امیدوارم بخش فراگیر جشنواره تئاتر اردکان به طور رقابتی تکرار شود 

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مهناز بیک کارگردان نمایش «دختری که بخت در خانه اش را زد» که در بخش فراگیر جشنواره تئاتر اردکان حضور دارد، گفت: از زمانی که قرارشد در این جشنواره معتبر شرکت کنیم خوشحالی را در چهره و صدای تک تک اعضای گروه دیدم. این جایگاه و سکو پرش بسیار بزرگی برای بچه‌ها بود که درکنار دیگر هنرمندان دیده شوند. امیدوارم مجددا این اتفاق تکرار شود.  

مهناز بیک گفت: شهرستان مهریز درحوزه تئاتر توان‌یاب‌ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تقریبا در اکثر جشنواره‌های منطقه‌ای وکشوری معلولین حضور دارند و حتی در جشنوارهای تهران مبارک و جشنوارهای قبلی کودک ونوجوان پای ثابت بودند. 

وی ادامه داد: در این جشنواره با توجه به اینکه پتانسیل بچه‌های توان‌یاب مهریز محدود است تلاش کردیم متنی را انتخاب کنیم که با ویژگی‌های آن‌ها متناسب باشد. «دختری که بخت در خانه اش را زد» را بعد از بررسی‌های لازم در زمینه شرایط حاکم و نیز یک سری ویرایش‌ها و اضافه شدن یک سری از اشعار که مختص متن سروده شد، برای اجرا در جشنواره آماده کردیم. 

بیک در خصوص داستان نمایش با اشاره به اینکه یک اثر آموزشی برای توان‌یاب‌هاست، افزود: قصه درباره دخترکی است که بامادرش تنها زندگی می کند و هر روز با پرورش گلها سرو کار دارد. یک روز دختر از کارهای تکراری روزمره خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به سفر برود. ولی با مخالفت مادرش روبرو می‌شود.  

وی گفت: با حسن سلیقه آقای مشهدی عباس دبیر محترم جشنواره و حمایت‌های سازمان بهزیستی کشور و همراهی‌های خانم دکترفخری دراین دوره بخش فراگیر به صورت رقابتی شد. این اتفاق بسیار بسیار باعث خوشحالی بچه های حوزه تئاتر معلولین شد. 

وی بیان کرد: از زمانی که قرارشد در این جشنواره معتبر شرکت کنیم خوشحالی را در چهره و صدای تک تکشان دیدم. این جایگاه و سکو پرش بسیار بزرگی برای بچه‌ها بود که درکنار دیگر هنرمندان دیده شوند. امیدوارم مجددا این اتفاق تکرار شود تا ما بتوانیم حال دل این عزیزان دوست داشتنی و پاک خداوند رو خوب نگه داریم و انعکاس این حال خوب رو صد چندان در وجود خودمان حس کنیم. 

وی در پایان گفت: در کنار این شوقی که برای توان‌یاب‌ها به وجود آمد، حضور در چنین جشنوارهایی در شهرستان‌ها و استان‌ها قطعا باعث رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته‌ای می‌شود که در موقعیت‌های مختلف می‌توانستند شکوفا بشوند ولی شرایط برایشان محیا نبود. این اتفاق باعث می‌شود که تئاتر شهرستان‌ها انگیزه دوچندانی پیدا کنند و که بتوانند در ژانرهای مختلف از جمله تئاتر کودک و نوجوان که الان نیاز بچه‌های ماست فعالیت کنند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=امیدوارم-بخش-فراگیر-جشنواره-تئاتر-اردکان-به-طور-رقابتی-تکرار-شود