انتشار فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن»

دهمین جشنواره ملی «بومتن» در دو بخش مسابقه نقش تن‌پوش و مسابقه طراحی لباس دیبا با اهدافی همچون کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی ـ اسلامی از طریق پوشاک، بسترسازی برای حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه صنعت مد و لباس کشور، استعدادیابی و کمک به رشد خلاقیت جوانان و ایجاد ارتباط مستقیم با صنعت و کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب جشنواره، در پاییز ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. 

بخش رقابتی این جشنواره در دو شاخه اصلی مسابقه نقش تن‌پوش، ویژه طراحی نقوش روی تی‌شرت و شال و روسری با موضوع «منابع طبیعی و تاریخی ایران» و مسابقه طراحی لباس دیبا، ویژه «طراحی و اجرای لوک اداری بانوان شامل ست: مانتو، شلوار و مقنعه» است. بخش غیررقابتی این رویداد ملی نیز شامل برگزاری نمایشگاه آثار منتخب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی هدفمند با توجه به نیاز علاقمندان به صورت حضوری و برخط است. 

در مسابقه طراحی لباس دیبا، برای اولین بار علاوه بر بخش شرکت‌کنندگان انفرادی، بخش «تیم طراحان» به صورت مجزا اضافه شده است. همچنین در این دوره از جشنواره برای بخش‌های مختلف بیش از ۱۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی پیش‌بینی شده است. 

دبیرخانه دهمین جشنواره ملی «بومتن» مهلت ارسال آثار جهت شرکت در مسابقه نقش تن‌پوش را تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ و ثبت‌نام اولیه و ارسال رزومه جهت شرکت در مسابقه دیبا را ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام کرده است. زمان برگزاری نمایشگاه، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز پاییز ۱۴۰۳ خواهد بود. 

بر اساس آنچه که جهاددانشگاهی هنر اعلام کرده است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از جمله عناوین جوایز، شرایط و مقررات آثار در دو بخش مسابقه نقش تن‌پوش و دیبا، و ثبت نام در جشنواره به سایت دهمین جشنواره ملی «بومتن» به نشانی jdmod.ir مراجعه کنند. همچنین طراحی پوستر جشنواره بر عهده احسان رسام بوده است. 

دهمین جشنواره ملی «بومتن» توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی هنر و با حمایت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تولیدکنندگان حوزه پوشاک و همچنین با مشارکت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=انتشار-فراخوان-دهمین-جشنواره-ملی-«بومتن»