میوه های لاغری فوق العاده برای چربی سوزی و کاهش وزن سریع!

میوه های لاغری: اگر فکر می‌کنید که میوه باعث لاغری می‌شود، باید بگوییم که همیشه اینطور نیست. بعضی میوه‌ها قند و کالری بالایی دارند و بالعکس، باعث چاقی می‌شوند، اما دسته دیگری هم وجود دارند که چربی‌سوزهای فوق‌العاده‌ای هستند و بدن نمی‌تواند کالری زیادی از آن‌ها دریافت کند. بنابراین، بیراه نیست اگر بگوییم که بین میوه و لاغری یا چاقی، می‌تواند ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد. در این مطلب تناسب اندام و تغذیه سراغ میوه های لاغری رفته‌ایم تا ضمن آشنایی با بعضی سبزیجات و میوه‌ های لاغر کننده شکم، کمی بیشتر درباره خواص آن‌ها گفتگو کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن ۷ کیلویی در ۷ روز با رژیم معروف به جنرال موتورز + واقعی یا کیک!؟

۱.سیب

اولین میوه لاغری در این لیست، سیب است. این میوه کم‌کالری و پر فیبر، با ایجاد حس سیری، تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن دارد. سیب سرشار از پکتین اسید است که در نتیجه حل شدن در معده، با ایجاد یک ماده ژل مانند، چربی‌های مضر و کلسترول خوراکی را مهار می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

به علاوه، به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان و فلانوئیدها در خود، کلسترول خون را پایین آورده و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. در نتیجه، با مصرف مداوم آن می‌توانید خود را در برابر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و حتی انواع سرطان‌ها، بیمه کنید.

۲.پرتقال

میوه های لاغری، پرتقال سرشار از ویتامین‌های C، A و B بوده و منبعی غنی از کلسیم، مس و فیبر به شمار می‌آید. این میوه کم‌کالری، باعث کاهش اشتها و ایجاد سیری زودرس می‌شود. به علاوه مصرف آن، پوست را شاداب می‌کند، خطر بیماری‌های قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد و می‌تواند در کنترل دیابت و فشار خون موثر باشد. توجه کنید که به منظور لاغری، خوردن خود این میوه، به عنوان یکی از میوه های لاغرکننده و چربی سوز، موثرتر از آب میوه آن است.

میوه های لاغری

۳.کرفس

حتما شنیده‌اید که در میان سبزیجات و میوه های لاغری، کرفس معجزه می‌کند. این سبزی، سرشار از فیبر، کلسیم و ویتامین C است و نقش ویژه‌ای در کاهش چربی‌های شکم و پهلو دارد. در رژیم‌های لاغری می‌توان از کرفس به صورت خام یا آبپز و بخارپز استفاده کرد و آن را به انواع غذاها مانند سالادهای رژیمی یا سوپ، افزود.

۵.خیار

اگر به دنبال یک میوه لاغری تابستانی و کم‌کالری هستید، خیار را فراموش نکنید. بیشتر وزن خیار، آب است و هر ۱۰۰ گرم از آن، تنها ۴۵ کالری انرژی تولید می‌کند. این رطوبت‌رسانی فوق‌العاده و از طرف دیگر فیبر سرشار این میوه بدون قند، به چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند و اغراق نیست اگر آن را یکی از میوه های لاغری شکم بنامیم.

میوه های لاغری، خیار یکی از میوه های بدون قند برای لاغری بوده و همین طور برای دفع سموم سیستم گوارشی و کوچک شدن شکم و پهلو می‌توانید از آب خیار، اسموتی خیار و سالاد خیار در رژیم لاغری خود استفاده کنید.

جالب است بدانید که در کنار تمام این خواص، این میوه برای لاغری صورت هم مفید است و آبرسانی آن می‌تواند لاغری موضعی صورت را برطرف کند. در این مورد ماساژ مداوم پوست با خیار می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

۶.آناناس

اگر چه آناناس میوه‌ای شیرین مزه است؛ اما برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، باید آناناس را به عنوان یکی از میوه های لاغری در نظر بگیریم. وجود آنزیمی به نام بروملین در این میوه، به چربی سوزی کمک می‌کند. در حقیقت آنزیم بروملین در بدن با آثار لیپولیتیک و پروتئولیتیک همراه شده و چربی سوزی را تسریع بخشیده و تقویت می‌کند.

