با ۱۰ روش طبیعی کاهش اشتها به سرعت لاغر می شوید!

کم کردن اشتها با طب سنتی: از دیدگاه طب سنتی چاقی بیش از هر مزاج برای بلغمی مزاج‌ها رخ می‌دهد و علت آن غلبه رطوبت بر بدن است. برای اینکه اشتها را کاهش داد خوشبختانه راهکارهایی توسط متخصصان طب سنتی و ایرانی ارائه شده است که در این مطلب تناسب اندام و تغذیه به آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: آسان ترین رژیم کاهش وزن: ۷ ساده ترین رژیم برای لاغری و تناسب اندام!

کم کردن اشتها با طب سنتی

هر روشی که برای لاغری خود انتخاب کنید تا زمانی که سبک زندگی خود را تغییر ندهید تاثیر دائمی نخواهد داشت. اصلا عاقلانه نیست که برای لاغر شدن بدون هیچ تلاشی فورا به سمت عمل‌های جراحی بروید. ابتدا باید رژیم لاغری بگیرید و فعالیت بدنی را افزایش دهید و بعد بررسی کنید که چقدر وزن کم کرده‌اید. طب سنتی راهکارهای فوق‌العاده‌ای برای لاغری دارد که تبعیت از آنها هم به سلامت شما کمک می‌کند و هم کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت. کم کردن اشتها با طب سنتی با مصرف بعضی دمنوش‌ها و گیاهان دارویی مقدور است. اگر ورزشکار هستید، برای کاهش اشتها می‌توانید از مکمل پروتئین وی استفاده نمایید. اما طب سنتی در این مورد چه نظری دارد؟

۱.شنبلیله برای کم کردن اشتها با طب سنتی

کم کردن اشتها با طب سنتی، شنبلیله دانه‌هایی دارد که پس از خشک شدن می‌توان از آنها بهره فراوان گرفت. این دانه‌ها ۴۵ درصد فیبر دارند که بیشتر آنها هم نامحلول به حساب می‌آیند. محتوای فیبر بالا در این دانه‌ها در کنترل اشتها تاثیری بی‌نظیر دارد. شنبلیله باعث می‌شود شما دیرتر گرسنه شوید و جذب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها با تاخیر صورت گیرد. در این صورت به بهبود سطح قند خون نیز کمک خواهد شد. شنبلیله کاملا بی‌خطر بوده و می‌توان گفت که تقریبا هیچ نوع عارضه جانبی ندارد.

از روزی ۲ گرم تخم شنبلیله آغاز کرده و مصرف را به روزانه ۵ گرم برسانید.

کم کردن اشتها با طب سنتی

۲.قهوه

کم کردن اشتها با طب سنتی و مصرف قهوه مقدور است. مطالعات روی قهوه نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند با افزایش کالری سوزی و تجزیه چربی‌ها در کاهش وزن موثر باشد. اما قهوه ممکن است به کاهش اشتها نیز کمک کند و از این طریق هم منجر به کاهش وزن شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف قهوه نیم ساعت تا ۴ ساعت قبل از غذا می‌تواند روی هورمون‌های اشتها تاثیر گذاشته و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

کم کردن اشتها با طب سنتی، توجه داشته باشید که مصرف ۲۵۰ میلی‌گرم کافئین یا بیشتر ممکن است فشار خون را در برخی افراد افزایش دهد. پس با احتیاط باید از آن استفاده کرد.

۲ فنجان قهوه در روز برای کاهش وزن توصیه می‌شود؛ یعنی تقریبا دوز ۲۰۰ میلی‌گرم. در کنار این راهکار از رژیم لاغری مناسب هم استفاده کرده و ورزش را هم فراموش نکنید.

