نمایشگاه بین‌المللی قرآن اول فروردین برگزار می‌شود/ تجلیل از دعاخوانان پیشکسوت

جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (۱۳ اسفند) در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این مراسم با اشاره به حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: انتخابات با سلامت کامل برگزار شد تا جایی که همه در جریان تعداد آرا و شرکت کنندگان قرار گرفتند، از همکارانم در وزارت کشور و شورای نگهبان باید تشکر کنم چراکه به گونه‌ای تدبیر کردند که کسی اتهامی را در راستای سلامت انتخابات متوجه نظام نمی‌کند.

وی افزود: معتقد هستم برای دوره‌های بعدی انتخابات از فرآیند‌های جدیدتر باید استفاده کنیم و شرایط را با فناوری‌های نوین تسهیل کنیم که در دولت نیز پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران، تصریح کرد: براساس آمار، مناظرات و گفتگو‌هایی که در بستر نمایشگاه رسانه‌های ایران انجام شد تاثیر گذار بوده است تا جایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند این درحالی است که نمایشگاه مطبوعات در روز‌های تعطیل انجام نشد.

وزیر فرهنگ با اشاره به حضور هنرمندان در تالار وحدت برای شرکت در انتخابات، تاکید کرد: برای روز انتخابات اقدامی انجام شد که از تدبیرکنندگان آن تشکر می‌کنم، احساس می‌شد نیاز به کنش‌گری جدیدی داریم در همین راستا به جمع بندی رسیدیم تالار وحدت را کانون اجتماع هنرمندان در روز انتخابات قرار دهیم؛ در روز ۱۱ اسفند صفی که ایجاد شده بود به بیرون از تالار می‌رسید.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، افزود: باید رویداد‌های مهم روزانه از جمله حفظ قرآن کریم ویژه گروه‌های سنی مختلف در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود، نمایشگاه قرآن کریم در روز اول فروردین آغاز خواهد شد و تجلیل از خادمان قرآنی هم برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نمایشگاه قرآن کریم باید در همه استان‌ها برگزار شود البته باید توجه داشت موضوع غزه به شکلی ویژه مورد توجه قرار بگیرد، کشتار بی رحمانه صهیونسیت‌ها در حال عادی شدن است و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه چهل کتاب جدید در حوزه فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی آماده رونمایی است ادامه داد: در کنار این، ۲۰ جلد کتاب هم از اندیشمندان مسیحی لبنانی در خصوص اهل بیت عصمت و طهارت (ره) به تدریج در حال ترجمه و آماده سازی برای چاپ است که در این خصوص از موسسه ایران تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ در پایان تاکید کرد: مراسم تجلیل از دعا‌خوانان برجسته و پیشکسوت تهرانی در آستانه ماه مبارک رمضان در انجمن مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=نمایشگاه-بین‌المللی-قرآن-اول-فروردین-برگزار-می‌شود/-تجلیل-از-دعاخوانان-پیشکسوت