سپردن سرنوشت یک ملت به دست افراد نادان حق‌الناس است

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق با طرح این سوال که چقدر انتخابات برای خدمت به جامعه و انسان‌ها موثر است؟ گفت: مسلماً کارکرد انتخابات از صدقه دادن بیشتر است. چون شما می‌خواهید با انتخابات فقر را ریشه‌کن کنید؛ اما با صدقه دادن فقط به چهار فقیر کمک می‌کنید. مردم نمی‌دانند انتخابات به دین مرتبط است. چون تعریفشان از دین، دینِ قرون وسطایی مسیحیت است. 

حجت‌الاسلام پناهیان شرکت در انتخابات را حق‌الناس دانست و افزود: وقتی شما در انتخابات شرکت نمی‌کنی، جامعه‌مان در مقابل دشمن ضعیف می‌شود و دشمن درصدد حمله برمی‌آید. اگر در اثر ضعف انتخابات دشمن نسبت به ما جری شد، آیا حق‌الناس ملت و مستضعفان عالم گردنمان نیست؟ 

این استاد دانشگاه در مذمت کسانی که سرنوشت یک ملت را به دست افراد نادان می‌سپارند، گفت: شما نمی‌توانید بگویید، چون از فلانی خوشم آمده، به او رای می‌دهم. پس تکلیف روز قیامت چه می‌شود؟ شما نمی‌توانید سرنوشت یک کشور را به شخص سفیه (نادان) بسپارید. چراکه در غیر این صورت باید خودتان را مذمت کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رای دادن با انگیزه‌های دینی ارتباط دارد؟ گفت: بله، متاسفانه درد اصلی جامعه ما برداشت نادرست از دین است، که مقصر آن مسجد، مدرسه، ما طلاب و دانشگاهیان هستیم؛ چراکه هنوز برداشت قرون وسطایی از دین باقی مانده است. عده‌ای هم سکولار شدند و گفتند بگذارید دین در زندگی دخالت نکند.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: اما دین اسلام با مسیحیت کاملاً متفاوت است. من هرچه برداشت غلط از دین ببینم، اولین مقصر را آموزش و پرورش و حوزه علمیه می‌بینم. الان خیلی‌ها انتخابات را کار پر صواب دینی نمی‌دانند. چطور ممکن است دین موضعی در قبال سرنوشت کل جامعه نگیرد!

دانلود فیلم

سپردن سرنوشت یک ملت به دست افراد نادان حق‌الناس است

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق با طرح این سوال که چقدر انتخابات برای خدمت به جامعه و انسان‌ها موثر است؟ گفت: مسلماً کارکرد انتخابات از صدقه دادن بیشتر است. چون شما می‌خواهید با انتخابات فقر را ریشه‌کن کنید؛ اما با صدقه دادن فقط به چهار فقیر […] http://www.vatanfa.com/?s=سپردن-سرنوشت-یک-ملت-به-دست-افراد-نادان-حق‌الناس-است