وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری

محمد مهدی اسماعیلی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ۱۷ میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری را نیز در فعالیت‌های این کانون ضروری خواند.

وزیر فرهنگ در دیدار با مدیر و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌های اصیل و مانای ما است، با این تجربه و حضور نیرو‌های جوان و با انگیزه ترکیب این دو، افق روشن‌تری را در برابر فعالیت‌های این حوزه قرار داده است.

وی افزود: ما در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم. ما حوزه فرهنگ، هنر و رسانه داریم که در دولت مسئولیت آن برعهده وزارت فرهنگ است و این وزارتخانه از همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در همه اجزا دولت مکلف به حمایت، ترویج و همراهی است.

اسماعیلی با تاکید براین نکته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارد کاملا با ماموریت‌های کلان وزارت فرهنگ تطبیق دارد و واقعا این نهاد دقیق و درست جانمایی شده است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: اگر کانون ماهیت هیات امنایی و مشارکت دستگاه‌های دیگر را در مجمع عمومی خود نداشته باشد، با توجه به انباشت نیروی انسانی، ماموریت‌ها و حجم وسیع کاری آن طبیعتا این بار بر دوش آموزش و پرورش سنگینی خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما در وزارت فرهنگ، فعالیت‌های کانون را بخش اصلی ماموریت‌های خود می‌دانیم افزود: مدیریت کانون پرورش فکری یک تعامل خوبی با مجموعه وزارت فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند؛ ما حدود ۴ هزار کتابخانه داریم که یک قسمتی از کار باید به‌کمک یکدیگر در جهت هم‌افزایی انجام شود.

وزیر فرهنگ در مورد جشنواره فیلم‌کودک و نوجوان نیز تصریح کرد: یکی از عناصر شکل‌دهنده این‌جشنواره، کانون پرورش فکری است و کار‌های کانون برای همه مغتنم است؛ مانند کار پویانمایی که سال‌گذشته ارائه شد و فروش آن‌جزو پنج فیلم پرفروش کشور در پررونق‌ترین سال سینما شده و حدود ۳۰ میلیون نفر در سینما‌های سراسر کشور بلیت خریداری کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با تاکید براین‌نکته که وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور یک‌ظرفیت بسیار مهم است بیان کرد: کانون پرورش فکری فعالیت خوبی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد و در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هم حضور ویژه‌ای دارد، از این رو ما به دنبال افزایش همکاری هستیم.

وی گفت: ما در حوزه مناطق فرهنگی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای داشتیم، برای نمونه ما می‌خواهیم خوی را یک منطقه فرهنگی ممتاز قرار دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما علی‌رغم تنوع قومیتی، لهجه، زبان و بعضا مذهب، یک چتر بالاتری به نام ایران را داریم، این مسئله مهمی است و حلقه‌ای است که ما را به راحتی به هم وصل می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری مفهوم ایرانی‌گری که کاملا مطابق با سنت‌های مذهبی ما است نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و کانون هم باید وارد این حوزه شود.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=وجود-۱۷-میلیون-دانش‌آموز-در-کشور-ظرفیتی-مهم-است/-نسبت-ایرانی‌گری-و-اقدامات-کانون-پرورش-فکری