دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

به پایان آمدن دفتر جشنواره شانزدهم تجسمی و حکایتی که همچنان باقی است

در روز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲، جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شانزدهم با برگزاری نمایشگاه‌های مفاخر هنر‌های تجسمی و «آینه در آینه ۳» کار خود را شروع کرد. 

در این افتتاحیه، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور وزیر در امور هنری و سینمایی، مدیرکل هنر‌های تجسمی، دبیر کل جشنواره شانزدهم، دبیر هنری جشنواره هنر‌های تجسمی و برخی دیگر از هنرمندان و هنردوستان حضور داشتند و در جریان این مراسم، امیر عبدالحسینی، دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر گفت: ارسال ۱۰۰۷۶ اثر از ۳۴۲۹ هنرمند در تمام بخش‌های جشنواره شانزدهم و گردآوری ۸۵۹۷ اثر در بخش نمایشگاه‌های استانی با عنوان تجسم هنر از ظرفیت گسترده هنر‌های تجسمی کشور است و در این میان، ۷۷۱ اثر از ۵۱۷ هنرمند در موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته شده و در بخش تجسم هنر نیز، در مجموع ۱۵۳۹ اثر از ۴۲۰ هنرمند در ۳۲ استان کشور ارائه شده است.

امیر عبدالحسینی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر

دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، حضور چهره‌های شاخص هنر در تهران و سایر استان‌ها، نسبت حضور بانوان هنرمند در تمام بخش‌ها، افزوده شدن بخش‌های دیوارنگاری شهری با ۴۰ اثر، ناشران کتاب‌های تجسمی با معرفی بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب و شکل‌گیری بازار هنر شامل ۱۱۲ اثر از ۹۲ هنرمند را نقاط عطف این دوره از جشنواره هنر‌های تجسمی فجر برشمرد.

جشنواره تجسمی؛ گسترده‌ترین رویداد هنری فجر انقلاب 

 محمد خراسانی زاده، مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شانزدهم بیان کرد: جشنواره هنر‌های تجسمی فجر که امسال به لطف خداوند به ایستگاه شانزدهم رسید گسترده‌ترین رویداد هنری فجر انقلاب اسلامی است که امسال ذیل دبیر کل، ۲۲ دبیر و بیش از ۶۰ داور ملی و حدود ۳۲ دبیر استانی کار خود را آغاز کرد؛ به طوری که بخش «تجسم هنر» در تمام استان‌ها در نمایشگاه‌هایی برقرار بود که هنرمندان تجسمی خود استان‌ها حضور داشتند و در سطح ملی، حدود ۱۰ هزار اثر و در بخش استانی، حدود ۱۲ هزار اثر برای بخش رقابت ارسال شدند که مجموع آن ها، حدود ۲۲ هزار اثر بود. 

خراسانی زاده گفت: بخش‌های جشنواره شانزدهم هنر‌های تجسمی در حوزه رقابت آزاد ۱۰ بخش مرسوم حوزه تجسمی؛ طراحی و نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، تصویرسازی، سفال و سرامیک، مجسمه سازی، هنر‌های جدید رسانه‌ای و کارتون و کاریکاتور بود. در کنار این ۱۰ مورد، بخش «قله»‌ها را به عنوان حوزه موضوعی مان داشتیم که به قله‌های ایثار، انسجام، وحدت، ازخودگذشتگی و موارد موضوعی از این دست می‌پرداخت. 

محمد خراسانی زاده در شانزدهمین جشنواره تجسمی

مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این دوره، بخش طراحی فرهنگ محور را داشتیم که برای اولین بار اضافه شده بود؛ آن چیزی که در زندگی مردم به عنوان طراحی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد و درواقع، هنر‌های تجسمی را به زندگی مردم می‌آورد. مثلاً حوزه طراحی صنعتی کمک می‌کند که ما برخی از آثار را داشته باشیم یا بازی‌هایی که تبدیل به پازل یا محصول قابل استفاده شده اند. 

بخش دیگری که امسال برای اولین بار اضافه شده حوزه ناشران هنر‌های تجسمی بود و ۱۵۰ عنوان کتابی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به صورت تخصصی ارائه شد که در بخش تجسمی منتشر شده بودند و قرار است بهترین ناشر طوبای زرین را دریافت کند. 

او با اشاره به بخش علمی شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر گفت: بخش علمی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی پرداخته بود که بهترین پایان نامه، علاوه بر طوبای زرین، منتشر خواهد شد. 

بازار هنر؛ بخش مهم برای هنرمندان تجسمی کشور

خراسانی زاده با اشاره به بازار هنر مطرح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بخش‌های دیگری از فعالیت هایمان داشتیم بازار هنر بود که بعد از سال‌ها احیاء شد. به این معنا که وقتی مخاطب در نمایشگاه هنر‌های تجسمی فجر شانزدهم که در مجموعه فرهنگی هنری صبا برپا شد و تا ۸ اسفندماه نیز، کار خود را در خیابان ولیعصر نرسیده به تقاطع خیابان طالقانی کار خود را ادامه می‌دهد، می‌رود با چنین فضایی روبرو می‌شود.

مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: حدود ۱۲۰۰ اثر روی دیوار و فضای نمایشگاه ارائه شده و نزدیک به ۲۰۰ اثر نیز، در بازار هنر است. یعنی مخاطب می‌تواند به این موضوع توجه کند که به چرخه اقتصاد هنر‌های تجسمی توجه داشته باشد و می‌تواند آثار را خریداری کند یا حداقل، با این فرآیند آشنا شود و در این میان، جشنواره فجر این فضا را فراهم کند که آثار هنرمندان برای بازار هم بیشتر دیده شوند.

علاوه بر حدود ۲۰ طوبای زرین که در بخش رقابتی ارائه می‌کنیم یک تجلیل ویژه هم، از طرف معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری داریم که خانم خزعلی بازدید کرد و به همراه شورای تشکیل شده شان در حوزه‌های تخصصی خود، جوایز ویژه‌ای را تقدیم خواهند کرد. زیرا شورایی تشکیل شد و آثار انتخاب شدند و برگزیدگان آن، دو جایزه ویژه و دو شایسته تقدیر را دریافت می‌کنند.

بازار هنر در شانزدهمین جشنواره تجسمی

خراسانی زاده ادامه داد: انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ذیل بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز، همین اتفاق را رقم زد و آن‌ها جایزه ویژه‌ای را خواهند داشت و سازمان زیباسازی شهر تهران هم، اتفاق خوبی را رقم زدند که برای اولین بار، بخش دیوارنگاره‌های شهری با مشارکت این دوستان انجام می‌شود؛ به طوری که بین دیوارنگاره‌هایی که در این چند سال گذشته روی دیوار‌های شهر رفته اند و بخشی از هنر‌های تجسمی که مردم هر روز می‌بینند یک طوبای زرین خواهیم داشت و اگرچه ما این جوایز را اهدا می‌کنیم، ولی آن‌ها نیز، از سه طرح برتر حاضر در جشنواره تجلیل خواهند کرد. به این صورت که قرارداد بسته می‌شود و آثار روی دیوار شهر خواهند رفت.

