بهروز افخمی درمورد حضور همزمانش در جشنواره فیلم فجر و برنامه هفت توضیح داد

بهروز افخمی، کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه «برمودا» شبکه نسیم در پاسخ به این سوال که شما تمایل چندانی به حضور در مجلس نداشتید؟ گفت: نه، من فکر می‌کردم شاید روزی مجلس بدرد فیلم‌سازی بخورد. یعنی بتوانم چیز‌هایی از آنجا بفهمم. اگرچه بخش‌هایی از مجلس را فیلم‌برداری کردم، ولی بعداً به هیچ درد نخورد. البته آقای ابوطالب فیلم‌برداری از مجلس را خیلی حساب شده‌تر از من انجام داد. من ابتدا می‌خواستم ببینم آنجا چه‌خبر است. یعنی ابتدا با آنجا آشنا شوم. برخلاف من که شبیه فیلم‌ساز داستانی رفتار می‌کنم، ابوطالب مثل فیلم‌ساز مستند رفتار می‌کند. از همان یک سال اول هم فهمیدم خبری نیست.

بهروز افخمی

وی درباره انتخاب بین برنامه «هفت» و حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: قطعاً برنامه «هفت» را انتخاب می‌کردم. من قبل از اینکه فیلم «صبح اعدام» را بسازم، به آقای زین‌العابدین گفتم بگذارید این فیلم خارج از جشنواره باشد. چون من در سن و سالی نیستم، که بخواهم جایزه دریافت کنم؛ ولی گفتند به ما که رسیدی می‌خواهی فیلمت خارج از جشنواره باشد! نخیر فیلم باید به جشنواره فیلم فجر برسد. 

افخمی با بیان اینکه برایم بهتر است فیلمم خارج از جشنواره باشد، افزود: وقتی ما برنامه «هفت» را می‌سازیم، می‌دانیم این برنامه در طول ۱۰ شب جشنواره بیش از تماشاچیان جشنواره و بیش از تماشاچیان کل سینمای ایران در طول سال بیننده خواهد داشت. اغلب آن‌ها فیلم‌های سینمای ایران را ندیدند و براساس صحبت‌های برنامه تصمیم به دیدن یا ندیدن فیلم می‌گیرند.

این کارگردان سینما در پاسخ به این سوال که آیا رفاقت قدیمی شما با مجتبی امینی در دریافت جایزه فیلم فجر اثرگذار بود؟ توضیح داد: خیر، بعضی از رفقای قدیمی‌ام در هیئت داوران بودند. اگر کسی می‌خواهد بگوید برایم پارتی‌بازی کردند، خب مهدی فخیم‌زاده یا محمدحسین لطیفی برایم پارتی‌بازی کرده است. این هم از مشکلات سن و سال زیاد است، که رفیق زیاد دارم!

 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=بهروز-افخمی-درمورد-حضور-همزمانش-در-جشنواره-فیلم-فجر-و-برنامه-هفت-توضیح-داد