نهضت بازگشت به مساجد از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر شبستان است

آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان امروز جمعه (۱۸ اسفند) با حضور محمدمهدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در محل تئاتر شهر برگزار شد.

 اسماعیلی در این آیین گفت: یکی از مهمترین نمود‌های شعار نهضت بازگشت به مساجد و اینکه مساجد باید کانون‌های اصلی تربیت نیرو برای فرهنگ، هنر و رسانه باشد برگزاری جشنواره تئاتر شبستان است.

وی افزود: از همه کسانی که برای اجرای این جشنواره زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم، کار مهمی به سامان رسیده شد البته باید توجه داشت که این آغاز کار است. از داوران تشکر ویژه دارم چراکه نفس حضور این افراد در مساجد به عنوان چهره‌های برگزیده هنری الهام بخش بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ان‌شاء‌الله این جشنواره پیشرفت کمی و کیفی داشته باشد، تصریح کرد: در دهه چهل و پنجاه یکی از موفقیت‌های مساجد بازکردن پای جوانان با استفاده از ابزار‌های هنری بود؛ حاج آقای مروج توانست در ایام نهضت امام راحل، با اجرای تئاتر در مسجد زمینه آشنایی عملی فرزندان زمان خود را با مفاهیم اصیل دینی و انقلابی هموار کنند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: به تئاتر، سینما، موسیقی، سرود، هنر‌های تجسمی و… به عنوان وسیله‌ای برای تعالی روح و معنویت در جامعه نگاه می‌کنیم؛ حضور پررنگ و همراه با شور و هیجان شما در لحظات پایانی این جشنواره ما را نسبت به آینده‌ای درخشان‌تر امیدوار می‌کند.

اسماعیلی گفت: در مسیر فعالیت‌های هنری از تزکیه، تعلیم و تربیت نباید غافل شد. دوستانی داشته‌ایم که با انگیزه‌های صحیح وارد این مسیر شدند، اما به دلیل غفلت از این مسایل دچار مشکل شدند.

همچنین وزیر فرهنگ در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما برگزاری نخستین دوره جشنواره تئاتر شبستان است، امسال برای اولین بار اجرای تئاتر را به مساجد برده‌ایم.

وی افزود: این اقدام آغاز تحولی جدی برای ورود نیرو‌های جدید و با انگیزه در کنار همه عزیزانی که در بخش‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند به این حوزه باشد.

نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ از ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» در سطح مساجد تهران برگزار شد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=نهضت-بازگشت-به-مساجد-از-اهداف-برگزاری-جشنواره-تئاتر-شبستان-است