از جشنواره تجسمی جوانان تا دوسالانه های تخصصی 

مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حوزه تجسمی به واسطه‌ی گستردگی که دارد و چند صد هزار هنرمندی که در این فضا کار کرده و نقش آفرینی می‌کنند همواره رویداد‌های جریان ساز خود را دارد؛ به طوری که جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران را داریم که غالباً در تابستان برگزار می‌شود و دوسالانه‌های تخصصی در همین قالب‌ها داشته ایم که متأسفانه، برخی از آن‌ها سال هاست برگزار نشده اند و در حال احیای آن‌ها هستیم.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

خراسانی زاده گفت: یکی از رویکرد‌هایی که داریم اتصال معنادار این جشنواره‌ها به یکدیگر است. اما این مسئله که بازار هنر، دیوارنگاره‌های شهری را آوردیم و بخش‌های مختلف را درگیر کردیم دقیقاً به این دلیل است که فجر یک اتفاق گلخانه‌ای نباشد و به طور واقعی، افرادی که در جشنواره شرکت می‌کنند، بتوانند در طول سال آثار خود را در جا‌های دیگری نیز به نمایش بگذارند و این کمک تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد تا دست به دست هم دهند و از همه مهم‌تر این است که فرهنگ سازی شود و مردم به این عرصه توجه بیشتری کنند و از هنر‌های تجسمی در سبد فرهنگی خانواده خود استفاده کنند. 

مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نکته بسیار مهمی که می‌خواهم اشاره کنم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر است و امروز، سفره جشنواره‌های هنری فجر انقلاب اسلامی با اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در تالار وحدت تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر هنرمندان و مقامات کشوری جمع خواهد شد و برگزیدگان معرفی خواهند شد و از روز شنبه آینده، پرونده فجر هفدهم را آغاز کرده و آئین نامه هایش را اصلاح می‌کنیم و امیدوار هستیم که در سال‌های آینده، جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بتواند خود را در سطح بین المللی و جهانی به نمایش بگذارد. 

نکته شایان ذکر در خصوص جشنواره هنر‌های تجسمی فجر امسال نقاط عطفی بود که در مقایسه با ادوار گذشته داشت و روی یکی از دغدغه‌های هنرمندان تجسمی که اقتصاد هنر است تمرکز شده بود؛ به طوری که کاظم چلیپا، دبیر بخش نقاشی جشنواره شانزدهم در جریان نمایشگاه بخش‌های رقابتی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با عنوان «طوبی زرین» اظهار کرد: دنیای امروز وارد عرصه دیگری شده است. دیگر صحبت از بازار و اقتصاد هنر است چراکه مواد و متریال گران شده است و جایی که هنرمند باید کار کند سخت است و مهم‌ترین چیزی که وجود دارد یافتن مخاطبان است. یا خود اثر مخاطب پیدا می‌کند یا روابطی وجود دارد که هنرمند را بالا می‌آورد.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

 ما امروز در ایران در دوره شناساندن ارزش هنر هستیم. در اروپا هم همین است. الان تلفن‌های همراه نتیجه دنیای مدرن است، اما آثار هنر مدرن در زندگی مردم نیست. در معماری و لباس مردم وجود دارد، اما در زندگی خصوصی مردم آثار مدرن هنری و نقاشی بر دیوار نیست. 

او یادآور شد: این جشنواره یا خرید و فروش‌ها در حراج، به خاطر شناساندن هنر است. حتی چنین آموزش‌هایی در مدارس ابتدایی کشور‌های اروپایی نیز شکل می‌گیرد؛ اینجا هم تا حدی شروع شده، اما هنر‌های دیگر بیشتر می‌چربد و بازار هنر دغدغه مسئولان و هنرمندان در سطح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای است؛ در مجموع رونق بازار هنر یک دغدغه است. 

توجه متولیان فرهنگی کشور به هنرهای تجسمی

گفتنی است که انتظار می‌رود متولیان فرهنگی کشور با معرفی هرچه بیشتر هنر‌های تجسمی به مردم و اختصاص بودجه کافی به بخش‌های مختلف به آن‌ها کمک کنند و همان طور که جشنواره فیلم فجر برای آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و هر ساله، تبلیغات فراوانی برای این منظور می‌شود به جشنواره هنر‌های تجسمی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا از طریق اقتصاد هنر‌های تجسمی، نه تنها این آثار هنری ارزشمند را به سبد فرهنگی خانواده‌ها اضافه کنند بلکه بتوانند هنر‌های تجسمی ایران را در سطح جهانی به هنرمندان و علاقه‌مندان آن معرفی کنند.

دانلود فیلم

ادامه مطلب به پایان آمدن دفتر جشنواره شانزدهم تجسمی و حکایتی که همچنان باقی است

هادی حجازی فر بازیگر سریال زیر خاکی به همراه همسرش+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی هادی حجازی فر: این بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۳۱ خرداد ماه ۱۳۵۵ است. او دانش‌آموخته رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال ۱۳۷۷ این دانشگاه است.در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال با بیوگرافی هادی حجازی فر و عکس های خانوادگی در خدمت شما هستیم.

 

بیوگرافی هادی حجازی فر

او بازیگری را در دورهٔ دانشجویی با بازی در مزرعه پدری (۱۳۸۳) آغاز کرد و در دههٔ بعد نقش اصلی فیلم‌های محمدحسین مهدویان، ایستاده در غبار (۱۳۹۴)، ماجرای نیمروز (۱۳۹۵)، لاتاری (۱۳۹۶) و ماجرای نیمروز: رد خون (۱۳۹۷) را گرفت. او برای بازی در ماجرای نیمروز نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. او در مجموعهٔ تلویزیونی پوست شیر (۱۴۰۱) نقش متفاوت‌تری از آثار قبلی‌اش را ایفا کرد.

بیوگرافی هادی حجازی فر

حجازی‌فر در سال ۱۴۰۰ نخستین فیلم خود، موقعیت مهدی را نویسندگی و کارگردانی کرد و در آن افسر نظامی مهدی باکری در جنگ ایران و عراق را به تصویر کشید. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت ۱۴ جایزه شد که پنج جایزه شامل سیمرغ بلورین بهترین فیلم را کسب کرد. او همچنین یکی از نویسندگان فیلم آتابای (۱۳۹۸) به کارگردانی نیکی کریمی بود.

شروع بازیگری هادی حجازی فر

از سال ۱۳۷۰ وقتی ۱۵ ساله بود در شهر خوی آذربایجان غربی فعالیت هنری خود را با تئاتر دانش آموزی شروع کردند و با نمایش فریاد تا نهایت در جشنواره کشور انتخاب شدند. هادی حجازی فر در مدت کوتاه در سال۹۶-۱۳۹۵ بسیار موفق عمل کرده و نامش در بهترین و جنجالی ترین فیلم ها دیده شده است.هادی حجازی فر در مزرعه پدری بازی کرد و مدتی دیده نشد تا اینکه در سریال ایستاده در غبار در نقش احمد متوسلان بازی کرد و نامش و چهره اش به یکی از چهره های مطرح سینما تبدیل شد.

هادی حجازی فر با بازی در فیلم هایی مانند لاتاری ، دارکوب و ماجرای نیمروز چهره ای مشهور در سینمای ایران محسوب می شود. استارت موفقیت و شهرت هادی حجازی فر با ( ماجروی نیمروز ) زده شد. هادی حجازی فر علاوه بر بازیگری کارگردانی را نیز شغل اصلی خودش می داند.

بیوگرافی هادی حجازی فر

ازدواج و همسر هادی حجازی فر

همسر هادی حجازی فر بازیگر موقعیت مهدی، یکی از همکلاسی های او در دانشگاه بود که به بهانه همکاری در سریالی که برای شبکه ارومیه در حال تولید بود، باهم بیشتر آشنا شده و در نهایت در  سال ۱۳۸۳ ازدواج کردند. حاصل زندگی مشترک آنها پسری به نام هامون است.

