جایگاه زن در ایران باستان

در ایران باستان زنان به عنوان یکی از متمدن ترین اقوام جهان دارای جایگاه بسیار بلند و مقامی بس ارجمند بوده اند.
ایرانیان همچون اعراب زن را ننگ نمی دانستند بلکه او را موجودی مقدس و پاک که لازمه حیات است دانسته و مقام او را ارج نهاده اند.

 

از نشانه های عظمت و بزرگی کوروش تدوین اولین منشور حقوق بشر است که هم اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می شود این منشور مدرکی است برای اثبات عدالت جنسیتی ، به گونه ای که کوروش توجه خاصی به مقام و شخصیت زن داشته است.

در زمان کوروش زن حامله حق کار کردن نداشته و به دستور وی برای زنان حامله جیره و حقوق ماهیانه تا هنگام تولد نوزاد در نظر گرفته شده بود.

زنان در طول تاریخ ایران دارای جایگاه و ارزش بوده اند تا آنجا که در کتاب مقدس زرتشتیان (اوستا) هیچ مردی از لحاظ اخلاقی و مذهبی بر زنان ارجحیت ندارد و شعار اصلی زرتشتیان یعنی گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک برای مردان و زنان توصیه شده است . خصایل زن خوب ، پارسا و با عفت شعار اصلی زرتشتیان بوده است.

به جرات می توان گفت زن در ایران قبل از اسلام و در دوره ساسانی جایگاه بسیار بالایی داشته و به عنوان یکی از اعضاء مهم جامعه در مسایل مختلف شرکت می کرده است به گونه ای که گاه تصمیم گیریهای نهایی را انجام داده است .تا جایی که چند تن از پادشاهان ایرانی زن بودند که از جمله آنان “آذر میدخت ” دختر خسرو پرویز را می توان نام برد.این موضوع نشان از برابری حقوق زن و مرد از هر لحاظ در این دوران دارد.

زنان در ایران باستان دارای آنچنان ارزش و شخصیتی بودند که حتی در میان ادیان جایی باز کرده بودند و بزرگ و ستودنی قلمداد می شدند ، چنانچه در آیین زرتشت یک روز از سال به نام روز زن نامگذاری شده است.

مردم ایران روز پنجم اسپندارمد “اسفند ” را جشن می گرفتند و به آن عید زن می گفتند ، در این روز مرسوم بود که مردان باید برای زنانشان هدیه هایی ارزنده تهیه کرده و به آنان تقدیم کنند که این مراسم در ایران باستان “مزدگیران” نام داشت و تقدیر و تشکری از زحمات زن محسوب می شد.

http://www.vatanfa.com/?s=جایگاه-زن-در-ایران-باستان
ايران گفته:

سلام ایرانی
منبع این تصاویر از کجاست؟تو کتیبه ها خیلی کم تصاویر زن حک می کردن.
ممنون از تلاشاتون

سلام این تصویر یک نقاشی حالا منبعش کجاست راستش نمیدونم

ماهان گفته:

واقعا آفرین بر گذشتگان ما که به زنان بها میدادن.
ایرانیان آن موقع چنین بودند و در همون زمان در جایی نزدیکی ایران که خود تون میدونید دختران را زنده به گور میکردند.
مقایسه کنید فرهنگ مارو با اونا؟ کدوم بهتر بود؟

زهرا گفته:

سلام من درمورد مقایسه جایگاه زنان درایران باستان وایران زمان اسلام مطالعه می کنم از شما درخواست دارم که اگر دراین باره کتاب خوبی دارین برایم ارسال نمایید.

ostovar گفته:

زن در ایران دارای بالاترین جایگاه بود به طوری که خشایارشا میگفت زنانمان همانند مردانمان و مردانمان همانند زنانمان هستند برخلاف فرهنگ کثیف سایر ملت هایی که خودتون میدونید

میترا راضی گفته:

من واقعا افتخار میکنم که یک زن: دختر ……. ایرای هستم…….

از شما هم ممنونم که این اطلاعات رو در اختیار همگان قرار میدین……………………………

آریا مهر گفته:

یک دختر آریایی دختری است که زیباست،زیبا لباس می پوشه ،زیبا می اندیشه و زیبا عمل می کنه.در فرمان ۱۱ اوستا به برابری و یکسان بودن زن و مرد اشاره کرده .

نر گس گفته:

اما حیف الان بین ما چه فرهنگی رواج داره؟اهورامزدا ایرانی بودنمونو برگردون

پرنیان گفته:

خوشحالم که گذشتگان من ارزش و احترام خاصی برای زنان قائل بوده اند

آتشگران گفته:

امکان نداره خانمی این مطالب رو بخونه و اشک تو چشاش جمع نشه و افسوس نخوره که چرا اون زمان زندگی نمیکرده.واقعا
ممنون

مهستان گفته:

با این که مرد هستم همیشه زن رو با مرد در جامعه مساوی داشتم!!! ولی افسوس که در جامعه امروز فرهنگ ایران با بعضی از کشورهای بی ارزش و بیخود لطمه خورده. ***مرد+زن=مرد زن ***

یک ایرانی گفته:

درود
به نظر من شاید گذشتگان برای زن احترام داشتند اما اکنون هم بیارزش نیستن.ما خودمون میخوایم دنبال ایراد و بهانه بگردیم.درسته جاهایی زنده به گور کردن وجود داشت اما پیامبر سعی کرد با اون مبارزه کنه.این دلیل نیست که اسلام و حجاب خوب نیست.چون این دین همون دستور اهورا مزداست اگه واقعا به اهورامزدا اعتقاد داریم
با سپاس

ایرانی گفته:

درود
زن در ایران ارزش داشته و دارد
اما زنها خودباخته شدند انگار.با این تیپ و مد های غربی از فرهنگ و تمدن ایرانی خود دور شدند.پیشنهاد میکنم کتاب هایی در مورد پوشش زنان ایرانی در گذشته بخوانید.با بد حجابی به گذشته برنمیگردند.
با سپاس

بالاتر از زرتشت گفته:

