غذاهای مفید برای استخوان ها و مفاصل


غذاهای مفید برای استخوان ها و مفاصل

در این پست از بخش سلامت مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی غذاهای مفید برای استخوان ها و مفاصل بپردازیم. متخصصین تغذیه، بهترین غذاها را برای حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل و جلوگیری از مشکلات اسکلتی توصیه می کنند.

با وجود مشکلات اسکلتی مانند پوکی استخوان که حدود سه میلیون نفر در بریتانیا از وجود آنها رنج می برند ، مراقبت از سلامت استخوان هایمان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

با افزایش سن، کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در استخوان‌هایمان را از دست می‌دهیم و این باعث می‌شود تراکم استخوان کاهش یابد و استخوان‌ها نازک‌تر و شکننده‌تر شوند. یائسگی می تواند منجر به آسیب پذیری بیشتر زنان شود، زیرا کاهش استروژن در طول این فرآیند باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود.

ورزش‌های تحمل وزن مانند تمرینات وزنه‌برداری، آهسته دویدن، بالا رفتن از پله‌ها و تنیس می‌توانند این مشکل را برطرف کنند، زیرا به افزایش ذخیره کلسیم ما کمک می‌کنند و کلسیم ماده معدنی است که به تقویت ساختار استخوان کمک می‌کند. خوردن غذاهای غنی از کلسیم نیز تاثیر زیادی بر سلامت استخوان های ما دارد.

۷۰۰ میلی گرم کلسیم در روز مقدار توصیه شده برای همه بزرگسالان است که برای زنان یائسه به ۱۲۰۰ میلی گرم افزایش می یابد. متخصصین تغذیه در اینجا، ۷ مورد از بهترین منابع غذایی را به اشتراک گذاشته اند:

۱٫ توفو

نه تنها برای گیاهخواران، توفو منبع عالی کلسیم است. حدود ۲۰۰ میلی گرم از آن در یک وعده ۶۰ گرمی می تواند کل نیاز شما به کلسیم را فراهم کند. اگر آن را دوست ندارید؟ سعی کنید توفوی نرم را با کدو سبز، قارچ، فلفل و چند ادویه آسیاب شده مخلوط کنید تا یک غذای خوشمزه با پروتئین بالا و کم چرب داشته باشید. یا انواع سفت را بخرید و آن را در سرخ کردنی خود بریزید.

۲٫ دانه ادام یا سویا

لوبیا ادامامه Edamame با ۲۰۰ میلی گرم کلسیم در هر وعده بسته بندی شده است. آنها را می توانید در سوپرمارکت بخرید و حتی می توانید آنها را به صورت منجمد نیز بخرید و به عنوان یک میان وعده عالی زمانی که در حال حرکت هستین میل کنید.

۳٫ ماهی استخوانی

ماهی‌هایی مانند ساردین، پیلچارد و ماهی آزاد کنسرو شده حاوی یک سوم نیاز روزانه ما به کلسیم هستند. استخوان‌های ریز و خوراکی منبع کلسیم بسیار خوبی هستند. آنها همچنین امگا ۳ را برای سلامت مغز و قلب فراهم می کنند و به شما در دریافت ویتامین D کمک می کنند که برای جذب کلسیم برای ما ضروری است. سعی کنید با سالاد سبز سرو کنید یا با خیار میل کنید.

۴٫ بامیه

این سبزی به دلیل فرم بلندش به انگشت زنانه نیز معروف است. بامیه که اغلب در خورش های آفریقایی یا غذاهای آسیایی استفاده می شود طعم و بافتی مشابه با بادمجان دارد و یک وعده آن حاوی حدود ۸۲ میلی گرم کلسیم است. آن را در اکثر سوپرمارکت ها پیدا خواهید کرد. آن را می توانید در سوپ امتحان کنید و هر چه مدت طولانی‌تر آن را بپزید، بافت آن بدتر می‌شود! برای مطالعه بیشتر در این خصوص خواص آن می توانید به پست خواص بی نظیر بامیه مراجعه نمایید.

۵٫ سبزیجات برگ سبز

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزی های بهاری هم سطوح بالایی از کلسیم (حدود ۲۴۵ میلی گرم در یک وعده کلم پیچ) و هم ویتامین K و فولات فراوانی را فراهم می کنند که برای استحکام استخوان ها کلیدی هستند. سعی کنید در کنار ماهی یا مرغ چاشنی شده با ادویه یا مرکبات کمی بخارپز کنید.


موارد پیشنهادی


۶٫ شیر، پنیر و ماست

جای تعجب نیست که محصولات لبنی غنی ترین و شناخته شده ترین منبع کلسیم هستند. یک وعده ماست، پنیر یا شیر بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلی گرم از آن را تامین می کند. شیر بدون چربی حاوی کلسیم بیشتری نسبت به میزان کلسیم در شیر چرب است. سعی کنید آن را بدون فنجان مصرف کنید زیرا کافئین می تواند جذب کلسیم را کاهش دهد. پنیرهای سخت حاوی کلسیم بیشتری نسبت به نرم هستند.

۷٫ غذاهای غنی شده با کلسیم

طیف وسیعی از محصولات غنی شده با کلسیم از جمله غلات، نان ها و نوشیدنی هایی مانند آب پرتقال در بازار وجود دارد – مراقب برچسب ها باشید! برای کسانی که رژیم های بدون لبنیات دارند، شیرهای جو دوسر، برنج و سویا نیز با کلسیم غنی می شوند.

و مصرف ویتامین D را فراموش نکنید…

ویتامین D برای جذب کلسیم در بدن ما لازم است و بهترین منبع نور خورشید است. بیرون از خانه بودن در ماه های گرم سه بار در هفته فقط به مدت ۱۵ دقیقه برای اکثر افراد کافی است. سازمان بهداشت جهانی اکنون توصیه می کند که سالمندان، زنان باردار و شیرده ممکن است به مصرف ۱۰ میلی گرم مکمل ویتامین D در طول ماه های پاییز و زمستان نیاز داشته باشند.

http://www.vatanfa.com/?s=غذاهای-مفید-برای-استخوان-ها-و-مفاصل