اعلام داوران بخش بین‌الملل و سیفژ سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران

در بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۹۵ فیلم حضور دارد که از بین آن‌ها ۳۳ فیلم ایرانی و ۱۶۲ فیلم خارجی هستند و داوری این بخش را هرمز حقیقی، الکسی دُمین، یانتونگ زو، پدرو سرازینا و مایکی کانتولا برعهده دارند.

داوری بخش سیفژ این دوره از جشنواره پویانمایی را نیز محمدحسن شاه‌محمدی و مایکی کانتولا بر عهده دارند.

هرمز حقیقی، متولد ۱۳۱۸ از شهر اراک و از بنیانگذاران انیمیشن در ایران است که دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد کارگردانی انیمیشن از کالج کلمبیای آمریکا و کارشناسی ارشد عکاسی از آی آی تی شیکاگو است.

وی در مراکز مختلف تولید انیمیشن همچون تلویزیون، موسسه فرهنگی هنری صبا به عنوان سرپرست واحد متحرک‌سازی و مدرس حضور داشته و همچنین عضو هیأت علمی و گروه آموزشی دانشکده صداوسیما و دانشگاه آزاد اسلامی هم بوده است.

در کارنامه هنری وی، طراحی و تصویرگری بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب کودک و بزرگسال، کارگردانی بیش از ۱۵۰ فیلم کوتاه و بلند آموزشی، فرهنگی و سیاسی برای تلویزیون به چشم می‌خورد.

الکسی دُمین، متولد ۱۹۵۶ در شهر مسکو روسیه و کارگردان، فیلمنامه‌نویس، طراح تولید و انیماتور سینمای انیمیشن است. وی همچنین سردبیر روزنامه، عضو آکادمی هنر‌های سینمایی نیکا، کارشناس ارشد استودیو شار، رئیس ورکشاپ کارگردانی در موسسه‌ی سینماتوگرافی گراسیموف را در کارنامه هنری و رسانه‌ای خود دارد.

وی نامزد نخل طلای کن ۱۹۹۶ است و در جشنواره‌های روسی و بین‌المللی تجلیل شده و جوایز متعددی را کسب کرده است.

دُمین از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ در استودیو انیمیشن انسی به تحصیل پرداخته و در مجموعه «جامعه خلاق» با میخائیل شوایتزر، یوری نورستاین، آندری خرژانوفسکی، الکساندر تاتارسکی و… همکاری کرده است.

این هنرمند بالغ بر ۱۵ اثر سینمایی، که عنوان برخی از آن‌ها شامل «پای پنجم»، «جذابیت»، «پدر»، «شاتالو»، «اچوملوف» و «بوآتل» است که از موضوع‌ها و داستان‌های گوته، موپاسان، چخوف و خداسویچ، در تولید و نگارش فیلمنامه آن‌ها الهام گرفته است.

یانتونگ زو، متولد سال ۱۹۸۸ در شهر نانجینگ چین است که از دانشکده انیمیشن دانشگاه هنر توکیو در سال ۲۰۱۴ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد.

انیمیشن کوتاه «گاو فنجون شیر من» از جمله آثار او، جوایز بسیاری در سراسر جهان دریافت کرده که می‌توان به جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی انیمیشن کروک و جایزه انیمیشن جوان اشتوتگارت و جایزه صورت از جشنواره هنر‌های رسانه‌ای ژاپن اشاره کرد.

وی در سال ۲۰۱۹ هفته انیمیشن فیناکی بیجینگ را بنیان‌گذاری کرد و اکنون به عنوان دبیر این جشنواره فعالیت می‌کند و از سال ۲۰۲۰ به عنوان استاد مدعو انیمیشن در دانشگاه ارتباطات چین مشغول به تدریس است.

این هنرمند همچنین به عنوان برگزارکننده برنامه انیمیشن چینی و عضو هیات داوران New Chitose، Tricky Women و جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون دعوت شده است.

پدرو سرازینا، از کشور پرتغال کارگردان و استاد ارشد انیمیشن در دانشگاه است. اولین فیلم کوتاه این کارگردان «قصه‌ای درباره گربه و ماه» که در جشنواره کن ۱۹۹۶ به نمایش درآمد و هنوز هم در مرور آثار بین‌المللی و جشنواره‌ها به نمایش درمی‌آید.

کار‌های سرازینا از فیلم، اینستالیشن‌های مکان‌محور تا مستند، موزیک ویدئو و پروژه‌های دانشگاهی به انتشار و نمایش بین‌المللی درآمده‌اند.

وی به ارتباط بین معماری، مستند و انیمیشن علاقه‌مند است و دکتری عملی او به استفاده از فضای انیمیشن به عنوان وسیله‌ای برای تأمل در فضای اجتماعی پرداخته است.

سرازینا همچنین، عضو انجمن مطالعات انیمیشن و سمپوزیوم واقعیت سرمست که به کار‌های انیمیشن و مستند می‌پردازد و همچنین، سرازینا اکنون در حال آماده‌سازی فیلم مستند بعدی خود با عنوان «آنچه با ما می‌ماند» است.

مایکی کانتولا، فعال رسانه‌ای، فیلمساز و عکاسی است که برای مدتی طولانی با برگزاری هزاران کارگاه فیلم در فنلاند و خارج از آن در حیطه‌ی آموزش فرهنگ و رسانه، برای کودکان فعالیت کرده است.

مایکی به فعالیت در سازمان‌های رسانه‌ای متعدد، هنرستان‌ها و شرکت ملی صداوسیمای فنلاند با تدریس چگونگی ساخت آثار رسانه‌ای، مستند و انیمیشن پرداخته است.

در سال‌های اخیر بخش مهمی از آثار کانتولا به تنوع فرهنگی و سلامتی خلاق اختصاص داده شده است؛ تعدادی از پروژه‌های او در موضوع انسانیت، فرهنگ‌های مختلف، طبیعت و خوشبختی بوده‌اند و نمایشگاه‌های متعددی در حوزه عکاسی و هنر رسانه در فنلاند، بنین و ایرلند برگزار کرده است.

محمدحسن شاه‌محمدی دانش‌آموخته فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان (سیفژ) است.

فیلم‌های کوتاه و مستند او جوایز متعددی از جشنواره‌های بین‌المللی دریافت کرده‌اند از جمله جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای فیلم «همین یک بار» از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های شرقی ژنو.

وی همچنین سابقه داوری در جشنواره‌های بین‌المللی را در کارنامه خود دارد؛ از آن جمله جشنواره فیلم کوتاه سیدنی استرالیا و بخش انیمیشن جشنواره سینمای کودکان هند.

سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به دبیری محمدرضا کریمی صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دانلود فیلم

اعلام داوران بخش بین‌الملل و سیفژ سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران

در بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۹۵ فیلم حضور دارد که از بین آن‌ها ۳۳ فیلم ایرانی و ۱۶۲ فیلم خارجی هستند و داوری این بخش را هرمز حقیقی، الکسی دُمین، یانتونگ زو، پدرو سرازینا و مایکی کانتولا برعهده دارند. داوری بخش سیفژ این دوره از جشنواره پویانمایی را نیز محمدحسن شاه‌محمدی و […] http://www.vatanfa.com/?s=اعلام-داوران-بخش-بین‌الملل-و-سیفژ-سیزدهمین-جشنواره-پویانمایی-تهران