به نام خدا.
درود و سلام بی پایان به تمامی خوانندگان عزیز و مسئول محترم سایت. مطلب جالبی بود، اما فقط جالب نه کامل. بر اساس مطالعاتی که از قبل داشته ام احساس می کنم این مطلب و اکثر مطالب سایت با تعصب(شاید هم غرض ورزی) همراه است. البته با عرض پوزش فراوان از جناب مسئول سایت . جالب است شما با استفاده از مرجع عظیمی به نام قرآن ذوالقرنین را بیان نموده اید و تفسیر و تحلیل کرده اید. در صورتی که از دیگر معارف و ارزش های قرآن سخنی به میان نیاورده اید.جالب است شما از شعار زرتشتیان که گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک است یاد کرده اید در صورتی که از علت مبعوث شدن پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) کلمه ای بیان نفرموده اید. آیا می دانید پیامبر گرامی اسلام برای چه مبعوث شده اند؟ ایشان می فرمایند”انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق” یعنی: من مبعوث شده ام برای تکمیل ارزش های اخلاقی. میدانید منظور پیامبر و کلام وحی در این باره چیست؟یعنی تا قبل از آن شاید پیرامون اخلاق و رفتار نیک به پیامبران وحی می شده ولی با آمدن رسول خدا کامل گردیده است. در قرآن کریم پیرامون حجاب و ارزش والای زن می فرماید” زن هنر خلقت خداوندی است و هنر زن حجاب است” و بسیاری آیات دیگر که که کاملا عیان است. ما باید افتخار کنیم که تنها جامعه بشری در تمام دنیا هستیم که هرگز بت پرست نبوده ایم و پس از ورود اسلام به ایران باید صد چندان به خود افتخار کنیم که بالاترین دین و روش زندگی را در کشور و وطن خویش در اختیار داریم و از آن بهره مندیم. البته وضعیت بی فرهنگی الآن کشور که بخشی از آن نشئت گرفته از فرهنگ پوچ و منحط غربی است را باید پای سلسله های پادشاهی گذشته، و پس از انقلاب، مسئولین بی خرد و ناکارامد گذشته دانست که برای رسیدن به پول و جایگاه در لباس اسلام متاسفانه این راه و روش زندگی و کامل ترین مرجع انسان شناسی و بی نظیر در دنیا را در اذهان برخی از جوانان و مردم پاک و بی آلایش خدشه دار کرده که لعنت بی پایان خد بر آنان باد.بدانید که اگر روزی زرتشت زنده می ماند و رسالت رسول خدا را به چشمان خود می دید دین اسلام را به عنوان کاملترین دین و تکمیل کننده دین خود می پذیرفت و حضرت محمد (ص) را به عنوال ولی و رسول خود برمی گزید و از مریدان ایشان می شد. بدانید که اگر اسلام به درستی و به وسیله اهل آن به شما معرفی شود و به آن عمل کنید به چنان ارزش و مقام بالایی دست پیدا خواهید کرد که با هیچکدام از این عرفان های نوظهور و دیگر ادیان به آن دست پیدا نخواهید کرد. همانگونه که بسیاری از معارف بالایی که در دل عارفان در طریقت خدا با جسم آنان به خاک سپرده می شود و هیچ کس از آنان با خبر نمی شود. به امید روزی که همه ما ایرانیان منتظر حقیقی حضرتش و مبلغ حقیقی دین حق باشیم. تا درودی دیگر بدرود.

زن ایرانی گفته:

پس بیاییم فرهنگ ایران باستانراتجلی کنیم و به زنان خود ارج دهیم

دخترایرانی گفته:

لطفا اطلاعاتی در این باره به من ایمیل من ارسال کنید

AREF ALIZADE گفته:

چو ایران مباد تنه من نباد

نوه ی کوروش بزرگ گفته:

من با خوندن این مطلب واقعا ناراحت شدم که چرا الان باید اینجوری باشیم!؟

مهرآیین گفته:

واقعا خوشحال شدم از اینکه نظرات شما عزیزان رو خوندم . ما ایرانیان همیشه در جهان بهترین بودیم . این واقعا شادی آوره که می بینم شما هم اینو میدونین و دارین از گذشته پربارتون پاسبانی می کنین. مهم نیست چند سال گذشته تنها چیزی که اهمیت داره اینه که بتونیم اون تمدن باشکوه رو احیا کنیم. تمدن همون چیزیه که از فرهنگ سرچشمه می گیره و چه فرهنگی بالاتر از فرهنگ زیبای پارسی فرهنگی که نیاکان ما هزاران سال باهاش خوش درخشیدن . اولین و مهمترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که از خودمون شروع کنیم و البته باید تشکر کنم از نویسنده این مطلب و بنیانگذار این تارنما. خدای ایران نگهدار شا باشه آریاییان!

سورنا اشکانی گفته:

به امید روزی که همه ایرانیان بدانند، بعد از خداوند باید عاشق وطن باشد نه چیز دیگر. لباس بپوشند نه عربی و غربی بلکه فقط ایرانی، زیرا بهترین و با تمدن ترین مردمان دنیا هستند. کسانی که یکی از بزرگترین فیلسوفان جهان در بیش از هزار و ششصد سال پیش دربارشان چنین مگوید:مردمان ایران پاکترین و امین ترین مردمان جهانند.

من سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
زن باد زنان و دختران ایرانی
ما در این زمان هم شیر زنانی داریم اما به دلیل خفقان و سرکوب اجازه غرش ندارند وای بر حال نظامی که دربرابر این غرش بایستد قطعا از ان نظام چیزی باقی نخواهد ماند اخه این شیرزنان ایرانی هستن و الگوی انها اتوسا ملکه ایران زمین است جاوید ایران و زنان و دختران ایرانی

مهدي گفته:

آن روزگاری که زنان برهنه در زیر خیمه ها برای تازیان بت پرست میرقصیدند و امپراتوران رومی غرق در عیش و نوش با زنان درباری بودند آرتمیس تنها دریاسالار زن در تاریخ,فرمانده نیروی دریایی خشایارشا بود

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان

درود به روح شادى آرتمیس عزیز
درود به شیرزنان حال حاضر ایران زمین
جاوید ایران و ایرانی

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
شاد با روح ماندانا اناهیتا واتوسا و تمام زنان ایرانی
جاوید باد ایران و ایرانی و زنان ودختران ایران زمین

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

خوش به حال من که ایرانی هستم و مادربزرگی مثل ماندانا و مادری مثل آتوسا و الهه ای مثل آناهیتا دارم ویک دختر ایرانی هستم خووووووووووووووووووووووووش به حال من که ایرانی ام ماندانا

مریم گفته:

من خیلی ناراحتم که چرا باید ایرانی با این تمدن و قدمت و فرهنگ قدیمی الان به این روز بیفتد و فرهنگ عرب های ملخ خور و سوسک خوری را ترویج کند که مقام زن را فقط برای بقای نسل و کثافت کاریهاشون می خواهند کجاست ایین ایرانی ؟کجاست دیدگاه روشنفکری مانند کوروش کبیر که ۲۰۰۰ سال جلوتر از خودش فکر میکرد؟ما ایین کشوری را بالاجبار پذیرفتیم که از لحاظ فرهنگی ۸۰۰۰ سال عقب تر از ما هستند به حال ایرانیان امروز افسوس میخورم ای کاش………..
————–

