نمایشگاه رسانه‌های ایران به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرشاد مهدی‌پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات)، محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) و همچنین نمایندگان رسانه‌های حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور ـ معاون امور اطلاع‌رسانی و تبلیغات و رئیس نمایشگاه رسانه‌های ایران ـ در سخنانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: از همه همکاران رسانه‌ای ـ مدیران، خبرنگاران، عکاسان و همه اهالی رسانه ـ که با حضور پر شور خود بعد از ۶ سال نمایشگاه را از روز یکشنبه تا امروز به مدت چهار روز برپا کردند و همه کاستی‌ها را با جان و دل پذیرفتند و آن‌ها را بر ما بخشیدند، تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: ما از ابتدا وقتی ایده برگزاری مجدد نمایشگاه را مطرح کردیم که شش سال از آخرین برگزاری آن می‌گذشت، دنبال این بودیم که چه تفاوت‌هایی ایجاد کنیم. مهمترین تغییر در این دوره تغییرات فناورانه بود که در حوزه رسانه اتفاق افتاد و آن را متحول کرد؛ از این حیث ورود شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه بود. موضوع دیگر که مهمترین مسئله جهان بشریت بود، موضوع غزه بود که در آن هزاران هزار انسان به دست جانیان و شیادان روی زمین به شهادت رسیدند و کسانی که اجازه ندادند این موضوع پوشیده نشود، اهالی رسانه بودند.

نمایشگاه رسانه‌های ایران

مهدی‌پور همچنین با اشاره به اتفاق دیگر نمایشگاه رسانه‌های ایران که راه‌اندازی بخش کودک بود، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که تضعیف شده بود بخش مجلات کودک و نوجوان بود که بخش خاصی برای آن در نظر گرفته شد. همچنین موضوع آخر انسان رسانه‌ها بود که در کنار ۲۸۰ غرفه و ۴۵۰ رسانه حاضر شدند که بخش اعظم میزبانی برعهده خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری بود.

او گفت: ۲۱ رسانه خارجی در نمایشگاه حضور داشتند و در این چهار روز بیش از ۳۲ نشست تخصصی در حوزه رسانه و آسیب‌شناسی آن برگزار کردیم و از پیشکسوتان این عرصه تقدیر صورت گرفت؛ و در کنار آن از ۲۲ پیشکسوتان استانی تقدیر به عمل آمد. از کنش گران رسانه‌ای دعوت شد تا در نمایشگاه حضور یابند. حدود ۲۰۰۰ نفر از همکاران رسانه در طول این مدت در نمایشگاه حضور پیدا کردند. بیش از ۲۰ نشست خبری با موضوع سخنگویان مختلف دولت به اشکال مختلف برگزار شد؛ و در آستانه انتخابات گفت‌وگو مناظره و گفت‌وگو‌های مختلف از همه سلایق اتفاق افتاد. یکی از نقاط قوت این نمایشگاه تعاملی بود که اهالی رسانه با مسئولان در آستانه انتخابات داشتند.

معاون امور اطلاع رسانی و تبلیعات وزارت ارشاد در پایان گفت: امیدوارم در سال آینده به شرط حیات، نمایشگاه را با حضور اهالی رسانه در فصل پاییز برگزار کنیم.

نمایشگاه رسانه‌های ایران که از یکشنبه (۲۹ بهمن ماه) کار خود را آغاز کرده بود، امروز چهارشنبه پس از برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایسنا

دانلود فیلم

نمایشگاه رسانه‌های ایران به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرشاد مهدی‌پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات)، محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) و همچنین نمایندگان رسانه‌های حاضر در نمایشگاه برگزار شد. فرشاد مهدی‌پور ـ معاون امور اطلاع‌رسانی و تبلیغات و رئیس نمایشگاه رسانه‌های ایران ـ در سخنانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه […] http://www.vatanfa.com/?s=نمایشگاه-رسانه‌های-ایران-به-کار-خود-پایان-داد