دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

کشور‌ها با صنایع‌دستی از فرهنگ یکسان تحمیلی فاصله می‌گیرند

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز سی‌ام بهمن، از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فجر بازدید کرد.

او در این بازدید به گفتگو با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه پرداخت و نقطه نظرات خود درباره آثار را نیز بیان کرد.

ضرغامی در حاشیه این دیدار گفت: این جشنواره با ویژگی بین‌المللی برگزار می‌شود و کار‌های برجسته در برخی رشته‌ها در اینجا نمایش داده می. شود. این نمایشگاه فرصتی برای عرضه هنر صنایع‌دستی در عرصه جهانی است. برجسته‌ترین کشور در حوزه صنایع‌دستی هستیم و برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در زمینه تعامل و برقراری ارتباط در این حوزه موثر باشد.

او افزود:کار‌های فاخر به عنوان نمونه انتخاب و برای اقشار مختلف مردم از دانش آموزان تا دانشجویان و اساتید نمایش داده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: تعامل و برقراری ارتباط بین دانش و هنر‌های کشور‌ها می‌تواند به ارتقای سطح هنر صنایع‌دستی بی‌انجامد و وسیله‌ای برای همکاری و انتقال تجربه و فرهنگ است.

او خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی را هویت دنیا می‌دانیم و معتقدیم اگر دنیا به فرهنگ‌های اصیل خودش بازگردد و از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی که برای کشور‌ها تجویز می‌شود فاصله بگیرد قطعا برای مردم دنیا مفید خواهد بود.

دانلود فیلم

ادامه مطلب کشور‌ها با صنایع‌دستی از فرهنگ یکسان تحمیلی فاصله می‌گیرند

تغییر نام انگلیسی ۲۲ مجتمع تجاری در حال پیگیری است‌

یاسر احمدوند در هفتمین جلسه پاسداشت زبان فارسی که روز دوشنبه -۳۰ بهمن ماه -در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: ۵ ماه به مسئولان مجتمع‌های تجاری برای تغییر نام فرنگی و انتخاب نام فارسی مهلت داده شده است، اینکه گفته شود به دلایل مختلف مانند سال نو و ماه رمضان تغییر نام عقب افتاده است، قابل قبول نیست.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: لازم است گزارشی از اقدامات پلیس هم اعلام شود، همچنین باید به استانداری‌ها نامه فرستاده شود، پلیس اماکن هم باید مساله را پیگیری کند. یک نامه هم خطاب به وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی باید فرستاده شود.

وی با اینکه تغییر نام انگلیسی ۲۲ مجتمع تجاری در حال پیگیری است، گفت: اقدامات در برخی از استان‌ها به نتیجه رسیده است، امیدواریم در تهران هم که به عنوان شهر نمونه است، این اتفاق زودتر بیفتد. این مساله را تا جایی تکرار، پیگیری و بر آن تاکید می‌کنیم تا به نتیجه برسد. اگر تبدیل نام فارسی به نتیجه نرسد ممکن است جلسه بعدی را جلوی یکی از این مراکز برگزار کنیم.

رئیس شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: ضرورت دارد علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس اماکن هم به روند فارسی کردن نام مجتمع‌های تجاری توجه کند، البته بخشی از اقدامات هم از طریق توضیح و به شکل اقناعی انجام خواهد شد.

شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی جایگاه ملی دارد

احمدوند با اشاره به نام غیرفارسی برخی از برنامه‌های تلویزیونی توضیح داد: صدا و سیما زحمات زیادی برای پاسداشت زبان فارسی می‌کشد، در برخی برنامه‌های زنده و پیام‌های بازرگانی مشکلاتی ایجاد می‌شود که قابل پیشگیری نیست، اما نام‌گذاری برنامه‌ای با عنوان «پانتولیگ» عجیب است.

وی بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌ها با فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان مرجع پاسداشت زبان فارسی تاکید کرد و گفت: اداره ثبت هم با تعامل با فرهنگستان زبان می‌تواند بسیاری از مشکلات در نامگذاری شرکت‌ها و موسسات را حل کند.

احمدوند گفت: باید توجه داشت که شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی جایگاه ملی دارد و ضرورت دارد تذکری که در این شورا به همه دداده می‌شود، پیگیری شود. البته هنوز سازمان و نهادی بر ضرورت استفاده از نام فارسی برای بخش‌های مختلف، قبل از صدور مجوز نظارت نمی‌کند، اگر این نظارت در زمان نام‌گذاری انجام می‌شد، قسمت بزرگی از مشکلات حل می‌شد.

رئیس شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی درباره برخی از نماد‌ها در مبادی ورودی شهر با عناوین صرفا انگلیسی گفت: متاسفانه اکثر شهر‌ها دارای نماد‌هایی صرفا با حروف انگلیسی است. امیدواریم تا سال آینده نام شهر‌ها با حروف فارسی نمادسازی شود، البته نامه‌هایی به شهرداران فرستاده شد، در ادامه مدیران باید نظارت کنند تا این اقدامات به سر انجام برسد. این نکته مثبت مطرح است که وزیر کشور از این موضوع حمایت می‌کند.

دانلود فیلم

ادامه مطلب تغییر نام انگلیسی ۲۲ مجتمع تجاری در حال پیگیری است‌

از دیرباز خانه‌ عروسک‌ها تلویزیون بوده است

آئین امضای تفاهم‌نامه جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» و انجمن نمایشگران عروسکی خانه‌ی تئاتر به میزبانی شبکه نهال و مرکز سیمرغ برگزار شد.

علی خواجه تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عروسک‌خونه» گفت: جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک با نام «عروسک‌خونه» از ۱۴۰۲ کار خود را شروع کرده و امسال، دومین سال برگزاری آن است. این جشنواره امسال در مرکز سیمرغ و شبکه‌ی کودک برگزار می‌شود و حمایت انجمن نمایشگران عروسکی را نیز با خود دارد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک نیز گفت: مهمترین عناصر دوره کودکی و زبان دوره کودکی، خیال و رویاست که وقتی به قصه و قصه‌گویی تبدیل می‌شود، به کمال می‌رسد؛ به همین دلیل تمرکز بر نمایش در برنامه‌های عروسکی بسیار پر اهمیت است.

وی حوزه‌ی نمایش عروسکی را مهم و نقطه اتصال قصه و خیال دانست و گفت: با عروسک قصه می‌گوییم و رویا پردازی می‌کنیم و به جهان خیال‌انگیز کودکان ورود پیدا می‌کنیم.

