شباهت فوق العاده عجیب چهره بازیگران معروف ایرانی با بازیگران ترک+عکس


شباهت چهره بازیگران ایران و ترکیه: این دو کشور همسایه هستند و مردمان هر دو کشور چهره‌های شرقی و تقریبا مشابهی دارند. بسیاری از طرفداران سینماهای این دو کشور، به مقایسه چهره بازیگران ایرانی و ترکی پرداخته و شباهت‌های زیادی را نیز میان قیافه‌های آن‌ها پیدا کرده‌اند.

در ادامه این مطلب از سری مطالب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک، نگاهی داشته‌ایم به شباهت چهره بازیگران ایران و ترکیه.

شباهت چهره بازیگران ایران و ترکیه

این تصاویر را مرور می کنیم:

پژمان بازغی و کیوانچ تاتلیتوغ

پژمان بازغی ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانوادهٔ ۵ نفره در تهران متولد شد. در دوران کودکی، به واسطهٔ شغل پدرش، در شهرهای مختلف زندگی کرده‌است. پس از تولد، ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ، خانواده به تهران بازمی‌گردند.

بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌جا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند. پس از آن به مدت ۲ سال به ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی آژانس دوستی می‌پردازد که باعث شهرت او می‌شود و سپس ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون جوانی و بلوغ و مجموعهٔ گمگشته باعث تثبیت جایگاه او در سینما و تلویزیون شد.

پژمان بازغی و کیوانچ تاتلیتوغ

کیوانچ تاتلیتوغ (به ترکی استانبولی: Kıvanç Tatlıtuğ‎؛ زادهٔ ۲۷ اکتبر ۱۹۸۳[۲]) بازیگر، مدل و بازیکن بسکتبال سابق اهل ترکیه است. او یکی از پردرآمدترین بازیگران ترکیه است و جوایز متعددی از جمله سه جایزه پروانه طلایی و یک جایزه سینمایی یشیلچام را به دست آورده است. تاتلیتوغ برنده مسابقات بهترین مدل ترکیه و بهترین مدل جهان در سال ۲۰۰۲ شد.

 

شقایق دهقان و جانان اردوگر

شقایق دهقانی بردبار (زادهٔ ۴ اسفند ۱۳۵۷) بازیگر و نویسنده ایرانی است. بخشی از فعالیت های وی، بازی در مجموعه‌های تلویزیونی نود شبیِ مهران مدیری است. او تاکنون ۳ بار نامزد تندیس بهترین بازیگر زن کمدی از جشنواره حافظ شد.

شقایق دهقان و جانان اردوگر

جانان ارگودر (به ترکی استانبولی: Canan Ergüder؛ زاده ۱۵ ژوئیه ۱۹۷۷ ) هنرپیشه اهل ترکیه است. وی از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به هزار و یک شب، خانواده و نبرد گل‌ها اشاره کرد.

اشکان خطیبی و تانر اولمز

اشکان خطیبی (۱۹ مهر ۱۳۵۸) بازیگر، خواننده، مجری و کارگردان ایرانی است. او تحصیلات را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده‌است. در سال ۱۳۷۹ به همراه بابک سعیدی یک گروه موسیقی به نام آپولون داشته‌اند که راک ایرانی می‌زدند اما از گروه جدا شد. وی پیانو، گیتار و گاهی نیز ساز دهنی می‌زند.

شباهت چهره بازیگران ایران و ترکیه

تانر اولمز (ترکی استانبولی: Taner Ölmez‎) (زاده ۹ اوت ۱۹۸۶ در تونجلی) بازیگر مرد اهل ترکیه است.

بیتا سحرخیز و اوزلم یلماز

بیتا سحرخیز بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او فارغ التحصیل رشته کارشناسی دبیری از دانشگاه تاکستان است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۵ با فیلم نسکافه داغ داغ آغاز کرد. سحرخیز همچنین بازی در سریال های راه بی پایان، ترانه مادری و نون ریحون در کارنامه دارد.

شباهت چهره بازیگران ایران و ترکیه

اوزلم ایلماز متولد ۱۷ ژوئیه ۱۹۸۶ در ترکیه، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته هنر از دانشگاه خصوصی کولتور در استانبول می باشد که فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد و حالا بازیگر سینما و تلویزیون است.

نگین معتضدی و بیگه اونال

نگین معتضدی (زادهٔ ۳ مهر ۱۳۶۴) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. او در سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد و در سریال‌های گذر از رنج‌ها، تکیه بر باد و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و همچنین اپیزود چهارگاه سریال روزهای بهتر ایفای نقش داشت. او در برنامه دورهمی مهران مدیری به عنوان مهمان حضور داشت.

