من هم عاشقانه سرود‌ «ای ایران‌ ای مرز پر گهر» را می‌خوانم


در مراسم رونمایی از کتاب‌های چاپ اول نادر ابراهیمی فیلمی از این نویسنده معاصر کشورمان پخش شد که او عاشقانه تاکید کرد من هم مثل کودکان سرود‌ ای ایران‌ ای مرز پر گهر را می‌خوانم.

آیین رونمایی از شش اثر چاپ اول از زنده یاد نادر ابراهیمی از جمله کتاب‌های «قصه‌ دو کبوتر»، «قصه‌ زندگی یک برگ»، «پنجره‌های دنیای کوچک من»، «ما ارمنی‌های این آب و خاکیم»، «یک گوشه‌ی ساکت جنگل» و «این باغ بزرگ باورنکردنی» در سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. 

در این مراسم عباس محمددینی، سرپرست اداره‌کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است که هنوز استاد نادر ابراهیمی زنده است و جایگاه ایشان در قلب این سرزمین و قلب کودکان و نوجوانان است. ایشان جزو برجسته‌های این روزگارند که تمام کار‌ها را خودشان انجام می‌دادند و هیچ وقت از یاد نمی‌روند.

در ادامه فرزانه منصوری، همسر زنده یاد نادر ابراهیمی سخنانی از همسرش را قرائت کرد و گفت: نادر ابراهیمی می‌گوید از شغل‌های خود تجربه و زندگی آموختم. هرگز از نظر شخصی نه کم و کسری داشتم و نه آرزویی. آرزوهایم برای میهنم و هم‌میهنانم بوده است. اعتقادات میهنی و اجتماعی به من حیات داده است. ما همه زندگی‌مان سیاست بود. اگر سیاسی و سیاست‌اندیش بودن به معنی مشارکت در نجات مردم از ظلم و ستم و فقر باشد و نه به معنای وابستگی به یک ارگانیسم خاص، من تمام عمر سیاسی بودم! 

او بخشی از کتاب «فرهنگ نام‌آوران معاصر ایران» را خواند و ادامه داد شهرت اصلی‌اش از بابت داستان‌نویسی برای بزرگسالان است. اما در حوزه‌های دیگر هم پرثمر کار کرده است. داستان‌نویسی برای کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، سریال ۳۲ قسمتی «آتش بدون دود» و سریال «سفر‌های دور و دراز هامی و کامی در وطن»، ایرانشناسی، سرودن ترانه و سرود، ترجمه و انتشار کتاب برای کودکان و نوجوانان از کار‌های اوست. 

منصوری به نقل از کتاب «فرهنگ نام‌آوران معاصر ایران» ادامه داد: او یکصد و اندی اثر منتشر شده و چندین اثر منتشر نشده از خود بجا گذاشته است. البته نادر ابراهیمی بخشی از این کتاب‌ها را در دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها تدریس می‌کردند. 

به گفته همسر نادر ابراهیمی، اولین کتابی که نادر برای کودکان نوشت، کتاب «دور از خانه» بود. این کتاب دو جایزه دریافت کرد. یک جایزه از سوی شورای کتاب کودک، کتاب برگزیده سال شد. جایزه قصه برگزیده آسیا از سوی سازمان جهانی یونسکو هم دریافت کرد. وقتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاسیس شد، بسیاری از هنرمندان از جمله احمدرضا احمدی، عباس کیارستمی، شاملو، اخوان ثالث، سیروس طاهباز و … گردهم آمدند. اولین کتابی که نادر ابراهیمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرد، کتاب «کلاغ‌ها» بود. این کتاب هم جایزه دریافت کرد. نادر ابراهیمی جدا از ساخت فیلم و نگارش مقاله ۴۶ اثر برای کودک و نوجوان خلق کرده است. 

ابراهیمی

منصوری درباره کتاب‌های نادر ابراهیمی که متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و جوایز دریافت کرده، توضیح داد: این کتاب‌ها شامل «کلاغ‌ها»، «سنجاب‌ها»، «پهلوان پهلوانان»، «عبدالرزاق پهلوان»، «قصه گل‌های قالی»، «باران آفتاب» و «قصه‌ی کاشی» و … بوده است.

در ادامه فیلمی از نادر ابراهیمی پخش شد و او تاکید کرد که خیلی عاشق وطنم هستم. مثل کودکان دبستانی که سرود‌ ای ایران‌ ای مرز پر گهر را می‌خوانند، من هم می‌خوانم. امیدوارم تا زمانی که زنده‌ام یکبار دیگر جنبش بزرگ دوست داشتن مردم و خاک این مردم را در بین جوانان ببینم.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=من-هم-عاشقانه-سرود‌-«ای-ایران‌-ای-مرز-پر-گهر»-را-می‌خوانم