دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

تاکید ایران بر اتخاذ مواضع عملی برای بحران غزه

در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی مطرح شد؛

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازگشت از سفر به ترکیه که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده وزرای اطلاع رسانی کشور‌های همکاری‌های اسلامی برای غزه صورت گرفته بود، گفت: اجلاس فوق العاده وزرای اطلاع رسانی کشور‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی به میزبانی ترکیه برگزار شد و نزدیک به سی وزیر در این اجلاس شرکت کردند، سایر کشور‌ها نیز حضوری قوی در این اجلاسیه داشتند.

 اسماعیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به دنبال ترغیب کشور‌های عضو سازمان به اتخاذ مواضع عملی در قبال بحران غزه بود، افزود: در بیش از صدوبیست روزی که از این اتفاق می‌گذرد شاهد نوعی انفعال عملی هستیم، این مسئله برای جهان اسلام صورت خوشی ندارد که در قلب جهان اسلام سی هزار فلسطینی اعم از زنان و کودکان بی‌گناه کشته شوند، ولی واکنش‌ها در حد برخی جلسات و ابراز همدردی‌ها باقی بماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حتما نیاز به این است که رژیم صهیونیستی تاوان جنایت‌هایش را حتی به صورت حداقلی پرداخت کند و این تاوان حداقل قطع کامل مناسبات سیاسی، اقتصادی و استفاده از همه اهرم‌های بین المللی برای انزوای این رژیم جنایتکار است.

وزیر فرهنگ گفت: برای روسیه پس از جنگ اوکراین چه اتفاقاتی رخ داد؟ در کمترین فاصله زمانی از همه ابزار‌های جهانی برای مقابله با این کشور استفاده شد مثل ممنوعیت حضور روس‌ها در مسابقات جام‌جهانی و المپیک، طرف مقابل روسیه در همه عرصه‌ها و مجامع جهانی انزوا را برقرار کرد این در حالی است که چنین اتفاق وحشتناکی به صورت مستمر در حال رخ دادن است، ولی حتی جهان اسلام واکنش متناسبی را از خود نشان نداده است.

وی با بیان اینکه در این اجلاس تاکید کردم مردم کشور‌های اسلامی با نگرانی تحولات را دنبال می‌کنند و از این انفعال حتما ناراحت و نگران هستند، افزود: این اجلاس باید بتواند گام نوینی برای حرکتی قوی در حوزه اطلاع رسانی و حرکت جمعی جدید برای هم افزایی خبری و رسانه‌ای باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه در دیدار‌های دو جانبه با مسئولان کشور‌های مختلف همین نگاه حاکم بود تا بتوانیم این فضا را شکل دهیم، ادامه داد: امیدواریم تحرکات رسانه‌ای و فرهنگی بیشتر شود، جمهوری اسلامی ایران هم آمادگی خودش را برای هرگونه میزبانی از اجلاس‌های بعدی در این زمینه و انجام اقدامات تحول آفرین اعلام می‌کند.

دانلود فیلم

ادامه مطلب تاکید ایران بر اتخاذ مواضع عملی برای بحران غزه

«یک و دو» برنامه انتخاباتی نسیم با چاشنی طنز

محسن رفیعی تهیه کننده برنامه «یک و دو» گفت: به طور کلی نامزد‌های انتخابات برای جمع آوری رای به یک سری اقداماتی روی می‌آورند. با دادن وعده‌ها و انتخاب شعار‌های انتخاباتی سعی در کسب آرا مردمی دارند. ما در «یک و دو» در بخش‌های مختلف به موضوعاتی همچون وعده‌ها و تبلیغات انتخابی نامزد‌ها می‌پردازیم. موضوع این برنامه، نامزد‌هایی هستند که می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شوند و در هر قسمت یک شخصی که از بازیگران تئاتر یا هنرورز است روند چگونگی نامزد شدن خود را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به این که در تولیدات طنز، فرهنگ سازی و آموزش هم گنجانده می‌شود گفت: اهمیت مشارکت در انتخابات و فرهنگ مسئولیت پذیری و چگونگی انتخاب اصلح در برنامه «یک و دو» به زبانی متفاوت بیان می‌شود.

تهیه کننده «یک و دو» تاکید کرد: از آنجایی که این برنامه به مبحث انتخابات رویکرد طنز دارد و جنبه آسیب شناسی موضوعات تبلیغاتی انتخاباتی را با کنایه می‌پردازد، ممکن است لبه‌های تیز طنز در برخی موارد به خاطر تشابه مصداقی به مذاق برخی خوش نیاید. باید در نظر داشت مرز سیاه نمایی و انتقاد همین است که نقطه تاریک را بگوییم و روزنه امید را هم بیان کنیم و بگوییم مسیر از کدام طرف است. این برنامه می‌خواهد درباره بزرگ‌ترین رویکرد مشارکتی مردم سخنانی از جنس دیگر و با چاشنی طنز بیان کند و درصدد اصلاح برخی روش‌ها و دیدگاه هاست.

