۱۳۹ اثر به بخش مسابقه پویانمایی راه پیدا کردند

نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون و محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و دبیر این رویداد هنری امروز ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

محمدرضا کریمی دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: جشنواره سیزدهم از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ماه در تهران مرکز آفرینش‌های های هنری با ۴ سالن در سینما کانون، باغ کانون و شهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انیمیشن ایران از بخش هنری فراتر رفته و صنعتی شده است. با اتفاقاتی که در پنج سال گذشته افتاده نحوه نمایش تغییر کرده و امروز ایران به یک قطب جدیدی تبدیل شده است.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی ۱۲ فیلم سینمایی درحال تولید داریم و آمار غیر رسمی از تولید ۲۵ فیلم انیمیشن درحال تولید خبر می‌دهند.

این دبیر هنری بیان کرد: امروز بچه‌های ما بر تکنولوژی قالب شده اند و نمونه آن پویانمایی بچه زرنگ است که در ۴ ماهه ابتدایی اکران خود از مرز فروش خوبی عبور کرد. 

وی تاکید کرد: امروز انیمیشن فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است که این جشنواره پایگاه خوبی برای نمایش این آثار است.

وی بیان کرد: جشنواره پویانمایی در بخش بین‌الملل و ملی زیر مجموعه‌های مختلفی دارد. از این رو مسابقه بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای برایمان دارد و علل‌های مختلفی باعث می‌شود جشنواره اعتبار خود را به دست بیاورد.

کریمی گفت: ما شبانه روز کار کردیم و توانستیم جشنواره را در تاریخ خود برگزار کنیم. از این جهت ۵۲۴ فیلم از کشورمان شرکت کردند و ۴۵۲ فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیدند و در نهایت ۱۳۹ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش بین‌الملل ۱۰۳۴ فیلم داشتیم که ۷۷۶ فیلم به دبیر خانه رسید و در نهایت ۱۶۲ فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرد و در این بخش ۳۳ فیلم ملی حاضر است که 
در نهایت ۳۳۴ فیلم برگزیده داریم.

وی درباره سالن‌های نمایش پویانمایی گفت: نمایش پویانمایی‌های این دوره از جشنواره را در سالن شهید بهنام محمدی، سالن غدیر، سالن خلاق، سالن سینما کانون، سالن موزه، سالن باغ کتاب، سالن کانون اصفهان (با همکاری آسیفا اصفهان) و سالن کنفرانس خواهیم داشت.

وی ادامه داد: چندین دوره است که بخش پایان‌نامه به جشنواره اضافه شده است و از مجموع ۵۳ پایان‌نامه‌نظری ۲۸ پایان‌نامه انتخاب شد و در نهایت ۳ پایان‌نامه جایزه دریافت‌خواهند کرد. جایزه اول چاپ کتاب از سوی کانون و دو جایزه بعدی چاپ کتاب بر عهده دانشگاه‌ها است.

محمدرضا کریمی صابری گفت: در بخش نمایش ویژه که به صورت غیر رقابتی برنامه ریزی شده است گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی نمایش داده خواهند شد که شامل جشنواره جشنواره‌ها، انجمن سینمای جوان، گستره پویانمایی و… است.

وی ادامه داد: سینمای جوان فرصت خوبی برای آثار جوان هستند و یک مرور ویژه بر آثار پویانمایی خواهیم داشت.

کریمی صارمی افزود: همچنین در بخش چشم انداز این دوره از جشنواره بخش‌های فضای ریزوماتیک، مروری بر آثار پیرهبرت، وقت اضافه، فرنوش عابدی و مدرسه انیمیشن، پویانمایی امور استان‌ها را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: پویانمایی سمپاش ۱۹۶ جایزه جهانی گرفت و رکورد جایزه انیمیشن ایرانی را شکست. از این رو از فرنوش عابدی برای این دوره از جشنواره استفاده کردیم. نشست‌های تخصصی این دوره از جشنواره از ۳ بعداظهر آغاز خواهند شد.

وی بیان کرد: برای ۳۱ مربی از استان‌ها ۱۱ دوره تخصصی گذاشته ایم که یکی از فعالیت‌های ما انیمیشن است. تلاش ما این است که در استان‌ها تنوع ببخشیم. امسال بنا بر این است که صبح‌ها برای این مربیان آموزش داشته باشیم و بعد ازظهر برگزاری نشست‌ها را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: آقای فرنوش عابدی ۱۹۶ بار برای انیمیشن سمپاش جایزه گرفت که معتقدم ۱۹۶ بار پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورده است و بار‌ها گفته ام که از این جوان تقدیر کنید.

صارمی گفت: وقتی در دنیا یک فاجعه شکل می‌گیرد از سینما کمک می‌گیرند تا آن فاجعه را کمرنگ‌تر کنند. ما در یک نشست تخصصی برای شروع تولید ۱۰ فیلم پویانمایی کوتاه را استارت خواهیم زد و کشتن ۱۱ هزار کودک طی دوماه باید به تصویر کشیده شود.

وی افزود: در بحث نقد فیلم، نقد ۴ فیلم را با حضور کیارش زرین و رامتین شهبازی خواهیم داشت.

صارمی ادامه داد: همچنین ما نمایشگاهی از ۱۲ دوره پویانمایی و اتفاقاتی که افتاده است برگزار کرده‌ایم.

درحال تکمیل

دانلود فیلم

۱۳۹ اثر به بخش مسابقه پویانمایی راه پیدا کردند

نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون و محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و دبیر این رویداد هنری امروز ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد. محمدرضا کریمی دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: جشنواره سیزدهم از ۱۳ تا […] http://www.vatanfa.com/?s=۱۳۹-اثر-به-بخش-مسابقه-پویانمایی-راه-پیدا-کردند