هادی حجازی فر و همسرش
هادی حجازی فر و همسرش

 

هادی حجازی فرد و همسرش

 

دانلود فیلم

ادامه مطلب هادی حجازی فر بازیگر سریال زیر خاکی به همراه همسرش+عکس و بیوگرافی

پردیس افکاری درگذشت

پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

پردیس افکاری زاده سال ۱۳۴۲، دانش آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد است و دوره بازیگری را در گروه تئاتر آناهیتا گذرانده است.

او فعالیت خود را در سینما با فیلم «شاخه‌های بید» به کارگردانی امرالله احمدجو در سال ۱۳۶۷ آغاز کرد.

او در تئاتر با کارگردانانی، چون زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی، مجید جعفری، شکرخدا گودرزی، محمد نجفی و قطب‌الدین صادقی همکاری داشته و از عمده نمایش‌هایی که در آن‌ها بازی کرده می‌توان به آثاری، چون سوسنگرد، ابن سینا، باغ آلبالو، زیرگنبد کبود، ژاندارک، عروسی، عاشق‌کشون، دندون طلا اشاره کرد.

بازی در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، چون هادی و هدی، بزبز قندی (عروسک‌گردان)، غروب یک روز بارانی، غفلت، معین پزشک، با طراوت، فکر پلید، خانه شماره پنجم، این یک دادگاه نیست، در مسیر زاینده رود، بخش دیگری از کارنامه هنری این بازیگر است.

افکاری در سینما با کارگردانانی، چون سیروس الوند، محمد علی سجادی، امرالله احمدجو، حسن فتحی، کریم آتشی، حمید رخشانی و … همکاری کرده که نتیجه آن بازی در اثاری همانند دخترک کنار مرداب، گزل، کیفر، برخورد، پرواز را به خاطر بسپار، پنجاه روز التهاب، ضربه آخر، بانی چاو … است.

این بازیگر دهه ۹۰ در نمایش «کاسپار» نوشته «پتر هاندکه» و به کارگردانی محسن معینی، به ایفای نقش پرداخت. بازی در نمایش «بر فَرَس تندرو» به کارگردانی محسن معینی، دیگر حضور او بر صحنه نمایش است.

منبع: ایسنا

دانلود فیلم

ادامه مطلب پردیس افکاری درگذشت

۱۰ به علاوه ۱۵ فیلم از بهترین آثار آل پاچینو

فهرست بهترین فیلم های آل پاچینو بر اساس سال انتشار مرتب شده‌اند

فیلم دانی براسکو | ۱۹۹۷ | Donnie Brasco

چه زوج بازیگری جذابی! جانی دپ و آل پاچینو در یک درام پلیسی-گنگستری. بازیگر نقش اول فیلم جانی دپ است؛ در نقش دانی براسکو مامور پلیس که برای کشف جنایات یک گروه گنگستری مجبور می‌شود به عنوان یک خلاف‌کار به آن نفوذ کند و در حین نفوذ با یکی از سرکرده‌های باند که پاچینو نقشش را بازی می‌کند رفاقتی خانوادگی به‌هم می‌زند.

نقطه اوج بازی پاچینو آن‌جایی است که وقتی دارند دستگیرش می‌کنند، با چهره‌ای مظلوم به همسرش می‌گوید «به دانی بگو ازش ناراحت نیستم.»

تماشای آنلاین فیلم دانی براسکو

فیلم مخمصه | ۱۹۹۵ | Heat

نخستین فیلمی که در آن دو اسطوره بازیگری همزمان روبه‌روی هم قرار گرفتند، به عنوان بهترین فیلم پلیسی تاریخ سینما طرفداران زیادی دارد. تصور کنید پاچینو پلیس است و رابرت دنیروی کبیر سردسته سارقان مسلح. بار اصلی این اکشن خوش‌ریتم و پرحادثه مایکل مان را همین دو استاد بر دوش می‌کشند.

سکانس رویایی و مکالمه آن‌ها در رستوران احتمالا یکی از بهترین کلاس‌درس‌های بازیگری است. پاچینو در این فیلم شمایلی چند بعدی از یک افسر پلیس به نمایش می‌گذارد. افسری که شاید در کار موفق باشد، اما در زندگی شخصی ناکام است.

تماشای آنلاین فیلم مخمصه

فیلم بوی خوش زن | ۱۹۹۲ | Scent of a Woman

بله. احتمالا خیلی‌هاتان انتظار داشتید جایگاه فیلمی که پاچینو به خاطرش اسکار گرفته در این فهرست بالاتر باشد، ولی خب بازی در نقش یک نابینا هرچقدر هم عالی باشد (که هست!)، کمی سانتی‌مانتال می‌زند و به همین خاطر هم آکادمی اسکار بین انبوهی از شاهکارهای پاچینو، ترجیح می‌دهد به این یکی اسکار دهد.

نقش‌آفرینی استاد در نقش یک سرهنگ نابینای بازنشسته که توسط پرستار جوانش از خودکشی منصرف شده معرکه است و دو سکانس حیرت‌انگیز دارد: یکی سکانس رقص تانگو و دیگری خطابه حماسی پاچینو در جلسه کمیته انضباطی پرستارش در انتهای فیلم.

تماشای آنلاین فیلم بوی خوش زن

فیلم گلن‌گری، گلن ‌راس | ۱۹۹۲ | Glengarry Glen Ross

این یکی از آن آثار مهجور استاد است. حضور شماری از بهترین بازیگران تاریخ سینما در فیلمی که براساس یکی از نمایشنامه‌های دیوید ممت نوشته شده، باعث می‌شود تا ظرافت‌های بازی آرام و غیرخودنمایانه پاچینو در این فیلم به چشم نیاید.

فهرست بازیگران فیلم را نگاه کنید: جک لمون، آل پاچینو، کوین اسپیسی، الک بالدوین، اد هریس و آلن آرکین. این غول‌ها در کنار هم یکی از بهترین نمایشنامه‌های تاریخ را در قالب سینما اجرایی کرده‌اند. سهم پاچینو به اندازه جک لمون در فیلم پررنگ نیست، اما حضور بسیار به‌اندازه و گیرایی در فیلم دارد.

 

فیلم دیک تریسی | ۱۹۹۰ | Dick Tracy

آن فضای عجیب فانتزی و آن گریم سنگین و مضحک را می‌بینید، ذهن‌تان هم سمت نام پاچینو نمی‌رود، اما حقیقت امر این است که پاچینو حتی در چنین فیلمی اصطلاحا «فاز را گرفته» و نمایشی مهیج و مفرح از خودش ارائه می‌دهد. فیلم را وارن بیتی (بازیگر مشهور) کارگردانی کرده و منبع اقتباس قصه هم یکی از کمیک‌بوک‌های قدیمی آمریکایی است.

آل پاچینو در فیلم دیک تریسی

فیلم صورت‌زخمی | ۱۹۸۳ | Scarface

احتمالا برون‌گرایانه‌ترین بازی زندگی پاچینو را در بازسازی برایان دی‌پالما از فیلم صورت زخمی دیده باشیم. فیلم تمام مایه‌های دیوانگی را دارد. فیلمنامه‌اش را الیور استون نوشته، کارگردانش دی‌پالماست و پاچینو در آن نقش یک مهاجر کوبایی وراج و خوش‌معاشرت را بازی می‌کند که بعد از ورود به آمریکا، به‌تدریج تبدیل می‌شود به یک سلطان روان‌پریش و دیوانه مواد مخدر که ثروت و قدرتی افسانه‌ای برای خودش به‌هم‌زده.