پاسخ وطن فا:
سلام
نمیدونم چرا شما اینقدر بیانصافانه نظر میدید
الان مقام زن تو ایران به اوج خودش رسیده
کی گفته زن برا بقای نسله فقط؟
الان خداییش زن های ایرانی به مردا زور میگن و اونا رو به کار میکشونن تو خونه
سالار خونه ها زن شده
فرهنگ عرب برا خودشه ما کاری با عرب نداریم که
عرب اصلا به ما چه
ما دینمون و دین اصلیمون اسلام هست که چون پیامبر خدا تو عربستان و در منطقه عرب متولد شده لذا اسلام از اونجا شروع شده
ببین فقط شروع شده از اونجا
ما کوروش رو دوس داریم ولی خواهشا اغراق نکنید در مورد کوروش که از اغراق بشدت متنفرم
در ضمن بهترین آیین رو ما داریم و کسی مجبور نیست میتونه بره سراغ یه ایین دیگه
و هیچم از لحاظ فرهنگی عقب نیستیم بلکه داریم با سرعت بالا حرکت میکنیم
منصف باشید مریم خانوم

محمد فرزند ایران گفته:

باسلام خدمت دوستان عزیز .مطالب متععدی دررابطه با نقش زنان در تپه حصار دامغان میخوندم که یکی ازمهمترین اثار باستانی ایرانه .باورتون نمیشه زنان در۷۰۰۰سال قبل در تپه حصار جایگاه رفیعی داشتند که من واقعا انگشت به دهن مونده بودم .ببینید مردم ۷۰۰۰سال قبل ایران قدر و منزلت زنان ایرانی را بهتر میدانستند یا ما

محمد گفته:

انگار بعضیی ها بویی از اسلام نبرده اند!

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درود برایرانیان
وطن فامریم عزیز کجا بی انصافانه حرف زد این ها همه حقیقته عرب ها اصلا آدم نیستند شرم داره که اون هارو به انسان نسبت بدیم فرهنگ و تمدن مال ماست عرب ها برن خاک بریزن تو سرشون که توش گچ هم نیست

محمدفرزندایران گفته:

اقا محمد شما چراتوهین میکنی .برفرض اگر کسی بویی از اسلام نبرده باشه ادم نیس.

ASHEGHE KUROSH گفته:

khosh halam ke kamel tarin din zartoshtieh az hejab badam miad

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به پارسیان

یه سوال…………………………….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردان مسلمانی که به بهشت میرن و با حوریان مینشینن
زنان مسلمان بهشتی با کی میشینن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مذهبیا جواب بدهند ایا اون دنیا ….گناه نیست اگه ….. خوبه چرا این دنیا گناه هستش با توجه به ایات و حدیث ها اون دنیا از هالیوود هم بدتر میشه که……………….

حسین گفته:

سلام سورنا
بهشت یه پاداش هست که برای کسانی قرار داده شده که طبق قران اولا مسلمان باشد با ایمان باشند و عمل صالح انجام بدن
و قابل توصیف هم نیست ولی یه سری ایاتی وجود داره که برای درک اذهان بعضی از نعمتها رو توصیف کرده
زنان مسلمان هم اگه مردان و شوهراشون بیان بهشت با اونان اگه نیان پسرانی هستند که اهل پاکی بنام غلمان با اونا هستن
اون دنیا محدودیت نداره به قول معروف فقط صد سال اولش سخته
خدا میگه تو تو این مدت کم گناه نکن من تا ابد که پایان نداره تو رو پاداشی میدم که قابل وصف نباشه
هالیوود رو هم با اون دنیا مقایسه نکنید جناب سورنا
هالیودیا مکلفند به اینکه گناه نکنند ولی کسی که بهشت بره دیگه تکلیف نداره
در ضمن یه هشدار به شما میدم
سوال یا نظراتی که داری رو تو چند جا کپی پیست نکن فقط یه جا میتونی نظر بزاری

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان

حسین هیسسسسسسسسسس!!!!!!!!

خداااااایی خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟این نوع بهشت فکر کنید مرد مسلمون رفته بهشت میگه خانوم ببخشید من امروز با شما نیستم میخوام با این حوری باشم شما هم برو با اون پسرای بهشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین بهشت یعنی عشق به خدا نه هوس بازی!!!!!
بهشت یعنی کنار خدا بودن نه هم اغوش حوریان!!!!

در ضمن این جمله اخر رو نشنیده میگیرم!!!!!
هشدار دادنت رو میگم
بهشت من اهورامزداست نه غذا و حوری واز این چیزا

حسین گفته:

سلام بر همه ایرانیان مسلمان و حق پرست
سورنا هیششششششششششششش!!
از طرز فکرت خیلی خندم گرفت
ببینم تو فرق تکلیف و عدم تکلیف رو میدونی چیه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
من کجا گفتم بهشت هوس بازیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببین جملات رو داری وارونه تحویل میگیری!!!
بجای این حرفا رو حرفای من فکر کن و تعصب رو بزار کنار
هوس نیست این هم آغوش حوریان بودن دلیل اینه که تو دنیا از همآغوش نامحرمان بودن چشم پوشی کرده و تو دنیا عاشق واقعی خدا بوده بعنوان پاداش خدا بهش میده
از این جملت خوشم اومد ولی حیف که این حرفو شما داری میزنی
بهشت خداست نه غذا و حوری
آفرین قبول دارم اونی که عاشق خداست خدا رو برا خودش میخواد نه برای بهشتش ولی کاش راه رو درست بریم

فاطمه گفته:

حالاکی شماهارو بهشت راه میده ک حرف ازغذا وخوشی وحوری میزنین…؟؟؟؟!!!!
حالاوقت فککردن ب اینحرفانیس بهتره برای ۲رست زندکی کردن و۲رست خدمت کردن ب ایران روتمرین کنیم
ب امیدموفقیت همه هموطنای عزیز

مهسا (دختر آریایی) گفته:

