داوران جشنواره فیلم فجر ۴۲ معرفی شدند/ کار هیات داوران سخت است



دومین نشست خبری مجتبی امینی امروز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه همزمان با هشتمین روز چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

دبیر جشنواره فجر در این نشست گفت: خوشحالیم که در خدمت شما هستیم و امیدوارم از دیدن فیلم‌ها لذت برده باشید، کم کم داریم به اختتامیه نزدیک می‌شویم و امیدوارم شاهد اختتامیه باشکوه باشیم، با توجه به وجود فیلم‌های خوب کار هیات داوران سخت است و امیدوارم جوایز به شکل شایسته اهداء شود. قطار این دوره جشنواره در حال رسیدن به ایستگاه است.

امینی با بیان اینکه داوران بخش بین‌الملل مشغول کار هستند و امیدوارم تا فردا جمع‌بندی نظرات انجام شود، گفت: بخش بین‌الملل در کنار بخش ملی پایان می‌یابد. در بخش سینمای سعادت از اسپانیا، روسیه، ارمنستان، ایتالیا و چین داورانی داریم، در این بخش وو لانگ، خوزه ماریا لارا، سرگی دورستووی، کارن آویتیسیان، آندره مورگان، در کنار احمدرضا معتمدی و هاتف علیمردانی حضور دارند.

به گفته وی در بخش جلوه‌گاه شرق نیز داورانی از سوریه، ژاپن، ترکیه، بنگلادش، قزاقستان داریم، در این بخش سلمی مصری، احمد مجتبی زمال، کاتسومی یاناگی جیما، رئیس چلیک، عزیز ژامباکیوو و ابوالقاسم طالبی و مجید شاه حسینی حضور دارند.

امینی ادامه داد: داوران بخش ملی هم که زحمت کشیدند آثار را دیدند و امروز کارشان تمام شد، پوران درخشنده، شهاب اسفندیاری، بهرام عظیمی، مهدی فخیم زاده، عبدالحمید قدیریان، محمد هادی کریمی و محمدحسین لطیفی داوران این بخش هستند.

به گفته وی عبدالستار یارار، علی حنون و بهمن حبشی نیز در بخش بین‌المذاهب و در بخش مقاومت شادی زیدان، ولید الدرویش و مجید اسماعیلی به عنوان داور حضور دارند.

وی گفت: یک‌خبر هم باید بدهم، اینکه ۲۲ بهمن در همین سالن اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود، زحمت اجرای برنامه را محمدرضا شهیدی فر بر عهده دارد. از همه عزیزانی که در برگزاری جشنواره ما را یاری کردند تشکر می‌کنم، مثل بانک ملی ایران، بانک سینا، روبیکا. جا دارد از شهرداری تهران آقای زاکانی هم تشکر کنم که طبق سنوات گذشته ما را یاری کردند.

مدیر روابط عمومی جشنواره هم گفت: از ساعت ۱۰ صبح ۲۱ بهمن در همه سالن‌ها ۳۳ فیلم جشنواره تکرار می‌شود، تا دوستانی که جا مانده‌اند به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

مسعود نجفی افزود: یک جابه‌جایی هم در برنامه اعلام نامزد‌ها داریم که قرار بود نامزد‌ها به سنت سابق فردا شب بعد از اکران آخرین اثر اعلام شود، اما این برنامه هم به روز ۲۱ بهمن افتاد. قرار شد جلسه جمع بندی در روز ۲۱ بهمن باشد و مراسم اعلام نامزد‌ها در همین برج میلاد توسط دبیر جشنواره انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=داوران-جشنواره-فیلم-فجر-۴۲-معرفی-شدند/-کار-هیات-داوران-سخت-است