نگاهی به فصل دوم سریال نیسان آبی | خداحافظ آبی ترین نیسان دنیا!

به بهانه پایان پخش فصل دوم سریالی که مسعود اطیابی کارگردانش بود

فصل دوم سریال نیسان آبی روز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ از دوستی ها پخش شد تا باز هم یکی از آثار محبوب نمایش خانگی به ایستگاه پایانی خود برسد. نیسان آبی در فصل دوم با کارگردانی مسعود اطیابی یکی از سریال‌های پربیننده و پر مخاطب نمایش خانگی بود و از لحاظ جذب مخاطب و همچنین تاثیرگذاری روی بخشی از مخاطبان موفق عمل کرد.

درباره نیسان آبی ۲ چه می‌‌دانیم؟

شاید بتوان دلایل مختلفی را برای موفقیت سریال نیسان آبی برشمرد اما مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این سریال می‌توان اشاره کرد تمرکز آن بر روی مفاهیم کوچه و بازار و توجه به بخش عامه مردم به عنوان متولیان زندگی جمعی در جامعه امروز است. نیسان آبی با هوشمندی توانست در دو فصل مجزا فرهنگ زندگی شهری و توجه به طبقه‌ای از جامعه ایرانی که تا امروز از آن‌ها تنها در فیلم‌های اجتماعی با نگاه بدبینانه یاد می‌شد تصویری متفاوت ارائه کند. اینکه اساسا زندگی در یکی از شهرهای حاشیه‌ای کلانشهر تهران تبدیل به یک عیب نشده و از منظر جامعه شناسی و زندگی شهری روی وجوهات مثبت آن تمرکز شده است نشان از آن دارد که خالقان این سریال در دو فصل مجزا تنها تکیه بر باور عمومی و نگاه دقیق به جامعه ایرانی است. سینما و نمایش خانگی در سال‌های اخیر روی قشر الیت و روشنفکر بیش از اندازه تمرکز کرده بود و برای همین هیچ‌گاه نتوانست تصویری غیر از خلافکاری و زشتی و سیاهی از جنوب شهر و آدمهای آن ارائه دهد.

مولفه مهم بعدی در نیسان آبی را می‌توان در شخصیت دادن به یک عنصر بی جان دانست که تبدیل به قهرمان دو فصل سریال شد. اتومبیل نیسان آبی در میان بخشی از بدنه اجتماعی مردم ایران به عنوان ماشینی که هویت و شخصیت مهمی در اقتصاد و چرخه اقتصادی کشور و سیستم حمل و نقل و باربری ایفا می‌کند شناخته می‌شود. هوشمندی خالقان این سریال به جان‌بخشی به این ماشین و شناخت درست و دقیق از افرادی که از این اتومبیل استفاده می‌کنند نشان می‌دهد نیسان آبی همانقدر که به بخش جداناشدنی از زندگی حمل و نقل و باربری سبک ایرانی تبدیل شده است به ماشینی تبدیل شده که می‌تواند نماینده قشری از جامعه ایرانی باشد که درون آن شخصیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند.

اهالی شکر آباد نماینده تمام مردم ایران بودند. با هر نوع سلیقه و شخصیت را می‌توانیم در میان کاراکترهای سریال نیسان آبی جستجو کرد. از شخصیت‌هایی که سعی می‌کنند جهان و زندگی خود را بسازند تا آدم‌های منفعت‌طلب و سودجویی که از گرفتاری افراد دیگر سواستفاده می‌کنند تا آدم‌هایی نیکوکار و درستکاری که همواره سعی در ایجاد صلح و صفا میان مردمان جامعه خودشان هستند. این هم‌نشینی تمامی سلایق در یک سریال نشان از درک درست خالقان آن از جامعه امروز ایرانی است. جامعه‌ای که با وجود تمامی اختلاف نظرها باز هم در کنار هم زیست مسالمت آمیز دارند و این نشان می‌دهد که می‌توان در عین کثرت وحدت نیز داشت.

فصل دوم سریال نیسان آبی هم با تمامی نقاط قوت و ضعف خودش به پایان رسید و این مهم در سایه شکل‌گیری شخصیت‌های ماندگاری چون نیسان آبی و جمشید قاسم‌پور و رضا خرسند و فرزندانشان به مجموعه‌ای دوست داشتنی تبدیل شد که می‌تواند سرگرمی خانواده ایرانی را در یک بستر سالم ایجاد کند.



دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=نگاهی-به-فصل-دوم-سریال-نیسان-آبی-|-خداحافظ-آبی-ترین-نیسان-دنیا!