نگین معتضدی و بیگه اونال

اونال در ۱ فوریه ۱۹۹۰در استانبول به دنیا آمد. پدرش ارهان اونال بازیکن سابق فوتبال بود که برای بایرن مونیخ و گالاتاسرای بازی می‌کرد. مادر او، ماین بایسان، یک مدل سابق است. وقتی او ۹ ساله بود والدینش از هم جدا شدند. پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان فرانسوی، در دانشگاه بیلگی استانبول ثبت نام کرد و تحصیلات خود را در آنجا به پایان رساند.

اولین نقش مهم او در سریال عشق و جزا در سال ۲۰۱۰ بود که در آن شخصیت یلیز را به تصویر کشید. او سپس در کنار آیچا بینگول، مته هوروزوغلو، ایلکر کیزماز و اکین کوچ برای فیلم «اسم من گلتپه است» انتخاب شد. بازی او از شخصیت نازلی به عنوان یک پیشرفت در حرفه او بود.

پریناز ایزدیار و فحریه اوجن

پریناز ایزدیار (زادهٔ ۸ شهریور ۱۳۶۴) بازیگر و صداپیشهٔ ایرانی است. او پس از بازی در سریال زمانه ساختهٔ حسن فتحی به شهرت رسید. نخستین کار بازیگری وی در فیلم یک مرد، یک شهر است. ایزدیار در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

پریناز ایزدیار و فحریه اوجن

فخریه اوجن در شهر زولینگن در کشور آلمان به دنیا آمد. خانوادهٔ مادر وی از اهالی قوم چرکس و خانوادهٔ پدرش از مهاجران ترک و اصالتاً اهل شهر کاوالا هستند. او به مدت یک سال در آلمان در رشتهٔ جامعه‌شناسی تحصیل کرد و زمانی که برای تعطیلات در ترکیه به سر می‌برد توسط اویا آیدوغان به تهیه‌کننده ای به نام ابراهیم مرت اوغلو معرفی شد. فخریه در سن ۱۹ سالگی به ترکیه بازگشت. او در دانشگاه بغازیچی رشتهٔ تاریخ خواند و در سال ۲۰۱۴ فارغ‌التحصیل شد.

ریحانه پارسا و سیمای بارلاس

ریحانه پارسا (زادهٔ ۱ اسفند ۱۳۷۷) بازیگر ایرانی است. او نخستین فعالیت حرفه‌ای خود را با نقش‌آفرینی در مجموعه پدر (۱۳۹۷) آغاز کرد و برای این نقش نامزد دریافت جایزۀ حافظ در رشتهٔ بهترین بازیگر زن درام شد.

ریحانه پارسا و سیمای بارلاس

سیمای بارلاس متولد ۵ می ۱۹۹۸ در ترکیه، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری (سینما و تلویزیون) از دانشگاه بیلگی استانبول می باشد که فعالیت را از قاب تلویزیون شروع کرد و حالا کار مدل هم می کند.

نگار جواهریان و سریکایا

نگار جواهریان (زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۶۱) بازیگر ایرانی است. او برای فیلم طلا و مس (۱۳۸۸) برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنوارهٔ فیلم فجر شد. او برای فیلم حوض نقاشی (۱۳۹۱) بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شد. جواهریان از سال ۱۳۹۵ با رامبد جوان، بازیگر و کارگردان ایرانی ازدواج کرده‌است و یک فرزند نیز دارد که در کانادا به دنیا آمده است.

ریحانه پارسا و سیمای بارلاس

سرنای ساریکایا (به ترکی استانبولی: Serenay Sarıkaya) (زادهٔ ۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۲)، بازیگر و مدل ترکیه‌ای و صاحب جایگاه دوم دختر شایستهٔ ترکیه در سال ۲۰۱۰ است. معروف‌ترین بازی او در نقش میرا در سریال جزر و مد است. او در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیگر زن ترکیه انتخاب شد.

نرگس محمدی و هانده ارچل

نرگس محمدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی دارای مدرک کارشناسی پرستاری می باشد. اولین حضور جدی سینمایی وی در فیلم ریسمان باز بود. وی با بازی در فیلم آناهیتا نشان داد که استعداد خوبی در این زمینه دارد و پخش مجموعهٔ تلویزیونی ستایش نیز زمینه شهرت وی را فراهم کرد.

نرگس محمدی و هانده ارچل

هانده ارچل (به ترکی استانبولی: Hande Erçel؛ زادهٔ ۲۴ نوامبر ۱۹۹۳) بازیگر و مدل اهل ترکیه است. او بیشتر به دلیل بازی در مجموعه تلویزیونی عشق حرف حالیش نمیشه و تو در خانه‌ام را بزن شناخته شد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=شباهت-فوق-العاده-عجیب-چهره-بازیگران-معروف-ایرانی-با-بازیگران-ترک+عکس