دین اسلام تقلیدی نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل رمضانی، سخنران مذهبی در برنامه کلمه شبکه یک سیما درباره ارتباط ماه رمضان با هویت انسان گفت: ما برای اینکه بتوانیم ارزش هر چیزی را تشخیص دهیم، باید رابطه آن چیز با انسان مشخص شود. اگر من متوجه نسبت چیزی با خودم نشوم، انگار آن چیز را ندارم. وقتی نمی‌دانم آن چیز به چه درد من می‌خورد، قرار است کدام درد مرا درمان کند و با کدام بُعد من ارتباط برقرار می‌کند، انگار آن را ندارم.

حجت‌الاسلام رمضانی ادامه داد: باید ماه رمضان را از انسان شروع کرد. اصلاً باید بگوییم انسان چیست؟ که آنقدر ماه رمضان در او تاثیر می‌گذارد. من از کلمه هویت انسان استفاده می‌کنم. اما ماه رمضان چه ارتباطی با هویت انسان دارد؟ باید گفت تفاوت‌ها هویت‌ساز هستند. ما بیشتر اوقات به چیز‌ها و کسانی شبیه‌ایم، اما ادعای متفاوت بودن داریم. این ادعا‌ها هویت‌ساز نیست.

به گفته این سخنران مذهبی، برای اینکه مغز انتخابگری انسان محترم و ارزشمند شمرده شود، به دو چیز نیاز دارد: ۱. آگاهی. انتخاب غیر آگاهانه ارزشی ندارد. دین ما دین تقلیدی نیست، اصول دین تقلیدی نیست. باید خودت به نتیجه برسی. آیا آگاهی برای ارزشمند شدن هویت انسانی به تنهایی اکتفا می‌کند؟ از کِی انتخاب انتخاب هویت‌ساز و انسان‌ساز است؟ از وقتی که به دو طرف انتخاب علاقه هم داشته باشد.

دانلود فیلم

دین اسلام تقلیدی نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل رمضانی، سخنران مذهبی در برنامه کلمه شبکه یک سیما درباره ارتباط ماه رمضان با هویت انسان گفت: ما برای اینکه بتوانیم ارزش هر چیزی را تشخیص دهیم، باید رابطه آن چیز با انسان مشخص شود. اگر من متوجه نسبت چیزی با خودم نشوم، انگار آن چیز را ندارم. وقتی نمی‌دانم آن […] http://www.vatanfa.com/?s=دین-اسلام-تقلیدی-نیست