ضرورت ارتقاء بودجه موزه هنر‌های معاصر تهران

نشست جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و همچنین مدیران دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی  و سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران در موزه برگزار شد.

محمد خراسانی‌زاده با اشاره به اینکه موزه هنر‌های معاصر تهران یکی از مهم‌ترین مراکز هنری غرب آسیا به شمار می‌آید، گفت: فعالیت چشمگیر موزه هنر‌های معاصر تهران در برگزاری رویداد‌های طراز اول ملی و بین‌المللی است؛ و بزرگترین گنجینه هنر غرب در خارج از غرب محسوب می‌شود.

خراسانی‌زاده ادامه داد: موزه هنر‌های معاصر تهران در طول سال‌ها، همواره فضایی پرخاطره برای هنرمندان نه فقط در شاخه تجسمی که در تمام حیطه‌های هنری بوده است. تلاش کرده‌ایم تا تعاملات بین‌المللی موزه را تقویت کنیم و خوشبختانه امروز بنیاد‌های هنری بین‌المللی و سفرای کشور‌های دیگر برای جایگاه موزه اعتبار خاصی قائل‌اند؛ و در برنامه‌ها و رویداد‌های موزه هنر‌های معاصر تهران حضوری فعال دارند.

در ادامه این نشست که با بازدید از نمایشگاه‌های موزه همراه بود، خراسانی‌زاده توضیح داد: امسال در نمایشگاه مفاخر شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، ۸۰ اثر از هنرمندان پیشکسوت به نمایش درآمده است و در بخش آینه در آینه ۳ نیز مجموعه‌ای از پوستر‌های انقلاب اسلامی روی دیوار رفته است.

مدیرکل هنر‌های تجسمی افزود: چندی پیش در کمیسیون فرهنگی دولت به این مساله اشاره کردم که مردم آشنایی چندانی با هنر‌های تجسمی ندارند و حتی بعضی تصورشان از هنر‌های تجسمی به شاخه مجسمه‌سازی محدود می‌شود. درحالی‌که ما گسترده‌ترین طیف مخاطبان را در جشنواره هنر‌های تجسمی فجر داریم و امسال ۲۲ هزار اثر به این رویداد هنری ارسال شده است.

سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران یادآور شد: لازم است که برای موزه ردیف بودجه مشخصی درنظر گرفته شودو بودجه فعلی ارتقاء یابد همچنین درآمد‌های موزه از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ مجدداً به موزه اختصاص یابد. چرا که بودجه محدود موزه حتی پاسخگوی چاپ کتاب‌های آن هم نیست و ما ناچاریم در هر دوره برای چاپ کتاب‌ها از حامیان مالی مختلف کمک بگیریم.

در بخش دیگری از این نشست، علی محمدی؛ مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: نکته مسلم این است که مردم مدافع مجموعه‌های ارزشمندی، چون موزه هنر‌های معاصر تهران، تئاترشهر و… هستند. هرچند این مجموعه‌ها حمایت و توجه خاص دولت را هم می‌طلبند. خوشبختانه در سازمان برنامه و بودجه، نگاه فرهنگی وجود دارد.

محمدی افزود: آثار ارزشمندی در موزه هنر‌های معاصر تهران وجود دارد که باعث افتخار هر ایرانی است. این آثار نقش زیادی در شناخت مردم نسبت به مفاخر هنر دارند. 

 محمدی در ادامه گفت: نمایشگاه آینه در آینه ۳ روایتگر دوران انقلاب اسلامی است و نشان می‌دهد که هنرمندان ما در طول چهار دهه گذشته تا امروز به واسطه هنرشان چه قدم‌هایی در مسیر تحقق آرمان انقلاب اسلامی برداشته‌اند. بخش مفاخر هنر‌های تجسمی نیز به شایستگی نمایانگر هنر پیشکسوتان این عرصه است.

دانلود فیلم

ضرورت ارتقاء بودجه موزه هنر‌های معاصر تهران

نشست جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و همچنین مدیران دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی  و سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران در موزه برگزار شد. محمد خراسانی‌زاده با اشاره به اینکه موزه هنر‌های معاصر تهران یکی از مهم‌ترین مراکز هنری غرب آسیا […] http://www.vatanfa.com/?s=ضرورت-ارتقاء-بودجه-موزه-هنر‌های-معاصر-تهران