اتکا به راهبرد‌های عملی برای بهره‌گیری از ماه رمضان در کتاب «اسرار ماه رمضان» + صوت

کتاب «اسرار ماه رمضان» و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم به قلم استاد محمدتقی فیاض بخش است، که در فصل اول به نقش ماه رمضان و روزه در تهذیب نفس و فصل دوم به راهبرد‌های عملی برای بهره‌گیری بهتر از ماه رمضان می‌پردازد. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «راوی از امام صادق (ع) پرسید: «ای فرزند رسول خدا (ص) چه چیزی ما را از شیطان دور می‌کند؟ حضرت فرمودند: روزه صورت شیطان را سیاه می‌کند و صدقه کمرش را می‌شکند و حب خدا و به دوش کشیدن عمل صالح پشت شیطان را می‌بٌرد و استغفار رگ گردنش را می‌زند».

خلاصه آنکه، ماه رمضان بهترین فرصت برای سلوک توحیدی و ارتقاء علمی و عملی در مسائل معنوی است؛ زیرا در ماه رمضان از یک سو زمینه گناه کم می‌شود و از سوی دیگر جنود جنّی و انسی شیطان دور می‌گردند و نفس امّاره نیز با روزه قدرت جولان کمتری پیدا می‌کند.

در روایت دیگری از پیغمبر اکرم (ص) نقل شده است که می‌فرمایند: «هنگامی که شب اول ماه رمضان فرا می‌رسد، شیاطین و جنیان به زنجیره کشیده می‌شوند و در‌های جهنم قفل می‌شود و هیچ‌کدام باز نمی‌گردد و در‌های آسمان گشوده می‌شود و هیچ‌یک از آنها قفل نمی‌گردد و منادی ندا می‌دهد:‌ای چپاولگران خیر بشتابید و‌ای چپاولگران شر شما نیز کوتاه بیاید».

به قولِ نویسنده، اگر منادی الهی در ماه رجب به شب‌زنده‌داران بشارت انس با پروردگار را می‌داد، در ماه رمضان در تمام اوقات شبانه‌روز منادی الهی ندا می‌دهد که‌ای خوشه‌چینان خیرات! بشتابید که همه امکانات برای سیر الی الله فراهم است! و‌ای حریصان بر زشتی‌ها! حریم این ماه را حفظ کنید و گناهان را کم کنید!

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=اتکا-به-راهبرد‌های-عملی-برای-بهره‌گیری-از-ماه-رمضان-در-کتاب-«اسرار-ماه-رمضان»-+-صوت