سالم ترین و مغذی ترین میوه ها برای کاهش وزن کدامند!؟

سالم ترین و مغذی ترین میوه ها : سالم ترین میوه ها کدامند؟ به گفته یک متخصص تغذیه، تنها ۱۲ درصد از بزرگسالان به اندازه کافی میوه می خورند. برخی از میوه ها به دلیل وجود قند می توانند برای افراد دیابتی مضر باشند. به این ترتیب چه میوه هایی می توانند برای گروههای بیشتری از مردم با مشکلات سلامتی مختلف مفید باشند. در ادامه این مطلب بخش سلامت و تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک به بررسی ۱۵ بهترین میوه ها خواهیم پرداخت. میوه هایی که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سالم ترین و مغذی ترین میوه ها

طبق دستورالعمل های سلامت تغذیه، میوه ها به همراه سبزیجات، باید سنگ بنای رژیم غذایی شما را تشکیل دهند. با این حال، واقعیت این است که تنها ۱۲ درصد از بزرگسالان ½ تا ۲ فنجان میوه (یا معادل آن) توصیه شده را دریافت می کنند. نمی توان انکار کرد که میوه یک خوراکی سالم بوده که سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد محافظ است که از بیماری‌های مزمن، از بیماری‌های قلبی گرفته تا سرطان و اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب محافظت می‌کنند.

اگر به دنبال سالم ترین و مغذی ترین میوه ها برای اولویت‌بندی می‌گردید، در اینجا برخی از آنها با فواید قابل توجه مبتنی بر علم آورده شده است.

زغال اخته

زغال اخته عنوان سالم ترین میوه را به خود اختصاص داده است. رنگ خیره کننده زغال اخته از آنتوسیانین های آن ناشی می شود – آنتی اکسیدانی که اعتقاد بر این است که مسئول فواید سلامتی بی شمار آن است. مطالعات طولانی مدت نشان می دهد که گنجاندن زغال اخته در رژیم شما ممکن است خطر بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. زغال اخته همچنین ممکن است عملکرد شناختی را بهبود بخشیده و قدرت مغز شما را تقویت کند.

تحقیقات بیشتر نشان می دهد که مصرف زیاد زغال اخته یا بلوبری ممکن است به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. یک مطالعه در بین دوقلوهای زن سالم نشان داد که دوقلوهایی که بیشتر زغال اخته می خوردند در مقایسه با دوقلوهایی که کمتر می خوردند چربی بدنشان کمتر بود. بعلاوه، مصرف زیاد آنتوسیانین با ۳ تا ۹ درصد کاهش توده چربی بدن و چربی شکم کمتر در میان این خانم ها همراه بود.

زغال اخته

بهاید گفت که دنیای کاملی از میوه ها برای کشف وجود دارد، بنابراین در حالی که زغال اخته با فواید متعددی مرتبط است، نیازی به نادیده گرفتن سایر میوه ها نیست. خوردن انواع میوه ها به شما کمک می کند که طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری را دریافت می کنید و این احتمال را افزایش می دهد که نیاز روزانه خود به ویتامین ها و مواد معدنی مختلف را برآورده کنید.

به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که خوردن طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی منحصر به فرد در هر هفته به میکروبیوم متنوع روده کمک می کند، که نشانگر سلامت روده است. از آنجایی که همه راه‌های رسیدن به سلامتی با یک روده سالم آغاز می‌شوند، تغییر میزان مصرف میوه یک استراتژی عالی است.

توت فرنگی

فقط ۸ عدد از این جواهرات قرمز رنگ، تمام ویتامین C مورد نیاز شما را در یک روز تأمین می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که در عملکرد سیستم ایمنی و تولید کلاژن نقش دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد توت فرنگی ممکن است نشانگرهای التهاب مضر را کاهش دهد و کلسترول تام و LDL را در میان افرادی که سطح پایه بالایی دارند، بهبود بخشد.

تمشک

یک فنجان تمشک دارای ۸ گرم از ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر توصیه شده روزانه را به شما ارائه می دهد. همچنین مواد مغذی کلیدی مانند منیزیم، پتاسیم و ویتامین C را تامین می‌کند. همچنین حاوی اسید الاژیک و کورستین هستند، آنتی‌اکسیدان‌هایی که از سلول‌های شما در برابر آسیب‌های بیماری‌زا محافظت می‌کنند.

آووکادو

اگرچه ما اغلب آنها را به عنوان یک چربی هوشمند می خوریم، اما آووکادو از نظر فنی یک میوه است. بیشتر چربی آنها تک غیراشباع است، نوعی که در روغن زیتون فوق بکر غالب است و جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای فوق العاده سالم است. یک مطالعه نشان داد که جایگزینی برخی از کربوهیدرات ها در یک وعده غذایی با نصف یا کامل آووکادو با چندین بهبود در نشانگرهای سلامت قلب موثر بوده است به خصوص در میان افراد دارای اضافه وزن و چاقی.