رفیعی با اشاره به این که «یک و دو» تولید مرکز سیمرغ است که از شبکه نسیم پخش می‌شود، گفت: یک گروه ۵ ـ ۶ نفره داریم که کار پژوهش را انجام می‌دهند و گروه نویسندگان هم که کار پیش تولید و نگارش را برعهده دارند و در نهایت این متن‌ها نوشته و بازبینی می‌شود تا به ذات خنده و طنز برنامه برسیم. در این برنامه سعی می‌کنیم ترکیبی از کمدی‌های موقعیت، کلامی و بک گراند داشته باشیم.

وی افزود: هر نامزدی برای معرفی خود یک شعار انتخاباتی انتخاب می‌کند و نشست خبری هم برگزار می‌کند. در نشست خبری وعده‌هایی با کاندیدا‌های فرضی داریم و در پایان هر قسمت رای گیری صورت می‌گیرد.

تهیه کننده این برنامه همچنین درباره علت نامگذاری این مجموعه تحت عنوان «یک و دو» گفت: از آن جایی که این انتخابات دوازدهمین دوره برگزاری خود را خواهد داشت و انتخابات هم در اسفند که ماه دوازدهم سال است برگزار می‌شود و افراد همواره برای انتخاب بین گزینه ۱ و ۲ تردید دارند و ماه میلاد امام زمان (عج) امام دوازدهم شیعیان هم هست و نتیجه انتخابات هم روز دوازدهم اسفندماه اعلام می‌شود، همه این‌ها باعث شد تا این نام را انتخاب کنیم.

«یک و دو» با مرور انگیزه‌های انتخاباتی هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم است و پخش آن تا روز انتخابات ادامه دارد.

کارگردان این مجموعه آرمین قاسم زاده؛ امیر عضدی سرپرست نویسندگان و رسول ناصری ناظر طرح است.

دانلود فیلم

ادامه مطلب «یک و دو» برنامه انتخاباتی نسیم با چاشنی طنز

خانم ها،این عادت ها خوشگلیتون رو نابود می کنه!

زیبایی برای خانمها ازاهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر همیشه به دنبال یافتن راه هایی برای زیباتر شدن هستند. برای زیباتر شدن تنها جراحی ، آرایش ، رسیدگی به پوست، مصرف مواد غذایی مغذی و…موثرنیست بلکه شما برای زیبا شدن بهتر است از برخی عادات مخرب که خودتان حتی نمی دانید، دست بکشید.
شب بیداری های مکرر
با کم خوابیدن ترشح هورمونی به نام کورتیزول افزایش می یابد که می تواند باعث التهاب و آسیب به پوست شود. همچنین کم خوابی جریان خون را به پوست کاهش می دهد، جریان خون برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست ضروری است. کم خوابی می تواند باعث تسریع روند پیری پوست،منجر به چین و چروک زودرس،پف کردن چشم ها و…شود.
استرس زیاد
استرس فقط روی اعصاب و روان تان تاثیر منفی نمی گذارد، بلکه زیبایی های شما را ازبین برده و عوارض ناگواری روی پوست و مو و حتی ناخن های شما می گذارند. زمانی که دچار استرس می شویم، در بدنمان ماده ای به نام کورتیزول ترشح می شود و همین ماده موجب افزایش تولید چربی، مسدود شدن منافذ پوستی و به دنبال آن ظاهر شدن انواع جوش و آکنه روی پوست می شود.
مصرف بیش ازحد شکر
زمانی که شما مواد غذایی با شاخص قند بالا مصرف می‌کنید ، سطح قند خون در بدن بالا می‌رود و در مدت زمان کوتاهی انسولین به داخل سلول‌ها آزاد می‌شود و باعث افت قند در خون می‌شود، عدم تعادل و کاهش شدید در قند خون ، به بدن فشار آورده و باعث کدر و مات شدن پوست و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. همچنین مصرف زیاد شکر باعث می‌ شود شما سن تان بالاتر دیده شود زیرا شکر، گلوکز یا فروکتوز باعث تولید موادی می‌ شوند که سموم را ایجاد می‌ کند، به کلاژن و الاستین دو پروتئین مهم پوست برای جوانی و شادابی،آسیب می رسانند.


مصرف زیاد گوشت
خوردن بیش از حد گوشت قرمز باعث افزایش سطح آهن خون شده و فرایند پیری را در فرد سرعت می‌بخشد.گوشت قرمز در مراحل پخته شدن تولید هیدروکربن می کند و مصرف آن زیبایی پوست را کاهش می دهد.

منبع: نمناک


Post Views: 4

دانلود فیلم

ادامه مطلب خانم ها،این عادت ها خوشگلیتون رو نابود می کنه!

فهرست کامل برندگان جوایز SAG 2024

پیشتازی اوپنهایمر و وراثت در تمامی بخش‌ها

مراسم سی‌امین دوره اهدای جوایز اتحادیه بازیگران سینما و تلویزون» (SAG) 2024 برگزار شد و با برتری «اوپنهایمر» (Oppenheimer) در بخش عناوین سینمایی و «وراثت» (Succession) و «خرس» (The Bear) در بخش عناوین تلویزیونی به پایان رسید.