باطنی با اشاره به اهمیت رده سنی کودک در ابعاد تربیتی زندگی، خاطر‌نشان کرد: در مقطع سنی کودکی، می‌توان مهم‌ترین و پیچیده‌ترین حرف‌های تربیتی را به کودک آموخت.

وی با اشاره به نقش موثر تلویزیون در نشان‌دادن عروسک‌ها افزود: از دیرباز خانه‌ی عروسک‌ها تلویزیون بوده و در موقعیت‌های مختلف عروسک‌ها فرصت پیدا می‌کردند در دایره متکثر از مخاطبان خود قرار گیرند که میدان آن تلویزیون و صداوسیما بوده‌است. 

مدیر شبکه کودک سیما تصریح کرد: عروسک‌هایی که دهه به دهه آمدند، شاید بتوان گفت آجر‌های اولیه هویتی و تربیتی ما را ساختند. 

باطنی با اشاره به بازه انقطاع رسانه ملی از تولیدات نمایشی عروسکی ادامه داد: در مقطعی فاصله‌ای بین تولیدات عروسکی و جهان کودکان افتاد. نظام دغدغه ها‌ی قصه‌های نمایش عروسکی به گونه‌ای شد که انگار آثار حوزه‌ی بیشتر از قالب لذت می‌بردند و با قصه آنچنان ارتباط نداشتند و در نهایت به نقطه انقطاع تولیدات عروسکی در آنتن رسانه ملی رسیدیم. 

مدیر شبکه پویا اظهار کرد: در دهه ۹۰ فاصله جدی اتفاق افتاد؛ عروسک‌های قدیمی رفتند و عروسک‌های قدرتمند جدیدی نیز جایگزین نشدند و حوزه نمایش عروسکی آرام آرام از خاطره رشد و تربیتی کودکان کشور در حال پاک شدن بود. 

باطنی کرونا را یکی از عوامل افت تئاتر صحنه‌ای عروسکی دانست و یادآور شد: از طرف دیگر کرونا منجر به افت تئاتر عروسکی شد و این پیکره شریف و نحیف تئاتر عروسکی با بحران جدی مواجه شد.

وی با اشاره به آیه وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ گفت: حوزه نمایش عروسکی از دایره مصرف فرهنگی کودکان کشور در حال پاک شدن بود؛ در حالی که خداوند در سوره ابراهیم می‌فرماید هر پیامبری با زبان قومش تبیین میکرد و شاید بتوان عروسک را مصداق زبان کودک دانست. 

باطنی با اشاره به رویکرد جدید سازمان صداوسیما افزود: در سازمان این نگاه وجود دارد که در حوزه‌ی نمایش عروسکی رویکرد و نگاه جدیدی اتفاق بیفتند.

مدیر شبکه امید تصریح کرد: امسال و در دومین دوره، هزینه‌های این برنامه را مرکز سیمرغ صدا و سیما به عهده گرفت. همچنین امسال با پیش‌کسوتان این عرصه تعامل کردیم تا با همکاری و هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های متعدد کشور بهترین اتفاق را رقم بزنیم. در این جشنواره علاوه بر جذب مستعدین به دنبال ایجاد دریچه‌های خلاقیت و نوآوری در فضای عروسکی هستیم تا بتوانیم با قصه‌های جذاب و شخصیت‌های هدفمند به میدان بیاییم.

در ادامه هما جدیکار، رئیس انجمن صنفی نمایشگران عروسکی گفت: خوشحالم که بالاخره صداوسیما عروسک‌ها را جدی گرفت و روی خود را به سمت عروسک‌ها برگرداند. ظاهرا از یک عروسک و یک مجری داریم به نمایش عروسکی می‌رسیم. امیدواریم پله‌های اولیه رشد نمایش عروسکی در تصویر تلویزیون اتفاق بیفتد. 

وی کودکی را مهمترین مرحله رشد دانست و گفت: نمایش عروسکی همراه و همراز کودکان است. بچه‌هایی که در این عرصه خشم و ناامیدی و سختی‌ها بزرگ می‌شوند، عروسک به زندگی آن‌ها لطافت می‌بخشد که این عرصه را طی کند. باید بتوانیم تولیداتی داشته باشیم که بچه‌ها با آن زندگی کنند و پلی بین واقعیت و دنیای پر رمز و راز تخیلی بچه‌ها باشد. 

رئیس انجمن صنفی نمایشگران عروسکی افزود: ما در کنار شما هستیم، ولی صداقت را از نمایش عروسکی نباید بگیریم. اگر برنامه‌ای صادقانه تولید شود، مخاطب با آن ارتباط می‌گیرد، زیرا کودکان باهوش هستند و دروغ و ریا را به سرعت تشخیص می‌دهند. 

جدیکار با ذکر این نکته که کودکان، نسل بعدی و آینده‌ی کشور هستند گفت: امیدواریم باعث رشد مسیر عروسکی و در نتیجه آینده بهتر کشور شویم، چون کودکان نسل بعدی کشور هستند. امیدوارم همکاری خوبی باشد و شروعی باشد برای حضور نمایش عروسکی نه لزوما فاخر، بلکه درست در تلویزیون. 

مقصود نعیمی‌ذاکر، مدیرعامل خانه تئاتر در قسمت پایانی نشست گفت: اثربخشی پیام در فضای تئاتر بیشتر است و تلویزیون باید به رشد آن کمک کند. دانستن پیام کافی نیست بلکه هنر ارسال آن مهم است که تلویزیون می‌تواند این نقش را به عهده بگیرد. 

وی به این موضوع اشاره کرد که جشنواره‌ی عروسک‌خونه و این جلسه از آن دست کار‌ها و اتفاقات مهم و بزرگی است که می‌تواند برکات و تبعات بسیار خوبی را در آینده به همراه داشته باشد.

نعیمی‌ذاکر گفت: جشنواره‌ی عروسک‌خونه می‌تواند و باید با اتصال به نهاد‌های میدانی تآتر عروسکی، صحنه‌ی تآتر عروسکی کودک را نیز تقویت کند و باعث رشد و رونق آن شود؛ چرا که صحنه‌ای که در آن هنرمند به صورت رو در رو با مخاطب مواجه است می‌تواند اثری عمیق‌تر از نمایش تلویزیونی داشته باشد.

