فرصت تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه


فرصت تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

راه آموزش را برای کسانی که مایل به تحصیل در موسسات مختلف به عنوان دانشجویان بین المللی هستند هموار‌تر شده است. با ظهور فناوری مدرن و خلق فرصت‌های بهتر، ارتباط با نهاد‌‌هایی که خود را دارای هدف و مأموریت یکسانی معرفی می‌کنند، بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس و راحت شده است.

 

تعداد زیادی از دانشگاه‌ها به‌طور خاص شروع به ارائه پورتال‌های پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی کرده‌اند. مؤسسه‌ای که ابعاد متنوعی را پوشش می دهد منجر به تربیت متخصصان حرفه‌ای‌تر و در سطح جهانی خواهد شد.

 

هر کشور و دانشگاه ممکن است معیارهای خاص خود را داشته باشد که باید قبل از پذیرش هر دانشجو رعایت شود، که به مدرک انتخاب شده برای ادامه تحصیل نیز بستگی دارد. مدارک پزشکی برای هر جامعه ای از اهمیت بالایی برخوردار است . کشورهای زیادی شروع به ارائه برنامه های بین المللی برای دانشجویان بین المللی کرده اند.

 

از آنجایی که پرستاری به عنوان یک حرفه و تخصص ضروری شناخته می شوند، دیدن بسیاری از دانشجویان بین المللی که به پرستاری در کشورهای خارج از زادگاه خود تمایل دارند، غیرمعمول نیست.برای کسانی که علاقه مند به تحصیل پرستاری در اروپای جنوب شرقی به عنوان دانشجویان بین المللی هستند، ترکیه برنامه لیسانس در رشته پرستاری، و همچنین برنامه کارشناسی ارشد و برنامه دکترا ارائه نموده است.در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در ترکیه خواهیم پرداخت.

فرصت تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

چه رشته هایی برای پرستاری در ترکیه وجود دارد؟

برای اینکه در ترکیه پرستار شوید، باید یک برنامه لیسانس ۴ ساله همراه با گزینه ای برای ادامه تحصیل بگذرانید. پیشتر ترکیه برنامه‌های مبتنی بر دیپلم و برنامه های مدرک کاردانی را ارائه می کرد. برای برنامه های مبتنی بر دیپلم، در مجموع ۴ سال زمان لازم بود تا تکمیل شود.این برنامه پس از تکمیل برنامه درسی دبیرستان ترکیه ارائه شد. هنگامی که دانش‌آموزان موفق به دریافت دیپلم خود در برنامه مذکور شدند، می‌توانند شروع به انجام حرفه خود در موسسات مختلف کنند.

 

از سوی دیگر، دوره کاردانی تنها دو سال طول می کشد تا تکمیل شود که الگوبرداری از برنامه های کاردانی ایالات متحده است. ترکیه بعداً به ارائه برنامه لیسانس پرداخت که تکمیل آن ۴ سال طول می کشد.پس از آن می توانید دوره های تخصصی را برای مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا دنبال کنید. داشتن تخصص در پرستاری به شما کمک می کند تا حرفه خود را در زمینه های پیشرفته تر و چالش برانگیزتر توسعه دهید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در ترکیه، این مقاله به شما کمک می کند تا روند دقیق آن را درک کنید.

 

آیا شرایط لازم برای پرستار شدن در ترکیه را میدانید؟

پرستار شدن در ترکیه مستلزم تکمیل مدرک لیسانس در رشته پرستاری است. برای واجد شرایط بودن دریافت مدرک لیسانس، باید تحصیلات سطح دبیرستان را گذرانده باشید.پس از آن، می توانید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا ادامه دهید. اکثر دانشکده‌های پرستاری در ترکیه مدرک لیسانس را در برنامه درسی زبان انگلیسی یا ترکی ارائه می دهند.به عنوان مثال دانشگاه Istinye یک مدرک لیسانس چهار ساله در رشته پرستاری ارائه می دهد که می تواند به زبان انگلیسی یا ترکی تکمیل شود.

 

برای ادامه تحصیل، می توانید این فرصت را داشته باشید که برای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته های پرستاری مرتبط در دانشگاه آیدین استانبول درخواست دهید. با این حال بسته به برنامه دانشگاه، ممکن است برای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه به سطح خاصی از مهارت زبان خارجی نیاز داشته باشید.