واقعا که، آخه اگه این جور کارها بده اون دنیا هم بده اگه خوبه پس این دنیا هم خوبه . یعنی چی این طرف خدا از این کارها نهی کنه و اون طرف آزاد می ذاره. خجالت آوره این حرفها به خدا. اصلا آخه مگه این دنیا رو از ما که زنده ایم گرفتند که هی میریم درمورد اون دنیا حرف می زنیم.ائمه هم از این دنیا شون بهره می بردن. به اهورامزدا قسم هیچ کسی تا به حال اون طرف نرفته بعد برگرده و اون جا رو برای ما توصیف کنه. دست از این حرفها بردارین. خدا یه نشانه هایی داده که برای ما انسان ها قابل درک باشه. من که فکر نمی کنم یه همچین حالتی اون دنیا وجود داشته باشه. حالا شاید هم شما بهشت نرفتین .اون موقع هم حتما می خواین سر اینکه بهشت چه جوریه بحث کنین

حسین گفته:

فاطمه خانوم قضیه ما مثل قضیه اون کسی میمونه که همش از بهشت صحبت میکرد بهش گفتن چرا از جهنم حرفی نمیزنی گفت خوب میریم اونجا رو میبینیم دیگه!!!
اما
مهسا خانوم
من از این نظرتون خیلی شگفت زده شدم شمایی که مسلمان هستین دیگه چرا این حرفا رو میزنید؟
قرآن رو خوندید؟آیات فراوانی که دلالت میکنه بر وجود نعمتهای بهشتی از جمله حوریان و غلمان های بهشتی
اما اینکه میگین هر چی تو این دنیا بده تو اون دنیا هم بده این حرفتون درست نیست چون اون دنیا دیگه تکلیف نیست و هیچ کسی مکلف به انجام کاری نیست برعکس این دنیا که همه مکلف هستند به ترک گناه و انجام واجبات
اینکه شما میگین مثلا بعضی کارهای دنیوی رو مقایسه میکنید با بهشت که میگین بده باید بهتون بگم که کارها در بهشت همونجور که در دنیا هست نیست
ائمه از این دنیا بهره میبردن و استفاده میکردن برای رسیدن به خدا
هیچ کس اونطرف نرفته ولی راهنمایان الهی اونطرف رو برامون تشریح کردن پیامبران الهی و ائمه و قرآن کریم
دعا کنید ما هم بریم بهشت

فاطمه گفته:

سلام هموطناخواهشأبحث نکنین بهشت جطوریه،قرآن روبخونین همونجوره
این سورناخان این بحث روشروع کردخودش معلوم نیس کجاست؟؟؟
هموطنادعوابی دعوا،اوکی؟

مهسا (دختر آریایی) گفته:

من نمی گم که خدای ناکرده چیز هایی که توی قرآن نوشته شده درست نیست. مثلا وقتی که پیامبر توی عربستان ظهور کرد خوب عربستان جایی هستش بی آب و علف وقتی ایشون می خواستند بهشت رو توصیف کنند می گفتند مثلا درخت داره بهشت یا خوب اعراب از خوردن شراب خوششون می یومد پس پیامبر اینطوری گفت که مثلا اونجا شراب هست و شما می تونین اون رو در اونجا بخورین. من منظورم اینه که خدا و پیامبر طوری بهشت رو توصیف کردند که برای ما زمینی ها که اونجا رو ندیدیم قابل وصف با شه. مثلا مردم از گرمای سوزان آتش خوششون نمیومد پس گفتن جهنم آتش داره در حالیکه وقتی ما تو برزخیم روحمون اونجا هست نه جسممون پس یه روح نمی تونه گرمای آتش رو حس کنه پس اگر فکر کنین جهنم هم یه طور دیگست

حسین گفته:

آفرین درسته همینطوره که شما میگین
بهشت و جهنم طوری توصیف شده که قابل وصف باشه هر چند
خود قران میگه چیزهایی هست که قابل وصف هم نیست

مهسا (دختر آریایی) گفته:

حالا دعواهاتون سر بهشت و جهنم تموم شد یا هنوز ادامه داره؟

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درودبرایرانیان
بهشت یعنی کردارنیک پندارنیک گفتار نیک
بهشت یعنی مردم یه وقتی اسمم رو شنیدند به من درودبفرستند
بهشت یعنی این …………….
لااقل بهشت من اینه
جاوید بهشت من ایران

دختر آریایی(ایرانی ) گفته:

درودبر ایرانیان
میخواستم بگم مهسا خانم یه دخترآریایی دیگه هستند اشتباه نشه بامن

فاطمه گفته:

وا…!خداتوقرآن کفته دوباره شماروبعدمرک زنده میکنم قیامت باجسم وروح واردبهشت وجهنم میشیم آتیش هم وجودداره اون هم آتیش غیرقابل توصیف،ایشالا بهشت قسمتتون شه هموطنا
زت زیاد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

درود بر شما
یعنی فاطمه خانم شمافکر می کنی که جهنم یه جایی هستش که وقتی آدم های نا به کار رو به اونجا می برن . هی از این آتیش به اون آتیش می کنن. خنده دار نیست؟

فاطمه گفته:

نخیرولی اصل جهنم سوزاندن هستش سوزش هم ازسوختکی توآتیش بوجودمیاد،میخوای توجهنم شربت وشیرینی بدن؟
۲رسته براعربستان ک درجه دمابالاست توصیف جهنم براشون وحشتناکه منظورم اینه برا اروبایی هاهم وحشتناکه

مهسا (دختر آریایی) گفته:

درود بر فاطمه جون
ببین عزیزم من مثالی که برای جهنم زدم اصلا برای بعد از قیامت نبود که . من مثالم برای برزخ بود. لطفکن فاطمه خانم نظر آدم رو دقیق بخون

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان

درود بر همه ایرانیان با غیرت سایت
مرگ بر وطن فروشان که سایت

حسین فکر میکردم با یه ادم منطقی و دانا طرف هستم؟

من به بهشت و جهنم تو خنده ام گرفته است از خدایی که در حضورش بنده در بهشت گناه میکند؟
اگه این بهشتت هوس بازی نیست پس چی هستش؟؟؟
اتفاقا تو داری با تعصب حرف میزنی؟؟؟؟
خدایی بهشت رو تصورکن بعد خدایی نظرتو بگ بدون تعصب؟؟؟؟ من اگه بهشت برم جز عشق به همسر هیچ عشقی رو نمیخوام البته قبلش عشق به اهورامزدا و ایران و شاهنشاه کوروش بزرگ
بهشت یعنی همین جا یعنی ایران
جاوید ایران و ایرانی

محمدفرزند ایران گفته:

بهشت وجهنم ذهنیات ما در این دنیا ست که تو اون دنیا به واقعیت تبدیل میشه .بستگی داره تو این دنیا چه تفکری داشتیم