در بخش آخر نیز آرش مصطفایی به عنوان بازرس انجمن نمایشگران عروسکی با تشکر از برگزاری جلسه و مضای این تفاهم ابراز امیدواری کرد با حمایت از نمایش عروسکی به عنوان محل تلاقی هنرمندان سینما، تلویزیون و تآتر، شاهد رشد هنر نمایش عروسکی در عرصه‌های مختلف باشیم.

باطنی، در پایان گفت: در صحنه و میدان باید هم‌افزایی داشته باشیم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم همچون اتفاق‌های خوبی که در حوزه انیمیشن رخ داد و در نتیجه فرهنگ رفتن به سینما به همراه کودک تقویت شد. ما آمادگی داریم که بتوانیم از پا گرفتن و رشد ظرفیت‌های ویژه تئاتر‌های کودک حمایت کنیم تا باعث رونق بخشیدن به حوزه تئاتر عروسکی باشیم.

در انتهای این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مابین جشنواره‌ی نمایش عروسکی تلویزیونی کودک «عروسک‌خونه» و انجمن نمایشگران عروسکی در سه نسخه امضا شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی صداوسیما

دانلود فیلم

ادامه مطلب از دیرباز خانه‌ عروسک‌ها تلویزیون بوده است

«بچه زرنگ» ۶۲ میلیاردی شد/ «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره ابوظبی

«بچه‌زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری تنها فیلم غیرکمدی سینمای ایران است که توانست به باشگاه ۶۰میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شود و در جمع ۶ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران قرار بگیرد.

این انیمیشن سینمایی که از ابتدای اکران با اقبال کودکان و خانواده‌هایشان همراه شده است، تا امروز نزدیک به ۱میلیون و ۹۰۰هزار مخاطب در سینما‌های کشور به تماشایش نشسته‌اند و بر همین اساس به لحاظ تعداد مخاطب، سومین فیلم جدول اکران سال جاری است که همچنان نمایش آن در سالن‌های سینمای کشور ادامه دارد.

«بچه زرنگ» که سینمای راهبردی کودک و نوجوان را نمایندگی می‌کند، پس از کمدی‌های «فسیل»، «هتل»، «شهر هرت»، «انفرادی» و «هاوایی» قرار گرفته و جایگاه ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است.

این انیمیشن سینمایی از ابتدای اکران تاکنون رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را نیز از آن خود کرده است که فروشی بیش از ۶۲ میلیارد تومان می‌شود.

«بچه‌زرنگ» محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت یک گروه ۲۵۰ نفره از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

رونمایی از «انتخاب» در هنر و تجربه

مراسم رونمایی فیلم سینمایی «انتخاب» با حضور امید نیکنام نویسنده و کارگردان، لیلا حیدری مجری طرح و نماینده تهیه‌کننده، سجاد شهریاری، سعیده جمشیدی و پارمیدا افشار بازیگران فیلم توسط گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

امید نیکنام کارگردان و نویسنده فیلم «انتخاب» درباره محتوای فیلم گفت: موضوع جدی که من در زندگی دارم، انسانی است که همه می‌شناسیم و من خیلی علاقه‌مندم تا جایی که امکانش باشد ذات انسان را کشف کنم و در موردش بنویسم و فیلم بسازم.

نیکنام افزود: مساله انتخاب هم یکی از همین موضوعاتی است که انسان با آن مواجه است؛ اینکه چطور انتخاب می‌کند و پیش می‌رود و این انتخاب‌های ما در نهایت چطور زندگی ما را می‌سازد.

پس از آن سجاد شهریاری کارگردان سینما و یکی از بازیگران فیلم نیز گفت: این فیلم در سال ۱۳۹۶ ساخته شد و در آن زمان کار خیلی سختی بود. امیدوارم لایق این باشیم که از این فیلم لذت ببرید.

در پایان سعیده جمشیدی دیگر بازیگر فیلم بیان کرد: با اجازه آقای نیکنام من اکران این فیلم را به مرحوم فرشاد کلباسی تقدیم می‌کنم که دستیار این کار بودند و بسیار انسان معتقد و شریفی بودند. روحشان شاد باشد.

اکران «انتخاب» از یکشنبه- ۲۹ بهمن ماه- در سینما‌های منتخب هنروتجربه آغاز شده است. محمود پاک‌نیت، عباس جمشیدی‌فر، فقیهه سلطانی، سجاد شهریاری از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «انتخاب» آمده است: آرش نویسنده‌ای است که دچار چالش‌هایی در زندگیش شده و به همین دلیل به سمت شهری که استادش زندگی می‌کند، سفر کرده تا از او راهنمایی و مشورت بگیرد. در این مسیر با افراد مختلفی آشنا می‌شود که باعث می‌شوند مسیر زندگی او تغییر پیدا کند.

فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه، هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ در سینما‌های منتخب این گروه در تهران اکران می‌شود و روز‌های چهارشنبه نیز در سینما‌های منتخب هنر و تجربه در شهرستان‌های سراسر کشور روی پرده می‌رود.

«رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره ابوظبی شد

فیلم سینمایی «رویای کاغذی» به کارگردانی علی عطشانی همزمان با اکران در ایران، در نود و یکمین حضور بین‌المللی خود موفق شد جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی را دریافت کند. این فیلم از چهارشنبه- ۲۵ بهمن ماه- به سرگروهی سینما هویزه مشهد اکران شده است.

فیلم سینمایی «رویای کاغذی» تاکنون در جشنواره‌های متعدد خارجی حضور داشته و جوایز مهمی را از فستیوال‌های مختلف بین‌المللی دریافت کرده است.

فیلمنامه «رویای کاغذی» را جابر قاسمعلی براساس ایده‌ای از علی عطشانی نوشته و مینا وحید، کامران تفتی، زینب (نگار) ملاکی و امیرحسین رضازاده نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند.

دانلود فیلم

ادامه مطلب «بچه زرنگ» ۶۲ میلیاردی شد/ «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره ابوظبی

علاقه مریم مومن به فیلتر چهره اینستاگرام+عکس

علاقه مریم مومن به فیلتر اینستاگرام:  این عکس، جدیدترین عکسی است که مریم مومن از خودش استوری گذاشت. عکسی که نشان می‌دهد خانم بازیگر سریال «بانوی عمارت» علاقه زیادی به فیلتر چهره اینستاگرام دارد.

همین سریال باعث شد مریم مومن به اوج شهرت در حوزه هنری خود برسد.

