سرنوشت سوسانو در تاریخ چه شد!؟

سرنوشت سوسانو در تاریخ: سوسانو یا سوسونو با نام کامل یون سوسانو (کره‌ای: 스사노오) (زاده ۶۷ سال قبل از میلاد، جولبون _ درگذشته ۶ سال قبل از میلاد، بکجه) دومین همسر و اولین ملکه امپراتور جومونگ، مادر بیریو و امپراتور اونجو، نخستین پادشاه بکجه بود.

سرنوشت سوسانو در تاریخ

نخستین همسر سوسونو جیندا ووتائه برادر کوچک امپراتور گوموا بود و پژوهش‌گران بر این باورند دو فرزند سوسونو بیریو و اونجو از او بوده‌اند. او در بنیان‌گذاری گوگوریو و باکجه نقش مهمی داشت.در ادامه این مطلب در بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک به سرنوشت سوسانو در تاریخ خواهیم پرداخت.

سرنوشت سوسانو در تاریخ

بنیان‌گذاری دو پادشاهی

بنابر سامگوک ساگی، سوسونو دختر تابال، فرد توانگری که در جولبون نفوذ زیادی داشت بود. درآغاز او و جومونگ قصد داشتند با یکدیگر ازدواج کنند اگرچه این اتفاق روی نداد و او با جین دا ووته ازدواج کرد و دارای دو پسر شد. چند سال پس از مرگ ووته، او با جومونگ ازدواج کرد و همراه هم، امپراتوری گوگوریو را بنیان گذاشتند.

سال‌ها بعد، پس از این که بانو یه‌سویا (نخستین همسر جومونگ) و یوری (تنها پسر جومونگ) از بویو به گوگوریو آمدند و نزد جومونگ رفتند، سوسونو برای جلوگیری از درگیری احتمالی میان پسرانش و یوری بر سر جانشینی گوگوریو، بر آن شد تا گوگوریو را به مقصد ماهان ترک کند و همراه با فرزندانش به جنوب شبه‌جزیره رفت. دیری نگذشت که پسرش اونجو پادشاهی باکجه را بنیان گذاشت. در نهایت بانو سوسانو در سن ۶۴ سالگی به مرگ طبیعی درگذشت.

سرنوشت سوسانو در تاریخ

تفسیر اسم و شخصیت

اسم سوسانو به‌طور عجیبی با شخصیت وی مطابقت دارد. اسمی که یونتابال برای دخترش انتخاب کرده معانی زیادی دارد. سوسانو به‌طور کلی به معنای نور خورشید است زمانی که آفتاب عمود به زمین در حال تابش است. اما این اسم فقط به این معنی اکتفا نمی‌کند. سوسانو یعنی دختری شاداب و روشنفکر، اهل عمل، اجتماعی بودن. رنگ نمادین این اسم زرد است و زرد یک رنگ حیات بخش است که به‌طور یکسان بر زمین می‌تابد و همه کائنات را به مساوات مورد لطف خود قرار می‌دهد.

سرنوشت سوسانو در تاریخ

سوسانو در سریال ها

نقش سوسانو توسط هان هه جین در سریال تلویزیونی افسانه جومونگ به تصویر کشیده شد. همچنین توسط جونگ ئه-ری در مجموعه تلویزیونی پادشاه گان‌چوگو (پادشاه افسانه) نیز به تصویر کشیده شد.

 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=سرنوشت-سوسانو-در-تاریخ-چه-شد!؟