طرز تهیه قهوه ترک


طرز تهیه قهوه ترک

در بین همه دوست داران قهوه در جهان همیشه قهوه ترک در بین محبوبترین و دوست داشتنی ترین انواع قهوه به حساب می آمده است، که ما سعی داریم یک نوع خاص که به قهوه تـرک اصیل معروف است را برای شما بررسی کنیم.

مواد لازم

آب سرد: ۱ لیوان

قوه آسیاب شده بسیار ریز: ۱ قاشق غذاخوری

هل آسیاب شده: ۱/۸ قاشق چای خوری (یا یک دانه حل خرد شده)

شکر: ۱ قاشق چای خوری (بسته به ذائقه شما می تواند کم و زیاد شود)

طرز تهیه قهوه ترک

دستور تهیه قهوه ترک:

۱٫ مواد لازم را جمع آوری کنید

۲٫ آب و شکر را با ایبریک بجوشانید. اگر ایبریک ندارید، یک قابلمه کوچک نیز برای کار ما کافیست.

۳٫ مخلوط آب و شکر را از روی حرارت برداشته و قهوه و هل را به آن اضافه کنید.

۴٫ مخلوط خود را دوباره بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید که به جوش بیاید تا وقتی که قهوه شما شروع به تولید کف کرد آن را از روی حرارت بردارید.

۵٫ وقتی که کف قهوه شما فرو کش کرد دوباره همان کار را انجام دهید و بر روی گاز قرار دهید تا کف کند.

۶٫ قهوه شما آماده است و کافی است آن را درون ۲ فنجان بریزید و مدتی منتظر بمانید تا باقی مانده های قهوه آسیاب شده شما ته نشین شود و از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه ترک

نکات:

موضوعی که لازم است در اینجا در مورد این قهوه خاطر نشان کنیم این است که این قهوه به خاطر نحوه دم طعم بیشتر از دانه ها برای شما استخراج می کند.

با این حال اسپرسو نسبت به قهوه تـرک شما و قهوه ای که به صورت قطره ای معمول دم می شود از میزان کافئین کمتری برخوردار است.

رعایت چند نکته نیز برای نوشیدن این قهوه ترک ضروری است، قهوه ترک همیشه باید با کف روی آن سرو شود، اگر قهوه عربی ریز ریز پیدا نکردید، می توانید دانه های قهوه را بخرید و از مغازه دار بخواهید که آن را برای قهوه ترک خرد کنند.

همچنین بعد از ریختن قهوه در فنجان ها آن را هم نزنید زیرا کف فروکش می کند، همیشه برای دستیابی به بهترین نتیجه با آب سرد کار خود را انجام دهید.

باید به این نکته دقت کنید که خامه یا شیر هرگز به قهوه تـرک اضافه نمی شود، اما شکر اضاف کردن اختیاری است. قهوه ترک همیشه در فنجان های دمیتاس سرو می شود و اگر به درستی تهیه شود، باید روی آن کف داشته باشد.

همچنین در کنار آن غالباً با یک لیوان آب به عنوان تمیز کننده کام شما و یک شیرینی کوچک مانند شکلات در زمان نوشیدن قهوه ترک اصیل سرو می شود.

منبع: cafimafi.com

طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک در بین همه دوست داران قهوه در جهان همیشه قهوه ترک در بین محبوبترین و دوست داشتنی ترین انواع قهوه به حساب می آمده است، که ما سعی داریم یک نوع خاص که به قهوه تـرک اصیل معروف است را برای شما بررسی کنیم. مواد لازم آب سرد: ۱ لیوان قوه […] http://www.vatanfa.com/?s=طرز-تهیه-قهوه-ترک