علاقه مریم مومن به فیلتر اینستاگرام

دانلود فیلم

ادامه مطلب علاقه مریم مومن به فیلتر چهره اینستاگرام+عکس

جشنواره‌ای برای «پویانمایی» در مهد فرهنگ و تمدن

مروری بر سومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی؛

سومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران، عصر سه‌شنبه ۲۴ بهمن با حضور مدیران رسانه ملی و استان، هنرمندان و علاقه‌مندان به پویانمایی در زاهدان آغاز به کار کرد. از میان ۶۹۰ اثر و هزار و ۲۰۰ ساعت پویانمایی ارسال شده به جشنواره، ۴۴ اثر به‌عنوان اثر برگزیده معرفی و قدردانی شدند. هم‌زمان با این جشنواره ۱۰ اجرای عروسکی در بخش‌های مختلف استان برپا شد و مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان که در تالار فردوسی دانشگاه زاهدان برگزار شد اظهارکرد: امیدوارم برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران خیر و برکات برای سیستان و بلوچستان به همراه داشته باشد و بتوانیم ظرفیت‌های استان را آن گونه که هست، روایت کنیم. وی افزود: این رویداد مهم با روز میلاد باسعادت امام حسین (ع) مصادف شده که این اعیاد و جشنواره‌ها مایه شادی و نشاط در جامعه است. ضمن اینکه من شاهد هستم، دست‌اندرکاران جشنواره در سازمان صداوسیما برای برگزاری این رویداد هنری چه‌قدر دغدغه داشتند. شریفی با اشاره به اینکه صاحب و مخاطب خاص این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند، بیان کرد: نسل گذشته نیز با پویانمایی و ساخته‌های این جنس جشنواره‌ها بیگانه نیست، بنابراین برگزاری جشنواره تولیدات پویانمایی و عروسکی در سیستان و بلوچستان مهد تمدن و در شهرستان زاهدان، شهر حافظان قرآن را به فال نیک می‌گیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را با استفاده از ابزار‌های رسانه و پویانمایی در سرتاسر ایران و کشور‌های همسایه معرفی کنیم. وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام این جشنواره، حال خوش مردم به‌ویژه نسل جدید است که آینده‌سازان کشور به شمار می‌روند، افزود: با جغرافیا، فرهنگ و اقوام متنوع و مختلفی در استان مواجه هستیم، می‌توانیم عنوان ایران کوچک را به سیستان و بلوچستان نسبت دهیم، این ظرفیت‌ها می‌تواند به فرایند توسعه کمک کنند و جایگاه استان به‌قدری ارتقا دهند که درشان مردم سیستان و بلوچستان باشد. وی تأکید کرد: در سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای به قشر کودک و نوجوان داریم، شورا‌هایی متشکل از دانش‌آموزان، انجمن‌ها، کانون‌های فرهنگی و… تشکیل دادیم که بتوانند از این ظرفیت‌ها برای توسعه بهره ببریم.

 میزبانی جشنواره، فرصتی برای روشنگری

آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و کار چراغ، روشنگری، نورافشانی و هدایتگری است و ایشان همه عمر خود را در راه روشنگری و هدایتگری صرف کرد گفت: حضرت ابوالفضل (ع) و سایر ائمه نیز همه هستی خود را برای این روشنگری و هدایتگری صرف کردند و اگر بخواهیم رهرو بزرگان و اولیا دین باشیم باید هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم و با هر ابزاری که در اختیار داریم در مسیر هدایتگری و روشنگری قدم برداریم. وی ادامه داد: مخاطبان ما اقشار مختلف در سطوح مختلف تحصیلی و سنی هستند و کودکان و نوجوانان نیز مخاطبان مهم و ارزشمند ما هستند که باید برای روشنگری آن‌ها برنامه‌ریزی و فعالیت متراکم و پیشرفته داشته باشیم و بر اساس اقتضائات آن‌ها به‌درستی عمل کنیم.

 نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: پویانمایی بیش‌ترین مخاطب را در بین کودکان و نوجوانان دارد و اگر متولیان امر با این نگاه به کار بپردازند و هدف مقدس روشنگری را در مدنظر داشته باشند، می‌توانند افتخار کنند که راه امام حسین (ع) را ادامه و سربازی برای هدایتگری این نسل جدید هستند.

وی اذعان داشت: مهم است در کنار اهمیت هنر به‌عنوان قالب انتقال مفاهیم نکته مهم دیگر این است که هنرمند ما چه مفهوم، معنا و فرهنگی را به مخاطب منتقل می‌کند و این همان بحث مهمی است که در این جشنواره‌ها باید در مدنظر قرار گیرد. نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: نسل جدید نیازمند آشنایی با معارف والای دینی و اخلاق اسلامی است و باید فرهنگ انقلابی و ایرانی را به نسل نو منتقل و آن‌ها را با سبک زندگی ایرانی و اسلامی؛ پیشینه فرهنگی و تمدن کهن؛ افتخارات ملی و دینی؛ بزرگان اسلام و ایران و نیز قهرمانان افتخارآفرین انقلاب و دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: باید از فرصت میزبانی این جشنواره برای معرفی سیستان و بلوچستان و مزیت‌ها و سرمایه‌های استان استفاده شود که البته در صدر جدول سرمایه‌های استان مردم خوب، شریف، فهمیم، انقلابی، ایران‌دوست و بااستعداد هستند. آیت‌الله محامی‌گفت: اگر سیستان و بلوچستان به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی معرفی شده و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «شناسنامه سیستان و بلوچستان شناسنامه انقلاب و اسلام است» باید برای معرفی این شناسنامه از فرصت میزبانی جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی استفاده شود.

 عدالت‌گستری و تمرکززدایی از مراکز استان‌ها

معاون امور استان‌ها نیز در این مراسم ضمن قدردانی هنرمندان خطه سیستان برای میزبانی سومین جشنواره تولیدات پویانمایی و نمایش‌های عروسکی گفت: سیستان و بلوچستان نماد تمدن و هویت اسلامی است و خرسندیم که این فرصت به سیستان و بلوچستان سپرده شد تا از این فرصت فرهنگی مناسب برای ارتقای خود بهره ببرد.

