ثبت‌نام آزمون‌های ارزیابی حافظان قرآن آغاز شد

محمدمهدی بحرالعلوم گفت: ثبت نام نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از دوم اسفند آغاز و تا پانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم برگزار خواهد شد که مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بحرالعلوم اضافه کرد: سعی بر این است که مرحله دوم این دوره از آزمون‌ها در اواخر تیر، آزمون مجدد مرحله شفاهی در اواخر آبان و آزمون مرحله سوم هم در بهمن سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در ادامه گفت: با توجه به اینکه در آزمون‌های استخدامی به خصوص در آموزش و پرورش مدارک درجه یک تا سه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته، پیش بینی می‌شود امسال ثبت نام این دوره از آزمون‌ها با استقبال خوبی از سوی حافظان محترم روبه‌رو شود.

بحرالعلوم افزود: با توجه به تسهیل فرایند آزمون توسط شورای ارزیابی و تخصصی حفظ قرآن کریم، حافظان قرآن می‌توانند با خاطری آسوده‌تر در این آزمون‌ها شرکت کنند.

در این دوره همچون دوره هجدهم، اتباع خارجی می‌توانند ثبت نام کنند و طلاب علوم دینی اهل سنت نیز می‌توانند در صورت دارا بودن مدارک رسمی از شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت که جزئیات آن در آئین نامه مشخص شده از معافیت‌های پیش بینی شده در هر یک از مراحل این آزمون‌ها بهره‌مند شوند.

حافظان قرآن کریم می‌توانند برای ثبت نام در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم مراجعه کنند.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

دانلود فیلم

ثبت‌نام آزمون‌های ارزیابی حافظان قرآن آغاز شد

محمدمهدی بحرالعلوم گفت: ثبت نام نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از دوم اسفند آغاز و تا پانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. وی افزود: این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم برگزار خواهد شد که مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت […] http://www.vatanfa.com/?s=ثبت‌نام-آزمون‌های-ارزیابی-حافظان-قرآن-آغاز-شد