چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ایستگاه پایانی

آیین اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر و اهالی فرهنگ  و هنر عصر امروز یک‌شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت کردند. محمدهادی کریمی، پوران درخشنده، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم‌زاده و بهرام عظیمی هیات داوران بخش ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر این رویداد را تشکیل می‌دادند که نامزد‌های بخش‌های مختلف را شب گذشته (۲۱ بهمن) طی آیینی اعلام کردند.

این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایرانی و قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

اجرای این آیین بر عهده محمدرضا شهیدی فرد بود که پس از پخش کلیپی روی صحنه آمد و بیان کرد: حلول ماه شعبان مبارک باشد، امروز روز اول ماه شعبان است، ماه ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و… ماهی که جان‌های ما به این نوه ولایت تازه می‌شود و زمین و زمان در شعف و سرور است. ماهی که دل‌های ما به نجات جهان قوت می‌گیرد. به همه حاضران در این سالن، دوست‌داران سینما، اهالی رسانه و… خوشآمد می‌گویم.

وی افزود: یک فیلم گروه بزرگی از خادمان فرهنگ و هنر را در خود جا می‌دهد، امسال یکی از پر شورترین جشنواره‌ها را شاهد بودیم و حالا به اختتامیه رسیدیم. امیدوارم شب خوبی باشد. بیش از همه نامزد‌های بخش‌های مختلف هم در بخش ملی هم بین‌المللی دل در دلشان نیست و قلبشان می‌زند تا ببینیم جایزه نصیب کدام یک از سینماگران می‌شود. همچنان مسرور و مفتخر هستیم و در سایه‌سار استقلال و آزادی و عهدی که سال ۵۷ بستیم، زندگی می‌کنیم. امسال چهل و پنجمین سالگرد انقلاب است و ما بر سر وعده‌های خود صادق هستیم. خاطره‌انگیزترین روز‌های بهمن سال ۵۷ را آنان که سنشان بیشتر است، در ذهن دارند.

در حال تکمیل…

دانلود فیلم

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ایستگاه پایانی

آیین اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر و اهالی فرهنگ  و هنر عصر امروز یک‌شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در […] http://www.vatanfa.com/?s=چهل‌ودومین-جشنواره-بین‌المللی-فیلم-فجر-در-ایستگاه-پایانی