وی موضوعات پویانمایی‌هالیوود را لذت‌جویی و غلبه منافع انسان بر طبیعت اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها باهدف کاشت انحرافات اخلاقی در دل کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود. این وظیفه ماست که آثاری را تولید کنیم که خوراک فکری کودکانمان باشد و محتوای سالم را به بچه‌ها منتقل کنیم. وی دلیل انتخاب سیستان و بلوچستان برای میزبانی این جشنواره را علاوه بر کشف اولین ابزار پویانمایی تاریخ بشر در این استان، جوانی جمعیت استان و وجود قشر بزرگ کودک و نوجوان در این استان عنوان کرد. کشف اولین ابزار پویانمایی تاریخ بشر در سیستان و بلوچستان، زیباترین دلیل انتخاب این استان برای میزبانی جشنواره پویانمایی بوده است.

عابدینی افزود: صداوسیما عدالت‌گستری و تمرکززدایی از مرکز در برگزاری جشنواره‌ها را در دستور کار قرار داده و این استان به‌عنوان بخشی از رنگین‌کمان و هویت فرهنگی کشور از نواها، آوازها، لباس، اقلیم و سبک زندگی ویژه برای تولیدات تلویزیونی منحصربه‌فرد برخوردار است.

وی جشنواره را محلی برای تلاقی دیدگاه‌ها دانست و افزود: این جشنواره فرصتی است تا همه فعالان و افراد دخیل در این صنعت به تبادل نظر و همکاری بپردازند. این جشنواره برکتی برای کودکان این سرزمین به همراه خواهد داشت تا آن‌ها شاد و سرزنده باشند.

 گفتنی است تکریم و قدردانی از خانواده شهیدان حسن بامری، قواسی فرجاد و عبدالنبی براهویی از شهدای دفاع مقدس، شهید علیرضا شهرکی شهید امنیت و شهید عقیل شیبک شهید مدافع حرم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 در مسیر عدالت‌گستری و شناسایی استعداد‌های جوان

 معاون امور استان‌های رسانه ملی، سومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی را گام مهمی در تولید آثار سالم و همسو با فرهنگ ملی و بومی ایران دانست.

حسن عابدینی با بیان اینکه جشنواره امسال با هدف ایجاد نشاط و شادی در استان سیستان‌و بلوچستان از اهمیت خاصی برخوردار بود، گفت: علاوه بر این موضوع، کمک به رشد و توسعه استان و معرفی جاذبه‌های ســیاحتی و گردشگری این استان نیز از دیگر اهداف ما برای برگزاری این دوره از جشنواره در سیستان‌وبلوچستان قرار داشت.

وی شناسایی استعداد‌های جوان در سرزمین سیستان‌وبلوچستان را یکی دیگر از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره پویانمایی با هدف رقابت سازنده و شناسایی ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری طراحی شد تا زمینه را برای کشف استعداد‌های مختلف و احیای هنر و صنعت تولیدات عروسکی فراهم‌کند.

معاون امور استان‌ها به جوان بودن استان سیستان‌وبلوچستان و نیاز آنان به آموزش در حوزه پویانمایی اشاره کرد و گفت: دومین دلیل که این استان را برای برگزاری سومین جشنواره پویانمایی برگزیدیم شمار زیاد کودک در این استان و مخاطبان فعال و پویایی بود که با محتوای پویانمایی ارتباط برقرار می‌کنند و یکی از سرمایه‌های مهم کشور هستند.

وی به همراهی استانداری و سایر بخش‌های سیستان‌وبلوچستان در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: هم در میان مردم و جوانان و هم در میان هنرمندان صداوسیمای این استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد. ما نیز تصمیم گرفتیم از این ظرفیت استفاده ببریم و در کنار مردم خونگرم و مهمان‌نواز این استان، این جشنواره را پر نشاط برپا کنیم.

معاون امور استان‌ها با اشاره به سند تحول و شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری این استان را مهم‌ترین گزینه برای انتخاب عنوان کرد و گفت: در چارچوب سند تحول لازم است که عدالت رسانه‌ای در همه استان‌ها جاری باشد. این استان با داشتن فرهنگ غنی ایرانی و هویت اسلامی‌اش شایسته این گردهمایی بود تا همگان از ظرفیت و توانایی این استان آگاه شوند و زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینند.

عابدینی در خصوص تولید پویانمایی در گستره ملی گفت: ما در تلاش هستیم تا بر اساس زیست‌بوم مناطق عمل کنیم و بدون شک ظرفیت‌های استان‌ها در عرصه‌های مختلف اگر در نظر گرفته شوند شاهد تولیدات ماندگاری خواهیم‌بود.

وی با اشاره به شاخص‌های مهمی‌که در داوری این جشنواره در مد نظر است، افزود: توجه به فرهنگ بومی و منطقه‌ای از جمله آداب و رسوم، موسیقی، خوراک و پوشش اقوام یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی در این جشنواره بود. همچنین توجه به مفاهیم اخلاقی و دینی، تعهد به خانواده، جامعه و میهن‌پرستی نکات درخور توجهی است که برای این جشنواره اهمیت داشته‌است. معاون امور استان‌ها در باره گســترش بازار خرید و فروش پویانمایی تصریح کرد: ما آثار سینمایی پویانمایی را هم در این جشنواره بررسی کردیم تا بتوانیم نوعی بازار فروش ایجاد کنیم.

عابدینی در پایان از رونق بخش عروسکی در این جشنواره خبر داد و گفت: با دعوت از کارگردانان عروسکی شاهد حضور عروسک‌های دوست‌داشتنی و محبوب بچه‌ها در جشنواره بودیم که از آن استقبال شد.

 معرفی ظرفیت‌ها و فرهنگ استان در قاب رسانه ملی

 محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: جشنواره پویانمایی با گشودن مسیری برای ورود جوانان خلاق، موجب بروز نوآوری در استان خواهدشد.

وی با بیان اینکه سیستان‌وبلوچستان پهناورترین استان و دارای موقعیت راهبردی و ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف است، افزود: اغلب مشکلات ما در کشور ریشه فرهنگی دارد. زمانی که مشکل فرهنگ برطرف شود تمام حوزه‌ها نیز به‌خودی‌خود رشد و توسعه پیدا می‌کنند.

 کرمی‌با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره، مردم کشورمان از ظرفیت‌های استان سیستان‌وبلوچستان مطلع می‌شوند، گفت: برگزاری سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران در استان عاملی برای هم‌گرایی هنرمندان است. جشنواره عامل ایجاد تحرک فکری در میان هنرمندان استان و توسعه آموزش در حوزه‌های هنری بعد از جشنواره خواهدشد.