فهرست کامل برندگان بفتا ۲۰۲۴

برندگان جوایز اتحادیه بازیگران SAG 2024

بهترین گروه بدلکاری در یک سریال

بهترین گروه بدلکاری در یک فیلم

بهترین بازیگر زن در فیلم‌های تلویزیونی یا مینی‌سریال‌ها

  • الی وانگ | مشاجره Beef
  • اوزو آدوبا | مسکن Painkiller
  • کاترین هان | چیزهای کوچک زیبا Tiny Beautiful Things
  • بری لارسون | کلاس درس شیمی Lessons in Chemistry
  • بی پاولی | نوری کوچک A Small Light

بهترین بازیگر مرد در فیلم‌های تلویزیونی یا مینی‌سریال‌ها

  • استیون ینو | مشاجره Beef
  • مت بومر | همراهان سفر  Fellow Travelers
  • جان هام | فارگو Fargo
  • دیوید اویلو | کلانترها: بس ریوز Lawmen: Bass Reeves
  • تونی شال‌هوب | آخرین پرونده آقای مانک Mr. Monk’s Last Case: A Monk Movie

بهترین بازیگر زن در یک سریال کمدی

  • آیو ادبیری | خرس  The Bear
  • الکس باریستین | خانم میزل شگفت انگیز The Marvelous Mrs. Maisel
  • راشل برونسنهان | خانم میز شگفت انگیز The Marvelous Mrs. Maisel
  • کوئینتینا برانسون | دبستان ابوت Abbott Elementary
  • حانا وادینگهام | تد لاسو Ted Lasso

بهترین بازیگر مرد در یک سریال کمدی

  • جرمی آلن وایت | خرس The Bear
  • برت گلدستون | تد لاسو Ted Lasso
  • بیل هادر | بری Barry
  • ابون ماس-باچراچ | خرس The Bear
  • جیسون سودیکیس | تد لاسو Ted Lasso

بهترین گروه بازیگری در یک سریال کمدی

  • خرس The Bear
  • دبستان ابوت Abbot Elementary
  • بری Barry
  • فقط قتل‌های این ساختمان Only Murders in the Building
  • تد لاسو Ted Lasso

بهترین بازیگر مرد در یک سریال درام

  • پدرو پاسکال | آخرین بازمانده از ما The Last of Us
  • برایان کاکس | وراثت Succession
  • بیلی کراداپ | برنامه صبحگاهی The Morning Show
  • کیرن کالکین | وراثت Succession
  • متیو مک فادین | وراثت Succession

بهترین بازیگر زن در یک سریال درام

  • الیزابت دبیکی | تاج The Crown
  • جنیفر آنیستون | برنامه صبحگاهی The Morning Show
  • بلا رامسی | آخرین بازمانده از ما The Last of Us
  • کری راسل | دیپلمات The Diplomat
  • سارا اسنوک |وراثت Succession

بهترین گروه بازیگری در یک سریال درام

  • وراثت Succession
  • تاج The Crown
  • عصر طلایی The Guilded Age
  • آخرین بازمانده از ما The Last of Us
  • برنامه صبحگاهی The Morning Show

بهترین بازیگر زن نقش مکمل در یک سریال درام

  • دیواین جوی رندالف | جاماندگان The Holdovers
  • امیلی بلانت | اوپنهایمر Oppenheimer
  • دانیل بروکس | رنگ ارغوانی  The Color Purple
  • پنه‌لوپه کروز | فراری Ferrari
  • جودی فاستر | نایاد Nyad

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در یک سریال درام

  • رابرت داونی جونیور | اوپنهایمر Oppenheimer
  • استرلینگ کی براون | داستان آمریکایی  American Fiction
  • ویلم دفو |  بیچارگان Poor Things
  • رابرت دنیرو | قاتلان ماه کامل Killers of the Flower Moon
  • رایان گاسلینگ | باربی Barbie

بهترین بازیگر زن نقش اول در یک فیلم

  • لیلی گلدستون | قاتلان ماه کامل Killers of the Flower Moon
  • آنت بنینگ | نایاد Nyad
  • کری مولیگان | رهبر ارکستر Maestro
  • مارگو رابی | باربی Barbie
  • اما استون | بیچارگان Poor Things

بهترین بازیگر مرد نقش اول در یک فیلم

  • کیلین مورفی | اوپنهایمر Oppenheimer
  • بردلی کوپر | رهبر ارکستر Maestro
  • کلمن دومینگو | راستین Rustin
  • پل جیاماتی | جاماندگان The Holdovers
  • جفری رایت | داستان آمریکایی American Fiction

بهترین گروه بازیگری در یک فیلم

  • اوپنهایمر Oppenheimer
  • داستان آمریکایی American Fiction
  • باربی Barbie
  • رنگ ارغوانی The Color Purple
  • قاتلان ماه کامل

 

