۲۴۹۲ عنوان کتاب در مرحله اولیه به دستمان رسید

دبیر جشنواره «انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت»:

سرتیپ دوم مهدی امیریان، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره «انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت» درباره توجه به آثار حوزه دفاع مقدس گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند برای اینکه بتوانیم آینده درخشان را ترسیم کنیم، باید گذشته پر افتخار خود را بهتر بشناسیم. قطعاً دوران ۸ ساله دفاع مقدس نورانی‌ترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی است. حاج قاسم سلیمانی درباره جنگ تحمیلی گفته بود، دفاع مقدس قله است و مقاومت در دامنه آن است.

سرتیپ دوم امیریان ادامه داد: ما برای اینکه آینده امیدوارانه‌ای ترسیم کنیم، باید این دوران را بهتر بشناسیم و این دوران را برای نسل‌های آینده ترسیم کنیم. حضرت آقا فرمودند به گونه‌ای دفاع مقدس را منتقل کنید، که نوجوان و جوان امروز همان‌طور به دفاع مقدس نگاه کنند، که رزمندگان و بازمندگان جنگ به آن نگاه می‌کنند. اولین و مهمترین وظیفه ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حمایت و نظارت بر کتبی است، که در حوزه دفاع مقدس تولید می‌شود. از دیگر ماموریت‌های سازمان می‌توان به شناسایی و حمایت از پدیدآورندگان و نویسندگان این حوزه با اولویت نویسندگان جوان و نو قلمان دانست.

نصرت‌الله صمدزاده، دبیر علمی جشنواره به آمار نهایی کتاب‌های جشنواره «انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت» پرداخت و گفت: گروه‌های داوری شامل پژوهش، مرجع‌نگاری‌ها و کلیات، مستندنگاری ها، ادبیات، هنرها، آثار کودک و نوجوان، ترجمه، بخش ویژه، خادمان ترویج و نشر و بخش تقدیر ویژه است، که در بخش پژوهش شامل ۱۷۳ کتاب، مرجع‌نگاری‌ها و کلیات ۱۲۴ کتاب، مستندنگاری‌ها ۱۰۷۳ کتاب، ادبیات ۳۷۶ کتاب، هنر‌ها ۵۴۰ کتاب، آثار کودک و نوجوان ۲۰۴ کتاب، ترجمه ۴۲ کتاب و بخش ویژه ۱۷۱ کتاب است. 

صمدزاده با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان و گردآوری و شناسایی کتاب‌ها ۲۴۹۲ عنوان کتاب در ۴۱۸۲ نسخه به دستمان رسید، افزود: بعد از پالایش کتاب از لحاظ سال نشر، موضوع و ساختار کتاب به ۲۰۰۲ عنوان کتاب رسیدیم. 

گفتنی است که آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره «انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت» سه‌شنبه ۱۵ اسفند ساعت ۹ صبح در تالار بین‌المللی خلیج فارس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

دانلود فیلم

۲۴۹۲ عنوان کتاب در مرحله اولیه به دستمان رسید

دبیر جشنواره «انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت»: سرتیپ دوم مهدی امیریان، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره «انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت» درباره توجه به آثار حوزه دفاع مقدس گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند برای اینکه بتوانیم […] http://www.vatanfa.com/?s=۲۴۹۲-عنوان-کتاب-در-مرحله-اولیه-به-دستمان-رسید