روش تهیه سوپ کرفس و خامه


روش تهیه سوپ کرفس و خامه

 

با سلام دمت همراهان کدبانوی ایران نازی.امروز دمت شما هستیم با آموزش یک سوپ عالی و خوشمزه .برای اینکه روش تهیه سوپ کرفس و خامه رو یاد بگیرید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

موادی که برای تهیه این سوپ لازم دارید:

-روغن   ۲ قاشق غذاخوری

-پیاز خرد شده   ۱ عدد متوسط

-سیر   ۴ حبه

-ساقه کرفس خرد شده   ۳ فنجان

-سیب زمینی نگینی شده   ۱ عدد متوسط

-آب مرغ   ۴ لیوان

-نمک و فلفل    به مقدار لازم

-شوید تازه و خرد شده   ۲ قاشق غذاخوری

-جعفری تازه و خرد شده   ۳ قاشق غذاخوری

-خامه   ۱ فنجان

-آبلیمو   ۱ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه سوپ کرفس و خامه

 

*برای داشتن یک سوپ عالی کرفس و خامه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

۱-در ابتدا یک قابلمه با اندازه مناسب بردارید و ۲ قاشق غذاخوری روغن را داخل آن بریزید برای خوش عطر و طعم شدن سوپ می توانید به جای روغن از کره صبحانه نیز استفاده کنید.

 

پس از گرم شدن روغن یا ذوب شدن کره پیاز خرد شده را به آن بی افزایید و با یک قاشق هم بزنید و اجازه دهید تا پیاز سبک شود.

۲-بعد از تفت خوردن و سبک شدن پیاز، ۴ حبه سیر له شده را به آن بی افزایید و مدام تفت دهید تا بوی سیر بلند شود، حرارت گاز را کم کنید سپس ساقه کرفس خرد شده و سیب زمینی نگینی شده، آب مرغ و مقداری نمک و فلفل به آن بی افزایید؛ حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید تا سبزیجات کاملا پخته و نرم شوند.

 

۳-پس از پخته شدن سبزیجات که حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می برد، درب قابلمه را باز کنید و جعفری و شوید خرد شده را به مواد درون قابلمه اضافه کنید، مقدار آب سوپ را بررسی کنید .

 

مجددا درب قابلمه را ببندید تا سبزی های ریخته شده کمی پخته و سبک شوند؛ مقدار پخت سبزی ها نباید زیاد باشد چون سوپ ما را تیره می کند همین که کمی نرم شوند کافی است و به ۱۵ دقیقه زمان احتیاج دارد.

 

پس از این مدت زمان گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا محتویات درون قابلمه از حرارت بی افتد. در این مرحله شما احتیاج به گوشتکوب برقی یا مخلوط کن دارید، مواد درون قابلمه را داخل مخلوط کن بریزید و همه مواد را پوره کنید. (اگر از گوشتکوب برقی استفاده می کنید گوشتکوب را داخل قابلمه بگذارید و به مدت یک دقیقه مواد را پوره کنید)

 

۴-پوره سبزیجات را به درون قابلمه برگردانید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، پوره را بچشید و مقدار نمک و فلفل آن را اندازه کنید، حالا یک فنجان خامه را به سوپ اضافه کنید و مدام هم بزنید؛ اگر سوپ غلیظ بود مقداری آب مرغ به آن بی افزایید، حتی می توانید از آب گرم هم استفاده کنید.

 

اچازه بدهید سوپ به مدت یک الی دو دقیقه بجوشد؛ در آخر یک قاشق غذاخوری آبلیمو را به سوپ افزوده و گاز را خاموش کنید؛ اکنون سوپ کرفس با خامه ما آماده است. برای تزیین این سوپ می توانید به دلخواه از نان تست، جعفری ساتوری شده و چند قطره روغن زیتون استفاده کنید.

 

نکته ۱:

برای تهیه این سوپ شما احتیاج به آب مرغ یا آب گوشت دارید، اگر هیچ یک از این دو را در اختیار نداشتید از قرص عصاره مرغ استفاده کنید، برای این منظور یک عدد قرص عصاره را در یک لیوان آب داغ به طور کامل حل کنید.

 

سپس یک قاشق غذاخوری روغن به آن بی افزایید و به مرور دو لیوان آب داغ دیگر هم به آن بی افزایید اکنون آب مرغ ما آماده است و از آن برای تهیه این سوپ استفاده کنید.

 

نکته ۲:

افزودن سبزیجات دیگری به این سوپ مثل هویج و پیازچه و فلفل دلمه ایی به دلخواه خودتان است، هرچه سبزیجات این سوپ بیشتر باشد قطعا طعم آن بهتر خواهد شد.

 

نکته ۳:

برای عطر این سوپ از همان ابتدا پس از اضافه کردن آب مرغ به کرفس و سیب زمینی ها دو تکه چوب دارچین را درون قابلمه بی اندازید تا با مواد بجوشد، ولی قبل از پوره کردن مواد یادتان نرود که چوب دارچین را از سوپ جدا کنید.فراموش نکنید که برای این سوپ حتما از شوید تازه و ساتوری شده استفاده کنید.

روش تهیه سوپ کرفس و خامه

روش تهیه سوپ کرفس و خامه   با سلام دمت همراهان کدبانوی ایران نازی.امروز دمت شما هستیم با آموزش یک سوپ عالی و خوشمزه .برای اینکه روش تهیه سوپ کرفس و خامه رو یاد بگیرید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.   موادی که برای تهیه این سوپ لازم دارید: -روغن   ۲ قاشق […] http://www.vatanfa.com/?s=روش-تهیه-سوپ-کرفس-و-خامه