۴ نوشیدنی خوشمزه که به کاهش وزن در طول خواب شبانه کمک می‌کنند!

کاهش وزن در خواب با نوشیدنی: شاید ایده کاهش وزن در خواب کمی عجیب به نظر برسد، اما این روش نوآورانه نیز می‌تواند موثر باشد. کلید اصلی کاهش وزن در حال خواب، حفظ یک سبک زندگی سالم و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه در طول روز است. در این مطلب ما بررسی خواهیم کرد که طول خواب شبانه نیز می توانید با استفاده از برخی نوشیدنی ها روند چربی سوزی را ادامه دهید. با مطلب کاهش وزن در خواب با نوشیدنی همراه باشید.

کاهش وزن در خواب با نوشیدنی

گرچه هیچ نوشیدنی معجزه‌آسا برای کاهش وزن هنگام خواب وجود ندارد، برخی نوشیدنی‌ها می‌توانند با تقویت آرامش، بهبود هضم و تأمین مواد مغذی، به روند کاهش وزن کمک کنند. در ادامه این مطلب بخش تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک ما چند نمونه از این نوشیدنی‌ها را معرفی کرده‌ایم که ممکن است به عنوان بخشی از روتین شبانه شما برای دستیابی به اهداف کاهش وزن به کار روند. این نوشیدنی ها عبارتند از:

شیر گرم

یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، علاوه بر آرامش‌بخشی، می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. افزودن دارچین یا عسل، طعم آن را تقویت کرده و بدون افزایش چشمگیر کالری، به شما احساس رضایت می‌بخشد.

شیر گرم

شکلات داغ تلخ

نوشیدن شکلات داغ تلخ با ادویه‌هایی مانند جوز هندی و دارچین نه تنها لذت‌بخش است بلکه می‌تواند به افزایش متابولیسم و تسهیل خواب کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شکلات داغ تلخ ممکن است به کنترل وزن کمک کرده و سوخت و ساز بدن را تقویت کنند.

مصرف لبنیات به کاهش چربی های بدن کمک می ‎کند. شکلات تیره نیز می ‎تواند روند هضم را کند تر کرده و باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود و بنابراین یک فنجان شکلات داغ میان وعده مناسبی برای افراد دارای اضافه وزن می ‎باشد.

مصرف شکلات داغ تلخ باعث جلوگیری از بروز افسردگی می ‎شود. شکلات حاوی ماده ای به نام سروتونین است که این ماده به عنوان یک ماده ضد افسردگی شناخته می ‎شود و باعث تولید اندروفین در بدن خواهد شد. هورمون اندروفین باعث ایجاد حس لذت در فرد می ‎شود و بنابراین مصرف شکلات داغ به بهبود بیماری افسردگی نیز کمک خواهد کرد. آنتی اکسیدان موجود در شکلات نیز باعث کاهش استرس در فرد خواهد شد.

شیر زردچوبه

نوشیدنی ترکیبی شیر و زردچوبه، عمر هزارساله دارد و یک نوشیدنی هندی به‌حساب می‌آید که مصرف آن خواص زیادی برای بدن دارد. به دلیل رنگی که زردچوبه هنگام مخلوط کردن با شیر به این نوشیدنی می‌دهد، به آن شیر طلایی نیز می‌گویند.

برخی افراد فکر می‌کنند که نوشیدنی شیر و زردچوبه خوشمزه نیست و هیچ‌وقت به سراغ نوشیدن آن نمی‌روند، در حالی‌که این نوشیدنی طعم بسیار خوبی دارد. طعم خاص و ظاهر چشمگیر این نوشیدنی باعث شده است که در سال‌های اخیر حتی در کافه‌های خاص به‌عنوان «لاته زردچوبه» در منو قرار بگیرد و طرفداران زیادی هم داشته باشد.

کاهش وزن در خواب با نوشیدنی

شیر زردچوبه، که به خاطر خواص ضدالتهابی کورکومین معروف است، می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. اضافه کردن فلفل سیاه به این نوشیدنی باعث می‌شود که جذب کورکومین افزایش یابد و بدین ترتیب، اثرات مثبت آن تقویت شود.

زردچوبه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و به هضم سریع غذا کمک می‌کند، به همین دلیل برای کاهش وزن مفید است. در واقع مصرف نوشیدنی شیر و زردچوبه، چربی‌های خوراکی را می‌شکند و مانع تجمع چربی در بدن می‎شود. در ضمن این نوشیدنی با کاهش نفخ و رفع سایر مشکلات معده، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و می‌تواند از چاقی و سایر بیماری‌هایی که بر وزن شما تأثیر می‌گذارد جلوگیری کند. پس اگر مقدار مناسب و متعادلی شیر زردچوبه مصرف کنید، ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

آب گرم با لیمو

نوشیدن آب گرم با لیمو در صبح یا قبل از خواب می‌تواند به کاهش وزن کمک کرده و در عین حال به آبرسانی و هضم بهتر غذا کمک کند. ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو به تقویت سلامت عمومی بدن کمک می‌کنند.

لیمو به‌رغم طعم ترشی که دارد، جزء خوراکی‌های قلیایی است و به‌خصوص در دوران کاهش وزن توصیه می‌شود زیرا حالت اسیدیته بدن را تنظیم می‌کند. لیمو برای کاهش التهابات بدن نیز بسیار موثر است، هضم را تسهیل و دفع چربی‌ها را تحریک می‌کند.

یادتان باشد که در کنار فواید بسیاری که نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا دارد، اگر فردی مبتلا به مشکلات کلیه و کیسه صفراست یا به‌طور مداوم از سوزش معده رنج می‌برد، بهتر است از این نوشیدنی صبحگاهی صرف نظر کند زیرا لیمو ممکن است این مشکلات را تشدید کند. همچنین، پس از صرف این نوشیدنی بهتر است بلافاصله دندان‌ها با آب شسته‌ شود، زیرا لیمو به‌تدریج تاثیراتی در تحلیل مینای دندان دارد. نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا هم برای کودکان کمتر از ۴ سال توصیه نمی‌شود زیرا به سیستم گوارشیشان آسیب می‌رساند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=۴-نوشیدنی-خوشمزه-که-به-کاهش-وزن-در-طول-خواب-شبانه-کمک-می‌کنند!