تماشای آنلاین فیلم صورت زخمی

فیلم و عدالت برای همه | ۱۹۷۹ | and justice for all

عجیب است که حتی بسیاری از طرفداران استاد نیز این فیلم را ندیده‌اند. فیلمی مهجور به کارگردانی نورمن جویسون درباره ایستادگی یک فرد علیه یک سیستم. پاچینو در این فیلم در نقش آرتور کرکلند بازی می‌کند، وکیل جوانی که در کارش دچار دردسرهای زیادی شده، از باگ‌های سیستم قضایی آمریکا پریشان‌حال است و حال باید از یک قاضی منفور به اتهام هتک حرمت قرار است محاکمه شود نیز دفاع کند.

اگر فیلم را تا به‌حال ندیده‌اید، سریع‌تر دست‌ بجنبانید!

تماشای آنلاین فیلم عدالت برای همه

فیلم بعدازظهر سگی | ۱۹۷۵ | Dog Day Afternoon

پاچینو تقریبا در تمام سال‌های دهه ۷۰ میلادی یک شاهکار در کارنامه‌اش دارد! این یکی شاهکار هم ساخته سیدنی لومت است و از قضا این یکی هم براساس یک داستان واقعی ساخته شده؛ داستان زندگی مردی شوریده‌حال که به‌خاطر عشق به یک مرد ترنسشکوال که برای عمل تغییر جنسیت به پول احتیاج دارد، تصمیم می‌گیرد بانک بزند.

اجرایی نفس‌گیر در فیلمی نفس‌گیر که بعدها نسخه ایرانی‌اش را با تمی کاملا متفاوت در فیلم آژانس شیشه‌ای دیده‌ایم. هرچند کارگردان این دومی مدعی بود فیلم بعد از ظهر سگی را ندیده است!

تماشای آنلاین فیلم بعد از ظهر سگی

فیلم پدرخوانده ۲ | ۱۹۷۴ | The Godfather

عده‌ای قسمت دوم پدرخوانده را از قسمت اولش هم بهتر می‌دانند. نگارنده جزو این دسته نیست، ولی کتمان هم نمی‌کند که قسمت دوم که بسیار پیچیده و سنگین هم هست، روی کاکل آل پاچینو می‌چرخد و احتمالا اگر هر بازیگر دیگری به‌جای او این نقش را عهده‌دار می‌شد، فیلم به این استخوان‌داری و قوتی که اکنون است نمی‌شد.

در این حماسه سه ساعته، سیر تبدیل شدن یک جوان معصوم را به یک هیولا می‌بینیم. جوانی که در قسمت اول فیلم خیلی تمایلی به ورود به دارودسته مافیایی خانواده‌اش نداشت و بنا بر اجبار و تقدیر تبدیل شد به پدرخوانده بعدی خاندان کورلئونه. هرقدر پدرخواندگی دون کورلئونه (با بازی بی‌نظیر مارلون براندو) علی‌رغم جنایاتش توام با شیرینی و حتی گذشت بود، پدرخواندگی مایکل هیولاوار، بی‌رحم و سرشار از خشونت و سرکوب است. چه کسی می‌توانست آن چهره معصوم و پاک قسمت اول را تبدیل کند به چنین هیولایی؟ فقط آل پاچینو!

تماشای آنلاین فیلم پدرخوانده

فیلم سرپیکو | ۱۹۷۳ | Serpico

اجرایی درخشان از پاچینو در یک فیلم زندگینامه‌ای درجه‌یک از سیدنی لومت. سرپیکو داستان زندگی واقعی فرانک سرپیکو افسر پلیس مخفی نیویورک است که برخلاف همکارانش فساد مالی-اخلاقی گسترده سایه‌افکنده بر سیستم پلیس را برنمی‌تابد و علیه چنین سیستمی قیام می‌کند.

او ذره‌ذره اضطراب و پارانویای موجود در شخصیت سرپیکو را که منجر به دشمنی دوستانش شد به نمایش می‌گذارد. فرانک سرپیکوی واقعی با ساخت این فیلم و بازی درخشان پاچینو به جای خودش حقیقتا عاقبت‌بخیر شد. چند نسل مختلف از مردمان نقاط مختلف دنیا او را شناختند و درستکاری‌اش را ستایش کرده‌اند.

تماشای آنلاین فیلم سرپیکو

مصاحبه جذاب با آل پاچینو: همچنان تشنه بازیگری‌ام

فهرست ذخیره بهترین فیلم های آل پاچینو

فیلم روزی روزگاری در هالیوود | ۲۰۱۹ | Once Upon a Time… in Hollywood

علی نعیمی | پاچینو یکی از ستارگان لیست A دنیای بازیگری است که در ادای احترام عاشقانه کوئنتین تارانتینو به یک هالیوود قدیمی ظاهر می‌شود. سال ۱۹۶۹ است و ستاره تلویزیونی رو به افول ریک داتون (لئوناردو دی کاپریو) در تلاش است تا با کمک بدلکار وفادار خود، کلیف بووت (برد پیت)، حرفه خود را دوباره روی ریل قرار دهد. در همین حال، خانواده مانسون در حال طرح ریزی طرح شیطانی خود هستند، در حالی که شارون تیت (مارگو رابی) از ستاره شدن و ازدواج خود با رومان پولانسکی لذت می‌برد. پاچینو نقش ماروین شوارتز، یک مدیر برنامه افسانه‌ای را بازی می‌کند که به داتون در حال مبارزه کمک می‌کند تا به ایتالیا سفر کند و در وسترن‌های اسپاگتی بازی کند. این نقش برای پاچینو یکی از دو نامزدی SAG در سال ۲۰۱۹ را به ارمغان آورد (دیگری برای مرد ایرلندی مارتین اسکورسیزی بود).

دانلود و تماشای فیلم روزی روزگاری در هالیوود

فیلم مرد ایرلندی | ۲۰۱۹ | The Irishman

آل پاچینو پس از ۲۷ سال از پیروزی اسکار برای فیلم بوی خوش یک زن، با بازی درخشان خود در فیلم حماسی مافیایی مرد ایرلندی مارتین اسکورسیزی، بار دیگر به رقابت اسکار بازگشت. این فیلم حماسی سه و نیم‌ساعته اولین همکاری بین اسکورسیزی و پاچینو است که هر دو از زرق و برق و عظمت فیلم‌های مافیایی قبلی خود برای خلق یک درام جنایی غم‌انگیز و سوگواری صرف نظر کرده‌اند. رابرت دنیرو، بازیگر محبوب اسکورسیزی، نقش فرانک شیرن، راننده کامیون سطح پایینی را بازی می‌کند که پس از ملاقات با جیمز هوفا، رئیس اتحادیه رانندگان کامیون (پاچینو) و راس بافالینو، رئیس مافیا (جو پشی)، به یک قاتل تبدیل می‌شود. پاچینو در نقش هوفا پر سر و صدا، مانند همیشه صحنه می‌بلعد، اما همچنین به طرز شگفت‌انگیزی آرام و دلسوز است، و دوستی او با شیرن منجر به یک پایان فاجعه‌بار تبدیل می‌شود. این نقش به پاچینو نامزدی‌های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در جوایز گلدن گلوب، SAG ،BAFTA و منتقدان را داد.

