اهدای «طوبای زرین» به منتخب آرای مردمی در جشنواره تجسمی فجر



امیر عبدالحسینی دبیرکل فجر شانزدهم اظهارداشت: امسال برای نخستین بار در جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، بهترین اثر هنری از نگاه مخاطبان نمایشگاه، انتخاب و به هنرمند اثر، طوبای زرین اهدا خواهد شد. این تصمیم در راستای اهمیت رای و نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان جشنواره شانزدهم که سرمایه‌های ارزشمند هنر تجسمی ایران هستند، اتخاد و اجرایی می‌شود.

وی گفت: برای این منظور، فرم‌های ارزیابی آثار هنری از سوی دبیرخانه فجر شانزدهم طراحی و میان بازدیدکنندگان توزیع می‌شود. هر مخاطب پس از اتمام بازدید از نمایشگاه می‌تواند نام پنج اثر و هنرمندان منتخب خود را در این فرم بنویسد.

عبدالحسینی افزود: فرایند جمع‌آوری آرای مخاطبان تا ۳۰ بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت و در پایان، یک اثر به عنوان بهترین اثر هنری از نگاه بازدیدکنندگان، انتخاب و معرفی می‌شود.

دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بیان کرد: به هنرمند بهترین اثر از نگاه مخاطبان در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، تندیس طوبای زرین و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی و دبیری هنری مسعود زنده‌روح کرمانی، بهمن امسال در موزه هنر‌های معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

این جشنواره به صورت رسمی یکشنبه- هشتم بهمن ماه- با برپایی نمایشگاه‌های «مفاخر هنر‌های تجسمی به روایت موزه هنر‌های معاصر تهران» دربرگیرنده منتخبی از آثار گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوستر‌های مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن) آثار گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی با نمایش ۱۳۵ اثر از ۱۲۵ هنرمند آغاز به کار کرد و تا ۳۰ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در این موزه میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین آیین افتتاح نمایشگاه بخش‌های رقابتی (طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر عصر سه‌شنبه- دهم بهمن ماه- در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد. در این نمایشگاه، ۸۵۴ اثر در بخش‌های «مسابقه»، «قله‌ها»، «هنرمند محور» و «بازار هنر» از ۶۰۶ هنرمند در مجموعه نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و روز‌های جمعه و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای عموم مخاطبان است.

فراخوان جشنواره شانزدهم دوم آبان ماه امسال با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین، در دو بخش رقابتی و غیرقابتی و ذیل ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر) تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط) نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر) کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره) مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شد.

بخش رقابتی جشنواره (طوبای زرین) دربرگیرنده هفت زیربخش است که زیربخش‌های آزاد، موضوعی (قله‌ها)، تجسم هنر، طراحی فرهنگ‌محور، فیلم‌های مستند هنر‌های تجسمی، ناشران کتاب‌های تجسمی و علمی (دانش هنر‌های تجسمی) را شامل می‌شود.

بخش غیررقابتی شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر هم شامل ۶ زیربخش است که بازار هنر‌های تجسمی، مفاخر هنر‌های تجسمی، آینه در آینه، کاتبان سوره حمد، دیوارنگاری شهری و پوستر‌های فجر (محیطی) را دربرمی‌گیرد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=اهدای-«طوبای-زرین»-به-منتخب-آرای-مردمی-در-جشنواره-تجسمی-فجر