چند نکته درباره جایزه SAG 2024

  • فیلم «اوپنهایمر» در بخش‌های بهترین گروه بازیگری، بهترین بازیگر مرد برای «کیلین مورفی» و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای «رابرت داونی جونیور» برنده جایزه شد و پیشتاز بود در حالی که «خرس» و «وراثت» جایزه بهترین گروه بازیگری سریال‌های کمدی و درام را دریافت کردند.
  • «الیزابت دبیکی» در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول سریال‌های درام و «پدرو پاسکال» در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال‌های درام به این جایزه رسیدند و «آیو ادبیری» و «جرمی آلن وایت» از سریال «خرس» در بخش‌های بهترین بازیگر زن و مرد نقش مکمل سریال‌های کمدی برنده جایزه شدند.
  • «لیلی گلدستون» برای بازی در «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول یک فیلم را به خانه برد. او که به اولین بازیگر زن بومی آمریکایی تبدیل شد که این جایزه را دریافت می‌کند روی صحنه گفت به «بازگویی حقیقت خودتان ادامه دهید.»
  • «فرن درشر» رئیس اتحادیه بازیگران که اعتصاب ۱۱۸ روزه بازیگران را در طول تابستان و اوایل پاییر رهبری کرد در این مراسم از همبستگی اعضا تقدیر کرد و گفت تلاش آن‌ها تأثیری «تاریخی» خواهد داشت: «شما قهرمانید. در طولانی‌ترین اعتصاب تاریخ اتحادیه با شهامت و ایمان دوام پیدا کردید.»
  • برندگان این جوایز در اغلب سال‌ها با برندگان اسکار بازیگری یکسان بوده‌اند. از سال ۱۹۹۵ فقط چهار فیلم بدون دریافت جایزه گروه بازیگری این اتحادیه برنده اسکار شده‌اند.



دانلود فیلم

ادامه مطلب فهرست کامل برندگان جوایز SAG 2024

۴ دمنوش گیاهی که کبد را پاکسازی می‌کنند!

پاکسازی کبد با دمنوش گیاهی: پاکسازی کبد آنقدر مهم است که حتی اگر هنوز دچار مشکل نشده‌اید هم باید برای پیشگیری از آن، پاکسازی و دفع سموم از کبد را در برنامه خود بگنجانید. در ادامه این مطلب سلامت چند دمنوش را معرفی کرده‌ایم که برای پاکسازی کبد مفید هستند.

بیشتر بخوانید: خواص سنجد از درمان کبد چرب تا حفظ سلامت عمومی بدن!

۱.شاه‌تره

از خواص درمانی گیاه شاه‌تره و عصاره آن را می‌توان به بهبود اختلالات کبدی، برطرف کردن بیماری‌های پوستی، مانند اگزما و پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی)، کاهش قند خون، مقابله با دیابت و کلسترول، کاهش تپش قلب اشاره کرد، همچنین این گیاه ضداسپاسم، ورم، ادرارآور، آرام‌بخش و کاهش دهنده فشارخون، تسکین‌دهنده درد، بندآورنده خونریزی، سم‌زدا، درمان بیماری‌های انگلی و یبوست، تصفیه‌کننده خون،‌ مقابله‌کننده با عفونت‌های بدن، افزایش تعریق بدن، تب‌تر، مسهل و صفراآور است.

به دو تا چهار گرم از خشک‌شده این گیاه (مخلوط برگ، ساقه و گل) یک لیوان آب جوش افزوده و پانزده دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را صاف نموده و گرم قبل از غذا میل کنید.

پاکسازی کبد با دمنوش گیاهی، می‌توان روزانه تا سه نوبت نوشیدن این مقدار را (صبح، ظهر، شب) تکرار کرد. در مجموع می‌توان روزانه شش تا دوازده گرم گیاه را که معادل حدود سه لیوان محصول صاف شده است مصرف کرد.

نکته: توصیه می‌شود دم‌کرده شاه‌تره را گرم بنوشید، زیرا با سرد شدن محلول بعضی از مواد موجود در آن رسوب می‌کند. در بسیاری از موارد عرق شاه‌تره مورد استفاده است، در حالی که بسیاری از خواص موجود در این گیاه با توجه به روش‌ تهیه‌ای که ذکر شد در محلول باقی می‌ماند؛ بنابراین عرق شاه‌تره فاقد برخی از این خواص با مقدار مصرف عادی ذکر شده است. به خاطر داشته باشید که مصرف مقادیر زیاد عرق شاه‌تره ممکن است باعث لرز، تشنج و حتی مرگ شود. در دوران بارداری و شیردهی بهتر است مصرف نشود.

پاکسازی کبد با دمنوش گیاهی

۲.عناب

پاکسازی کبد با دمنوش گیاهی، تب‌بر است و عمل تصفیه خون را در کبد افزایش می‌دهد. عناب و زرشک را به مقدار مساوی در یک لیتر آب بجوشانید و با مقداری شکر یا عسل مخلوط کنید و پس از سرد شدن روزی یک فنجان از آن میل کنید.

۳.کنگر فرنگی (آرتیشو)

درمان کبد، پیشگیری کننده انسداد کیسه صفرا، کاهش دهنده بافت چربی در کبد و سایر بافت‌ها، مؤثر در عملکرد بهتر کبد، کاهش‌دهنده درد شکم و تهوع است.

پاکسازی کبد با دمنوش گیاهی، اگر این گیاه به شکل دمنوش و به مدت چهل و پنج روز استفاده شود، آنزیم‌های کبدی را تنظیم می‌کند.

پاکسازی کبد با دمنوش گیاهی

۴.زنبق

پاکسازی کبد با دمنوش گیاهی، دمنوش زنبق با تحریک کبد در درمان هپاتیت و یرقان مفید است. برای درمان عوارض پوستی مانند آکنه، سوءهاضمه، بیماری روماتیسم و کاهش وزن مؤثر است.

امروزه برای سم‌زدایی بدن و افزایش ادرار از آن استفاده می‌کنند. ضماد تهیه شده از آن با ریشه آسیاب‌شده زنبق برای درمان ناراحتی‌های پوستی، زخم و دردهای روماتیسم به کار می‌رود.