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر پارسیان عزیزم

مهسا و دختر اریایی عزیز ممنون از نظراتون من نبودم ولی خوب دفاع کردین
یه چیزی میگم همه دوستان منطقی جواب بدهند
در زمان حضرت محمد کدوم کشور توی منطقه بیشترین شباهت رو به بهشت داره؟؟؟ از سر سبزی تا فراوانی دختران و پسران زیبا رو و چشمه های پر اب؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و کدوم کشور بیشترین شباهت رو به جهنم داشته؟؟؟؟؟؟
از گرم و خشک و بی ابی تا انسانهای غول پیکر و زشت؟؟؟؟ همین رو جواب بدهید تا بگم منظورم از این سوال چیه؟؟؟؟؟
جاوید ایران و ایرانی

مهسا (دختر آریایی) گفته:

درود بر همه ی دوستان
آقای سورنا ممنون که ازم دفاع کردی. ولی این رو بدونین که خیلی شعار می دین . اونقدر که وقتی نظرهاتون رو می خونم اعصابم می ریزه به هم . ببینم اگر خدای ناکرده به ایران حمله بشه بازم از این شعارها می دین؟
و این که درمورد اون دنیا باید بگم که شما رو به اهورامزدا قسم این حرفها رو ول کنید هیچ کس تا به حال نمرده و بعد زنده بشه و بگه که اون دنیا چه خبره. هیچ کس از اون دنیا هیچی نمی دونه. اینها همش یه مشت حرفه که ما بفهمیم بهشت جای خوبیه و جهنم جای بدیه. که خوب حالا ما فهمیدیم . حالا چی کار دارین که اون دنیا چه شکلیه. آیا تو زندگی این دنیای ما هیچ اثری داره؟ اگه داره پس بحثمون رو ادامه میدیم اگه نداره پس این حرفا رو ول کنین

1دوست گفته:

اصلأربطی نداره این عربستان ک میکی خشک وآدمای زشت تودوران کوروش جزءایران بوده نمیدونی بدون،تواکه خداروقبول داشتی بایدقرآنشم قبول داشته باشی قرآنشم فرموده همه ی ادیان خوب ودرست ولی کاملترینشون اسلامه

فاطمه گفته:

سلام هموطنا…
خواسم بکم موقع اذان دعاکنیدکه مریضاشفابیدا کنن،مخصوصأ ۱بسر ۲۱سالست ک توبیمارستان قبل عمل بیهوشش کردن الان۴روزه هوش نیومده براش دعاکنید
دوس داشتم توبحثاشرکت کنم ک دیکه نمیشه،حلال کنید،خداحافظ

حسین گفته:

گناه در بهشت در محضر خدا؟؟؟؟؟؟؟؟
سورنا برداشتت از حرف من این بود آره؟؟
تو بهشت دیگه گناه مفهوم نداره عزیزم ولی اونجور که تو فکر میکنی و با دنیا و فساد دنیا مقایسه میکنی هم نیست
بیا یه سر دوتایی با هم بریم ببینم چجوره البته اگه راهمون دادن
مهسا خانوم بهشت و جهنم فقط حرف نیست
واقعیته اعمال ما در دنیاست
عشق به همسر رو میخوای فقط تو بهشت؟آره سورنا؟
وای چه پسر خوبی هستی تو!!!!!
خیلی خوبی

محمدفرزند ایران گفته:

اقا یا خانوم یه دوست نقشه ای که هممون از دوره هخامنشی میشناسیم ودیدیم فقط یه قسمت خیلی کوچیک از عربستان جزوش بوده.اصلا کسی اونا رو ادم حساب نمیکرده که بره اونجا رو بگیره .کشور خیلی حاصل خیزی داشتن یا خیلی متمدن بودن؟که برن اونجا رو تصرف کنن ایرانیا کارای خیلی واجب تری داشتن

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود به همه پارسیان
مهسا خانوم من شعار نمیدم با تمام وجودم دارم میگم من همیشه فدای وطن بودم و هستم نمیخواستم یکی از دلیل های تنفر از اعراب رو بگم اما مجبور شدم حالا خوب توجه کنید

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان

سهیل داداش عزیزم هر جای این مطلب نیاز به ویرایش داشت انجام بده اما جای بگذار تا همه دوستان ببین لطفا چون واقعی هستش

روزی خانوم پرستار و اقای با هم ازدواج کردن دشمن به کشور انها حمله کرده بود حدود بیش از ۶ سال بود! حمله های دشمن شدید شده بود و در خط مقدم نیاز به نیروی کمکی بود و خانوم و اقا برای وطن به جبهه رفتن فقط برای وطن مرد میجنگید و زن پرستار به مداوای مجروحین مشغول بود در خط مقدم روز در بهار دشمن خط مقدم رو به شدت بمباران شیمیایی کرد زن پرستار هم مجروح شد و شیمیایی و مرد هنوز در جنگ بود دکتر ها برای پرستار داستان ما خبر بد داشتن خبر این بود هر دو شیمیایی شده اید هم شما خانوم پرستار هم کودکی که باردار هستید جنگ تمام شد مرد به خانه بازگشت و هیچ کدوم به سراغ هیچ کارتی نرفتن و فقط برای وطن رفته بودن کودک به دنیا امد اما زیبایی کودک بدلیل شیمیایی شدن در پشت خاک ریزها جا مانده بود ولی دانه وطن پرستی در دل کودک کاشته شده بود حالا کودک زمان جنگ سرباز جان بر کف کوروش شاه شده است

جاوید ایران و ایرانی

حسین گفته:

سورنا از این داستانها و خاطرات جنگ زیادن
البته امیدوارم این داستان ساختگی نباشه !!!
وطن پرستی در دل همه ایرانیان هست بر منکرش لعنت
گیریم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر همه پارسیان

به همه دوستان این ماجرا واقعی هستش

بعدشم توی دل همه ایرانیا وطن پرستی نیستش که اگه بودش الان وطن یه ویران نبود!!!!!!!!!!!!
این کشور بهشتی هم خاءن و هم وطن پرست داشته داستان بابک خرمدین رو بخونید هر دو ایرانی بودن یکی وطن پرست یکی خاءن به وطن!!!!
این شعر چه ربطی داشت وقتی من خودم سرباز جان بر دست کوروش شاه داستان هستم!!!!!
بعدشم برو کمی نقشه ها رو ببین و کمی مطالعه کن!
جانم فدای ایران و ایرانی!

