انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی فرهنگی است

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته طبق گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای هنر جزء شورا‌های بسیار فعال است که باید به دلیل اهتمام بر این کار از اعضای این شورا و آقای ایمانی خوشخو تشکر کرد.

ابلاغیه‌های متعدد در حمایت از هنر و سند موسیقی از دستاورد‌های شورای هنر

وی افزود: دستاورد مهم این شورا ابلاغیه‌های متعدد در زمینه حمایت از هنر و اسناد بالادستی مثل ایجاد سند موسیقی است که سال گذشته صورت گرفت.

دستورالعمل ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق در حال تنظیم است

رئیس شورای هنر گفت: ابلاغ ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق اتفاق مبارکی است؛ استانداران قزوین و یزد، شهرداری مشهد و مسئولان اصفهان طرح‌هایشان را برای ایجاد مجموعه‌هایی در این زمینه ارایه کردند، البته باید در نظر داشت دستورالعمل این کار برعهده شورای هنر قرار دارد و در حال تنظیم است.

وی افزود: در روز‌های گذشته برای شرکت در اجلاسی به باکو رفته بودم، برآوردم از این سفر این است که زمینه حضور جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها وجود دارد و این ضعف ماست که نتوانستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

رئیس شورای هنر در مورد نشان خیرین هنر، تصریح کرد: هرچه این امر گسترش یابد می‌توانیم از فضای عمومی برای کمک به جریان هنر و زیرساخت‌های هنری استفاده کنیم.

حضور هنرمندان اصیل جریان انقلاب در عرصه معرفی ایران

وزیر فرهنگ با تاکید بر اهمیت دوسالانه ونیز، گفت: همیشه در عرصه‌های فرهنگی هنری این اشکال را داشتیم که ایران دو هزار سال پیش را ترسیم می‌کردیم که باید به این مسأله پرداخته شود؛ اما امروز بحمدالله هنرمندان اصیل جریان انقلاب در این عرصه حضور دارند و انشاالله باعث خیر و برکت بیشتری خواهند شد.

وی با اشاره به نامه هشت هزار هنرمند تجسمی علیه رژیم صهیونسیتی برای تحریم صهیونیست‌ها، افزود: دانشگاه‌های دنیا نیز به این جنایات واکنش نشان دادند؛ یکی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما تلاش برای انزوای کامل رژیم صهیونسیتی از جشنواره هاست.

وزیر فرهنگ گفت: به دلیل جنگ اوکراین، روسیه را از جام جهانی فوتبال و المپیک محروم کردند، حتما باید دستگاه‌های دیپلماسی ورزشی پی‌گیری این مسأله را در دستور کار قرار دهند؛ باید فضای افکار عمومی دنیا را بر سر این قضیه، حساس نگه داریم و این رویداد‌ها به محلی برای اعتراض به رژیم صهیونسیتی تبدیل شود.

بنیاد رودکی موظف به حمایت از موسیقی سنتی است

رئیس شورای هنر در مورد حمایت از موسیقی اصیل ایرانی نیز تصریح کرد: بنیاد رودکی موظف شده در تالار وحدت و رودکی صرفا از موسیقی‌های سنتی حمایت کند.

گفتنی است، «بررسی سند هنر‌های نمایشی (تئاتر)» در دستور کار این جلسه از شورای هنر قرار گرفت.

دانلود فیلم

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=انزوای-رژیم-صهیونیستی-در-جشنواره‌ها-از-اولویت‌های-دستگاه-دیپلماسی-فرهنگی-است