رسانه ملی برای اولین‌بار به حوزه رقابت ورود کرد

هادی البرزی، مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما در برنامه «جام جم» شبکه یک سیما در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما دیر به موضوع انتخابات ورود کرد؟ گفت: حضرت آقا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ سخنرانی در جمع کارگزاران نظام داشتند و راهبرد انتخابات را در چهار واژه تعیین کردند؛ مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت. ستاد انتخابات صداوسیما از ۱۷ فروردین یعنی دو روز بعد از صحبت‌های رهبری تشکیل شد. 

البرزی ادامه داد: ما امسال با قانون جدید انتخابات رو‌به‌رو شدیم، که برای صداوسیما وظایف جدیدی گذاشته شد، تا زمینه را برای رقابتی کردن فضای انتخابات فراهم کند؛ چراکه در قانون انتخابات بر عدالت رسانه‌ای و استفاده برابر تاکید شده بود. رسانه ملی برای اولین‌بار به حوزه رقابت ورود کرد. در حالی که قبلاً بیشتر روی حوزه مشارکت کار می‌شد. بنابراین، در صداوسیما فرصت داده شد تا نامزد‌ها خودشان را معرفی کنند. قبلاً این فرصت برای نامزد‌های ریاست‌جمهوری بود، که با مناظره خودشان را معرفی می‌کردند.

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه به اندازه کل شبکه‌هایی که داشتیم، ۲۰۰ کانال انتخاباتی برای اولین‌بار تاسیس کردیم، افزود: ما از یکم مرداد از جریان‌های سیاسی دعوت کردیم و اولین بحث را با آقای منوچهر متکی در ۱۳ مرداد در برنامه «صف اول» آغاز کردیم. به ترتیب آقایان باهنر، بادامچیان، رسایی، محسن هاشمی، نوبخت، محصولی، روح‌الله امینی، مصطفی پورمحمدی، علیرضا محجوب، شهاب‌الدین طباطبایی و … را دعوت کردیم. حتی رسانه ملی در زمان پیش ثبت‌نام نامزد‌ها از مردم درخواست کرد که شما خواهان ورود چه افرادی برای گفت‌وگو هستید. یکسری‌ها می‌گفتند ما اقتصاد‌دان می‌خواهیم و عده‌ای دیگر درخواستشان افرادی با تخصص مهندس کشاورزی بود. 

وی افزود: وقتی که به زمان ثبت‌نام قطعی رسیدیم، مجدد رسانه ملی در نیمه مهر پای کار آمد، تا از نامزد‌ها بخواهد برای ثبت‌نام قطعی اقدام کنند. ما همیشه در سازمان صداوسیما سه مرحله را پیش‌بینی می‌کنیم، که این دوره به چهار مرحله افزایش یافت. مرحله زمینه‌سازی انتخابات، مرحله تبیینی، مرحله تبلیغی و مرحله تدریجی. 

البرزی با بیان اینکه ما در این دوره به همه ژانر‌های رسانه‌ای برای برنامه انتخابات توجه کردیم، که از مصاحبه مردمی و تریبون آزاد گرفته، تا سایر قالب‌های مستند، گفت‌وگوی ویژه و مناظره شکل گرفت، بیان کرد: قطعاً شما برنامه «بالاتر» را دیده‌اید. موضوعات این برنامه دغدغه مردمی است. مثلاً آیا واردات خودرو صورت گیرد یا نه. آیا بازنشستگی با سن ۶۵ سال به بالا باشد یا نه. سعی کردیم موضوعات گفت‌وگوی ویژه خبری، برنامه‌های خبری، برنامه «بالاتر» و مناظره‌ها را مرتبط با افکار عمومی پیش ببریم. اما چرا در این مناظره‌ها چهره‌های سیاسی مشهور شرکت نمی‌کنند؟ اگرچه بعضی موقع‌ها آمدند، ولی شاید مسئله‌شان مسئله مردم نبوده است. در حالی که مسئله مردم مسئله روز جامعه است، که ما باید در برنامه‌ها به آن بپردازیم.

دانلود فیلم

رسانه ملی برای اولین‌بار به حوزه رقابت ورود کرد

هادی البرزی، مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما در برنامه «جام جم» شبکه یک سیما در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما دیر به موضوع انتخابات ورود کرد؟ گفت: حضرت آقا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ سخنرانی در جمع کارگزاران نظام داشتند و راهبرد انتخابات را در چهار واژه تعیین کردند؛ مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت. ستاد […] http://www.vatanfa.com/?s=رسانه-ملی-برای-اولین‌بار-به-حوزه-رقابت-ورود-کرد