تدارک تلویزیون برای نوروز و رمضان ۱۴۰۳

رسانه ملی امسال نیز برای رمضان و نوروز ۱۴۰۳ سریال‌های متفاوتی تدارک دیده است که برخی از این سریال‌ها ساخته شده است یا در مراحل تولید به سر می‌برند. سریال‌های «نون‌خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «فراری» به کارگردانی امیر داسارگر، «بدل» به کارگردانی علی مسعودی، «زیرخاکی۴» به کارگردانی جلیل سامان به عنوان گزینه‌های پخش در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده است.

رستگاری

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است.

در سریال «رستگاری» که در ۳۰ قسمت تهیه شده است، بیش از ۱۰۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش می‌کنند که می‌توان به حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاا… شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، ساقی زینتی و… اشاره کرد.

یکی از نکات قابل تامل در سریال «رستگاری» این است که ده‌نمکی برای ساخت این سریال سراغ چهره‌های جدید رفته که قبلا ایفای نقش‌های کوتاه داشتند، اما در این سریال نقش‌های بلند را به‌عهده دارند.

زیرخاکی

«زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا که در سال‌های اخیر همواره نامش به عنوان یکی از گزینه‌های نوروزی نیز مطرح شده، یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سیما در چند سال گذشته است که ضمن حفظ جذابیت و روایت وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ جنگ تحمیلی در قالب کمدی، با توجه به اقتضائات فرهنگی نیز توانسته یک اثر کمدی پرمخاطب را به نمایش بگذارد. سریالی که تاکنون ۳ فصل آن روی آنتن رفته و مخاطبان آن منتظر پخش فصل چهارم این سریال در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ هستند و تصویربرداری سریال «زیرخاکی ۴» در حال انجام است.

نون‌خ

فصل پنجم سریال کمدی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی قرار است با محوریت محیط زیست در ۲۵ قسمت برای نوروز ۱۴۰۴ ساخته می‌شود.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی و صهبا شرافتی از جمله بازیگران سریال هستند.

نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک به نمایش درآمد. «نون خ» در اصل مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. تاکنون ۴ فصل از این مجموعه ساخته شده است که در نوروز سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شدند.

فراری

سریال «فراری» یکی دیگر از گزینه‌های نوروزی و ماه رمضان است که با هدف معرفی شهدای مدافع حرم با محور شخصیتی به نام هادی، از دوران نوجوانی تا بزرگسالی او را به تصویر می‌کشد.

این مجموعه پیش از این در پل خشتی شهرستان لنگرود و لاهیجان مراحل تصویربرداری خود را طی کرده و در جاده‌های شهریار و رباط کریم استان تهران نیز فیلمبرداری شده است.

این مجموعه در واقع نگاهی آزاد به زندگی شهید مصطفی صدرزاده دارد و کار اقتباس آزاد، نگاه زیستی و سبک زندگی شهدای مدافع حرم و قصه‌ای اجتماعی است.

در این سریال هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی، شهروز آقایی‌پور، افشین آقایی و حسین اوجاقلو به ایفای نقش می‌پردازند.

بدل

داستان سریال «بدل» به کارگردانی و نویسندگی علی مسعودی و به تهیه کنندگی رضا نصیرپور که محصول سیما فیلم است، در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

از بازیگران این سریال ۲۶ قسمتی می‌توان به شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش تسلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی و پریسا مقتدی اشاره کرد.

دانلود فیلم

تدارک تلویزیون برای نوروز و رمضان ۱۴۰۳

رسانه ملی امسال نیز برای رمضان و نوروز ۱۴۰۳ سریال‌های متفاوتی تدارک دیده است که برخی از این سریال‌ها ساخته شده است یا در مراحل تولید به سر می‌برند. سریال‌های «نون‌خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «فراری» به کارگردانی امیر داسارگر، «بدل» به کارگردانی علی مسعودی، «زیرخاکی۴» به کارگردانی جلیل […] http://www.vatanfa.com/?s=تدارک-تلویزیون-برای-نوروز-و-رمضان-۱۴۰۳