بابا پنجعلی سریال پایتخت به همراه دختر و همسر جوانش+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی علیرضا خمسه‌: این بازیگر سینماو تلویزیون متولد ۹ بهمن ۱۳۳۱ است. وی بازیگری در سینما را در سال ۱۳۵۳ با بازی در فیلم جوجه فکلی آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد دوباره جلو دوربین رفت و در سال ۱۳۸۷ برای بازی در بیست توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را کسب کند. او در پنج فصل از مجموعهٔ تلویزیونی پایتخت (۱۳۸۹–۱۳۹۷) در نقش بابا پنجعلی حضور یافته‌است.

در ادامه بیوگرافی علیرضا خمسه و عکس های خانوادگی این بازیگر به همراه همسر و دخترش را در بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در محموعه فیلم و سریال مشاهده می کنید.

 

بیوگرافی علیرضا خمسه‌

خمسه در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. خمسه در سال ۱۳۵۷ به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس، دوره‌های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فراگرفت. در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۶۰ برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم مرگ یزدگرد بازی کرد.

نوع خطوط چهره خمسه و تسلط او بر حرکات صورت (میمیک) و نرمی‌ای که در حرکات بدنش وجود دارد و توانایی بسیار بالا در خلق صحنه‌های طنز و کمیک، از همان ابتدای ورود او به حیطه بازیگری، توجه کارگردان‌های کمدی‌ساز را به خود جلب کرد و بعد از فیلم جدی مرگ یزدگرد برنامه‌سازان تلویزیون سراغ او رفتند و در برنامه‌هایی مانند نوروزنامه، هوشی و موشی، بورزید و بخندید، حواستو جمع کن و نگاه سوم به اجرای قطعات نمایشی طنز پرداخت.

بیوگرافی علیرضا خمسه‌

در سال ۱۳۶۷، خمسه در فیلم روز باشکوه ساخته کیانوش عیاری در کنار علی نصیریان، ایرج طهماسب و گوهر خیراندیش بازی کرد. هرچند این فیلم از سوی تماشاگران با اقبال خوبی روبه‌رو شد، اما بازی در مجموعه تلویزیونی هوشیار و بیدار که سال ۱۳۶۷ از تلویزیون پخش شد، خمسه را بین مخاطبان کوچک و بزرگ به شهرت رساند. در همان سال که کیومرث پوراحمد فیلم خوب لنگرگاه را ساخت، خمسه در نقشی متفاوت در آن ظاهر شد. او در این فیلم، نقش حمزه را بازی می‌کرد که در مسافرخانه‌ای در شهر بندرعباس کار می‌کرد و پناهگاه دو نوجوانی شده بود که از تهران گریخته و به بندرعباس رفته بودند.

در سال ۱۳۶۹ به بازی در فیلم آپارتمان شماره ۱۳ به کارگردانی یدالله صمدی در کنار جمشید اسماعیل‌خانی پرداخت. در این فیلم، خمسه صاحب آپارتمانی در تهران بود که برای فروش آن از کرمان به تهران آمد. او با بیان خوب لهجه کرمانی و بازی روان خود توانست جایزه بهترین بازی را از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ‌یانگ کره شمالی در سال ۱۹۹۲ ازآن خود کند. این فیلم در جشنواره نامزد ۷ سیمرغ بود و برنده ۲ سیمرغ نیز شد.

در سال ۱۳۷۲ ابوالحسن داوودی فیلم من زمین را دوست دارم را ساخت. در این فیلم، خمسه نقش مردی فضایی را با گریمی متفاوت بازی کرد. بازی خوب خمسه و تروکاژهای تصویری این فیلم من زمین را دوست دارم را با اقبال خوبی از سوی تماشاگران روبه‌رو کرد. در همین سال حسن هدایت فیلم چشم شیطان را با ژانری حادثه‌ای و متفاوت از دیگر کارهای خمسه، مقابل دوربین برد و نقش اول آن را به خمسه داد.

در این فیلم، بازی پرتنش و فعال، او را کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۱۳۷۲ و دوازدهمین جشنواره فیلم فجر کرد. چشم شیطان از این دوره جشنواره نامزد دریافت ۵ سیمرغ و برنده ۳ سیمرغ شد. در همان سال، خمسه مجموعه بشین، پاشو، بخند را برای گروه کودک و نوجوان شبکه دو کارگردانی کرد و در سال ۱۳۷۸ در مجموعه تلویزیونی می‌گی نه؟ نگاه کن! حضور یافت.

بیوگرافی علیرضا خمسه‌

در سال ۱۳۸۷، خمسه در فیلم بیست به ایفای نقش پرداخت و به‌خاطر بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

زندگی شخصی

علیرضا خمسه فرزند اول یک خانواده اصالتا زنجانی با ۴ خواهر و ۴ برادر کوچکتر از خود می باشد که در خیابان پامنار تهران متولد شده است. پدرش کارمند اداره برق و مادرش خانه دار بود، در حالی فرزند اول است که سه فرزند قبلی والدینش بعد از به دنیا آمدند فوت کردند.

