کمبود خواب در میانسالی ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد –


کمبود خواب در میانسالی ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد

در این پست از سایت سرگرمی جیران قصد داریم به بررسی تاثیر کمبود خواب در زوال عقل در میان افراد میانسال بپردازیم. نخوابیدن به اندازه کافی می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و اختلالات را افزایش می دهد. یک مطالعه جدید نشان داد که این ممکن است شامل زوال عقل باشد.

این مطالعه به داده‌های حدود ۸۰۰۰ نفر در بریتانیا از سن ۵۰ سالگی که در یک مطالعه سلامت طولانی مدت بودند، پرداخت. از شرکت کنندگان پرسیده شد که چند ساعت در شب می خوابند. آنها در یک دوره ۳۰ ساله شش بار خواب خود را گزارش کردند. برخی نیز از دستگاهی استفاده می کردند که زمان فعال بودن را اندازه گیری می کرد تا صحت گزارش ها را بررسی کند.

در طول این مطالعه، ۵۲۱ شرکت کننده مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شدند. آنها در هنگام تشخیص به طور متوسط ​​حدود ۷۷ سال سن داشتند. هنگامی که محققان داده ها را تجزیه و تحلیل کردند، متوجه ارتباط بین خواب کوتاه و زوال عقل شدند.

افرادی که در طول شبانه روز شش ساعت یا کمتر می‌خوابیدند، بیشتر در معرض خطر زوال عقل بودند. احتمال ابتلا به زوال عقل در آنها ۳۰ درصد بیشتر از افرادی بود که هفت ساعت در شب می خوابیدند.

محققان سایر عوامل موثر بر خواب را کنترل کردند. اینها شامل سیگار کشیدن، فعالیت بدنی و برخی شرایط پزشکی بود.

این مطالعه ثابت نمی کند که کمبود خواب خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد. اما به موارد دیگری می افزاید که ارتباط را پیشنهاد می کنند. مطالعات بیشتری برای درک دلیل مورد نیاز است.

در حالی که نمی‌توانیم تأیید کنیم که کم خوابی واقعاً خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد، دلایل زیادی وجود دارد که خواب خوب شبانه ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد.


موارد پیشنهادی


http://www.vatanfa.com/?s=کمبود-خواب-در-میانسالی-ممکن-است-خطر-زوال-عقل-را-افزایش-دهد-–