فرصت تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

برای تحصیل در رشته پرستاری به ترکی یا انگلیسی مسلط باشیم؟

 

دانشگاه‌ها و کالج ها در ترکیه، دوره‌های پرستاری را هم به انگلیسی و هم به ترکی را ارائه می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، آن‌ها از متقاضیان می خواهند که با ارائه مدرک زبان، سطح مهارت کافی را به زبان انگلیسی یا ترکی نشان دهند.به عنوان مثال، دانشگاه ایستینیه برای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه به زبان ترکی، متقاضیان را ملزم به داشتن مدرک TÖMER سطح B2 می کند. برای دوره‌های متوسط انگلیسی، مدرک تافل IBT با نمره کلی ۷۵ به عنوان بخشی از شرایط ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پرستاری مورد نیاز است.

 

پرداخت شهریه برای تحصیل در رشته پرستاری چگونه است؟

بخشی از برآورده کردن الزامات این است که توانایی مالی برای حمایت از خود را در حین تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه داشته باشید. تمکن مالی از الزامات مدرسه و سفارت است. از سوی دیگر برای اینکه در طول تحصیل آسودگی داشته باشید باید هزینه های روزانه خود را نیز برآورد کرده باشید.اگر قصد دارید در خارج از کشور تحصیل کنید، باید صورت حساب بانکی خود را به طور کامل آماده کنید، زیرا هنگام درخواست ویزا به این صورت حساب نیاز خواهید داشت.

 

هزینه‌های دانشگاه‌ها متفاوت است. مثلا هزینه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه Gelisim استانبول در مجموع ۳۰۰۰ لیر یا حدود ۴۱۸٫۸۶ دلار است و برای اطلاع از مابقی هزینه ها باید به بخش مالی وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.برای دانشگاه مدیترانه شرقی، هزینه ها ۱۴۸۵۸٫۵۰ دلار در هر سال تحصیلی است. و اگر موفق به دریافت یک بورسیه تحصیلی ۵۰ درصدی شوید، هزینه آن به ۷۶۲۹٫۲۵ دلار در هر سال تحصیلی کاهش خواهد یافت.

 

فرآیند درخواست برای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه چیست؟

 

روش درخواست در اکثر دانشکده‌های پرستاری در ترکیه مشابه است. شما معمولاً می توانید به صورت آنلاین درخواست دهید و مدارک خود را ارسال کنید و منتظر نامه پذیرش از سوی دانشگاه بمانید. این روند ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که از قبل درخواست داده باشید یا فقط در ماه‌های توصیه شده درخواست دهید.روند درخواست در روش پذیرش دانشگاه ایستینیه مشخص شده است. برای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه باید دقیقاً آن را رعایت کنید.

 

ابتدا باید به صورت آنلاین درخواست دهید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. این اسناد به دقت ارزیابی می‌شوند تا امکان سنجی کنند که آیا می‌توانید به مرحله بعدی برنامه بروید یا خیر. در صورت قبولی در برنامه، نامه پذیرش مشروط دریافت می کنید و مبلغ ۱۰۰۰ دلار را واریز می کنید.پس از پرداخت، یک نامه پذیرش رسمی به شما داده می شود که برای ویزای دانشجویی مورد نیاز است. به یاد یادشته باشید که شما نمی توانید برای ویزا بدون نامه پذیرش مدرسه اقدام کنید.

فرصت تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

سخن پایانی

به طور کلی شرایط تحصیل در ترکیه برای ایرانیان بسیار ساده است و روند درخواست پذیرش و ویزا تحصیلی ترکیه مجموعاً کمتر از ۶ ماه طول خواهد کشید. از محل اقامت گرفته تا غذا و خواربار، از حمل و نقل گرفته تا تفریح ​​و مسافرت ، همه این هزینه های زندگی به طرز شگفت آوری در ترکیه پایین است.

 

شما می توانید با بودجه ماهیانه ۴۰۰-۶۰۰  دلار به راحتی زندگی کنید. اگر شما نیز خواهان مهاجرت و تحصیل در ترکیه هستید با مشاورین موسسه مهاجرتی آرال گام (www.aralgam.com) تماس بگیرید تا شما را برای بهبود روند مهاجرتتان راهنمایی کنند. مشاوران تخصصی ما در حوزه مهاجرت به ترکیه در طول مسیر همراه شما هستند تا بتوانید مهاجرت راحتی داشته باشید و روند درخواست شما بدون مشکل انجام شود.

 

فرصت تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

راه آموزش را برای کسانی که مایل به تحصیل در موسسات مختلف به عنوان دانشجویان بین المللی هستند هموار‌تر شده است. با ظهور فناوری مدرن و خلق فرصت‌های بهتر، ارتباط با نهاد‌‌هایی که خود را دارای هدف و مأموریت یکسانی معرفی می‌کنند، بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس و راحت شده است.   تعداد […] http://www.vatanfa.com/?s=فرصت-تحصیل-در-رشته-پرستاری-در-ترکیه