هندوانه

میوه هندوانه ممکن است طعم شیرینی داشته باشد، اما یک فنجان از این میوه آبدار قند طبیعی کمتری نسبت به همان مقدار بسیاری از میوه‌های دیگر از جمله زغال اخته دارد. هندوانه دارای ترکیبی به نام ال سیترولین است که مطالعات نشان داده است که درد عضلانی را پس از ورزش کاهش می دهد. هندوانه پس از تمرین ورزشی نیز انتخاب خوبی است زیرا ۹۰ درصد آن آب است. هر فنجان حدود پنج اونس آب را تامین می‌کند، بنابراین می‌تواند به هیدراتاسیون کمک کند.

سالم ترین و مغذی ترین میوه ها

خرما

یکی از چیزهایی که خرما را بسیار خاص می کند این است که خرما شیرین است اما قند اضافه ای ندارد و از نظر شاخص گلیسمی پایین است. خرما در فهرست سالم‌ترین میوه‌ها قرار دارد؛ زیرا با فواید چشمگیری از جمله حمایت از سلامت مغز و روده همراه بوده است. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که خرما ممکن است به کاهش کلسترول کل و افزایش کلسترول HDL سالم کمک کند بدون اینکه بر سطح قند خون تأثیر بگذارد.

آلو خشک

بسیاری از مردم آلو را با خواص جادویی آن بر سلامت دستگاه گوارش می شناسند، اما تأثیر آلو بر سلامت استخوان نیز قابل ذکر است. یک مطالعه نشان داد که پنج تا شش آلو خشک در روز توده استخوانی را در بین زنان یائسه حفظ می‌کند، در حالی که آنهایی که این عادت روزانه را ترک می‌کنند، کاهش توده استخوانی را تجربه می‌کنند.

کیوی

کیوی علاوه بر تامین بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین C، ممکن است سبب ایجاد خواب، هضم و خلق و خوی بهتردر شما شود. تصور می شود طیف وسیعی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و مواد فعال زیستی با فواید سلامتی کیوی مرتبط هستند.

سالم ترین و مغذی ترین میوه ها

گیلاس

مانند کیوی، گیلاس نیز این پتانسیل را دارد که به شما کمک کند بهتر بخوابید. مطالعات همچنین نشان می دهد که گیلاس ممکن است به کاهش التهاب و عوامل استرس اکسیداتیو دخیل در شروع و ترویج بسیاری از بیماری های مزمن کمک کند. خوردن گیلاس همچنین ممکن است درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهد.

موز

متخصصان این میوه را یکی از سالم ترین میوه ها می دانند؛ زیرا دارای مواد مغذی زیادی از جمله فیبر، پتاسیم، مس، منیزیم و ویتامین B6 است.

سیب

مصرف یک سیب در روز واقعا ممکن است شما را برای همیشه از دکتر دور نگه دارد. سیب علاوه بر تامین فیبر، حاوی آنتی اکسیدان های قوی است. نشان داده شده است که مصرف روزانه این میوه، فشار خون، کلسترول تام، کلسترول LDL ناسالم و وضعیت التهاب را کاهش می‌دهد و در عین حال کلسترول خوب HDL را افزایش می‌دهد و از عملکرد اندوتلیال سالم حمایت می‌کند – معیاری از عملکرد پوشش رگ‌های خونی شما.

گریپ فروت

ویتامین C موجود در گریپ فروت به تولید کلاژن کمک می کند که از سلامت پوست حمایت می کند و از چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند. این آنتی اکسیدان از عملکرد سالم سیستم ایمنی نیز پشتیبانی می کند. این میوه آبدار همچنین ممکن است یک سلاح عالی در برابر سرطان باشد. ترکیبات موجود در گریپ فروت ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد و مطالعات روی ویتامین C نشان می دهد که افرادی که مصرف زیاد آن را دریافت می کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان های متعدد از جمله سرطان مثانه، سینه، ریه، پانکراس و پروستات هستند.

با این حال، خوردن گریپ فروت در حین مصرف برخی از داروهای تجویزی ممکن است باعث مشکلات جدی سلامتی شود، بنابراین اگر داروهای تجویزی مصرف می کنید، قبل از خوردن گریپ فروت با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

انار

ترکیبات شیمیایی موجود در این میوه به عنوان یک ضد آفتاب داخلی عمل می کند و از شما در برابر اشعه UVB محافظت می کند. از دیگر فواید بالقوه مصرف انار و آب آن می توان به بهبود حافظه، محافظت در برابر سرطان، کاهش فشار خون و کاهش درد و خستگی عضلانی بعد از تمرین اشاره کرد.

