انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست!

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر آرایش است و شما می‌توانید هر رنگی که دوست دارید به لب‌هایتان بدهید. اما بهترین رژ لب برای شما همان رنگی است که با رنگ پوست شما هم‌خوانی دارد و به اصطلاح به شما می‌آید. در این مطلب از سری مطالب بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست مورد بررسی قرار گرفته است.

رژ لب چیست؟

ماتیک (به فرانسوی: Cosmétique) یا رژ لب (lipstick – به فرانسوی Rouge à lèvres) یک ابزار آرایشی مخصوص لب است که از ترکیب روغن‌های مختلف، موم، رنگ، نرم کننده‌ی پوست و اسانس‌های مختلف تولید می‌شود. اولین استفاده از رژ لب به بیشتر از ۵۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

سومریان برای تولید رژ لب سنگ‌های زینتی رنگارنگ را خرد و پودر می‌کردند تا برای آرایش لب و صورت از آن‌ها استفاده کنند. عمده استفاده‌ی سومریان از این محصول برای لب و اطراف چشم بوده است. جالب است بدانید که مصریان باستان از رژ لب برای ایجاد تمایز و نشان دادن طبقه‌ی اجتماعی استفاده می‌کردند و فقط مختص زنان نبوده است.

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

آشنایی با انواع رژ لب

رژ لب در انواع مختلفی تولید می‌شود که در لیست زیر می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید:

  • رژ لب جامد
  • رژ لب مایع
  • رژ لب کلاسیک (با استفاده از روغن‌ها و مرطوب کننده‌ها ساخته می‌شود.)
  • رژ لب مدادی
  • رژ لب ماژیکی
  • رژ لب مات
  • رژ لب مخملی
  • رژ لب شاین‌دار (براق)
  • رژ لب بدون سرب
  • رژ لب حجم‌دهنده
  • رژ لب نئونی

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

لطفا در زمان خرید رژ لب به هیچ وجه به سراغ رژ لب‌ با نام‌های ناشناخته و رژ لب جامد متفرقه نروید. این کار سلامت شما را به خطر مواجه می‌کند. اگر می‌خواهید رژ لبی که در آرایشتان استفاده می‌کنید زیبایی شما را چند برابر کند، باید به سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ پوست‌تان هماهنگ است. در این بخش قرار است درباره‌ی انواع رنگ پوست و بهترین رژ لب مناسب برای این پوست‌ها صحبت کنیم.

پوست با ته‌رنگ سرد

برای تشخیص پوست با ته‌رنگ سرد باید به رنگ پوست طبیعی‌تان دقت کنید. اگر رنگ پوست شما صورتی، قرمز یا سفید با سایه‌ای از آبی کمرنگ است رنگ پوست شما سرد است. بررسی رنگ رگ‌های مچ هم می‌تواند در تشخیص رنگ پوست کمک کنند. اگر رگ‌های مچ شما آبی یا بنفش به نظر می‌رسد یعنی پوستی با ته رنگ سرد دارید. همچنین اگر زیورآلات نقره روی پوست شما بهترین جلوه را دارد و به راحتی زیر نور آفتاب پوست‌تان می‌سوزد پس بدون شک ته رنگ سرد دارد.

 رژ لب براساس رنگ پوست

بهترین رژ لب برای شما رژهایی است که ته رنگ سرد دارد، یعنی سایه‌هایی از رنگ‌های آبی یا بنفش. البته این به آن معنا نیست که حتما باید رژ لب آبی و بنفش بزنید. درست است که این رنگ‌ها روی پوست شما عالی به نظر می‌رسند اما بسیار خیره‌کننده می‌شوند و احتمالا دوست ندارید در جمع‌های مختلف همه‌ی نگاه‌ها روی شما باشد.

اگر به دنبال رژ لب قرمز هستید بهتر است قرمز‌های مایل به آبی تیره را انتخاب کنید، مثلا قرمز گیلاسی رنگ بسیار مناسبی برای شما است. رژ لب‌های نود هم می‌توانند لب‌های شما را زیبا کنند، مخصوصا اگر ته‌رنگ صورتی داشته باشند. یک رژ لب کالباسی یا بژ هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

پوست با رنگ گرم

اگر رنگ پوست شما زرد، طلایی یا زیتونی است و مچ‌ها سایه‌ای از رنگ سبز دارند، طلا بسیار به پوست شما می‌آید و به راحتی با نور آفتاب نمی‌سوزید یعنی رنگ پوست شما گرم است. بهترین رژ لب برای افراد با پوست گرم رنگ‌های گرم مثل نارنجی‌های پررنگ، قرمزهای آجری و قهوه‌ای است. رنگ‌های نود هم برای تناژهای کمرنگ‌تر پوست گرم مناسب هستند.

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

پوست با ته‌رنگ خنثی

اگر رنگ پایه‌ی پوست شما زرد و صورتی است، رگ‌های مچ شما به رنگی بین آبی و سبز دیده می‌شوند و انواع جواهرات با طلا و نقره روی پوست شما زیبا به نظر می‌رسند یعنی پوست شما ته‌رنگ خنثی دارد. افرادی که پوست خنثی دارند انتخاب‌های زیادی در رژ لب مقابل خود دارند. نقریبا تمام رنگ‌ها برای شما مناسب است اما اگر نمی‌دانید از کدام رنگ شروع کنید، بهتر است با رنگ‌های طیف رنگ صورتی با سایه‌های ارغوانی رنگ پوست خود را کامل کنید. با این حال باید بدانید که شما بسیار خوش‌شانس هستید چون از رژ لب‌های با رنگ نود تا شرابی و قهوه‌ای تیره روی صورت شما بسیار جلوه‌ی خوبی دارد.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=انتخاب-رژ-لب-براساس-رنگ-پوست!