دخترآریایی گفته:

بادرود فراوان خدمت ایرانیان
سورنای عزیز مطلبی که نوشتی ناراحت کننده بود اون کودک سرافراز و قهرمان باشما نسبتی داره؟
نمیدونم چرا ولی خیلی کنجکاو شدم درموردش بدونم

محمدفرزند ایران گفته:

حسین جان داری توهین میکنی واز حدت داری خارج میشی

1دوست گفته:

ولی متعجبم به جه علت ازشهداحرفی نمیزنی؟!این داستان روکه کفتی اینجوربایدباشه که توشهدارودوست داشته باشی
جواب آقامحمد:زمان ساسانیان عربستان مالی نبودولی زمان هخامنشیان دولتای بابل،سومر،اکد عربستان تاریخش تواین دولتاست بدون

1دوست گفته:

آخی بمیرم…ماهم توشهرمون آدمایی ک دنبال کارت نرفتن داریم ولی متعجبم به جه علت ازشهداحرفی نمیزنی؟!این داستان روکه کفتی اینجوربایدباشه که توشهدارودوست داشته باشی
جواب آقامحمد:زمان ساسانیان عربستان مالی نبودولی زمان هخامنشیان دولتای بابل،سومر،اکد عربستان تاریخش تواین دولتاست بدون

حسین گفته:

دوستان خواهشن بدون جانبداری بگین وطن الان یه ویرانه است؟؟؟؟؟؟؟/
این حرفه میزنی سورنا؟//
این حرف به نظرت جز پاشیدن بذر تفرقه دیگه چه فایده ای داره
کشور ما الان قدرت منطقه است حرفتو بفهم بعد بزن
منم قبول دارم کشور خائن وطن فروش داشت و داره و جانفشان هم داره و داشته
ربط شعر رو هم بزار برات بگم
پدر و مادر من خوب باشن دلیل نمیشه منم خوب باشم!!!
بیشتر توضیح بدم؟
مطالعه هم چشم. شما بیشتر البته
داستان هم تو بگو واقعیته خوب ما هم قبول میکنیم دیگه چاره ای نیست چون فرقی نداره راست یا دروغ بودنش

محمد جان یکجانبه طرفداری نکن پسر خوب فقط من از حدم خارج شدم؟؟؟؟؟؟/

1دوست گفته:

سلام،فککنم منظورسورنا ازویرانه بودن اوضاع سخت مردم تو کرونی امروزه یامسائل سیاسی دیکه که جاش نیست کفته بشه
به امیدموفقیت هموطنا

محمدفرزند ایران گفته:

حسین عزیز من. دیگه ممکنه یه فرد عامی ندودنه سومر و اکد کجا بوده ولی دیگه تمدن بابل رو همه میدودنن کجا بوده.برای اطلاع خدمتتون عرض کنم بابل در ناحیه شمالی عراق امروزی بود. سومرهم اولین و قویترین دولت شهر بین النهرین بود. پیدایش تمدنهای سومری و عیلام در خاک میان‌رودان و خوزستان، توجه سامیان ساکن صحرای عربستان را به خود جلب نمود و بتدریج به منطقه میان‌رودان کشاند.اکدی ها هم که در شمال خاک میان‌رودان و در حوالی بغداد کنونی، می‌زیست.حالا اگه بین النهرین هم نمیدونی کجاست بهت بگم.

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود برهمه پارسیان عزیزم

دختر اریایی عزیز اون پرستار مادرم بوده و اون کودک خود من بودم و افتخار هم میکنم

سیدحسین من نیازی به دروغ ندارم در ضمن من توهین به وطنم نکردم همه دوستان میدونن که چقدر عاشق ایرانم اما خودت قضاوت کن الان با دوره هخامنشیان رو ؟؟؟؟؟؟

من عاشق شیهدان هستم و هر کاری میکنم مدیونه خون اونا نباشم

جانم فدای ایران و ایرانیان عزیزم

ناشناس گفته:

دورود برشما ایرانیان عزیز. اینارو درجواب حرف آقا حسین میگم
۱-برام جالبه که کشوری که حتی نمیتونه باامارات بجنگه وامارات جزیره هاشو میخواد ….. کجاش قدرتمنده
۲-کشوری که نمیتونه حق نفتشو ازقطر بگیره کجاش قدرتمنده؟؟؟
۳-توبه چه دلیلی ماروقدرت منطقه میدونی؟
ودرمورد آقاسورنا:من باید تورو تحسین کنم .چون لایق تحسینی.هرچند بعضی ازعقایدتو زیادقبول ندارم
ولی به هرحال دورود برشرافتت ای سرباز کوروش

مهسا (دختر آریایی) گفته:

درود بر شما
آقا یا خانم ۱دوست یه نگاه به نقشه دوران بابل و اکد و.. بنداز بعد بگو. اگه واقعا این جوریه باید آثاری از اون تمدن های بزرگ توی این کشور عربستان که با پول نفت زنده س موجود باشه.

مهسا (دختر آریایی) گفته:

آقا یا خانم یک دوست راست می گن من هم با نظرشون موافقم

سورنا سرباز كوروش هستم گفته:

درود بر پارسیان عزیزم

مهسا و ۱دوست عزیز دقیقا به منظور بند پی بردن جایگاه ایران و …. در این زمان و زمان شاهنشاه کوروش بزرگ
جاوید ایران و ایرانی

1دوست*فاطمه گفته:

سلام آقامحمدهمه ی ایناروکه کفتی قبلأعربستان جزوش بوده
دخترآریایی ماخیلی روی تمدن قبلمون موندیم ک عربابمونن کفتم عربستان زمان هخامنشیان جزءایران بوده زمان ساسانیان هستش ک عرباموردنفرت ماقرار کرفتند،زت زیاد

دخترآریایی گفته:

درودبرایرانیان
کسی که عشق خالصانه به تمدن کشورش می ورزه دلیل نمیشه شهیدا رو دوست نداشته باشه مگه باید همه جا جار زد… دوست داشتن جار زدنی نیست مهم اینه که تو قلبت باشند
درودبرتمامی کسانی که فدای خاک پاک ایران شدند و خوش به حالشون
جاویدنام و یادکورش و وطنم ایران

ماندانا گفته:

اقا محمد من بویی از اسلام نبردم حتی نمیدونم امامان شما چند تا است چون من زرتشتی ام من بعنوان یه دختر به خودم افتخار میکنم که از خون همان ماندانا اتوسا اناهیتا و دغدویه هستم من عاشق شهدا هستم در دوران جنگ فقط مسلمانان نرفتند بلکه همه از هر دینی رفتند از جمله دوتا از پسر عمو های پدرم تا وقتی کسی هست که بدونه ایران رو کوروش بزرگ بنا گذاشت ویرانه نیست

فاطمه گفته:

سلام حرف شما منطقی ولی اگه امام خمینی با افکار روشن فکرشون نبودند این کشور دست عراق بود
همه ما قبول داریم کوروش ایران رو سر فراز کرد دوران داریوش سر فراز تر بود و الان درسته از نظر وسعت ب اندازه ی یه شهر اون زمان هم نباشه ولی بنظر من ب اندازه اون زمان اسم کشورمون بر سر زبوناست
ما ۱۲ تا امام داریم گفتم کسی ک تاریخ خونده خواه ناخواه تاریخ کشورای دیگه و ادیان دیگه رو هم میخونه برا قوی شدن اطلاعاتتون گفتم ماندانا خانوم!