گلابی

محتوای بالای فیبر موجود در گلابی به سلامت گوارش، کنترل قند خون، سلامت قلب و کنترل وزن کمک می کند. به علاوه، شواهد نشان می دهد که خوردن دو عدد گلابی در روز معیارهای سلامت متابولیک را در افراد مبتلا به سندرم متابولیک بهبود می بخشد.

تمشک

ترکیبات موجود در شاه توت علاوه بر غنی بودن از فیبر، دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی هستند که میکروب های مرتبط با حفره ها و بیماری های لثه را هدف قرار می دهند. علاوه بر این، شواهد نشان می دهد که شاه توت ممکن است به افزایش حساسیت به انسولین و محافظت در برابر چاقی کمک کند.

انبه

ترکیبات کاروتنوئیدی به انبه رنگ طلایی می دهد و همچنین با فواید سلامتی انبه مرتبط است. دو مورد از این مواد مغذی – لوتئین و زآگزانتین – بینایی بهتر را تقویت می کنند، در حالی که ماده سوم، منگیفرین، از سرطان محافظت می کند. تحقیقات اولیه همچنین نشان می دهد که این ماده مغذی ممکن است به کاهش آکنه کمک کند.

بهترین میوه ها برای مصرف روزانه

میوه ها از نظر نوع و مقدار مواد مغذی که تامین می کنند متفاوت هستند، اما همه آنها دارای قدرت های فوق العاده هستند. بنابراین بهتر است از انواع میوه ها استفاده کنید تا از طیف مواد محافظی که آنها ارائه می کنند بهره مند شوید. بیشتر افراد می توانند از افزودن میوه های بیشتری به رژیم غذایی خود سود ببرند، و در حالی که ما برخی از سالم ترین میوه ها را برای اولویت بندی فهرست کرده ایم، ایده خوبی است که طیف وسیعی از میوه ها را در طول هفته مصرف کنید.

سالم ترین و مغذی ترین میوه ها

میوه‌ها را به شکل‌هایی که حاوی قندهای اضافه‌شده نیستند، مانند میوه‌های تازه و شیرین نشده، منجمد و خشک مصرف کنید. مقدار کمی آب میوه ۱۰۰٪، مانند ۱۰۰٪ آب پرتقال یا گریپ فروت، همچنین می تواند در الگوهای غذایی سالم قرار گیرد و به شما کمک کند نیازهای غذایی خود را برآورده کنید. اگر آبمیوه را انتخاب می کنید، یک وعده ۴ اونسی مصرف کنید و فرم های جایگزین میوه های شیرین نشده را انتخاب کنید تا بقیه نیازهای میوه خود را برآورده کنید.

آیا میوه های ناسالم وجود دارد؟

بسیاری از مردم نگران قند موجود در میوه هستند، اما قندی که به طور طبیعی در میوه ها یافت می شود با شکر اضافه شده به غذاهای فرآوری شده تفاوت زیادی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که گنجاندن میوه در رژیم غذایی مفید است، بنابراین لازم نیست نگران ناسالم بودن برخی میوه‌ها باشید زیرا قند طبیعی بالایی دارند.

نوشیدنی‌های میوه‌ای – پانچ‌ها، ادویه‌ها (مانند لیموناد) و کوکتل‌ها – حاوی شکر افزوده‌شده و احتمالاً سایر افزودنی‌ها هستند، بنابراین بهتر است این نوشیدنی‌ها را به ندرت بنوشید. میوه های خشکی که با شکر اضافه شده اند نیز باید در صورت امکان با میوه های خشک شیرین نشده جایگزین شوند.

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

در حالی که برخی از رژیم های غذایی مانند کتو و گوشتخواران از میوه اجتناب می کنند، شواهد نشان می دهد که میوه می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. فیبر موجود در میوه به احساس سیری کمک می کند و به شما کمک می کند تا مقدار مناسبی برای نیازهای بدن خود بخورید و در عین حال باکتری های مفیدی را برای روده شما تامین می کند.

روده شما در جذب مواد مغذی و تنظیم وزن نقش دارد، بنابراین میوه می تواند از طریق نقشی که در سلامت روده دارد به مدیریت وزن کمک کند. میوه های کم کالری و غنی از مواد مغذی نیز می توانند جایگزین تنقلات با کالری بالاتر و به شدت فرآوری شده شوند. نکته اصلی این است که هر میوه ای انتخاب خوبی برای کاهش وزن است.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=سالم-ترین-و-مغذی-ترین-میوه-ها-برای-کاهش-وزن-کدامند!؟