برای تهیه دمنوش زنبق یک قاشق مرباخوری ریشه خشک آن را در یک لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه بجوشانید و روزی ۳ بار مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: با این ۱۵ گیاه، کبد چرب را برای همیشه درمان کنید+نحوه مصرف

دانلود فیلم

ادامه مطلب ۴ دمنوش گیاهی که کبد را پاکسازی می‌کنند!

«مادرم ایران» ویژه برنامه انتخاباتی شبکه چهار

در آستانه برگزاری انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی، ویژه برنامه انتخاباتی «مادرم ایران» با برقراری ارتباط زنده اینترنتی با اعضای شورا‌های اسلامی به موضوع انتخابات می‌پردازد.

با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس، ویژه برنامه انتخاباتی «مادرم ایران» با برقراری ارتباط زنده تلفنی و اینترنتی با اعضای فرهیخته شورا‌های روستایی سراسر کشور به موضوع انتخابات می‌پردازد.

این برنامه که پخش اولین قسمت آن در روز یکشنبه ۶ اسفند ساعت ۲۰:۴۵ انجام شده، در روز‌های دوشنبه تا پنجشنبه نیز در سه نوبت در ساعت‌های ۱۳:۳۰، ۱۷:۰۰ و ۲۰:۴۵ به صورت زنده از استویوی پخش شبکه به روی آنتن می‌رود.

«مادرم ایران» در روز جمعه ۱۱ اسفند نیز، در طول زمان برگزاری انتخابات، پوشش کاملی از این رویداد ملی خواهد داد.

دانلود فیلم

ادامه مطلب «مادرم ایران» ویژه برنامه انتخاباتی شبکه چهار

معرفی کامل و نقد فیلم تحسین شده درون پوسته پیله زرد

مخاطبانی که اولین‌بار در جشنواره فیلم کن به تماشای این درام ۱۸۲ دقیقه‌ای ویتنامی نشستند، از کشف یک صدای بزرگ جدید در سینمای معاصر، شگفت‌زده شدند. یک فیلم خیال‌انگیز که جادوی خلسه‌آور فیلم‌های دو غول سینمای آسیا، اپیچاتپونگ ویراستاکول و سای مینگ-لیانگ را در خود دارد. فیلمی که اگرچه داستان آن ساده به‌نظر می‌رسد، اما با حرکات آهسته دوربین و نماهای بلند هیپنوتیزم‌کننده خود مخاطب را به قلمروهای مسحورکننده‌ای وارد می‌کند که توضیح‌شان هرگز ساده نیست. اولین فیلم بلند تین آن فام، نخستین‌بار در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده جایزه دوربین طلایی بهترین فیلم بلند اول شد. پیله زرد نمایش‌های جهانی بسیار موفقی در جشنواره‌های مختلف داشته و با تحسین گسترده منتقدان در سراسر جهان روبرو شده است. در این مطلب به معرفی و نقد فیلم درون پوسته پیله زرد پرداخته‌ایم.

فهرست بهترین فیلم های عاشقانه جهان

خلاصه داستان فیلم درون پوسته پیله زرد

داستان فیلم درون پوسته پیله زرد Inside the Yellow Cocoon Shell را اینطور می‌شود تعریف کرد؛ تین باید جسد زن برادرش را که در تصادفی ناگهانی در سایگون جان باخته و پسر ۵ ساله‌اش، دائو که به‌طور معجزه آسایی از آن جان سالم بدر برده است، به زادگاهشان در حومه شهر ببرد. بنابراین تین ناخواسته و با بی میلی مجبور به ترک سایگون و بازگشت به زادگاه کوهستانی‌اش بعد از سال‌ها می‌شود. تین در آنجا برای سپردن دائو به برادر بزرگترش که سال‌ها از ناپدید شدنش می‌گذرد، جست‌وجویی را برای پیدا کردن او آغاز می‌کند. تین در این مسیر با رویاهایی شگفت‌انگیز و ماجراهایی مسحورکننده روبرو می‌شود که خاطرات فروخورده و آرزوهای ممنوعه او را دوباره شعله‌ور می‌سازند. در اعماق هزارتوی این جست‌وجوی خیالی، تین با بحران‌های وجودی خود درباره ارزش و معنای زندگی کلنجار می‌رود.

 

بازیگران و عوامل فیلم درون پوسته پیله زرد

لی فونگ وو در نقش تین، نوئن تی کویین در نقش معشوق قدیمی تین، تائو، نوئن تین در نقش برادزاده او دائو و وو نوک ماین در نقش ترون، بازیگران اصلی درون پوسته پیله زرد هستند.

تین آن فام، علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه را نیز نوشته و تدوین فیلم را همچنین انجام داده است. تصایر چشم‌نواز و مسحورکننده درون پوسته پیله زرد حاصل کار دین دویی هون هستند. دویی هون، دو فیلم کوتاه قبلی آن فام را نیز فیلمبرداری کرده است.