دانلود و تماشای فیلم مرد ایرلندی

فیلم ۱۳ یار اوشن | ۲۰۰۷ | Ocean’s Thirteen

فصل پایانی سه‌گانه فوق العاده با حال استیون سودربرگ با بازی درخشان آل پاچینو در نقش وی‌لی بانک، صاحب کازینویی که به یکی از اعضای تیم کلاهبرداران عنوانی خیانت می‌کند، به اوج خود می‌رسد. زمانی که روبن تیشکوف (الیوت گولد) توسط بانک مجبور می‌شود سهام خود را در مالکیت یک کازینوی لاس وگاس واگذار کند، دنی اوشن (جرج کلونی) تیم خود را برای خرابکاری در افتتاح کاخ قمار مجلل گرد هم می‌آورد. این فیلم محتوای زیادی ندارد، اما بازیگران تمام ستاره آن از بازی خود لذت می‌برند و کارگردان سودربرگ فیلم را سرگرم‌کننده نگه می‌دارد.

دانلود و تماشای فیلم ۱۳ یار اوشن

فیلم تاجر ونیزی | ۲۰۰۴ | The Merchant of Venice

پاچینو مدت‌ها علاقه‌مند به شکسپیر بوده است، بنابراین جای تعجب نیست که او یکی از بهترین اجراهای خود را در اقتباس سینمایی مایکل رادرفورد از تاجر ونیزی ارائه دهد. او در نقش شیلوک، یهودی صاحب رباخانه، بازی می‌کند که از بازرگانی (جرمی آیرونز) که در بازپرداخت وام خود به مشکل خورده است، یک پوند گوشت طلب می‌کند. پاچینو موفق می‌شود آتش و خشم شیلوک را بدون اینکه تسلیم هیچکدام از کلیشه‌های ضدیهودی شود که این شخصیت را در گذشته به این شکل مشکل‌ساز کرده است، حفظ کند، در حالی که رادفورد فیلم زیبایی را با بودجه کم تولید کرده است.

فیلم تاجر ونیزی

فیلم بی‌خوابی | ۲۰۰۲ | Insomnia

قرار دادن پاچینو مقابل رابین ویلیامز در یک فیلم می‌تواند دستور العملی برای خلق صحنه‌های حماسی باشد، اما کریستوفر نولان از بازیگران معمولاً پرخاشگر، بازی‌های ظریف می‌گیرد. فیلم بی‌خوابی بازسازی یک تریلر نروژی در سال ۱۹۹۷ است. فیلم بر روی شخصیت ویل دورمر (پاچینو) که یک کارآگاه قتل لس آنجلسی است تمرکز دارد که برای تحقیق در مورد قتل یک دختر نوجوان محلی به یک شهر آلاسکا فرستاده می‌شود. ویل دورمر ناراحت از تحقیقات قریب‌الوقوع امور داخلی و ناتوانی در خوابیدن در منطقه‌ای که خورشید هرگز غروب نمی‌کند، باعث شده است او حسابی کلافه شود. دورمر خود را بیشتر و بیشتر مجذوب قاتل دختر (ویلیامز) که یک رمان‌نویس جنایتکار فوق‌العاده باهوش و روانی است، می‌یابد. بی‌خوابی یک بازسازی نادر است که قصد ندارد نسخه اصلی را کپی کند، بلکه به دنبال راه‌های جدیدی برای ترساندن ما است.

تماشا و دانلود فیلم بی‌خوابی

فیلم هر یکشنبه کذایی | ۱۹۹۹ | Any Given Sunday

سال‌ها قبل از اینکه سریال «پاترنو» با بازی پاچینو تولید شود، او در هر یکشنبه کذایی در نقش مربی یک مربی فوتبال حضور دارد که در زندگی رنج زیادی کشیده است. البته مربی‌ای که زندگی‌اش به اندازه رسوایی‌ها در سکوت فرو نرفت. الیور استون در «هر یکشنبه کذایی» نگاهی به پشت صحنه یک تیم تخیلی فوتبال حرفه‌ای دارد. پاچینو در نقش تونی داماتو، سرمربی میامی شارکز بازی می‌کند، که پس از گرفتن تیم از پدرش، با مالک جدید تیم (کامرون دیاز) همکاری می‌کند. استون این درام ورزشی را به حماسه‌ای دیدنی از مبارزات مرگ و زندگی گلادیاتورهای امروزی تبدیل می‌کند، با یک گروه بازیگران مکمل از جمله دنیس کواید به عنوان یک بازیکن قدیمی و جیمی فاکس به عنوان یک بازیکن فوق‌ستاره جدید که غرور او باعث ایجاد اصطکاک در بین بازیکنان می‌شود.

دانلود و تماشای فیلم هر یکشنبه کذایی

فیلم نفوذی | ۱۹۹۹ | The Insider

آل پاچینو دوباره با کارگردان فیلم مخمصه (مایکل مان) برای این فیلم هیجان‌انگیز و پرتنش همکاری کرد. این فیلم داستان افشای خطرات سلامتی صنعت دخانیات توسط روزنامه‌نگاری را به تصویر می‌کشد. پاچینو نقش لوول برگمن، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی ۶۰ دقیقه را بازی می‌کند که برای پخش مصاحبه‌ای با جیفری ویگیند، شیمیدان سابق تحقیقاتی شرکت براون‌اند ویلیامز (راسل کرو) که حقایق وحشتناکی را در مورد اعتیادآور بودن سیگار فاش می‌کند، با شبکه CBS مبارزه می‌کند. کریستوفر پلامر بازی فراموش‌نشدنی‌ای در نقش خبرنگار افسانه‌ای مایک والاس دارد که این مصاحبه را با ویگیند انجام می‌دهد. پاچینو به طرز شگفت‌انگیزی در نقش برگمن فرو رفته است، مردی با اصول قوی که از حقوق آزادی مطبوعات دفاع می‌کند. در عصر اخبار جعلی، فیلم نفوذی همچنان یک بررسی عمیق از اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است. اگرچه کرو نامزد بهترین بازیگر مرد شد، اما هم پاچینو و هم پلامر در جوایز اسکار نادیده گرفته شدند.

دانلود و تماشای فیلم نفوذی

فیلم وکیل مدافع شیطان | ۱۹۹۷ | The Devil’s Advocate

با لبخند شیطانی و چشمان سیاه خیره کننده او، آیا بازیگر دیگری غیر از پاچینو وجود دارد که بتواند به شکلی قانع‌کننده نقش شیطان را بازی کند؟ در وکیل مدافع شیطان ساخته تیلور هاکفورد، لوسیفر با ظاهر یک وکیل قدرتمند منهتن به نام جان میلتون، ظاهر می‌شود. او از یک وکیل جوان به نام کیون لوماکس (کیانو ریوز) دعوت می‌کند تا از فلوریدا به نیویورک نقل مکان کند و به دفتر حقوقی معتبر او بپیوندد. اما البته، شیطان چیزی را در ازای آن می‌خواهد. هاکفورد در ویژگی‌های رمان اندرو نیدرمان غرق می‌شود، صفحه نمایش را با تصاویر اپرا پر می‌کند و به پاچینو اجازه می‌دهد تا یک تجربه عالی با این نقش داشته باشد.

دانلود و تماشای فیلم وکیل مدافع شیطان

فیلم راه کارلیتو | ۱۹۹۳ | Carlito’s Way

ده سال پس از «صورت زخمی»، آل پاچینو با کارگردان برایان دی پالما برای یک حماسه مافیایی مدرن دیگر همکاری کرد که از نظر روحی شبیه به فیلم قبلی آن‌ها بود. او در این فیلم نقش کارلیت بریگانته، یک مجرم سابق پورتوریکویی را بازی می‌کند که تلاش می‌کند زندگی جدیدی را در خارج از زندان آغاز کند. او قول می‌دهد که از مواد مخدر و جنایت دوری کند و حتی با یک بالرین زیبا (پنلوپه آن میلر) وارد رابطه عاشقانه می‌شود. اما به دلیل وکیل احمق خود (شان پن)، دوباره به دنیای جنایت کشیده می‌شود. اگرچه «راه کارلیتو» به اندازه «صورت زخمی» خشن و پر زرق و برق نیست، اما همچنان یک تریلر جذاب و دیدنی با یک پایان‌بندی مهیج در ایستگاه پن در نیویورک است. پن و میلر هر دو برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد گلدن گلوب شدند، اما پاچینو در هر دو مراسم نامزد نشد.