به گفته استاندار، جشنواره راهی برای ورود جوانان خلاق و بااستعداد به عرصه هنر است و موجبات بروز نوآوری در استان را بیش‌ازپیش فراهم‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به شناسایی ظرفیت‌های هنری استان در حوزه هنری کمک می‌کند، افزود: تلاشمان این بود که جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان این استان را در این رویداد همراهی کنند و تمام توانشان را به میدان آورند تا تحرک و بارش فکری اتفاق بیفتد.

کرمی یکی از دلایل برگزاری جشنواره در این استان را خاستگاه پویانمایی در این استان و کشف جام سفالی در سرزمین سوخته دانست و افزود: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نخستین پویانمایی تاریخ توسط ساکنان منطقه باستانی شهر سوخته طراحی‌شده‌است، ضمن اینکه این استان پایتخت وحدت اسلامی نیز هست و همین‌ها عواملی شد تا زمینه را برای برگزاری جشنواره در این استان فراهم آوریم.

استاندار سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه پویانمایی استان وجود دارد. تا پیش‌ازاین رویداد، تنها نگاه امنیتی به استان وجود داشت، اما با برپایی این جشنواره، آداب و سنن و زیست‌بوم استان در قاب رسانه ملی به نمایش گذاشته شده و استعداد‌های برتر استان که هنوز به مرحله بلوغ نرسید‌ه‌اند شناسایی‌می‌شوند و امید است از توانمندی‌های آن‌ها در حوزه پویانمایی و عروسکی استفاده شود.

 وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم حوزه‌های گردشگری و اقتصادی کشور را در این استان رونق ببخشیم، افزود: منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران از استعداد بالقوه‌ای برای گسترش گردشگری دریایی برخوردارند و عاملی مهم برای رشد اقتصادی این استان محسوب می‌شوند. امیدواریم در آینده نیز این جشنواره با معرفی این منطقه، نقش مهمی در توسعه فرهنگ گردشگری دریایی استان ایفا کند.

کرمی در پایان افزود: این استان مرزدار انقلاب اسلامی و جوان‌ترین استان کشور است. استانداری تمام توان خود را به کار بست تا جشنواره‌ای درخور توجه هنرمندان کشور برگزار کند و بستر را برای خلق ایده‌هایی مناسب با فرهنگ بومی این منطقه فراهم آورد.

 جشنواره، سکوی پرش هنرمندان و موجب رونق تولیدات استانی

 محمدرحیم لیوانی، رئیس مرکز پویانمایی صبا در باره ارزیابی آثار ارائه‌شده و ویژگی‌های این جشنواره گفت: آثار رسیده به بخش پویانمایی جشنواره نشان‌دهنده پیشرفت کمّی و کیفی خوبی است. تنوع آثار و به کاربردن شیوه‌های ساخت مختلف، این آثار را درخور توجه کرده‌است. وی افزود: این تنوع را می‌توان در مراکزی که تقریباً کانون توجه پویانمایی بوده‌اند، دید که جای توجه دارد.

لیوانی با اشاره به محتوای تولید شده، افزود: توجه به حوزه‌های محتوایی موردنظر رسانه ملی و اولویت‌های رسانه بیان مفاهیم نو و خلاقانه و پرداختن به محتوای مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در آثار به چشم می‌خورد که آینده‌ای روشن برایمان ترسیم می‌کند. رئیس مرکز پویانمایی صبا تصریح کرد: گذشته از پیشرفت‌های فنی، توجه به نماد‌ها و نشانه‌های بومی و منطقه‌ای، استفاده از موسیقی محلی مناطق نیز قابل‌توجه بوده‌است. وی با اشاره به هنرنمایی مراکز استان‌ها در این جشنواره ادامه داد: مراکزی که سابقه فعالیت در حوزه پویانمایی داشتند همچنان خوب درخشیدند و آثار خوب و زیادی را ارسال کردند. ضمن اینکه امسال شاهد دیده شدن آثار مناسب از دیگر مراکز بودیم که نشان‌دهنده پیشرفت در کار آنان بوده‌است.

عضو هیئت داوری بخش پویانمایی، فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند جشنواره ادامه داد: برگزاری این جشنواره در مراکز استان‌ها گذشته از ایجاد شور و اشتیاق مضاعف، تمرکز خوبی بر تولیدات پویانمایی در شهرستان‌ها و استان‌ها ایجاد می‌کند که خود موجب رونق تولیدات پویانمایی و نیز دیده شدن تولیدکنندگان شهرستانی خواهد شد. وی افزود: معمولاً جشنواره‌ها زمینه‌ای برای رشد و شکوفایی برنامه‌سازان جوان فراهم می‌کنند و می‌توان گفت که جشنواره از این نظر سکوی پرش برنامه‌سازان خواهدبود.

لیوانی با اشاره به تأثیر جشنواره بر ارتقای کیفی تولیدات رسانه ملی متذکر شد: بی‌تردید برپایی این‌گونه جشنواره‌ها علاوه بر روشن کردن مسیر تحول و هموار کردن این مسیر می‌تواند سبب شور و نشاط در هنرمندان شود. ضمن اینکه با دیدن آثار و تولیدات متنوع استانی فضا برای ترسیم راه‌های تازه در مسیر پویانمایی از سوی مدیران و تصمیم‌گیران این امر باز شده و گسترش می‌یابد.

 وی همچنین ادامه داد: پویانمایی حوزه‌ای بسیار پیچیده و حساس است و خود جشنواره خلاقیت‌ها را به تصویر می‌کشد و فکر‌های نو را کشف می‌کند. از طرفی زمینه‌ای برای رقابت محسوب می‌شود.

 لیوانی تصریح کرد: به تعبیری می‌توان گفت که با برپایی این جشنواره و ادامه آن در سال‌های آتی پویانمایی‌ها با حضور نسل نو به بلوغ رسیده می‌توانند فرهنگ ایرانی و اسلامی را در این آثار نمود دهند و کار‌هایی فاخر تولید کنند.