 

کارگردان فیلم درون پوسته پیله زرد کیست؟

نویسنده و کارگردان ویتنامی، تین آن فام، پس از فارغ‌التحصیلی از رشته فناوری اطلاعات به فیلمسازی علاقه‌مند شد و به شکلی خود آموز فیلمبرداری و تدوین را یاد گرفت. او با فیلم کوتاه The Mute به جشنواره‌های پالم اسپرینگز، تامپره و اوپسالا راه یافت. فیلم کوتاه بعدی تین، بیدار بمان، آماده باش (Stay Awake, Be Ready) برنده جایزه ILLY بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن شد و در جشنواره‌های متعدد دیگری مانند کلرمون فران، لوکارنو و بوسان، به نمایش درآمد و جوایز دیگری نیز از آن خود کرد. آن فام قبل از اینکه بیدار بمان، آماده باش را بسازد، روی ایده پیله زرد کارکرده بود. این فیلم کوتاه تک پلان ۱۴ دقیقه‌ای، براساس اولین صحنه فیلمنامه پیله زرد ساخته شده است. در واقع، فام با این فیلم کوتاه به آزمایش ریتم و میزانسنی که برای پیله زرد در نظر داشته است، پرداخت.

 

مروری بر نظر منتقدان درباره فیلم درون پوسته پیله زرد

پلی لیست | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

ماریا ای. گیتس | فیلم درون پوسته پیله زرد به کارگردانی تین آن فام، برنده جایزه دوربین طلایی بهترین فیلم اول در جشنواره فیلم کن، یک اودیسه معنوی سه ساعته عمیقا محسوس درباره اندوه و نومیدی در اشکال مختلف آن است.

اسکرین دیلی | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

آلن هانتر | این یک فیلم اول چشمگیر، برانگیزاننده، جذاب و اسرارآمیز است. هیچ پاسخ ساده‌ای برای پرسش‌های بزرگ وجودی نیست، بلکه تنها میل به جستجوی آن‌ها با قلبی مهربان و نیت خوب وجود دارد. در نهایت تنها باید ایمان داشته باشید.

ورایتی | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

گای لاج | این یک فیلم هنری کند و چالش‌برانگیز و البته اغواکننده است که به دنیای آثار غول‌هایی مانند اپیچاتپونگ ویراستاکول، سای مینگ-لیانگ و تئو آنجلوپولوس، شباهت دارد، بدون آنکه تقلیدی از هیچ‌کدام‌شان به نظر برسد.

 فیلم درون پوسته پیله زرد

مجله اسلنت | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

جیک کول | شاید قهرمان داستان احساس کند که ارتباطش با دنیا قطع شده، اما فیلم عمیقا در سازگاری و هماهنگی با آن است.

ایندی‌وایر | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

جاش اسلیتر-ویلیامز | این فیلمی است که پیوسته شما را به درک و شهودی حسی و گم شدن در گذر زمان فرامی‌خواند، تا جایی که تقریبا می‌توانید حضور دوربین را حتی در هنگام حرکت فراموش کنید. شما با شخصیت تین در قاب فیلم زندگی می‌کنید؛ چراکه ریتم حرکت دوربین و شخصیت به شکلی طبیعی در هم تنیده شده‌اند.

نقد فیلم درون پوسته پیله زرد برگرفته از سایت ریورس شات

جولیا گانیسون | تین آن فام، درون پوسته پیله زرد را در طی دو سال در سایگون و ارتفاعات مرکزی جنوب ویتنام، منطقه‌ای با فصلی بارانی که تقریبا از می تا اکتبر ادامه دارد، فیلمبرداری کرد. باران نقش مهمی در فیلم دارد. در اولین صحنه فیلم، در بازارچه‌ای در فضای باز در سایگون، پیرنگ داستانی فیلم همزمان با آغاز بارش باران، شروع به باز شدن می‌کند. زمانی‌که یک باران شدید ناگهانی، گویی پیشاپیش از تصادف یک موتورسیکلت خبر می‌دهد. بعدتر، تین (لی فونگ وو)، یک فیلمبردار عروسی، متوجه می‌شود که خواهر شوهرش، هان، مرده است و از آنجایی که برادرش گم شده، مسئولیت مراقبت از پسرشان، دائو، بر عهده او قرار می‌گیرد. تین سپس به روستای دوران کودکی‌اش برمی‌گردد و به جستجوی برادرش و رسیدن به خلوصی معنوی می‌رود.

فیلم رابطه‌ای به‌ظاهر گسسته با روایت خود دارد. برخی صحنه‌ها عمیق‌تر به شخصیت تین می‌پردازند و داستان را به شکلی سرراست پیش می‌برند، مانند زمانی‌که تین یک قرار ملاقات پرشور و جانکاه با عشقی قدیمی را به یاد می‌آورد که از همان زمان به بعد یک راهبه شده است. با اینحال، در لحظات بسیاری، داستان به نفع تجربه‌ای زیبایی‌شناختی و فلسفی، کمرنگ می‌شود.  در این سکانس‌ها، باران، و حاشیه صوتی محیطی زنده‌ای که ایجاد می‌کند، در کنار نماهای دور، برداشت‌های بلند و ریتم کند، در راستای نمایش همگرایی قلمروهای فانی و مقدس، عمل می‌کنند. زمانی که خانواده هان بعد از تشییع جنازه او، با هم دعای تسبیح را می‌خوانند، صدای بارش شدید باران تقریبا مانع شنیدن ذکر خوانی آن‌ها می‌شود. در سکانسی دیگر نزدیک به انتهای فیلم، تین در شبی که بارانی شدید می‌بارد در امتداد مسیری کوهستانی راه می‌رود. هنگامی‌که او در مسیر خود برای لحظه‌ای توقف می‌کند، باران پراکنده می‌شود. سپس دوربین از سوژه انسانی خود فاصله می‌گیرد تا درختی پر از پروانه‌های سفید را در قاب قرار بدهد. بنابراین الگوهای آب و هوایی و جهان طبیعی به مجرایی تبدیل می‌شوند که فام از طریق آن‌ها به بیانی ماورایی و استعلایی می‌رسد.