۷.بلوبری

میوه های لاغری، میوه بلوبری با رنگ جذاب بنفشی که دارد کالری کمی داشته و در عوض فیبر بالایی دارد. این درست همان چیزی است که از یک میوه لاغری انتظار داریم. وجود فیبر بالا در این میوه خوشمزه آفریقایی، باعث می‌شود تا احساس سیری زودرس در فرد شکل گرفته و از این طریق به کاهش وزن و چربی سوزی او در پی فعالیت‌های عادی روزانه، کمک شود.

۸.پاپایا

اگر چه نمی‌توان مصرف پاپایا را به طور مستقیم با کاهش وزن زودرس گره زد و این میوه به تنهایی، نمی‌تواند قدم بزرگی در لاغری فرد بردارد؛ اما پاپایا از جمله میوه‌های لاغری است که مسیر کاهش وزن را تسهیل می‌سازد. فیبر زیاد موجود در  میوه پاپایا، به سیری زودرس کم کرده و با داشتن کالری کم، لاغر شدن بدون آسیب رسیدن به بدن را ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازد.

۹.آلبالو

یکی دیگر از میوه های لاغری آلبالو است که به واسطه وجود فیبر فراوان، آنتی اکسیدان‌های قوی، ویتامین C، کاروتنوئیدها و هورمون خواب ملاتونین، نقش ویژه‌ای در چربی‌سوزی شکم و پهلو دارد. بنابراین می‌توان به عنوان یکی از میوه های لاغر کننده تابستان روی آن حساب کرد. همچنین این میوه مفید، به بهبود آلزایمر، التهابات بدن و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

میوه های لاغری

۱۰.گریپ فروت

میوه های لاغری، گریپ فروت یکی از انواع میوه های لاغری فوق العاده است که با داشتن فیبر زیاد و آب فراوان، ضمن آن که کالری محدودی به بدن شما می‌رساند، احساس سیری زودرس را نیز به همراه خواهد داشت. به ویژه در صورتی که از میوه گریپ فروت، پیش از وعده غذایی خود (به طور مثال یک ساعت) استفاده کنید، این در کاهش وزن شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. به این شکل اشتهای کمتری برای میل کردن غذای خود داشته و این کاهش حجم ورودی کالری به بدن، به کم کردن وزن و لاغری نیز کمک می‌کند. به علاوه لازم است بدانید که میوه گریپ فروت در کنترل دیابت نیز بسیار موثر بوده و به تنظیم قند خون کمک کرده و از این مسیر نیز لاغری را تسهیل می‌کند.

۱۱.لیمو ترش

از دیگر میوه های لاغر کننده شکم می‌توان لیموترش را نام برد. این میوه مخزنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای لاغری است. به عنوان مثال، آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم در این میوه فراوان است و منبع خوبی از ویتامین C،  B6 و تیامین است که همگی جزو ملزومات یک رژیم کاهش وزن اصولی هستند.

البته خواص لیمو ترش به لاغری ختم نمی‌شود و این میوه، یک سم‌زدای قوی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است که می‌تواند در سلامت قلب، کلیه‌ها، استخوان‌ها و شادابی پوست، تاثیر بسزایی داشته باشد.

۱۲.انار

میوه های لاغری، انار یکی از میوه های زمستانی برای لاغری است که با کم کردن اشتها و آب کردن اسیدهای چرب، نقش موثری در لاغری شکم و پهلو دارد. بهترین زمان مصرف انار، صبح است. بنابراین می‌توان آن را یک میوه لاغری صبح نامید، البته موقع مصرف، استفاده از گلپر به عنوان مصلح را فراموش نکنید.

همچنین این میوه، به خاطر وجود آنتی اکسیدان‌های فراوان، برای بیماران قلبی عروقی بسیار مفید است و مانع تجمع پلاکت‌ها در عروق خونی می‌شود. به علاوه، خون را تصفیه می‌کند و باعث شادابی پوست و کاهش فشار و چربی خون می‌شود.

بیشتر بخوانید: با کمک این چای گیاهی علاوه بر کاهش وزن قابل توجه، سلامت خود را حفظ کنید+زمان و نحوه مصرف

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=میوه-های-لاغری-فوق-العاده-برای-چربی-سوزی-و-کاهش-وزن-سریع!