فیلم راه کارلیتو

فیلم فرانکی و جانی | ۱۹۹۱ | Frankie and Johnny

گری مارشال با کمدی رمانتیک شیرین خود «فرانکی و جانی» به پاچینو فرصتی برای تغییر ریتم از بازی‌های معمولی‌اش می‌دهد. او نقش جانی، یک محکوم سابق تازه از زندان آزاد شده را بازی می‌کند که به عنوان آشپزی کوتاه مدت در یک رستوران کوچک مشغول به کار می‌شود. او با فرنکی (میشل فایفر)، یک پیشخدمت آسیب دیده عاطفی آشنا می‌شود و یک عاشقانه ملایم علیرغم تردیدهای او در مورد شروع یک رابطه جدید پس از قرار ملاقات با بسیاری از مردان مستبد، شکل می‌گیرد. ترنس مک نالی فیلمنامه را از نمایشنامه خود اقتباس کرد و داستان را فراتر از محدودیت‌های تولید صحنه دو نفره و یک مکان اصلی گسترش داد. فایفر برای بهترین بازیگر زن فیلم کمدی/موزیکال نامزد گلدن گلوب شد، هرچند که پاچینو نادیده گرفته شد.

فیلم فرانکی و جانی

فیلم پدرخوانده ۳ | ۱۹۹۰ | The Godfather Part III

چگونه می‌توان فیلم‌های پدرخوانده اول و دوم را تماشا نکرد بعد به تماشای قسمت سوم بنشینیم؟ اگر قسمت سوم پدرخوانده را بدون نشانه‌گذاری‌های دو قسمت اول در نظر بگیریم یک شاهکار است. فصل پایانی حماسه سه‌گانه فرانسیس فورد کاپولا، مایکل کورلئونه (پاچینو) رهبر جنایتکار را در حالی که به ویرانی زندگی خود فکر می‌کند، پیدا می‌کند، مردی خوب که توسط قدرت و طمع به یک هیولا تبدیل شده است. پس از تقریباً ۳۰ سال، قسمت سوم پدرخوانده به اندازه‌ای که به یاد می‌ماند تاثیرگذار نیست. فیلم موفق شد ۷ نامزدی اسکار کسب کند، از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی. پاچینو علیرغم حضور در گلدن گلوب نتوانست جایزه‌ای بگیرد.

دانلود و تماشای پدرخوانده 3

فیلم دریای عشق | ۱۹۸۹ | Sea of Love

در فیلم دلهره‌آور روان‌شناختی هارولد بیکر، آل پاچینو نقش کارآگاهی به نام فرانک کلر را بازی می‌کند که با کارآگاه شرمن تووهی (جان گودمن) همکاری می‌کند تا یک قاتل سریالی را که قربانیان خود را از طریق ستون‌های همسریاب روزنامه پیدا می‌کند، ردیابی کند. آن‌ها آگهی خود را در روزنامه قرار می‌دهند و فرانک زنان را به قرارها می‌برد و شرمن که به عنوان پیشخدمت ظاهر می‌شود، اثر انگشت آن‌ها را از روی لیوان‌های شراب جمع می‌کند. مشکل این است که فرانک عاشق یکی از زنانی می‌شود که به قرار می‌آیند. او عاشق زنی با بازی الن بارکین می‌شود که ممکن است قاتل نباشد. اگرچه طرح فیلم با توجه به انتظارات پیش می‌رود، اما فیلم بسیار جذاب است و پاچینو و بارکین دارای شیمی انکارناپذیری هستند. هر چند پاچینو با بازی در این فیلم نامزدی گلدن گلوب را دریافت کرد، اما در اسکار ناکام ماند.

فیلم دریای عشق

فیلم مترسک | ۱۹۷۳ | Scarecrow

ترکیب پاچینو و جین هاکمن آنقدر جذاب است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. در فیلم «مترسک»، کارگردان جری شاتزبرگ به این دو بازیگر فرصتی برای درخشش می‌دهد. فیلم بر روی مکس (هاکمن)، یک مجرم سابق بداخلاق که با یک ملوان سابق بی‌خانمان (پاچینو) دوست می‌شود، تمرکز دارد. آن‌ها با هم به سفر می‌روند تا در پیتسبورگ کسب‌وکاری را شروع کنند. فیلمبرداری تاریک و غم‌انگیز ویلم زایگزموند، پاچینو و هاکمن را در دنیایی از سایه‌ها و مه قرار می‌دهد. این دو بازیگر در این فیلم نسبتاً تاریک به‌طرز استثنایی با هم بازی می‌کنند. اگرچه فیلم در جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلا را دریافت کرد، اما در جوایز اسکار نادیده گرفته شد، حتی برای دو ستاره‌اش. با این حال، همان سال، پاچینو برای فیلم «سرپیکو» نامزدی بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد، بنابراین نمی‌توان برای او خیلی ناراحت بود.

فیلم مترسک

فیلم پدرخوانده | ۱۹۷۲ | The Godfather

این یک نکته جالب در مورد فرهنگ آمریکایی است که عمیق‌ترین تصویر ما از اهمیت خانواده از یک فیلم درباره مافیا می‌آید. فیلم برنده جایزه بهترین فیلم «پدرخوانده» اثر فرانسیس فورد کاپولا، بر روی دون ویتو کورلئونه (مارلون براندو)، پدر پیر یک سندیکای جنایتکار تمرکز دارد که باید قدرت را به پسر مردد خود، مایکل (پاچینو)، منتقل کند. مایکل به آرامی می‌آموزد که خون چقدر غلیظ است و ایدئالیسم چشم‌باز او به تدریج از بین می‌رود و منجر به نتیجه‌ای ویرانگر می‌شود. «پدرخوانده» به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و جوایز اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد (براندو)، و بهترین فیلمنامه اقتباسی (کاپولا و ماریو پوزو) را دریافت کرد. پاچینو در نقش بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد شد، اما با همبازیان خود جیمزکان و رابرت دووال رای‌ها را تقسیم کرد و جایزه به جول گولد برای فیلم «کاباره» رسید.

دانلود و تماشای پدرخوانده

فیلم وحشت در نیدل پارک | ۱۹۷۱ | The Panic in Needle Park

آل پاچینو با درام تکان‌دهنده جری شاتزبرگ درباره خطرات اعتیاد به مواد مخدر، به شهرت رسید. او در این فیلم نقش بابی، یک معتاد به هروئین و دلال را بازی می‌کند که روزهای خود را در پارک سوزن، محلی برای معتادان، سپری می‌کند. او با هلن (کیتی وینن) آشنا می‌شود و آن‌ها رابطه عاشقانه‌ای را آغاز می‌کنند که پس از اینکه او هلن را به مواد مخدر معتاد می‌کند، از کنترل خارج می‌شود. تقریباً ۵۰ سال پس از اکران فیلم، وحشت در نیدل پارک هنوز یک بررسی قدرتمند از اینکه چگونه شیاطین ما گاهی اوقات بر ما غلبه می‌کنند است. وینن جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد، اما بازی پاچینو به طرز غم‌انگیزی نادیده گرفته شد. با این حال، این فیلم توجه بینندگان فیلم را به این بازیگر جوان جلب کرد و منجر به نقش مایکل کورلئونه در فیلم «پدرخوانده» (۱۹۷۲) شد.