موتور سیکلت‌ها هم مانند باران در همه جا حاضرند. سفر با موتورسیکلت جزئی جذایی ناپذیر از زندگی یک شخصیت ویتنامی است. از زمان اصلاحات اقتصادی دوی موی (Doi Moi) در سال ۱۹۸۶، اقتصاد در حال توسعه ویتنام تقاضای بسیار زیادی را برای حمل و نقل و همچنین شرایطی برای جذاب سرمایه‌گذاری خارجی جهت تقویت تولید موتورسیکلت، ایجاد کرد. در ویتنام – کشوری با جمعیت ۹۸ میلیونی – حدود ۷۰ میلیون موتورسیکلت ثبت شده وجود دارد و شلوغی و ترافیک در شهرهای بزرگ بخشی اساسی از زندگی شهری است. در جهان فیلم، اگر آب و هوا نشانه الوهیت است، موتورسیکلت‌ها به شکل پررنگی به انسان اشاره دارند. ترافیک انبوه شهری، جاده‌های خاکی گل‌آلود، خرابی‌های مکانیکی، متعلق به قلمرو کم‌تر معنوی موتورها هستند. این وسایل نقلیه که در کنار هم و در عین حال جدا از یک‌دیگر غژغژکنان در خیابان‌ها حرکت می‌کنند، مکررا انزوا، درماندگی و مهارت انسان را به یاد می‌آورند.

 فیلم درون پوسته پیله زرد

در یکی از صحنه‌های طولانی فیلم که در نمایی بسیار دور فیلمبرداری شده است، تین را می‌بینیم که موتورسیکلت از کار افتاده خود را در حاشیه‌ جاده‌ای پر پیچ و خم، حرکت می‌دهد. یک غریبه – رهگذری که هیچ تصوری نداشته از اینکه فیلمبرداری در حال انجام است –موتور خود را متوقف می‌کند و کنار می‌زند تا با او حرف بزند و کمکش کند. فیلم در چند جای دیگر  این موقعیت‌ها واقعی را نمایش می‌دهد. به عنوان مثال، مدت کوتاهی پس از اینکه تین به روستا می‌رسد، با آقای لو، پیرمردی که هم در فیلم و هم در زندگی واقعی کفن می‌بافد، دیدار می‌کند. قصه‌ای که آقای لو به تین از تجربه‌اش در ارتش در طول جنگ ویتنام می‌گوید، مستقیما از زندگی واقعی او می‌آید. فام به مدت سه هفته تمرین کرد تا حول مونولوگ آقای لو که آن را به زبان خودش می‌گوید، حرکات دوربین را به شکلی دقیق طراحی کند. اما صحنه موتورسیکلت خراب شده، تنها صحنه کاملا بدون فیلمنامه پیله زرد است. فان تصمیم گرفت که شهودی عمل کند و این احساس را داشت که این چیدمان نتایج ارزشمندی به همراه خواهد داشت. این نقطه‌گذاری غیرمتعارف که در اواخر فیلم ظاهر می‌شود، یکی از تاثیرگذارترین و خاطره‌انگیزترین لحظات فیلم است که هرچه پیش می‌رود بیش‌تر از رئالیسم فاصله می‌گیرد. استفاده از موتورسیکلت در اینجا به طرز درخشانی یک تبادل انسانی دوست‌داشتنی و بامزه را ممکن می‌سازد؛ یک ارتباط اجتماعی واقعی که هیچ صحنه دیگری از فیلم با آن مطابقت ندارد.

فیلم با گفت‌وگوی میان تین و دو دوست درباره معنای زندگی آغاز می‌شود. یکی از دوستان قصد دارد سایگون را ترک کند تا در کوهستان دنج و آرام معنای زندگی را بیابد. دوست دیگر او را ساده‌لوح می‌نامد و پیش‌بینی می‌کند که به محض اینکه پولش تمام شود، دوباره به شهر بازمی‌گردد. تین هیچ کدام از این دیدگاه‌ها را تایید نمی‌کند و در عوض ابهام آمیز بودن ایمان را به یاد دوستانش می‌آورد. اگرچه بیش‌تر مدت زمان درون پوسته پیله زرد در محیطی روستایی رخ می‌دهد، اما این بحث ابتدایی این پرسش را مطرح می‌کند که چگونه فضاهای شهری و روستانی مانع یا باعث کشف و شهودی معنوی می‌شوند. فیلم با طرح این موضوع در چارچوب یک بحث چندوجهی، روی یک دوگانگی دست می‌گذارد و تفاسیر متفاوتی را تصدیق می‌کند. البته اینکه فیلم چگونه شهر و روستا را متمایز می‌سازد، گاهی ساده انگارانه به‌نظر می‌رسد. صحنه‌های سایگون غرق در شلوغی، رفت‌وآمد، ملال و گسیختگی، هستند. تین تنها با فرار از این شهر سرمایه‌داری می‌تواند تلاش خود را برای دستیابی به سلامتی درونی آغاز کند. عزیمت او نقطه آغازین بخش رویایی‌تر و انتزاعی‌تر فیلم است. جایی‌که ترکیب‌بندی‌های فام بر زیبایی کوه‌ها، سرسبزی و لایه‌های مه، تاکید دارند. درحالی‌که گفتگوی دوستان، موقعیتی برای ترسیم ظریف نظرگاه‌های متفاوت درباره یک موضوع واحد را پیشنهاد می‌کند، دوگانه شهر بی‌خدا و طبیعت روستایی مقدس که در ادامه ظاهر می‌شود، کمی بیش از حد خط کشی شده به‌نظر می‌رسد.

