فعالان چاپ بار‌ها شکنجه شدند/ تجلیل از پیشکسوتان نشر

آیین دومین گردهمایی صمیمانه پیشکسوتان صنعت چاپ با عنوان روایت پیروزی به همت اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا مشاور وزیر فرهنگ در امور ایثارگران، سرهنگ پاسدار یزدانی معاون سیاسی سپاه محمد رسول الله و علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان و فعالان این حوزه، شامگاه دوشنبه -۳۰ بهمن- در هتل فردوسی تهران برگزار شد.

چاپخانه‌داران قبل از انقلاب در چاپ اعلامیه و اطلاعیه فعال بودند

علی‌اکبر ابراهیمی با اشاره به اینکه فعالان صنعت چاپ همگام و همراه با نهضت امام خمینی (ره) برای به نتیجه رسیدن انقلاب تلاش کردند، گفت: فعالان چاپ بار‌ها تحت شکنجه قرار گرفتند. در این مراسم از این گنجینه‌ها برای دومین سال متوالی در قالب گردهمایی صمیمانه پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر قدردانی می‌شود.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال‌های گذشته به این گروه از فعالان صنعت چاپ که در دوران نهضت فعال بودند کم توجهی شده، این مراسم می‌تواند ادای دینی به این گروه از فعالان حوزه چاپ باشد.

ابراهیمی با اشاره به افزایش توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صنعت چاپ در ماه‌های اخیر، ادامه داد: برنامه‌های این وزارتخانه با استقبال صنف روبه‌رو بود، از طرفی امید است که برگزاری این برنامه‌ها موجب توسعه صنعت چاپ کشور شود.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات تعدادی از فعالان این حوزه، توضیح داد: همه باید بدانند که تهدید‌ها و سنگ‌اندازی‌ها مانعی برای تلاش این وزارتخانه نخواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به چاپخانه‌دارانی که در زمان انقلاب و قبل از آن، در زمینه چاپ اعلامیه و اطلاعیه فعال بودند، گفت: امروز نوبت پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر است که سخنانشان شنیده شود.

انقلاب از دل مردم، با مردم و برای مردم است

سرهنگ یزدانی در این مراسم با اشاره به اینکه انقلاب ایران به نوعی جولانگاه دو ابرقدرت بوده است، گفت: انقلاب از دل مردم، با مردم و برای مردم است برای همین به زوال کشیده نشد.

امروز باید جایگاه خود را در این صحنه بشناسیم و بدانیم دشمن چه طرحی دارد و هوشمندانه برخورد کنیم.

پیشکسوتان سرمایه بزرگی برای صنعت چاپ کشور بودند

غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان با تاکید بر اینکه صنعت چاپ و نشر دین خود را به انقلاب ادا کرده است، گفت: چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اهالی چاپ و نشر در کنار نظام بودند و هیچ جا کم نگذاشتند، اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان در این حوزه نقش ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاره به فعالانی در این حوزه که از یاران امام خمینی (ره) بودند، افزود: بزرگان و پیشکسوتان سرمایه بزرگی برای صنعت چاپ کشور بودند، اما امروز صنعت چاپ بزرگتر ندارد، و دیگر به صلابت گذشته نیست. جوانان فعال در این حوزه از پیشکسوتان پیروی نمی‌کنند.

در پایان این مراسم از یازده فعال پیشکسوت صنعت چاپ و نشر شامل حسن محمودی، امیرحسین فیروزخانی، رحیم اعتمادی، مجید رجبی معمار، موسی دیباج، علیرضا سان کهن، داوود خواجوی، مصطفی کلاری، سید محسن آقا میر، محمدعلی مجتهد، مصطفی تینای تهرانی و خانواده مرحوم حسن قاسمی با حضور و اهدای لوج از سوی یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت تجلیل و تشکر کرد.

منبع : ایرنا

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=فعالان-چاپ-بار‌ها-شکنجه-شدند/-تجلیل-از-پیشکسوتان-نشر