۱۰ نکته مهم برای تربیت کودک باهوش تر و خلاق تر!

تربیت کودک باهوش و خلاق: درست است که نمی توانید تضمین کنید که فرزندتان پیکاسو یا انیشتین بعدی خواهد شد، ولی می‌توانید با دادن تمام ابزارهایی که برای تفکر خلاقانه نیاز دارند به او کمک کنید. فعالیت هایی مانند پروژه های هنری، بلوک های ساخت و ساز و بازی های تخیلی می تواند به کودکان شما کمک کند تا مهارت های تفکر خلاق خود را بهبود بخشند و تخیل خود را روشن کنند. حتی گاهی اوقات آموزش ساخت یک جعبه شانسی می تواند در یادگیری کودک موثر باشد. با این مطلب کودک و مادر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معنی نقاشی فرزند خود را کشف کنید! کودک شما در کجای کاغذ نقاشی می کشد؟

۱.از محصولات جایزه دار کمک بگیرید

یکی از راه های جذاب برای تقویت خلاقیت کودک، اجازه دادن به او برای کشف دنیای شگفت انگیز درون بسته های جایزه دار است. مثلاً در بسیاری از محصولات شانسی باکیفیت نظیر محصولاتشرکت لپ لپ شما می توانید انواع اسباب بازی های فکری را برای تقویت روحیه خلاقیت بچه ها پیدا کنید. این لوازم در تقویت حس کنجکاوی و خلاقیت کودکان بسیار موثرند.

۲.کاوش کردن فضا را امتحان کنید

تربیت کودک باهوش و خلاق، یادگیری در مورد فضای بیرونی همیشه تخیل بچه ها را تقویت می کند، بنابراین گنجاندن آن در فعالیت های خلاقانه می تواند راه بسیار خوبی برای تحریک خلاقیت آنها باشد و در عین حال آنها را در کلاس علمی بالا ببرد. به علاوه، بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و خلاقانه وجود دارد که می‌توانید برای افزایش علاقه فرزندتان به فضا انجام دهید. برخی از این فعالیت ها بسیار ساده هستند. می توانید از فرزندتان بخواهید که از تخیل خود استفاده کند و به شما بگوید که فکر می کند بیگانگان چگونه هستند.

۳.به کودک کمک کنید هدیه بدهد

تربیت کودک باهوش و خلاق، وقتی تعطیلات عید فرا می رسد، چگونه به فرزندان خود اجازه می دهید برای اقوام خود هدایایی انتخاب کنند؟ آیا آن ها کادوی کوچکی را در فروشگاه انتخاب می کنند یا به آن ها اجازه می دهید خودشان یک کار جذاب مثل ساختن تخم مرغ شانسی را انجام بدهند؟ اگر می‌خواهید امسال کاری متفاوت انجام دهید، می‌توانید از فرزندانتان بخواهید به جای خریدن چیزی از فروشگاه، برای دیگران هدایایی درست کنند.

۴.از بسته های کاردستی اسباب بازی کمک بگیرید

صنایع دستی اسباب بازی راه عالی دیگری برای ارتقاء خلاقیت از طریق هنر است. صنایع دستی اسباب بازی در همه اشکال موجود است. با بچه‌های کوچک‌تر، می‌توانید اسباب‌بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده مانند چرخ‌ و تاپ بسازید که ساختن و سفارشی‌سازی آن‌ها آسان است. بچه های بزرگتر ممکن است از پروژه های پیچیده تری لذت ببرند.

۵.استفاده از اسباب بازی های ساختمانی

تربیت کودک باهوش و خلاق، ساختن اسباب‌بازی‌هایی مانند بلوک یا لگو می‌تواند راه‌های بسیار خوبی برای بچه‌ها باشد تا مهارت‌های اساسی حل مسئله را بیاموزند و تخیل خود را توسعه دهند. هنگامی که با کودک خود با اسباب بازی های ساختنی بازی می کنید، باید زمان کافی برای بازی آزاد بگذارید، اما همچنین باید او را به چالش بکشید تا چیزی بسازد که به آن علاقه دارد.

تربیت کودک باهوش و خلاق

۶.از برنامه ها، بازی ها و ابزارک ها استفاده کنید

والدین اغلب این سوال را می پرسند:”آیا فناوری خلاقیت را محدود می کند؟” شکی نیست که زمان زیاد صفحه نمایش برای بچه ها خوب نیست. تماشای بی‌خیال تلویزیون ممکن است راه خوبی برای استراحت قبل از خواب باشد، اما راهی برای گذراندن یک روز نیست. با این حال، زمانی که به درستی و در حد اعتدال استفاده شود، استفاده از فناوری می تواند به رشد مهارت های تفکر خلاق کودکان از طریق برنامه ها، بازی ها و ابزارها کمک کند.

۷.با بچه هایتان آشپزی کنید

وقتی در خانه آشپزی می کنید، با بچه هایتان آشپزی می کنید یا معمولا آشپزخانه را شما و همسرتان کنترل می کنید؟ این گزینه‌ای برای آموزش مهارت‌های مهم زندگی به آن‌ها و در عین حال افزایش توانایی‌هایشان برای حل خلاقانه مشکلات است. وقتی بچه‌های شما جوانتر هستند، آنها را با دستور العمل‌های آسان مانند غذاهای پخته شروع کنید.

۸.با بچه هایتان آثار هنری بسازید

تربیت کودک باهوش و خلاق، ساختن آثار هنری با فرزندانتان یکی از بهترین راه ها برای تبدیل خانه به محیطی خلاقانه مثبت است. هنر راه مهمی برای بچه ها برای ابراز وجود و بهبود توانایی های خلاقانه شان است. این مهارت های حرکتی ظریف آنها را افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد تا تخیلات خود را کشف کنند.

۹.نحوه نواختن یک ساز را به آنها آموزش دهید

وقتی بچه‌های شما خردسال هستند، می‌توانید با در اختیار گذاشتن ابزارهای ساده‌ای مانند کیبورد و طبل کودکان نوپا به آنها کمک کنید، و همچنین می‌توانید آنها را در کلاس‌های موسیقی که مخصوص کودکان خردسال است ثبت‌نام کنید. وقتی بچه های شما به سن مهدکودک نزدیک تر می شوند، می توانید اصول اولیه را به آنها آموزش دهید یا آنها را در کلاس های مقدماتی سازهای پایه مانند پیانو ثبت نام کنید.

۱۰.فرزند خود را در برنامه های بعد از مدرسه ثبت نام کنید

تربیت کودک باهوش و خلاق، برنامه های بعد از مدرسه راه بسیار خوبی برای شماست تا محیط فرزندتان را کمی خلاق تر کنید.در حالی که کودک شما در خانه و مدرسه در معرض هنر و موسیقی قرار می گیرد، برنامه های بعد از مدرسه می تواند توانایی های خلاقانه او را در زمینه هایی که به آنها علاقه مند است افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: نوزاد از چه زمانی می تواند نام خود را تشخیص دهد!؟

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=۱۰-نکته-مهم-برای-تربیت-کودک-باهوش-تر-و-خلاق-تر!