عاشورا تاثیرگذارترین الگوی اسلامی مقاومت و صبر است 

قائم‌مقام معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه قرآن کریم به انسان هویت خداباوری می‌بخشد، گفت: حماسه جاودان عاشورا زیباترین، تاثیرگذارترین و شگفت‌انگیزترین الگو و هویت اسلامی مقاومت و صبر قرآنی است.

مهدی مصطفوی روز پنجشنبه – دوم فروردین – در نشست قرآنی «تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: این نشست که با روز‌های ماه مبارک رمضان و بهار معنویت و طبیعت قرین شده، می‌تواند دستاورد‌های ارزشمند فردی و اجتماعی داشته باشد.

قائم‌مقام معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است ساختار حکومتی و قوانین کشور مبتنی بر اصول و قوانین اسلامی و قرآنی باشد و مسئولانی که مردم برای اداره کشور انتخاب می‌کنند، معتقد و مقید به اجرای قوانین و ارزش‌های برگرفته از قرآن کریم هستند.

اسلام کامل‌ترین دین، قرآن کامل‌ترین کتاب الهی

مصطفوی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اسلام به عنوان کامل‌ترین دین در جهان است و قرآن کریم کامل‌ترین کتاب و دستور العمل برای راهنمایی بشر و الگویی برای هویت سازی است، یکی از مسائل، هویت فرد و جامعه است، هویت در واقع حاصل جمع عناصر فرهنگی و جامعه است که یا خاستگاه دینی دارد یا تعالیم دینی در آن نقش دارد یا عوامل مادی و دست ساز بشر تعیین کننده و شکل دهنده آن است.

قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری سبک زندگی را یکی از عوامل جهت دهنده هویت دانست. انسان در نگرش اسلامی نه موجودی بی اراده و پیش ساخته و تحت جبر است، نه موجودی کاملا آزاد و کاملا به خود واگذار شده است. تفکرات غیرالهی هویت انسان را صرفا آزاد می‌داند که نتیجه این تفکر را در دنیای غرب می‌بینیم که موجب ظلم، بی بند و باری، غارت، از هم گسیختگی خانواده، از بین رفتن کرامت انسانی و سقوط اخلاق و معنویت در جامعه غربی شده است که نمونه بارز این ظلم و بی بندباری در رژیم صهیونیستی کودک کش و حامیان غربی آن است،

قرآن کریم به انسان هویت خداباوری می‌بخشد

مصطفوی گفت:قرآن کریم به انسان هویت خداباوری در همه شئونات فردی و اجتماعی در زندگی می‌بخشد؛ انسان با هویت قرآنی نه ظلم می‌کند و نه ظلم را می‌پذیرد. سراسر زندگی او بر اساس عدالت و سرشار از معنویت است و در اطاعت از خداوند، صبور است. بر اساس همین الگوی هویتی زیباترین، تاثیرگذارترین و شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاوم و صبور قرآنی حماسه جاودان عاشورا و غزه است.

دومین نشست قرآنی تهران با موضوع نقش قران کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی برگزار شده و مسئولان و علمای دینی و مذهبی داخل و کشور‌های اسلامی اساتید علوم دینی و مذهبی و دیگر مسئولان در هتل لاله تهران ادامه دارد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی جزایری عضو خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، رونی‌الفه مشاور وزیر فرهنگ لبنان، سلیمان برک استاد دانشکده الهیات استانبول و تعداد دیگری از میهمانان بین‌المللی حضور داشتند

منبع: ایرنا

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=عاشورا-تاثیرگذارترین-الگوی-اسلامی-مقاومت-و-صبر-است