علیرضا خمسه سال ۱۳۶۲ وقتی ۳۱ ساله و تازه فعالیت بازیگری اش را شروع کرده بود ازدواج کرد که این زندگی بعد از تولد پسرش احمدرضا به طلاق ختم شد. در سال ۱۳۷۲ در ۴۱ سالگی برای دومین بار با مروارید پور شفیقی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام های درسا و گلسا می باشد.

علیرضا خمسه‌ و همسرش

همسر علیرضا خمسه درباره نحوه آشنایی اش می گوید: ما همسایه بودیم ، پدرم با او دوست بود چون پدرم خلبان است خمسه هم به عنوان یک فرد شناخته شده خیلی وقت‌ ها با پدرم برخورد داشت. وقتی علیرضا از من خواستگاری کرد پدرم کاملا مخالف بود اما در حال حاضر یکی از دوست‌ های خوب همسرم است و ارتباط خوبی با هم دارند.

احمدرضا پسرش ایران زندگی نمی کند و سالهاست با مادرش مهاجرت کرده و ساکن اسپانیاست ، دختر بزرگش درسا تحصیلکرده کامپیوتر و گلسا دانش آموز است.

علیرضا خمسه در پایتخت

علیرضا خمسه سال ۱۳۹۰ با سریال پایتخت در نقش بابا پنجعلی ، پدر نقی دوباره درخشد و در سه فصل از این سریال به کارگردانی سیروس مقدم حضور داشت. او خود می گوید که نقش بابا پنجعلی یا پنجعلی معمولی از طرف مردم بسیار استقبال شد به همین دلیل و همچنین تفاوت سنی و رفتاری آن با خودم خیلی دوستش دارم.

بابا پنجعلی، شخصیتی داستانی است که در مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی پایتخت حضور داشته‌است. علیرضا خمسه، نقش این شخصیت را ایفا کرده‌است. این شخصیت که پدر شخصیت اصلی این مجموعه، نقی معمولی است، در پنج فصل اول پایتخت حضور داشته‌است و در داستان پایتخت ۶، فوت کرد و اعضای بدن او، اهدا شد.

بابا پنجعلی

بابا پنجعلی پیرمردی مهربان است که بیشتر کاراکترش برای لبخند مردم به‌وجود آمده‌است و دچار کمی فراموشی و آلزایمر بود که به مرور زمان این آلزایمر در قسمت‌های بعدی بیشتر و بیشتر شد. بابا پنجعلی با لیلا جویباری ازدواج کرده و از او سه فرزند به نام‌های تقی، نقی و فهیمه دارد. بهبود داماد و هما و جمیله عروس وی می‌باشد. او دچار بیماری آلزایمر شد

از تکیه کلام‌های او می‌توان به «مشهدِ؟»، «شما حرف نزن»، «بخوابونم دهنش»، «نقی، ناهار نَخِردِمه»، «صَدّامه؟»، «اَلِکی می‌گه»، «بوریم علی‌آباد»، «منِم میام»، «عباس معصومیه؟»، « «نَقی، سِرتیفیکِیته؟»، «کیک و شیر میخوام»، «آقا سیگار کشنه»، «بوریم مشهد»، «شرمیلاه»، «داداش پرستو»، «قهرمان دست کج»، «نقی نقی دَر اِنِه»، «بود بود، نبود نبود»، «دارغاز سیگار کشنه» و «نقی ناراحته» اشاره کرد.

به گفتهٔ عوامل سریال و علیرضا خمسه، دلیل حذف بابا پنجعلی از سریال آلزایمر زیادی بیش از حد شخصیت بوده‌است؛ زیرا استفاده از این شخصیت بسیار محدود می‌شد. همچنین کارگردان سریال در این باره گفته‌است که به این شخصیت در پنج فصل به اندازهٔ کافی پرداخته شده‌است و دلیلی برای ادامه دادن شخصیت نیست.

گرچه در ابتدا خشایار الوند می‌خواست از روح بابا پنجعلی در فصل ششم استفاده کند، اما محسن تنابنده نظرش این بود که این شخصیت در فصل ششم حضور نداشته باشد. سرانجام با درگذشت خشایار الوند و گفت‌وگو میان علیرضا خمسه و عوامل سریال، تصمیم گرفتند که این شخصیت را حذف کنند و از مرگش موقعیت‌های خنده‌دار خلق کنند.

عکس های خانوادگی

 

علیرضا خمسه و دخترش

 

 

 

 

 

 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=بابا-پنجعلی-سریال-پایتخت-به-همراه-دختر-و-همسر-جوانش+عکس-و-بیوگرافی