مهسا (دختر آریایی) گفته:

بادرود
یک دوست فاطمه یا همون فاطمه خودمون . عربستان نه در زمان هخامنشیان و نه در زمان ساسانیان و نه در هیچ زمان دیگه ای جزو ایران نبوده. ببخشید عزیز من اون موقع عربستان چی داشته که ایران باید زحمت می کشیده که بره به اونجا و اونجا رو تحت تصرف خودش قرار بده؟؟؟ الان که می بینی عربستان سر پاس به خاطر نفتشه و نه چیز دیگه ای. یه مشت آدم سوسمار خور چه ارزشی باید برای پادشاهان ایرانی می داشتند؟؟؟ اونها که خودشون غرق تمدن بودن.

محمدفرزند ایران گفته:

فاطمه باز یه حرفی میزنی که ……..اخه کی ایرانیاعربهاروادم حساب کردندکه عربستان بیاد جزو ایران بشه.تو اصلا نقشه ایران زمان هخامنشیان رو دیدی؟از غرب تا شرق جزو ایران بوده به غیر از عربستان.اخه اونا چی داشتن.

فاطمه گفته:

سلام مهسا جون زمان ساسانیان ک ن زمان هخامنشیان وقتی ک کل جهان فقط ایران حرف اول رو میزد چند تا تمدن مثل چین و فککنم روم وجود داشت ولی بیشتر جهان تحت سلطه ی پادشاهای هخامنشی بود
امیدوارم منظورمو متوجه شده باشین دوست عزیز
ب امید موفقیت ایران
زت زیاد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

با درود
فاطمه !!! حالت خوبه ؟؟؟ در زمان هخامنشیان حکومت روم وجود نداشت حالا چین رو نمی دونم ولی روم که وجود نداشت. این دفعه من به جای آقا سورنا بهت می گم که بری بیشتو مطالعه کنی . و درسته بیشتر جهان در زمان هخامنشیان جزو ایران بود ولی عربستان جزو ایران نبود برای هزارمین بار . بازم بهت می گم که یه کم بیشتر مطالعه کنی و این همه روی هوا حرف نزنی.

محمدفرزند ایران گفته:

فاطمه جان سلام .عربستان جزو ایران نبوده فقط در زمان ساسانیان بخشی از کشور عربستان که تازه اونهم همه کارش ایران بوده به نام حیره که یک قسمت کوچیک از عربستان بوده جزو ایران محسوب میشده که اونهم در اواخر حکومت ساسانی توسط خود ایرانیها بر چیده شد

فاطمه گفته:

سلام مهسا جون نوشتم ک فککنم من بعد از ظهر تاریخ ساسانیانو میخوندم قاطی کردم اقا جان چرا حالیتون نیس؟ من زمان هخامنشیان رو میگم ک بیشتر جهان رو داشتیم اونروز خاکشون مال ما بوده اونروزا ک هنوز عربی وجود نداشت حالا مهم اینه کشور متمدن و با کلاسی مثل ایران بیاد حرف از عربستان بزنه باعث خفته ما ب اونا کار نداریم بعدها هم متوجه میشن چ اشتباه بزرگی مرتکب شده اند ک با امریکا و رژیم صهیونیست همدست شده خاک بر سر خنگشون کنن حیف نفت
زنده باد ایران
طلای وزنه برداری امشبو ب همه هموطنا تبریک میگم
مهسا جون من با شما اصلا حرفی ندارم چرا هر جا من نظر میدم همه هجوم میکنید؟!میدونم بخاطر علاقه ی زیادتون نسبت ب منه!!!!!!!!!!!!!!!!
زت زیاد

مهسا (دختر آریایی) گفته:

بادرود
فاطمه جان دلیل این که همه میان پشت دیدگاه تو دیدگاه خودشون رو می نویسن این هستش که همش جنجال به راه می ندازی و یا یه سری حرفهایی میزنی که از رو هواست و ما هم به خاطر همین این کار رو انجام می دیم.

محمدفرزند ایران گفته:

ای بابا مهسا جان این حرفا چیه میزنی .مگه نمیدونی همه کشته مرده ی این فاطمه هستن .به خاطر همینه که همه پشت کامنتش نظر میدن .باورت نمیشه اصلا من به خاطر
وجود فاطمه اومدم تو این سایت.
این فاطمه اینقد ادم مهمیه که یه شعر هم سعدی واسش گفته که من یه مصرعش رو براش میخونم.شتر در خواب بیند پنبه دانه

محمدفرزند ایران گفته:

فاطمه خانوم تو این همه شلوغ کاری اینجا میکنی ولی حاضر نیستی بری نقشه هخامنشیان رو ببینی که عربستان جزوش نبوده .

فاطمه گفته:

سلام خدا نیاره اونروزو ک شماها بیاید پشت نظر من حرف بزنید مهسا خانوم نمیخوام با شما کل کل کنم ک طرف حرفم با محمد اقاست زمان هخامنشیان اصلا سرزمینی ب نام عربستان وجود نداشت همه جا مال ایران بود…..مگه میشه ایران بیشتر جهان رو داشته باشه فقط خاک گرم عربستانو نداشته باشه؟شهر دو را اوروپوس زمان اشکانیان ک بعد ها بین النهرین میشه مال ایران بوده اخه من ب شماها چی بگم ک مطالعاتتون در حد نت هستش اقا محمد با من در نیوفت…….هشدار برای کبرررررررررررررررراتصمیم گرفت!
زت زیاد

ماندانا گفته:

فاطمه این یه کنایه هست که به دین های دیگه میزنن من میدونم شما ۱۲امام دارید و۱۴ معصوم و لزومی هم نداره که بدونم محمد خان وای وای اینجوری نگید درسته شاید فاطمه یکم تند نظر بده حتی در باب من ولی چیزی در دل نداره من یکم از دستش ناراحتم بخاطر کنایه زشتی که به من زد (همون نمیدونم امریکا) این حرف ها ولی اشکال نداره اونم برایه من مثل رکسانا خواهرم میمونه ببر هخامنشی(نقشه ایران) دیگه مرده ولزومی نداره اینقد بهش گیر بدید