۳.عرق کاسنی و لاغری

عرق کاسنی از گیاه کاسنی به دست می‌آید و حاوی اسیدهای آمینه فراوانی است که سبب کاهش اشتها می‌شوند. این نوشیدنی برای بهبود عملکرد کبد فوق‌العاده است و در رفع اختلالات هورمونی و جوش و آکنه نیز موثر عمل می‌کند. بهتر است عرق کاسنی را صبح و در حالت ناشتا بخورید. ویتامین‌های A، C، E و مواد معدنی همچون روی (زینک)، منیزیم، کلسیم و آهن مواد مغذی موجود در عرق کاسنی هستند.

۴.عرق کرفس

کم کردن اشتها با طب سنتی، به منظور کم کردن اشتها با طب سنتی می‌توانید از عرق کرفس استفاده کنید. عرق کرفس صفراآور است و برای درمان سوء هاضمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت کاهش چربی خون و فشار خون نیز می‌توانید از عرق کرفس بهره بگیرید. کرفس فیبر بالایی دارد و از این طریق در کاهش اشتها موثر است. صبح و عصر ۱ فنجان عرق کرفس بخورید اما هرگز زیاده‌روی نکنید.

۵.عرق زیره

عرق زیره اشتهای کاذب را سرکوب کرده و خاصیت چربی‌سوزی دارد. این عرق ضد تشنج بوده و برای درمان صرع هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر روزانه ۱ فنجان عرق زیره بنوشید، متابولیسم شما افزایش می‌یابد و کاهش وزن برایتان ساده‌تر خواهد شد. طبع زیره گرم و خشک است.

۶.دمنوش چای سبز

کم کردن اشتها با طب سنتی، چای سبز دارای ۲ ترکیب است که به کاهش وزن کمک می‌کنند: یکی کافئین و دیگری کاتچین. کافئین یک محرک شناخته شده برای چربی سوزی است و اشتها را نیز سرکوب می‌کند. کاتچین هم متابولیسم را افزایش داده و چربی را کاهش می‌دهد. محتویات موجود در چای سبز کمک می‌کنند تا بدن در سوزاندن کالری موفق‌تر باشد و لاغری با سهولت بیشتری صورت گیرد. چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی زیادی داشته و با هورمون‌های گرسنگی مقابله می‌کند.

۷.چای نعنا

نعنا طبع گرم و خشک دارد و در سرکوب اشتها بی‌نظیر عمل می‌کند. نوشیدن چای نعنا باعث می‌شود تا ساعت‌ها احساس سیری کنید و به دلیل مزیتی که برای بهبود هضم غذا دارد، معده را آرام می‌کند و شما حس بهتری خواهید داشت.

کم کردن اشتها با طب سنتی، از منظر طب سنتی افرادی که طبع مرطوب دارند، چاق و درشت اندام و افرادی که طبع خشک دارند، لاغر و باریک اندام هستند.

دمنوش نعناع

۸.مصرف سویق جو

صبح ناشتا ۲ قاشق غذاخوری سویق جو خشک بخورید. این ماده باعث می‌شود احساس گرسنگی دیرتر به سراغ شما بیاید و از لحاظ سلامت بدن نیز تقویت شوید.

۹.ترک وعده ناهار

کم کردن اشتها با طب سنتی، در طب سنتی برای لاغر شدن و به طور کلی حفظ سلامت بدن توصیه می‌شود که وعده ناهار را کنار بگذارید. در این صورت سودای کمتری در بدن ایجاد می‌شود. البته دقت داشته باشید که باید یک صبحانه کامل خورده باشید. وعده غذایی بعدی شما هنگام غروب خواهد بود.

۱۰.دم کرده برگ سنا و گل محمدی

کم کردن اشتها با طب سنتی، به منظور کاهش چربی‌های دور شکم هفته‌ای یکبار دمنوش برگ سنا و گل محمدی استفاده کنید. دقت داشته باشید که سنا مسهل است.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه برای کاهش وزن: با این برنامه لاغری یک ماهه تا عید به وزن دلخواهت برس!

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=با-۱۰-روش-طبیعی-کاهش-اشتها-به-سرعت-لاغر-می-شوید!