فیلم وحشت در نیدل پارک

دانلود و تماشای فیلم های آل پاچینو

دانلود فیلم

ادامه مطلب ۱۰ به علاوه ۱۵ فیلم از بهترین آثار آل پاچینو

در ۸ ثانیه تفاوت های بین دو تصویر نهنگ قاتل را پیدا کنید!؟

آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل: چالشی سرگرم کننده است که مهارت های مشاهده شما را آزمایش خواهد کرد! ببینید آیا می توانید ۳ تفاوت بین دو تصویر نهنگ قاتل راست و چپ را در کمتر از ۸ ثانیه تشخیص دهید. ما اطمینان داریم که این آزمون بسیار چالش برانگیز و در عین حال سرگرم کننده است. آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل به خوبی دقت، بینایی و تمرکز شما را مورد آزمایش قرار می دهد. در صورتی که در زمان مشخص شده بتوانید تفاوت ها را شناسایی کنید، شما یک نابغه هستید. این آزمون ها روشی خوبی برای ورزش دادن مغز شماست.

همانطور که اشاره شد، این بازی مهیج شما را ملزم می کند تا در کمتر از ۸ ثانیه ۳ تفاوت بین دو عکس نهنگ قاتل را پیدا کنید. هدف شما این است که همه اختلافات را در اسرع وقت شناسایی کنید و در این فرآیند لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده و دوستان سپری کنید. با مجله خبری چشمک و آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل همراه باشید.

شاید بپسندید: با دلیل بگوئید که چه کسی نوزاد را ربوده است!؟

آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل

باید بدانید که این بازی فقط برای بچه ها نیست. همه می توانند از آن لذت ببرند! در واقع، برای بزرگسالان و کودکانی که به دنبال یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب هستند، عالی است. و همان طور که اشاره کردیم یک راه عالی برای ورزش دادن مغز و تمرین بینایی و تقویت مهارت های مشاهده ای است.

برای پذیرش چالش آماده اید؟

آیا برای چالش آماده ای؟ قدرت چشم خود را آزمایش کنید و اولین کسی باشید که ۳ تفاوت بین دو تصویر نهنگ قاتل را در کمتر از ۸ ثانیه تشخیص می دهد! این یک بازی هیجان‌انگیز است و برای همه سنین سرگرم‌کننده است. بنابراین، دیگر وقت خود را تلف نکنید. همین حالا چالش را انجام دهید برای پیدا کردن ۳ تفاوت بین تصویر دو نهنگ قاتل باید تمرکز کنید و بسیار با دقت مشاهده کنید. زمان شما شروع شد.

شاید بپسندید: تست هوش: با توجه به دیگر عبارات، ۳۳×۳۳=؟ چند می شود!؟

آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل

.

.

.

.

.

.

 

 

 

 

پاسخ آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل

زمان شما به پایان رسید. اگر خسته شدید به پاسخ مراجعه کنید. اما اگر علاقه دارید می توانید از فرصت دوم خود استفاده کنید. مطمئن شوید که تمرکز و دقت کافی دارید. با تمرین و حوصله کافی، می توانید تمام تفاوت ها را در کمتر از ۸ ثانیه پیدا کنید!

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل: تبریک می گویم! شما ۳ تفاوت بین دو تصویر نهنگ قاتل را  پیدا کردید! برای کسانی که این کار را نکردند، نگران نباشند. شما می توانید بیشتر تمرین کنید تا مهارت های مشاهده ای خود را افزایش دهید.

شاید بپسندید: تست شخصیت: چمدان متعلق به کدامیک از این دو خانم است!؟

پاسخ آزمون تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل

امیدوارم از آزمون شناخت تفاوتهای تصویر نهنگ قاتل استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

شاید برایتان جالب باشد

آزمون بینایی: بچه های گدا در کجای تصویر مخفی هستند!؟

کدامیک از افراد حاضر در مراسم عروسی، انسان نیست!؟

کدامیک از افراد احمق تر است!؟| انتخابتان می تواند ویژگی های شخصیتی شما را افشا کند!

با دلیل بگو که کدومیکی تصمیم داره بچه کودکستانی را بدزده!؟



دانلود فیلم

ادامه مطلب در ۸ ثانیه تفاوت های بین دو تصویر نهنگ قاتل را پیدا کنید!؟

اوضاع مطالعه آنقدر‌ها که گفته می‌شود بحرانی نیست

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد با حضور در استودیوی نمایشگاه رسانه‌های ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیش از ۲۸۰۰ کتابخانه نهادی و ۱۰۰۰ کتابخانه مشارکتی و خصوصی و در مجموع ۳۸۰۰ کتابخانه فعال در کل کشور دارد؛ شبکه گسترده فرهنگی‌ای که دسترسی گسترده‌ای را فراهم کرده است. به واسطه مراکزی که داریم می‌توانیم در معرفی نشریات هم کمک‌کننده باشیم؛ بنابراین چرخه کاملی از حیث حمایت از نشریات شکل گرفته است؛ چرخه‌ای که در آن هم مردم، هم تولیدکننده، هم مسیر تولید و توزیع در آن دیده شده و قطعاً به نتیجه پایداری خواهد رسید. فرایند خرید روزنامه‌ها برای کتابخانه‌های عمومی، در حال حاضر به صورت غیرمتمرکز و استانی انجام می‌شود؛ مذاکراتی با معاونت رسانه‌ای وزارت فرهنگ انجام شده تا بتوانیم حمایتی منسجم‌تر از روزنامه‌ها داشته باشیم که ان‌شاءالله تا سال آینده به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که برای توسعه و ترویج مسئله کتاب و کتابخوانی و مراجعه به کتاب، نیازمند رسانه‌ها هستیم. اوضاع خواندن و مطالعه، آنقدر‌ها که گفته می‌شود، بحرانی نیست. البته تا نقطه تمدنی و آرمانی، که موضوع کتاب و کتابخوانی مسئله جاری در جامعه باشد، فاصله داریم و رسانه در این مسیر بسیار پیش‌برنده و کمک‌کننده خواهد بود. اساساً با افزایش قیمت کتاب، مراجعه مردم برای خرید، کاهش پیدا می‌کند، اما امکان دسترسی به کتابخانه وجود دارد. یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار داده، توسعه کتابخانه‌ها، روزآمدسازی و تجهیز این شبکه و قرار گرفتن منابع به‌روز در کتابخانه است؛ در این مسیر نیز رسانه‌ها می‌توانند یاری‌رسان باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی در خصوص میزان سرانه مطالعه در کشور، اظهار داشت: آمار‌های مختلفی در سالیان متمادی منتشر شده و بر اساس آماری که اخیراً از سوی سازمان صدا و سیما منتشر شده، سرانه مطالعه در کشور سی و چند دقیقه است. ما در حال انجام پیمایش «عادت‌های خواندن ایرانیان» با همکاری دانشگاه تهران هستیم؛ این پیمایش به دنبال بررسی و سنجش عادات خواندن ایرانیان است و ان‌شاءالله نتایج این پیمایش تا پایان سال در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌گیرد. واقعیت این است که مسئله کتاب و کتابخوانی از محور مطالعه، به محور «خواندن»، تغییر جهت داده است. در خواندن با مواد خواندنی مواجه هستیم و لزوماً به معنای مراجعه به کتاب فیزیکی نیست. در خواندن ممکن است برای تفریح، تقویت حافظه و… به یک ماده خواندنی مراجعه شود و لزوماً شاید اطلاعاتی به فرد اضافه نشود؛ اما در مطالعه به دنبال افزایش اطلاعات است. خواندن کتب و ادعیه دینی حتماً در زمره مطالعه و خواندن قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من باید در حوزه سنجش سرانه مطالعه تغییر رویکرد داشته باشیم و به کیفیت توجه کنیم. به علاوه حوزه‌هایی از خواندن در این سرانه محاسبه نمی‌شود، مثلاً کتب درسی را از این حوزه خارج می‌کنند. به نظر من مردم ما در مراجعه به مواد خواندنی، که رسانه‌ها نیز از مواد خواندنی محسوب می‌شوند، چندان عقب نیستند و مراجعه مؤثری به این منابع دارند.

منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

دانلود فیلم

ادامه مطلب اوضاع مطالعه آنقدر‌ها که گفته می‌شود بحرانی نیست

بررسی و یادداشت فیلم آپاراتچی | آقا رشیدی تقدیم می‌کند

نگاهی به فیلم آپاراتچی ساخته قربانعلی طاهرفر

مسئله آپارتاچی مسئله سینما است. مسئله بقا یا از میان رفتن سینما. مسئله فیلم آپاراتچی به ظاهر محدود به یک دوره زمانی خاص و در عمل مربوط به همیشه تاریخ در این مرز پرگهر است. مسئله فیلم مربوط به سال‌های نخست پیروزی انقلاب و به خطر افتادن ذات سینما به دلیل مخالف بخش تندروی مذهبی اجتماع ایرانی است. داستان فیلم اقتباسی از یک کتاب اتوبیوگرافیک (خود زندگینامه‌نویسی) ازیک جوان عاشق سینمای ترک زبان و آذری ست که در تلاش است به هر شکل ممکن با کمترین امکانات و با همراهی دوستان و رفقایش فیلمش در مورد یک شخصیت بسازد. در این بین موانعی مثل انتقاد پدر که سینما را منبع فساد می‌داند و موانع مالی و فنی در سال‌های جنگ پیش روی شخصیت نقاش ساختمان عاشق فیلمسازی داستان قرار می‌گیرد و اینجاست که او باید بر موانع غلبه کند، رشد کند و به بازشناختی از خودش برسد.

معرفی کامل و نقد فیلم آپاراتچی

فیلم بر اساس زندگینامه روح‌اله رشیدی ساخته شده است. با تکیه بر ویژگی‌های ذاتی روح‌اله رشیدی و شیوه نگاهش به رخدادها و مدل استدلال کردن‌هایش و البته سبک مواجه شدنش با موانع و روش‌های خاص خودش برای غلبه بر این مشکلات، موقعیت‌های خالص و کمیک بسیاری در طول داستان فیلم رقم می‌خورد. فیلم چند مزیت دارد. اول اینکه بر مبنای اقتباس از یک زندگینامه نوشته و پرداخته شده است. دیگر اینکه سراغ شخصیت‌های عجیب و غریب نرفته بلکه سراغ یک شخصیت شیرین و عاشق رفته و این اصل را ثابت کرده که مهم ایده بزرگ و پر طمطراق نیست، بلکه مهم‌تر از آن روح و رنگ داشتن داستان و ابعاد متنوع خود شخصیت است که نجات‌بخش فیلم می‌شود. فیلم به شیرینی از لهجه و زبان ترکی استفاده کرده و شخصیت‌هایی به شدت قابل لمس و ساده و گرم خلق کرده است.

فیلم آپاراتچی هیچ ادعای آنچنانی‌ای ندارد. نمی‌خواهد کارهای مهم بکند، حرف‌های مهم بزند، درشت‌گویی کند، شعار بدهد و… فیلم حتی در موقعیت‌هایی مثل نماز جمعه و ملاقات با امام جمعه شهر و ارسال نیرو و امکانات به جبهه‌ها، اندازه نگه می‌دارد و برای خوشامد دیگران یا خوش‌رقصی، بی‌خود و بی‌خود به ورطه زیاده‌گویی و گم کردن مسیر اصلی داستان نمی‌غلتد

فیلم هیچ ادعای آنچنانی‌ای ندارد. نمی‌خواهد کارهای مهم بکند، حرف‌های مهم بزند، درشت‌گویی کند، شعار بدهد و… فیلم حتی در موقعیت‌هایی مثل نماز جمعه و ملاقات با امام جمعه شهر و ارسال نیرو و امکانات به جبهه‌ها، اندازه نگه می‌دارد و برای خوشامد دیگران یا خوش‌رقصی، بی‌خود و بی‌خود به ورطه زیاده‌گویی و گم کردن مسیر اصلی داستان نمی‌غلتد. فیلم تصمیمش را گرفته است. یک خط داستانی ساده اما شیرین و پرکشش، مجموعه شخصیت‌ها و اهداف و انگیزه‌هایی که باید دنبال شود و بازشناخت نهایی رقم خورد. این روشن بودن تکلیف برای فیلمنامه و کارگردان باعث شده که پر و بال اضافه و خرده پیرنگ‌های شعاری از فیلم دور بماند و یک قصه سرراست در مورد سرنوشت یک نقاش ساختمان عاشق سینما را تماشا کنیم و قصه بشنویم و لذت ببریم.

اما برگردیم به چند خط ابتدایی این نوشته. ماجرای فیلم ماجرای تلاش بسیار برای ساختن فیلم است و موانع فکری و فرهنگی و مدیریتی و اجتماعی و سنتی در ایران آن سال‌ها. مسئله‌ای که در انتهای فیلم به شکلی نمادین وقتی رضا ناجی روی دوش تورج الوند در حال حرکت هستند، چراغ آپارات قدیمی در دست پیرمرد، مسیر پیش روی او را روشن می‌کند. گویی درک درستی از سینما رقم می‌خورد و سینما به شکلی عمیق‌تر فهم می‌شود. اما نکته مهم اینجاست که آیا امروز بعد از بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی در ایران، حال سینما وسرنوشت فیلمسازان به شکلی بهتر در آمده است؟ آیا تمام نگرانی و ترس‌های نامعقول از سینما رخت بربسته است؟ آیا فیلم ساختن بدون تایید فلان نهاد و بهمان ارگان و جستجوی امکانات از یک جا و تهیه پول از جای دیگر کنار گذاشته شده و سینما به شکلی پویا روی خودش ایستاده و کار می‌کند؟ چه میزان از مشکلاتی که در داستان فیلم آپاراتچی پیش روی فیلمسازان جوان وجود داشته، امروز هم برقرار است و برای برطرف کردنش باید کلنجارهای بسیار رفت؟ و…

این‌ها تنها بخشی از سوالاتی است که بعد از تماشای این اثر داستانی و روان، به ذهن متبادر می‌شود. فیلم حکایت بارها تکرار شده و به ته نرسیده‌ای است که سال‌هاست گریبان سینمای ایران را رها نکرده و انگار به این زودی‌ها هم نخواهد کرد. اما مهم‌تر از همه این است که فیلم «آپاراتچی» قبل از تمام این تفسیرها و برداشت‌ها، یک فیلم روان، گرم و بی‌ادعا است که هم خوب سرگرم می‌کند، هم خوب قصه می‌گوید و هم خیلی خوب اندازه نگه می‌دارد و گنده‌گویی نمی‌کند. این همه ویژگی‌هایی کمیاب در سینمای این روزهای ماست و شایسته توجه بسیار است.

معرفی و تعریف انواع ژانر فیلم سینمایی



دانلود فیلم

ادامه مطلب بررسی و یادداشت فیلم آپاراتچی | آقا رشیدی تقدیم می‌کند