محمدفرزند ایران گفته:

اخه دختر توی کتاب تاریخ دوم راهنماییم کخ بری نگاه کنی نقشه هخامنشیان هست.همین الان برو تو اینترنت نگاه کن .بعد بیا حرف بزن.بعدش هم ما کاری نداریم که اون موقع اسمش عربستان بوده یا نه این منطقه که الان ما به اسم عربستان میشناسیم اون موقع جزو ایران نبوده .حالا هی تو بیا بگو بوده

جلال گفته:

با درود به همه ایرانیان

میدونم که همتون عاشق ایران و ایرانی هستین اما نمیدونم چرا عده کمی از ما هنوز یاد نگرفتیم که به نظرات و اعتقادات دیگران احترام بذاریم. این افراد متعصب که دیگه همه ما میشناسیمشون حتی حاضر به شنیدن نظرات دیگران نیستن.و حتی تو این سایتها هم بحث به راه میندازن.

امیدوارم این افراد بجای این همه غرض ورزی با دین زرتشت فقط کمی در مورد بخشش و پذیرش همه ادیان توسط کوروش بزرگ مطالعه کنند.

درود بر ایرانی و اساطیر ایشان

مهسا (دختر آریایی) گفته:

با درود
فاطمه جان فعلا که خدا اون روز رو آورده . دلیل این که من میام پشت نظر تو نظر می ذارم این هستش که حرف نا حسابی می زنی. خودت داری می گی بین النهرین نه عربستان و من هم قبول دارم که بین النهرین جزو ایران بوده ولی قبول ندارم که عربستان الانی اون موقع مال ایران بوده . و فکر نکنم که الان دعوای ما سر بین النهرین باشه

مهرداد گفته:

با دورود
سهیل جان شما لطف کن یه نقشه ایران بذار که شک دوستان بر طرف بشه. با سپاس
پاینده میهنم.

فاطمه گفته:

سلام بر هموطنا اقا جلال کسی اینجا ب دین زرتشت بی احترامی نکرده
ب امید سروری ایران بر جهان
زت زیاد

محمدفرزندایران گفته:

برو بابا هر چی میخواد میگه اخرشم میگه من توهین نکردم .زت زیاد

جلال گفته:

درود

با سپاس از مدیر سایت که نظرات رو میپذیرن و اجازه نمایش میدن. به نظر من این سایت حرمت داره. و سپاس از همه افرادی که در حفظ این حرمت تلاش میکنند.

فاطمه خانوم امیدوارم همیشه همینطوری باشه که میگین . شاید من بد برداشت کردم و خدایی نکرده کسی همچین قصدی نداشته. پیروز باشین

جلال گفته:

راستی بچه ها تا جایی که من هم میدونم و طبق نقشه ای که دارم تو دوره غرور آفرین هخامنشی، ایران با عربستان کاری نداشت و عربستان جزو ایران نبوده.

ناشناس گفته:

سلام اقا محمد شما لازم نیس چیزی بگین!
من با اقا جلال بودم
زت زیاد

محمدفرزندایران گفته:

خوشت میاد همش میری رو اعصاب من

ناشناس گفته:

سلام اقایون ناشناس منما………….
من نمیدونم شما چ مشکلی با من دارید؟!!!!!!!!!!
زت زیاد

جلال گفته:

سلام

فاطمه خانوم کسی اینجا با شما مشکلی نداره

اتفاقا همه افرادی که اینقدر با جدیت تاریخ ایران باستان رو دنبال میکنند قابل احترامند.ممنون از شما

1دوست*فاطمه گفته:

سلام بله احترام واجبه میبینید ک با آقامحمد اینجور حرف زدم بخاطر مسائلیه ک اکه نظرات رو تو بخشهای مختلف ببینید متوجه میشید
زت زیاد

رها گفته:

من با ماندانا موافقم هگر کسی یه دینه دیگه داره نباید بهش بی احترامی کرد ماندانا من تورو درک میکنم چون خودم زردشتی هستم فاطمه خانم شما هم خیلی تند حرف می زنین ماندانا تو داخل اکسفورد تحصیل نکردی

دخترپارسی گفته:

زنده بادایران وایرانی ماایرانیان اخلاق وپنداری نیک داریم وبه همگان مخصوصا هم وطنانمان باهرمذهبی احترام می گذاریم

ناشناس گفته:

بله الان متوجه شدم حق با شماست

ایران 1 گفته:

درسته دوره هخامنشی عربستان خراب شده جزو ایران نبوده ولی قسمت شرقش که هم مرز با یمن که جزو ایران بوده به ایران خراج می داده و قسمت غربیش به رمی ها خراج می داده البته در دوره ساسانی ها و هیچ وقت هم هیچ کدوم از این دو کشور زحمت حمله به عربستان را به خودشون ندادند چون عربستان هیچ چیز خوبی نداشت که کسی به خاطرش بجنگه مثل همین حالا که یک کشور بی فرهنگه

شی گفته:

واقعا تاسف بار است که در بعضی سایتها بر خلاف آن را می نویسند. من افتخار می کنم که یک ایرانی هستم

شی گفته:

سلام، مهسا دختر آریایی لطفا یک مقدار در مورد تاریخ بیشتر بخوان . روم یک از بزرکترین تمدن ها بعد از ایران در دوره پیش میلا مسیح بود

ستاره (***مهسا***) گفته:

فرهنگ اصیل ما توش زن سالاری بوده اما ازوقتی یه سری از افراد میخوان جامعه مارو بچسبونن به جامعه اعراب عقب افتاده وجاهل کم کم داریم از فرهنگمون فاصله میگیریم ….این شده که جامعمون الان فقط مرد سالاریه …..واقعا متاسفم ….

دخترایرانی گفته:

سلام ممون ازمطالب خوبتون هموطنای عزیزاینقدرباهم بحث نکنیداین عربای بیچاره هرچقدرم بدباشن انسان هستن بین اوناهم مثل همه اقوام خوب وبدوجودداره حرفهای بعضی از دوستان مثل حرفهایی که نژادپرستامیگن امریکایی هابا سرخپوستهای بیچاره مثل حیوون رفتارمیکردن شماهم باعربا واقعامتاسفم.

سعید گفته:

درود بر اسلام ناب محمدی