عضو هیئت داوری جشنواره پویانمایی، با اشاره به ایده‌یابی و تولید محتوا در پویانمایی گفت: ایده‌یابی یکی از حوزه‌های مورد بحث است که می‌تواند در تولید یک اثر و ساختار آن بسیار تعیین‌کننده باشد. ازاین‌رو باید بیش‌تر روی این موضوع کار و ضعف‌های موجود را رفع کرد تا به چارچوب‌های درستی از قصه‌گویی در آثار دست بیابیم. وی افزود: امیدواریم با تشکیل گروه‌های فکر که ساختار‌های درستی از نگارش فیلم‌نامه دارند به سطح بهتری از ایده و فیلم‌نامه دست پیدا کنیم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا در خصوص همراهی هنرمندان این عرصه با مرکز پویانمایی صبا گفت: خوشبختانه تعامل خوبی میان هنرمندان استانی با مرکز صبا وجود دارد و در کنار هنرمندانی که در مرکز همکاری می‌کنند فضا برای همراهی با دیگر هنرمندان استانی هم فراهم است.

لیوانی عنوان کرد: این تعامل، مسیر تولید را برای هنرمندان هموار می‌کند و امیدواریم با برپایی جشنواره و شناخت بیش‌تر از هنرمندان استان‌ها این همکاری شتاب بیش‌تری بگیرد، چراکه مرکز صبا نیز بر اساس شعار عدالت‌گستری و هویت‌محوری موردنظر رسانه ملی تلاش خواهدکرد از این ظرفیت بزرگ استفاده کند. وی ادامه داد: در این زمینه و در مسیر تحول چند طرح را با مراکز استان‌ها آغاز کرده‌ایم و تعدادی را نیز در دست اقدام داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های بومی‌که در استان‌ها وجود دارد به طیف رنگارنگی از آثار دست پیدا کنیم. عضو هیئت داوری جشنواره پویانمایی تصریح کرد: مزیت ما استفاده از گرافیک و شکل‌های متنوع بومی است که در استان‌ها به‌وفور دیده می‌شود. تلاش ما براین است که این فرم و محتوا را به استاندارد‌های منطقه‌ای و جهانی نزدیک کنیم تا آثار همچون گذشته در فضای بین‌المللی نیز بدرخشند.

لیوانی در پایان در باره چشم‌اندازی که برای پویانمایی با وجود این جشنواره به نظر می‌رسد نیز عنوان کرد: بی‌گمان این جشنواره آثارش را بر تولیدات خواهدگذاشت و موجب توجه و تمرکز بیش‌تر بر تولیدات پویانمایی خواهدشد و رونق تولید در پویانمایی، رشد کیفی را نیز در پی خواهدداشت. بی‌تردید برکات این جشنواره در سال‌های آینده خود را نشان خواهدداد.

 برگزیدگان سومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران

بخش مجموعه پویانمایی

تندیس و جایزه نقدی به بهترین نویسندگی: نقی اوسیوند از مرکز همدان برای «دوستان بازیگوش»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش کارگردانی: مهدی شاد از مرکز همدان برای «دوستان بازیگوش»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش طراحی کاراکتر: پیمان دهقانی از مرکز فارس برای «ماه تی‌تی»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش متحرک‌سازی: هادی امیری به‌عنوان سرپرست گروه از مرکز همدان برای «دوستان بازیگوش»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش لی اوت: امیرحسین‌هاشمی از مرکز پویانمایی صبا برای «آنی و مانی»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش فضاسازی: رعنا اصغری از مرکز مهاباد برای «قاصدک و مداد امین»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش موسیقی: مهدی زارع از مرکز فارس برای «ماه تی‌تی»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش صداگذاری: محسن کیوان‌فر از مرکز کرمان برای «حکایت‌های گلبافت»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش تهیه‌کنندگی: مهدی شاد از مرکز همدان برای «دوستان بازیگوش»

بخش قالب‌های وابسته

 تندیس و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع آموزشی: مصطفی یادگار از مرکز یزد برای «تی تی»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر در بخش موشن‌گرافی: فاطمه میکائیل زاده از مرکز اردبیل برای «انشایی که به واقعیت پیوست»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی: درافشان طباطبایی از مرکز سیستان و بلوچستان برای موشن‌گرافی «مثبت و منفی»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش تولیدات فضای مجازی: سیدرمضان حسینی از مرکز گلستان برای «آقای فلان»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش هویت بصری: آرش رادمهر برای طراحی و اجرای «هویت بصری» شبکه یزد و آذربایجان غربی؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش تبلیغات: علیرضا شکوری برای «اثر بیمه»؛ تندیس و جایزه نقدی بهترین اثر در بخش عنوان‌بندی: زری فاطمی از مرکز کرمان برای «گلبافت»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش عنوان‌بندی: آرش رفیعی از مرکز مهاباد برای «قاصدک و مداد امین».

جوایز بخش ویژه هیئت‌داوران

 تندیس و جایزه نقدی به بهترین اثر موضوعی با موضوع هویت جهانی و امتی: علی جنتی از مرکز خراسان شمالی برای «نذر سایه»؛ تندیس و جایزه نقدی با موضوع حقوق شهروندی: سعید سروش¬مهر از مرکز قم برای «شهر من»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی با موضوع حقوق شهروندی: علی گریوانی از مرکز خراسان شمالی برای «تاکسی زرد»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع شعار سال: عابدین محمدی از مرکز کرمانشاه برای «چرخش»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی با موضوع مقاومت: اسدالله دیانتی از مرکز پویانمایی صبا برای «سلام بر ابراهیم»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی با موضوع مفاهیم دینی و فرهنگی: فرامرز شکاری از مرکز لرستان برای «داستان‌های قرآنی»، دیپلم و جایزه نقدی با مفاهیم سبک زندگی: فاطمه خدیور از مرکز همدان برای اثر «باران»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع زندگی روستایی و عشایری: محسن محمدی از مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای «طاها»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع رویکرد مقابله با ارتجاع و تطهیر پهلوی: جلال نعیمی از مرکز کرمانشاه برای «بازگشت»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع رویکرد روایت معرفی مفاخر و تاریخ ادبیات ایران: الهام نادری فرید از مرکز فارس برای «سفر‌های سعدی»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع انتخابات: سید مسعود صفوی از مرکز صبا برای «شکرستان»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع هویت زن ایرانی: علی نجفی امامی از مرکز صبا برای «رعنا دختر دهقان».

بخش فیلم کوتاه

تندیس و جایزه نقدی به بهترین فیلم کوتاه اول: علی جنتی از مرکز خراسان شمالی برای «دوست خط‌خطی»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم کوتاه دوم: کاوه سیستانی از مرکز فارس برای «والی‌بال»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم کوتاه سوم: محمدرضا عباس‌پور از مرکز گلستان برای «اسب».

