغییر رنگ این وسیله ها زیبایی و درخشندگی آن‌‌ها از بین […] http://www.vatanfa.com/?s=ترفندهای-سفید-کردن-وسایل-برقی-که-زرد-شده-اند+دستورالعمل-ها