درون پوسته پیله زرد ریتم آرام دلپذیری دارد. برخی لحظات از قدرتی مغناطیسی برخوردارند؛ ردیفی از گاومیش‌ها که مشتاقانه به دوربین خیره شده‌اند و با نزدیک‌تر شدن دوربین نگاه‌شان را می‌دزدند؛ قطعه کارائوکه (نوعی آوازخوانی که در آن افراد مبتدی در حین پخش موسیقی بی کلام آوازهای مشهور، متن اشعار آن ها را بر صفحه نمایشی می‌بیینند و با صدای خودشان آن را می‌خوانند) انفرادی و پرشور تین در یک اتاق آینه کاری شده؛ یک صحنه خلسه‌آمیز موتور سواری در یک جاده مه‌ آلود در هوایی گرگ و میش. همانطورکه خطوط روایی فیلم کمرنگ می‌شوند، برخی از سکانس‌ها به‌طور ضمنی داستان تین را بسط می‌دهند، مانند زمانی‌که تین با همسر و فرزند برادرش تام ملاقات می‌کند. بقیه صحنه‌ها اگرچه نامربوط به داستان هستند، اما زبان بصری فیلم حول ایده ایمان را بیش‌تر گسترش می‌دهند؛ مانند دروازه‌ها، حصارها و پرده‌های زیادی که مرز میان دنیاها را به تصویر می‌کشند. البته بخش‌های متعددی هم هستند که هیچ کدام از این اهداف را محقق نمی‌سازند، با اینحال این عدم توازن ناخوشایند نیست. در نهایت، درون پوسته پیله زرد بسیار شبیه یک روز بارانی می‌گذرد: یک روز طولانی، آهسته و خواب‌آلود، درحالی‌که حواس‌مان میان آنچه که جلوی دیدمان است و دنیای درونی دوردست و نادیدنی‌مان، شناور و سرگردان است.

 فیلم درون پوسته پیله زرد

امتیاز سایت های سینمایی به فیلم

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۶.۷ از ۱۰
کاربران متاکریتیک هنوز نمره‌ای ثبت نشده است
منتقدان راتن تومیتوز ۹۷ درصد بر اساس ۲۹ نقد
کاربران راتن تومیتوز هنوز نمره‌ای ثبت نشده است
منتقدان متاکریتیک ۹۱ درصد براساس ۹ نقد

مصاحبه کارگردان فیلم

تین آن فام: داستان تین شاید انعکاسی از خودم باشد

  • رویکردم در استفاده از برداشت‌های طولانی و حرکات آهسته دوربین، از سلیقه و علاقه سینمایی خودم ناشی می‌شود. از سویی، دوست داشتم خودم را به چالش بکشم، و از سویی دیگر متوجه شدم که خودم و همچنین مخاطب برای درک تصاویر و صدا به زمان معینی نیاز داریم تا بتوانیم این فاکتورها را تحلیل و بخاطر بسپاریم و در نتیجه قادر باشیم به اعماق دنیای شخصیت سفر کنیم. حرکات آهسته و طولانی دوربین فضاهای خالی‌ای را برای مخاطب ایجاد می‌کرد تا آزادانه تماشا کند و منتظر بماند و حضور دوربین را از یاد ببرد. در نتیجه غافلگیری‌ها بدون هیچ تحمیل و اجباری به شکلی طبیعی در قاب ظاهر می‌شدند.
  • داستان تین شاید انعکاسی از خودم باشد؛ وقت‌گذرانی با دوستان، کلنجار رفتن با کار فیلمبرداری و تدوین ویدئوهای عروسی، انجام دادن تردستی و شعبده‌بازی برای سرگرم کردن دوستان، دلبستگی به عشقی در گذشته که دیگر امیدی به آن نیست، و گشت و گذارهایی پراکنده در زادگاه کوهستانی‌ام در جستجوی خاطرات باقیمانده از گذشته…اما فکر نمی‌کنم این یک فیلم زندگینامه‌ای باشد، زیرا برای من ارتباط با تجربه شخصی‌ام یک فرایند طبیعی در هنگام ساخت فیلم بود.

 

پوستر فیلم درون پوسته پیله زرد

پوستر فیلم درون پوسته پیله زرد

دانلود فیلم

ادامه مطلب معرفی کامل و نقد فیلم تحسین شده درون پوسته پیله زرد