بخش ایده طرح و فیلم‌نامه

تندیس و جایزه نقدی به بهترین فیلم‌نامه پویانمایی: محبوبه نوابی قوام از مرکز سیستان و بلوچستان برای «ماجرا‌های لیکو»؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین ایده و طرح پویانمایی: حسین مظلوم از مرکز سیستان و بلوچستان برای «ماجرا‌های لیکو»

بخش عروسکی

 تندیس و جایزه نقدی به بهترین نویسندگی: سحر بیرانوند از مرکز لرستان برای «خونه عمه گلاب»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش کارگردانی: احمد نیک‌کار از مرکز لرستان برای «خونه عمه گلاب»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش طراحی عروسک: بنفشه بدیعی» از شبکه قرآن سیما برای «یکی بود یکی نبود»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش طراحی صحنه و دکور: محمد راستگو از مرکز آذربایجان‌شرقی برای «مزرعه دوستی»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش صداپیشه: ابراهیم بومی از مرکز چهارمحال و بختیاری برای «تابستان پرماجرا»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش موسیقی: شهباز شاهین‌پور از مرکز چهارمحال و بختیاری برای «تابستان پرماجرا»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش تهیه‌کنندگی: امیرمحمد یمینی از مرکز لرستان برای «خونه عمه گلاب»؛ تندیس و جایزه نقدی در بخش عروسک‌گردانی: محمد اعلمی از شبکه قرآن سیما برای «یکی بود یکی نبود»

منبع: روابط عمومی صداوسیما

دانلود فیلم

ادامه مطلب جشنواره‌ای برای «پویانمایی» در مهد فرهنگ و تمدن

چه اشکال یا اشکالاتی در تصویر کلینیک دامپزشکی دیده می شود!

آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی: باز هم یک تصویر جالب و معمایی که باید رمزگشایی شود. در آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی شما باید در یک نگاه اشکال تصویر را مورد شناسایی قرار دهید. البته ناگفته نماند که یک محدودیت زمانی برای پیدا کردن این اشکال در تصویر وجود دارد. سطح تمرکز و مشاهده خود را با این معمای تصویری آزمایش کنید. همین حالا با مجله خبری چشمک هوش خود رار با آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی ارزیابی کنید. معطل نکتید و شروع کنید!

بارها اشاره شده است که چالش های تصویری یک جایگزین سرگرمی عالی برای افرادی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن بهترین استفاده را ببرند. این چالش ها، معمولاً شامل پیدا کردن یک شخص، یک حیوان، یک شی، یک عدد یا یک نقص در یک تصویر خاص است. در برخی موارد گذاشتن محدودیت زمانی، حل این چالش ها را پیچیده می کند. با آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی و مجله خبری چشمک همراه باشید. امروز آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی برای شما آورده ایم، مهارت های شناختی و توانایی های ادراک شما را به حداکثر می رساند. موضوع اصلی این آزمایش پیدا کردن اشکال تصویر است.

شاید بپسندید:آزمون قدرت تمرکز: کلمه DOG را در میان حروف مختلف پیدا کنید!

آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی

تصویر زیر در طراحی خود سادگی زیادی دارد، اما برخی از جزئیات با هم مطابقت ندارند. خوب دقت کنید متوجه می شوید که برخی عناصر تصویر با تصویر کلی مطابقت ندارند. شما باید بتوانید اشتباهات موجود در هر تصویر را با یک نگاه تشخیص دهید. معماهای تصویری سرگرم کننده آمده اند تا تمرکز و دقت شما را به چالش بکشند.

معماها، پازل ها، سوالات هوش و … می توانند سبب افزایش فعالیت های مغزی شما شوند. افزایش فعالیت مغز سبب می شود تا سطح درک و تمرکز شما افزایش پیدا کند. شما در بلند مدت می توانید، با حل این معماها سطح درک و تمرکز خود را افزایش دهید. شما به هر تصویر باید به دقت نگاه کنید و سپس اشکال و یا اشتباه تصویر را در یک نگاه تشخیص دهید. اگر آماده هستید با دقت به تصویر آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی مجله خبری چشمک نگاه کنید.

در تصویر یک کلینیک دامپزشکی دیده می شود. دو پزشک مشغول مداوا و یا واکسن زدن به یک حیوان هستند. همه چیز عادی به نظر می رسد، اما در این عکس یک اشتباه فاحش خودنمایی می کند. آن اشتباه فاحش در آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی چیست؟

شاید بپسندید: تست شخصیت: نوع مشت کردن دستان نشان می دهد که آیا انسان صادقی هستید یا برعکس!

آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی

احتمالا پاسخ را پیدا کرده اید. اما اگر نتوانستید و یا احتمالا خسته شده اید بهتر است به پاسخ مراجعه کنید. این تصویر، تنها یک چالش برای یک نفر نیست، شما می توانید آن را با خانواده و دوستان خود نیز انجام دهید و ببینید که کدامیک از شما سطح توانائیهای شناختی، هوش و تمرکز بالا دارد. تا حال اگر پاسخ این معماهای تصویری را پیدا کرده باشید، بسیار به شما تبریک می گوییم. اگر نتوانستید معما را به موقع حل کنید، می توانید سعی کنید و توانایی های خود را در چالش آینده چشمک آزمایش کنید. مهمترین چیز این است که شما تلاش کرده اید.

.

.

.

.

.

.

اشکالات در تصویر علامتگذاری شده است. از جوراب لنگه به لنگه تا گوشی پزشکی یکی از دامپزشکان تا وجود بچه دایناسور در یکی از قفس ها.

شاید بپسندید: تست شخصیت: نحوه ایستادن، شخصیت واقعی شما را آشکار می کند!

جواب شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی

امیدوارم از آزمون شناسایی اشکال کلینیک دامپزشکی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

برایتان جالب خواهد بود

کلمه Monkey را در ۹ ثانیه در میان کلمات Donkey ها پیدا کنید!

آزمون تمرکز: قدرت دیدتان رو با پیدا کردن عدد متفاوت ارزیابی کنید!

تست دقت ذهن: تفاوت های دو تصویر خرس فانتزی را پیدا کنید!

با دلیل بگو که کدامیکی داندانپزشک نیست!؟ | در یک نگاه متوجه بشی نابغه ای!



دانلود فیلم

ادامه مطلب چه اشکال یا اشکالاتی در تصویر کلینیک دامپزشکی دیده می شود!