مصوبه شورای فرهنگ عمومی، منشور فعالیت ستاد خدمات سفر در نوروز و ماه رمضان است

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در شصتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با محوریت نوروز ۱۴۰۳ و با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نمایندگان دستگاه‌های عضو صبح امروز شنبه ۱۲ اسفندماه برگزار شد، بیان کرد: درباره نحوه عملکرد و برخورد با گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ که امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت است.

او ادامه داد: این مصوبه از سوی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به وزرای مربوطه و استان‌ها ابلاغ شده است. نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت گردشگران و ماه مبارک رمضان تعیین شده است.

معاون گردشگری کشور بر هماهنگی با استاندار‌ها و ایجاد وحدت رویه در جلسات ستاد سفر استانی تاکید کرد.

شالبافیان با اشاره به تقویم تعطیلات، افزود: با توجه به اینکه عید فطر مصادف با انتهای نوروز است تعطیلات تا ۲۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و استان‌های دارای گردشگر بیشتر باید در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

او با بیان اینکه فعالیت ستاد سفر در طول سال دائمی شده است، افزود: جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر به صورت مستمر مشغول خدمت رسانی به مسافران خواهند بود.

شالبافیان با بیان اینکه معرفی شهر‌های مکمل و جایگزین در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: مبنای معرفی شهر‌های مکمل و جایگزین ستاد سفر را استان قرار داده‌ایم که برنامه‌ریزی و خدمات رسانی به صورت کامل انجام گیرد.

او در پایان از استان‌هایی که در حیطه مربوط به سوخت‌رسانی، کارت سوخت و مواد غذایی سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودند درخواست کرد اعلام کنند که پیگیری لازم با دستگاه مربوطه به‌منظور رفع مشکلات انجام شود.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=مصوبه-شورای-فرهنگ-عمومی،-منشور-فعالیت-ستاد-خدمات-سفر-در-نوروز-و-ماه-رمضان-است